Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vreemde wil je hond aaien

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Re: Vreemde wil je hond aaien

Ongelezen bericht door Valerie »

Manu schreef:
Valerie schreef::80: :mrgreen:
Hebben we het over dezelfde Manu waarvan ik zijn buikje heb geaaid? :engel:
You were the chosen one :mrgreen:

Tijdens loslopen of wandelen aan de riem heeft hij niet veel behoefte aan menselijke aandacht. Ik vind het wel fijn :D
Wachten is ssaaaaaiiii. Maar hij vond jou ook gewoon leuk. Maar jij hebt dan ook een Kiyoshi :mrgreen:
Ik vond hem juist zo een lieve knuffel :love:
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Puppy aaien is ook heel leuk.

Ik ga soms zelfs harder lopen zodat ik dichterbij pupselkind loop. En als iemand me tegemoet loopt met pup (soms ook met volwassen hond) verander ik zelf in een puppy.
Met grote ogen nog net niet piepend naar de eigenaar kijkend. 'Aaaaaaaahhhhh :I: wat een dótje!' *denkt: aai aai aai aaaaaaai*
En dan mezelf een tik geven om weer tot mezelf te komen. Weer even de hartkloppingen laten zakken.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Haha dat kan toch ook geen mens weerstaan pupsels :I:
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Valerie schreef:
Is ie ook :I:
Ik wil ook graag een herkansing, ik heb Kiyoshi niet geaaid :cry: Alleen maar verliefd kunnen staren..
TessaThomas schreef: Ik wil ook wandelen met Manu en Uma! Neem ik Winnipinni mee, als ze wat beter luistert hihi.

Lokroepjes vind ik ook vervelend, maar ik vond het ook niet handig dat niemand mijn puppy wilde aaien. Ja, aan de ene kant enorm handig, maar aan de andere kant moest ik dus mensen gaan vragen of ze alsjeblieft even wilden helpen. :LOL:
Ik wil wel jouw puppy aaien :D Zou dat ook goed gaan met Tay erbij denk je?
Lijkt me heel leuk een keer een wandeldate te doen. Met ons wandelen betekent wel chaos hoor :P Ik loop altijd hondloos.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Dat is de enige keer dat ik wel sociaal ben, als ik een puppy zie. :LOL:
Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

gyanty schreef:Dat is niet wat we zeggen dat je daar pas mee moet beginnen als het een grote sterke reu is. Brutaliteit hoort bij pup zijn. Dat is wat we juist ook zeggen. Leer hem in die situaties hoe hij zich moet gedragen mét begeleiding van jou. Je kunt de omgeving niet maken. Je ergeren merkt je hond ook op. Dat jij je aan die mensen ergert maakt in dit geval niet zoveel uit. De hond bemerkt echt wel iets dat jou irriteert.

Maken mensen geluidjes, kan je heel hard gaan trainen. Ik zou of heel snel afstand nemen. Maar je hebt situaties waarin dat niet mogelijk is. Wordt het te moeilijk voor de pup en jij kan het niet begeleiden. Hup oefening stop zetten en je verlies nemen. Pup mag begroeten (ik reageer nog wel even dat het op eigen risico was naar de lokkers en ik probeer alsnog de pup en de lokker te begeleiden in het contact zodat het rustig verloopt)

We zeggen ook niet dat het de socialiteit van je pup zal beïnvloeden. We zeggen alleen relax en neem het zoals het is. Zoals ik eerder zei de omgeving is niet maakbaar. Kan je je aan ergeren en krampachtig blijven proberen (en je zult dus ook iets aan je eigen assertiviteit moeten doen, zoals je zelfs terloops al aangaf, pup kan er ook niks aan doen dat jij niks zegt, waarmee je de leiding zou nemen en de situatie onder controle zou kunnen krijgen).

