Precies.gonnie schreef:(...)
Ik weet ook wel dat het leven vol risico's zit, maar wat ik kan voorkomen is meegenomen.
(...)
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Oppas krijgt bordeaux dog reu te logeren. Wel of niet de kin
Moderator: moderatorteam
-
63673J
Re: Oppas krijgt bordeaux dog reu te logeren. Wel of niet de
-
Labjesfan
- Actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 2
Ik snap het niet. Je twijfelt al direct. Dan is het toch zo klaar als een klontje ? Kind dus niet naar oppas. Gezegde is "bij twijfel niet doen ". Klaar. Ook al was het een poedel of ander klein spul. Je vertrouwt de oppas niet met de hond en omgekeerd. Dan is het simpel in mijn ogen
-
80564M
Buiten wandelen en een hond tegen komen is nogal iets anders dan even tijdelijk een vreemde hond in huis, vind je niet? Bovendien is het maar 2 weken en ik gok maar zo dat Peter zijn kind niet 5 dagen in de week naar de oppas brengt. Jij bent alleen op je pik getrapt omdat het een BD dog is, terwijl bijna niemand van ons het over het ras heeft.S@ndr@ schreef:daarom zeg ik ook tegen hem van ga kijken, misschien valt het mee, zeker omdat het "familie" is, kan dat allemaal heel makkelijk, dingen zijn soms heel anders in je hoofd dan in de werkelijkheidmeer zeg ik niet, ik zeg niet neem een gok, gooi je kind voor de leeuwen, ik zeg alleen van ga even kijken, als het meevalt kan oma in de toekomst misschien ook met een gerust hart aan de wandel met je kind zonder dat je bang bent van ze komen enge honden tegen of iets anders..
-
S@ndr@
- Zeer actief
Marion. schreef:Buiten wandelen en een hond tegen komen is nogal iets anders dan even tijdelijk een vreemde hond in huis, vind je niet? Bovendien is het maar 2 weken en ik gok maar zo dat Peter zijn kind niet 5 dagen in de week naar de oppas brengt. Jij bent alleen op je pik getrapt omdat het een BD dog is, terwijl bijna niemand van ons het over het ras heeft.S@ndr@ schreef:daarom zeg ik ook tegen hem van ga kijken, misschien valt het mee, zeker omdat het "familie" is, kan dat allemaal heel makkelijk, dingen zijn soms heel anders in je hoofd dan in de werkelijkheidmeer zeg ik niet, ik zeg niet neem een gok, gooi je kind voor de leeuwen, ik zeg alleen van ga even kijken, als het meevalt kan oma in de toekomst misschien ook met een gerust hart aan de wandel met je kind zonder dat je bang bent van ze komen enge honden tegen of iets anders..
Jij loopt ook echt over he van de mensen kennis
Je hebt in dit topic maar 1 reactie geschreven die helemaal waar is-
Marion. schreef: Ik zal je wel nooit gaan begrijpen.
daar zijn we het over eens
-
80564M
Verder is alles goed met je?S@ndr@ schreef:
Jij loopt ook echt over he van de mensen kennis![]()
![]()
want ik ben een groot liefhebben van BD of zo
geen idee, ehm welke Pik ??? en ach laat maar zitten hopeloos geval. en nogal traag van begrip zal het een keer voor je uitspellen ..............
Je hebt in dit topic maar 1 reactie geschreven die helemaal waar is-
daar zijn we het over eensen verder laat ik het daarbij
en ga ik maar weer over tot niet reageren op onzin en dingen die je zelf invult naar eigen inzicht.... die ik dan wel snap maar waar ik dan weer helemaal niets mee heb.......... fijne dag Marion
-
Lemuria
Jezes
Nou TS, om het topic even samen te vatten: Doe wat je hart je ingeeft. Heb je er geen lekker gevoel bij; niet doen dus.
Nou TS, om het topic even samen te vatten: Doe wat je hart je ingeeft. Heb je er geen lekker gevoel bij; niet doen dus.
