Dat is waarheid.
Hij doet het super goed, met name in huis. Het is duidelijk dat hij ooit eerder in huis heeft gewoond en snapt heel veel dingen al. Bench slapen is niet zijn stijl en hij doet het prima los in zijn mandje in de woonkamer. Hij wil wel graag op onze troon (de beide banken) en het lijkt er op dat hij dat gewend was, dus die blokken we af

In plaats daar van ga ik dagelijks een half uurtje op de grond zitten en roep hem bij me zodat hij dat knuffel-ei wel kwijt kan. Komt dan dicht tegen me aan liggen en geniet enorm.
Hij begint (na een dikke week) nog steeds meer los te komen wat te merken is in meer en lomper spelen en niet meer achter ons aan hoeven lopen en steeds vaker rustig in zijn mand blijven zonder zijn kop op te tillen (vertrouwen dat we terugkomen groeit snel). Even alleen blijven gaat ook erg goed en is door het dolle heen (negeer) als we thuis komen. In de auto mee gaat perfect. Hij kan al wachten voor zijn eten, snapt al wat hier, zit, af en blijf betekent maar moet nog doorkrijgen dat hij altijd luistert en niet alleen wanneer señor zin heeft. Best eigenwijs menneke en lijkt soms een beetje dicht te klappen als we te lang/hard aandringen. Met snoepjes erbij luistert hij natuurlijk een stuk beter maar ook dan vertikt hij het soms om uit zijn mand op te staan als we hem roepen. Zonder snoepjes zijn er gelukkig ook al genoeg momenten dat hij wel goed luistert en krijgt dan ook veel lof.
Wandelen gaat de eerste 10 mins redelijk, daarna beter of eigenlijk gewoon heel goed. Hij is wel erg afgeleid buiten en wil nog te hard vooruit (voorop) en moet regelmatig met een SSSSSSSSSSS of RUSTIG verbaal in toom worden gehouden wat eigenlijk heel goed werkt. Riem reageert hij minder goed op. Ook loopt hij niet goed rechtuit, hij wordt van het ene naar het andere (geurtje, geluidje, persoon, blaadje, vogel, grote voertuigen) getrokken/geduwd en loopt ons soms zelfs hinderlijk voor de voeten hierdoor. Das al een stuk minder geworden want ik loop gewoon door dus hij is al een paar keer in aanraking gekomen met mijn lompe wandelschoen - moet hij maar opletten. Ik schop hem natuurlijk niet en ik merk dat ik me soms vanuit een reflex in houd om hem niet te raken maar dat kan niet de bedoeling zijn. Mijn vriendin heeft daar meer moeite mee en ik heb haar voorspeld dat hij haar nog wel een keer laat struikelen dan. Ik hoop van niet maar ik vrees er voor met zijn kleine maar toch best stevige aanwezigheid. Hij is ook nog niet los geweest, alhoewel.. Van de week ging ik even iets in de auto doen en had de voordeur open gelaten. Na 2 mins ofzo stond meneer ineens naast me te kwispelen. Hij hoeft er dus blijkbaar niet zo nodig vandoor en was naar mij op zoek en dat geeft vertrouwen om hem eens los te laten als zijn penning binnen is. Hij is gewoon erg nieuwsgierig en enthousiast. Borstelen vindt hij heerlijk en gaat zowat gelijk op zijn rug liggen. Ook laat hij zich heerlijk uitgebreid afdrogen na het wandelen, grappig om te zien als hij op 3 poten blijft staan
Met andere honden is nog niet echt leuk geweest. Grote honden moet hij niet zoveel van hebben, hoe vriendelijk en speels ze ook zijn. (Grote) honden die niet vriendelijk zijn negeert hij maar toont totaal geen angst en loopt eigenlijk ronduit verwaand door. Opdringerige honden die hem maar niet met rust laten krijgen eerst een kleine grom, dan een iets grotere grom en dat is het wel. Ik help hem natuurlijk ook als ik merk dat hij er echt niets van moet hebben en stuur ze weg. Kleine honden vindt hij wel interessant maar doet er vooralsnog weinig mee behalve hooguit even snuffelen. Vanmorgen ook. Staat een man met een relaxte pit bull en een klein keesje met iemand te praten. Hij toont vanaf afstand interesse, piept zelfs een beetje (enthousiasme, tenmiste zo zag het er uit), hem tot rust gemaand en toen door richting hun. Lopen we er langs maar ineens is de interesse over en snuffelt niet eens als we ze de kans geven om kennis te maken. Misschien niet de juiste energie van dat keesje of toch de aanwezigheid van die pit? We zullen zien!
We hebben al een aantal keer meer dan 2 uur flink gewandeld maar meneer is niet moe te krijgen, nog geen tong gezien. Dat voorspelt dus veel wandelplezier zonder dat hij te energiek is in huis, precies wat we wilden. Aan de fiets doe ik nog niet want ik ben bang dat ik over hem heen rij als hij weer spontaan van koers af wijkt.
Zijn a merk brokken eet hij met smaak zonder te schrokken en dat levert goede drollen op. Na 2 dagen is hij gestopt met zijn ars over de vloer te schuiven dus hij doet het prima op dat voer. We hebben hem een regenjas besteld, naampenning, zo'n opvouwbare drinkbak (want uit plassen drinkt hij niet??) en een tuigje voor in de auto.
Al met al, voor een hondje dat een 1.5 week bij ons is kunnen we eigenlijk niet anders zeggen dan super!
En de plaatjes:
Ras: Havanees?