Komt echt wel goed. De tijd dat de meeste mensen jou hond al niet meer interessant vinden is vaak echt al ver voordat hij groot en sterk is (en tegen die tijd heb je sowieso al meer basis gehoorzaamheid dus is het ook al veel makkelijk)

Het is gewoon de ervaring die we met je delen. Je klinkt alsof dit je eerste pup is. Je kan dan heel hard aan theorien vasthouden, soms kan je ook iets hebben aan ervaringen van anderen, want theorie strookt lang niet altijd met praktijk. En het komt eigenlijk bijna altijd goed, dat is wat we je vertellen. Niet als je contrinue je pup moet laten gaan, maar dat komt echt niet voor. Er zijn voor beide gevallen evenveel situaties. En tja soms komt het even niet uit met wat je in je hoofd had. Soms moet je er even flexibel mee omgaan. Zo gaat dat ook met puppies opvoeden.... Dát is wat we je vertellen. Zeker met een herder is het echt niet zo moeilijk om die gehoorzaamheid voor elkaar te krijgen waardoor jij straks prima met je volwassen reu door de maatschappij kan bewegen.
Whahaha, sorry, maar waar haal jij vandaan dat ik niet PRECIES doe wat jij hier omschrijft? Nogmaals, dit is een online forum waar je soms even lekker je gal kan spuwen, ik ben nu eenmaal een Nederlander en Nederlanders klagen bij het leven, zo ik ook. Dat zegt helemaal niks over hoe ik me wel of niet gedraag op straat als de situatie zich voor doet. Maar ik ben met Duke super relaxt, ontzettend rustig, maak mezelf leuk, doe enthousiast en beloon hem bij het leven en ik heb hééél erg veel geduld met hem. Als het niet gaat zoals ik gewild had, negeer ik dat, en zodra ik denk dat het gaat lukken, probeer ik zijn aandacht weer terug te krijgen. Zodra dat lukt (omdat hij gewoon luistert, of omdat die mensen alweer op afstand zijn) wordt hij helemaal de hemel in geprezen. Ik vind het echt heel erg vervelend als mensen zich er tegenaan bemoeien! Maar daar zul je op straat, niks, maar dan ook niks van merken!
Laatst gewijzigd door Shiloh86 op 15 sep 2015 15:49, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
TessaThomas
Zeer actief

Manu schreef:
Valerie schreef:
Is ie ook :I:
Ik wil ook graag een herkansing, ik heb Kiyoshi niet geaaid :cry: Alleen maar verliefd kunnen staren..
TessaThomas schreef: Ik wil ook wandelen met Manu en Uma! Neem ik Winnipinni mee, als ze wat beter luistert hihi.

Lokroepjes vind ik ook vervelend, maar ik vond het ook niet handig dat niemand mijn puppy wilde aaien. Ja, aan de ene kant enorm handig, maar aan de andere kant moest ik dus mensen gaan vragen of ze alsjeblieft even wilden helpen. :LOL:
Ik wil wel jouw puppy aaien :D Zou dat ook goed gaan met Tay erbij denk je?
Lijkt me heel leuk een keer een wandeldate te doen. Met ons wandelen betekent wel chaos hoor :P Ik loop altijd hondloos.
Geen idee? :schrik: Tot nu toe heeft hij alleen problemen met honden die lelijk tegen hem doen, maar stiekem is het nog een beetje een watje. Anders eerst proberen met Winni, maar die heeft echt geen oog voor mij, die zou net zo hard met die van jou mee gaan. :LOL:
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Frank negeert vreemden straal, dat zorgt wel voor gedeukte ego's.
Aiko kruipt het liefst in iemands nek en Nanuq kan als geen ander genieten van mensen met een heel rustige energie.
En mensen met een bal zijn zo goed als familie :mrgreen:
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Ja ze zeggen het: Nederlanders worden gelukkig van zeuren. Het is 'wetenschappelijk' :denken: :lees: bewezen. Dat klopt ja.
Ik reageer puur op wat ik lees. En ik las niet wat jij schijnbaar dacht dat jij geschreven had. En tja: ieder denkt wel eenswat, over zichzelf of over een ander en tja dat klopt niet altijd......
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Shiloh86 schreef:Ik verwacht helemaal niet teveel van mijn pup, we oefenen er hard op en het gaat elke keer 2 stappen vooruit 1 stap achteruit. Zo gaat dat met een hond. En ik blijf altijd leuk, blij en enthousiast doen, hoe goed of hoe niet goed het ook gaat. Ik hoef er echt niet bang voor te zijn dat met dat oefenen dat hij daarmee zijn socialiteit naar mensen toe mee verliest hoor. Daarvoor vind hij mensen veel te leuk en hij ontmoet er wekelijks veel te veel die hem ook leuk vinden. Hij is gewoon super brutaal naar mensen toe en ik ga echt niet wachten tot het een grote sterke reu is, die mijn arm uit de kom trekt omdat hij iemand wil begroeten, voor ik daar iets aan ga doen! Dat zou toch van de zotte zijn.