-
Dartel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Misschien overleggen met je schoonmoeder? Kleinkind mag wel komen, maar alleen als jij zorgt dat de hond absoluut niet bij kind in de buurt kan komen. Ik zou wel willen weten hoe zij erin staan. De hond kun je nooit vertrouwen, maar je schoonmoeder misschien wel.
Als zij jou de garantie geeft dat de hond op de tijden dat jouw kind daar is in de tuin/bijkeuken/boven/schuur zit en daar ook blijft zou ik het er wel op durven gokken. Als zij er heel makkelijk over denkt en het probleem er niet van in ziet zou ik een andere oppas zoeken. En heel duidelijk zijn waarom, namelijk omdat je de hond niet vertrouwd bij jouw kind. Maar dan hangt het ervan af in hoeverre jij je schoonmoeder vertrouwt of ze daar ook echt heel goed mee omgaat. Als het een ontzettend lief mens is, maar wel wat warrig en makkelijk zou ik het er niet op gokken. Een deur vergeten af te sluiten is zo gebeurd.
Als zij jou de garantie geeft dat de hond op de tijden dat jouw kind daar is in de tuin/bijkeuken/boven/schuur zit en daar ook blijft zou ik het er wel op durven gokken. Als zij er heel makkelijk over denkt en het probleem er niet van in ziet zou ik een andere oppas zoeken. En heel duidelijk zijn waarom, namelijk omdat je de hond niet vertrouwd bij jouw kind. Maar dan hangt het ervan af in hoeverre jij je schoonmoeder vertrouwt of ze daar ook echt heel goed mee omgaat. Als het een ontzettend lief mens is, maar wel wat warrig en makkelijk zou ik het er niet op gokken. Een deur vergeten af te sluiten is zo gebeurd.
Groetjes Carlian en Vanna, Yindi, Hebe en Katja.
-
blaf
- Zeer actief
Nee, gewoon niet doen.
Je geeft zelf al aan dat je er geen goed gevoel bij hebt. Luister ernaar.
Wie nou de verantwoordelijkheid heeft als het misgaat doet er niet toe. Je kind draagt de gevolgen in het geval dat het mis gaat. Jong kind + vreemde hond van flink kaliber + onervaren hondenverzorger dat zijn mij te veel risicofactoren bij elkaar.
Je geeft zelf al aan dat je er geen goed gevoel bij hebt. Luister ernaar.
Wie nou de verantwoordelijkheid heeft als het misgaat doet er niet toe. Je kind draagt de gevolgen in het geval dat het mis gaat. Jong kind + vreemde hond van flink kaliber + onervaren hondenverzorger dat zijn mij te veel risicofactoren bij elkaar.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Als je er geen goed gevoel bij hebt moet je het gewoon niet doen. Desnoods vertel je schoonmoeder dat je kind (die zo vrij is met dieren) niet vertrouwt met onbekende honden van zo'n kaliber en haar niet wil opzadelen met dat in goede banen moeten leiden 
-
80564M
Zo zou ik het dus ook brengen, want zo is het ook gewoon. Nou ja, niet dat 'niet willen opzadelen', maar de rest welMaeve schreef:Als je er geen goed gevoel bij hebt moet je het gewoon niet doen. Desnoods vertel je schoonmoeder dat je kind (die zo vrij is met dieren) niet vertrouwt met onbekende honden van zo'n kaliber en haar niet wil opzadelen met dat in goede banen moeten leiden
-
wilma23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff
Nou heel eerlijk ik deed het ook niet. Je weet niks van deze hond hond en kind kennen elkaar niet hond is in een nieuwe situatie dus alles extra spannend kan misschien minder hebben. Nee ik zou het risico niet nemen.
Gaat me niet om hoe groot klein de hond is maar gewoon om het verhaal. Litteken van een kleine hond is ook erg en daar loopt een kind ook zijn hele leven mee.
Gaat me niet om hoe groot klein de hond is maar gewoon om het verhaal. Litteken van een kleine hond is ook erg en daar loopt een kind ook zijn hele leven mee.