Maar dan mag ik het toch wel stront irritant vinden als mensen hem gaan roepen/lokken, terwijl ze duidelijk kunnen zien dat ik aan het oefenen ben om gewoon rustig langs te lopen zónder naar die mensen toe te gaan en de aandacht bij mij te houden. Dat IS toch ook gewoon bloed irritant. Ik vind het gewoon onbeschoft en lomp om dat te doen. Dit is een forum en daar kan ik mijn frustratie even uiten. Mag toch? Dat ik dat bloed irritant vind, zul je op straat niet zo veel van merken hoor, en zeker niet richting Duke. Ik blijf rustig, roep hem weer terug, maak mezelf leuk, beloon hem zodra ik zijn aandacht weer heb en als de situatie erom vraagt geef ik beleefd aan dat ik het niet wil. Maar het blijft wel écht vervelend.
Is ook zwaar irritant. Heb ik ook regelmatig last van, maar dan vooral dat mensen hun hond op Elco af laten gaan terwijl ik overduidelijk zijn aandacht aan het opeisen ben. Sinds Elco TRAINING op z'n tuigje heeft staan, lijken mensen opeens wel hun hond bij zich te kunnen houden (meestal tenminste) en heb ik er dus veel minder last van :ok:
Shiloh86
Zeer actief

Sorry gyanty, maar je reageert niet op wat je leest, je reageert op vanalles dat je zelf invult, gedacht hebt gelezen te hebben, en op dingen die nooit gezegd of beweerd zijn.

Dat wil niet zeggen dat er vast geen dingen zijn die wat onhandig neergezet zijn, of dingen die "lost in translation" naar schrift zijn. Maar om nu helemaal af te gaan geven op mij, dat ik dingen denk gezegd te hebben die ik niet gezegd heb.

Nee :neenee: , dat gaat er bij mij echt niet in. Ik heb in die eerste post, namelijk nergens iets gezegd over mijn verwachtingen naar Duke, mijn eigen gedrag op dat moment, of hoe relaxt ik wel of niet ben. Ik heb puur en alleen iets gezegd over wat ik van dat soort situaties vind. Namelijk behoorlijk irritant. Maar iets vinden over een situatie zegt niks, maar dan ook niks, over hoe je je in zo'n situatie dan wel of niet gedraagt.
Laatst gewijzigd door Shiloh86 op 15 sep 2015 16:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Shiloh86
Zeer actief

Fotogravinnetje schreef: Is ook zwaar irritant. Heb ik ook regelmatig last van, maar dan vooral dat mensen hun hond op Elco af laten gaan terwijl ik overduidelijk zijn aandacht aan het opeisen ben. Sinds Elco TRAINING op z'n tuigje heeft staan, lijken mensen opeens wel hun hond bij zich te kunnen houden (meestal tenminste) en heb ik er dus veel minder last van :ok:
Haha, wat slim! Eentje om in overweging te nemen ;)
Afbeelding
TessaThomas
Zeer actief

Shiloh86 schreef:
Fotogravinnetje schreef: Is ook zwaar irritant. Heb ik ook regelmatig last van, maar dan vooral dat mensen hun hond op Elco af laten gaan terwijl ik overduidelijk zijn aandacht aan het opeisen ben. Sinds Elco TRAINING op z'n tuigje heeft staan, lijken mensen opeens wel hun hond bij zich te kunnen houden (meestal tenminste) en heb ik er dus veel minder last van :ok:
Ik heb 2 labels, één inderdaad met TRAINING en één met NIET AAIEN. Die samen zijn misschien ook wel een idee? ;)

Of je maakt er één met niet lokken hahaha :LOL:
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Finn gaat z'n aaitjes zelf halen.. Slijmbal :roll: Beetje langs de benen strijken, soms twee pootjes op (mag niet, maar door al het geaai lastig eruit te krijgen). Mijn vader is er met oppassen ook achter gekomen dat hij gerust bij mensen op schoot springt die rustig op een bankje zitten :oeps:
TessaThomas schreef:
Shiloh86 schreef:
Ik heb 2 labels, één inderdaad met TRAINING en één met NIET AAIEN. Die samen zijn misschien ook wel een idee? ;)

Of je maakt er één met niet lokken hahaha :LOL:
Zo heb ik Biry eens moeten meenemen in de trein, niet handig met een niet menssociale hond.. Ik heb haar een gentle leader omgedaan en haar k9-tuig met Security erop. Niemand die de behoefte had haar te aaien :mrgreen:
nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier

Ongelezen bericht door nyckle »

wolvster schreef:
nyckle schreef:
wolvster schreef:Murdock is een geliefd aai object van kinderen. Toch heb ik het liever niet omdat hij vreselijk lomp kan zijn en ik geen jankende koters op mijn geweten wil hebben. Ik zeg dus meestal dat hij uit blijdschap nog wel eens wil bijten... onzin natuurlijk, maar het werkt wel ;)
Waar komt Murdock vandaan Sumar? Ik herken veel van dat gedrag in Lobke.
V.'t Seebosch uit Lithoijen. Misschien zitten er gemeenschappelijke voorouders in?

Edit: Stargus Galileo http://www.stargus.co.uk/leo.htm misschien? Dat is Murdock's grootvader. Ik zag dat ze die in Sumar ook her en der in de stamboom hebben staan.
De uitdrukking van jouw hond en mijn Lobke zijn bijna het zelfde.
Een verschrikkelijk lieve dondersteen, die bang is voor niks. Maar te enthousiast. (zou dat niet willen missen hoor).
Thomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Thomas »

-Saskia- schreef:Frank negeert vreemden straal, dat zorgt wel voor gedeukte ego's.
Aiko kruipt het liefst in iemands nek en Nanuq kan als geen ander genieten van mensen met een heel rustige energie.
En mensen met een bal zijn zo goed als familie :mrgreen:
Wat zat er ook alweer allemaal in Nanuq? :)
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Mila was als pup/jonge hond ook zo, die wilde naar iedereen toe. Niet zo zeer om te knuffelen, maar om aandacht/om te spelen.
Natuurlijk heb ik op die situaties getraind (op het hierkomen en niet opspringen), maar wel met in mijn achterhoofd dat collies vaak gereserveerd naar vreemden zijn en dat dat vanzelf met het volwassen worden zo groeit. Dat is ook precies wat er is gebeurd: nu negeert ze vreemde mensen. Niet omdat ik haar daarop heb getraind; ze mocht van mij best naar mensen toe, mits ze zich dan beleefd gedroeg en weer kwam als ik haar riep.
Juist omdat collies vaak bij het volwassen worden gereserveerder worden, heb ik me in de puppentijd nooit zo druk gemaakt om dat gedrag. Bij een ras als een labrador zou ik daar wel anders mee omgaan, maar de meeste herders zijn op volwassen leeftijd toch behoorlijk baasgericht en de rest van de wereld wordt steeds minder interessant.
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

Cleva schreef:Hein wil het vaak niet. Hij heeft zijn bakje met pootjes geven en baby's kussen wel vol. Hij heeft al 30 vrienden op een doordeweekse dag.
Hij gaat spontaan de andere kant op staan kijken dus dan mogen mensen ook niet meer aan hem zitten. Ik heb geen zin om hem in verzet te drukken met de hele dag sociaal gedoe met vreemden.

Op het werk moet ik al brokjes uitdelen zodat er voor hem ook nog iets in het contact te halen valt en het niet alleen maar leuk voor de luitjes is.

Als Hein open reageert gaat hij zijn goddelijke gang maar maar meestal gelooft hij het in zijn vrije tijd wel een keer.

Ik geloof dat Hein en ik wel op elkaar lijken. Zo sociaal als de pest maar op het moment dat de meter niet meer loopt houd het ook helemaal op.
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Nanna schreef:Als mensen gewoon passeren zonder aandacht aan mijn honden te besteden dan doen mijn honden hetzelfde.
Ik moet zeggen dat ik dat een zeer positieve eigenschap vind.
Láng niet iedereen is gediend van honden of is bang een vieze broek op te lopen.
Wat mij betreft zou ik het helemaal prima vinden als iedereen verder mijn honden negeert en niet gaat lopen lokken of voeren. Een aai mag natuurlijk wel maar wel pas nadat dat gevraagd is en ik de aaihond van dienst even vast kan houden want anders lopen ze geheid ijskoud door :mrgreen:

Ik ben dol op honden maar zit ook in het geheel niet te wachten op zo'n zich opdringend opspringend bonk halve gare. Sodemieter op.
Een brave hond die netjes om een aai vraagt kan die best krijgen hoor maar van de rest kan ik redelijk chagrijnig worden.
Hier exact hetzelfde, los negeert Noah alle mensen. Als ze gaan roepen en fluiten kijkt ze die mensen aan of ze wel goed bij hun hoofd zijn :hmmm:
Ik had het echt erover als je ergens staat te wachten en dat ze dan je hond willen aaien.
Perry en Noah

Afbeelding
Denise
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Denise »

Wij hebben nu een ridgeback pup van 15 weken.
Deze laten wij niet aaien door vreemden (wij treffen hier veel van die opfokkers met hun gegil en geroffel om de oren).
Als mensen al richting pup gaan, stap ik ervoor en meld ze dat wij dit niet willen...
Vaak krijg je een blabla verhaal over niet sociaal opvoeden... dus dan meld ik maar dat ik een hond sociaal vind als hij op zn reet zit ipv mensen omver kegelt omdat hij geleerd heeft om hyper te worden.

En om een lijn te trekken voor de hond mogen alle vreemden er niet aanzitten. Onze jack russell dame proberen ze ook vaak te roepen en te aaien maar deze heeft alleen maar oog voor mij :I:
Groetjes Denise, Tracy en Lotje!
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Overigens vond ik het wel irritant als ik aan het pinnen o.i.d. was hoor, zeker met Bluf én Finn. Mensen hadden vaak niet eens het fatsoen om wat te vragen, of ineens stond er weer een kleine hummel die nog kleiner was dan mijn honden bij ze, en dan had ik ze naast me zitten of voor mijn voeten. Dat vond ik wel eens eng, en snapte dat nooit zo.
Maar zoals ik eerder zei omdat ik al dat soort taferelen heb meegemaakt, maak ik er niet zo'n punt van met de opgroeiende en inmiddels over een jaar zijnde hond.
Wilde er geen nadruk op gaan leggen voor de hond, ook al vind ik het persoonlijk nog steeds niet erg slim van mensen om zo vrij te doen tegen onbekende honden :wink:
En zei ik ook best wel eens nee, als ik vond dat mijn hond op dat moment te druk was en ik juist aan het oefenen was om vreemde mensen wat meer te leren negeren.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

af en toe, maar meestal blijven ze op een heilige/veilige afstand.
Ruun kun je gerust aanhalen, hij springt wel, dat zeg ik ook en dat mag hij ook. dus iemand in zondagse kledij moet er maar vanaf blijven als hij geen opspringende hond op de kleren wilt.

Ze gaan zelf geen aandacht zoeken echter.

Ds blijf je best vanaf, zeker op wandeling en zeker aan de riem. Ze is bijna 11 maar ze snauwt nog o zo graag, ze vindt het gewoon grappig om mensen te laten schrikken :lol1:

Piiri is pup, die doet vooral wat Runar doet. Ze is aardig sociaal, maar ze heeft niet echt interesse in anderen; daarnaast 'bijt' ze wel eens en ze staat altijd op standje 100 en kan gerust in 1 seconde tot standje 1000 gaan :wink:
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

ik heb meer een hekel aan honden-haters dan aan honden-aaiers hoor!
toen ik zelf nog geen honden had, maar er uiteraard wel dol op was, vond ik het ook leuk om hondjes te aaien en begreep ik het nooit als mensen hen dan hysterisch bij me weg gingen roepen (in mijn ogen dan). zoveel mensen genieten ervan om even een hond te kunnen aaien, dat is toch fijn? Tenminste, zolang de hond het ook wil he, laat dat duidelijk zijn.
kinderen vind ik een ander verhaal, die kunnen met hun onbesuisde gedrag een hond erg laten schrikken met alle gevolgen van dien.
Als je het echt niet wil, moet je nog beter je best doen :wink:
Afbeelding
Bishy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bishy »

Ik maak het wekelijks mee. Volwassenen aaien zonder te vragen als ik niet oplet.
Zelfs toeristen komen vragen naar z'n ras of naam. Bij de Starbucks komt zijn naam correct gespeld op mijn beker en mijn naam is hoogstens in onleesbaar handschrift en verkeerd gespeld er op gekrabbeld. :jank:

Dexter is een ontzettend vrije en vrolijke hond, dat zal er mee te maken hebben dat hij zoveel aandacht krijgt,.
Onze Duitse herder trok ook vaak de aandacht, regelmatig rende een hardloper ons voorbij en aaide dan even snel Bish over z'n rug of koppie. Gelukkig vond hij elke vorm van aandacht goed (en terecht hem kennende :D ) maar je zal maar een hond hebben die daarvan schrikt.
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Hier willen ze altijd standaard de verkeerde aaien :engel:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Toen Izzy nog baby-Izzy was, stoof ze op alles met 2 benen af. Vond ze prachtig. Maar de meeste mensen waren er niet zo van gecharmeerd dus dat gedrag heeft bar weinig opgeleverd. Ze kwam dan altijd haast beteuterd naar me terug om alsnog een aai te krijgen. Nu vindt ze andere mensen niet meer zo interessant. Ik ben haar mens, mijn huisgenootje is haar mens. Mijn beste vriend is haar mens en m'n moeder is een godín in haar ogen. Maar buiten dat vindt ze mensen gewoon niet zo interessant, ze is afwachtend en kijkt graag de kat uit de boom. Als er een hardloper ons tegenmoet komt rennen, loopt ze er met een keurig boogje omheen, ze zal hooguit even opkijken, maar daar is het wel mee gedaan. Ik vind het heerlijk hoor, ze zal dat gedrag wel van mij hebben. Ik vind andere mensen wel tof, maar hoef echt niet m'n hele ziel en zaligheid bij een nietsvermoedende wandelaar uit te storten. Dus we lopen langs met een knikje en/of "hoi" en vervolgen onze weg. Denk ook niet dat ze zich laat aaien door iemand op straat, denk dat ze quasi-nonchalant achteruit zou schuifelen.
Zal ook wel door d'r uitstraling komen. Het gros van de mensen zien haar als een Pitbull, en de groep dit Pitbulls/Staffords mooi vinden, vinden haar niet stoer genoeg om naar om te kijken omdat ze zo dunnetjes is.
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Ongelezen bericht door Nerazi »

Iedereen kan Nila gewoon aanhalen en als ze je leuk vindt dan wilt ze best even lekker knuffelen.
Enzi is een ander verhaal, daar moet je gewoon vanaf blijven en anders nipt ie in je vingers.
Hij zoekt ook geen toenadering, blijft altijd op een paar meter afstand staan kijken.
Maar mensen willen het op één of andere manier toch altijd proberen, maar daar steek ik zelf wel een stokje voor.
Gewoon afblijven.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

lucie schreef:ik heb meer een hekel aan honden-haters dan aan honden-aaiers hoor!
toen ik zelf nog geen honden had, maar er uiteraard wel dol op was, vond ik het ook leuk om hondjes te aaien en begreep ik het nooit als mensen hen dan hysterisch bij me weg gingen roepen (in mijn ogen dan). zoveel mensen genieten ervan om even een hond te kunnen aaien, dat is toch fijn? Tenminste, zolang de hond het ook wil he, laat dat duidelijk zijn.
kinderen vind ik een ander verhaal, die kunnen met hun onbesuisde gedrag een hond erg laten schrikken met alle gevolgen van dien.
Als je het echt niet wil, moet je nog beter je best doen :wink:

Zelfs na al die jaren hier op het forum moet ik me nog heel erg beheersen om niet elke hond te willen aaien :engel:

Ik heb eens staan praten met mensen met een groenendaeler, aan het eind van het gesprek stond hij aan mijn been en ik was hem lekker achter z'n oor aan het kriebelen. Mensen helemaal verbaasd, want hij wilde nooit door andere mensen geaaid worden. Het scheelde denk ik dat ik zo'n zelfde typje thuis heb :wink:
heimwee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder

Ongelezen bericht door heimwee »

Waarom wordt niet geaaid willen worden zo vaak verward met angst? Ik zit me er een klein beetje over op te fokken. Gisteravond hebben we de tweede les op de hondenschool hier in Nederland gehad.
Kalev komt, door alle blaffende en actieve honden, wat over prikkelt en snel terug blaffend binnen. Prima, daar willen we ook juist aan werken. Maar loopt verder prima naast me, kijkt om zich heen, duikt niet weg of iets dergelijks.
Gisteravond een nieuwe docente. Ze komt even kennis maken en negeert Kalev, prima. Kalev snuffelt lekker rond, duikt niet weg, snuffelt ook aan haar. Waarop zij hem wil aaien en hij rap achteruit springt, zo van, ho effe, doe dat maar niet, daar heb ik geen zin in. Schuilt vervolgens niet achter mijn benen, begint niet te blaffen, gewoon een rap sprongetje achteruit zo van, mens afblijven. En zodra ze hem weer negeert gaat hij lekker verder met snuffelen.
Waarop haar reactie is.. ach jongen toch, vond je dat een beetje eng? Zich omdraaiend naar de andere cursisten, kijk, negeer Kalev maar mooi, die vind alles behoorlijk spannend.
En ik denk ondertussen, spannend? Nee, hij moet gewoon niet geaaid worden! Ik snap dat niet, en ik merk dat het me irriteert omdat het voor mijn gevoel steeds dat vooroordeel bevestigd van bange Zwitserse Herders. En dat irriteert me dan nog meer.

Verder was het een hele prima les, was ze lekker doortastend en hebben we met een andere hond samen heel goed kunnen oefenen op aandacht voor de baas en het negeren van andere honden. Dus ik ging met een goed gevoel naar huis en heb ook zin in volgende week weer. maar t irriteert me mateloos dat dit voor mensen de logische eerste conclusie is..
Afbeelding
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Ja witjes hè :wink: die staan er om bekend maar dat uitzonderingen de regel bevestigen snappen mensen dan weer niet.
Buster wil best geaaid worden maar mensen moeten niet druk direct over/op zijn kop willen aaien. Dan stapt hij ook terug .

Gisteren sprong er ook nog weer een oude man van de fiets af :mrgreen: Oh wat is hij mooi mag ik even aaien.
Ik weet dat deze man vroeger ook herders had en nog steeds gek op honden is dus ja dat mag .
En buster vindt een kriebel op zijn rug heerlijk :mrgreen:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”