Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Spierverval na castratie?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Re: Spierverval na castratie?

Ongelezen bericht door LongFields »

luna2906 schreef:
Marion. schreef:
Badu schreef:Het is ook niet zo moeilijk hè? Het is een keten, een systeem. Als je daar dingen tussenuit gaat knippen verandert er iets. Ten goede & ten kwade :ugh:
Dus als jouw - zeg - 9-jarige teef een BMO krijgt, dan laat je haar niet opereren? Omdat je er iets uit gaat knippen?

Lekker baasje ben je dan :ugh:
Dat zegt ze niet toch? Alleen dat er wat verandert als je gaat knippen. Dat lijkt me op zich logisch. Maar het hoeven niet zulke extreme veranderingen te zijn als gezegd wordt. Er zijn ook genoeg voorbeelden waarin het nauwelijks veranderingen of overwegend positieve veranderingen zijn.
Precies.
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

LongFields schreef:
Marjoleine schreef: Overigens, niet een realistisch vergelijk maar het zegt wel iets: als bij mensen alles weggehaald wordt en je geeft geen kunstmatige hormonen, doet dat fysiek ontzettend veel. Mensen zijn ook gewoon zoogdieren, net als honden.
Dus waarom zou het effect bij honden zoveel minder zijn?
Bijvoorbeeld omdat een vrouw in de overgang gaat (menopauze) en uiteindelijk stopt met ovuleren, en de hond niet?
Of omdat de cyclus van een mens heel anders is dan die van een hond?
Deze redeneerlijn ontgaat mij volkomen. Wat is causaal verband tussen vrouw in overgang & weghalen hormonen?
Ik ken een persoon die beide testikels moest inleveren ivm kwaadaardige tumor, hij slikt rest van zijn leven testosteron omdat gemis daaraan gekke dingen veroorzaakt. Appelwangetjes bijvoorbeeld.... & dat is nog het minste.....
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Badu schreef:
LongFields schreef:
Marjoleine schreef: Overigens, niet een realistisch vergelijk maar het zegt wel iets: als bij mensen alles weggehaald wordt en je geeft geen kunstmatige hormonen, doet dat fysiek ontzettend veel. Mensen zijn ook gewoon zoogdieren, net als honden.
Bijvoorbeeld omdat een vrouw in de overgang gaat (menopauze) en uiteindelijk stopt met ovuleren, en de hond niet?
Deze redeneerlijn ontgaat mij volkomen. Wat is causaal verband tussen vrouw in overgang & weghalen hormonen?
Ik ken een persoon die beide testikels moest inleveren ivm kwaadaardige tumor, hij slikt rest van zijn leven testosteron omdat gemis daaraan gekke dingen veroorzaakt. Appelwangetjes bijvoorbeeld.... & dat is nog het minste.....
Ik geef gewoon aan dat er tussen mensen en honden in het geval van vruchtbaarheid/menstruatie/loopsheid en ovulatie wel degelijk verschillen bestaan, dus waarom zouden er dus geen verschillen kunnen zijn wanneer je de hormoonhuishouding beïnvloed, zoals bij teven door castratie?

Maar het begint me nu echt te irritant te worden hoor Badu, je reageert alleen maar op mijn posts en probeert me bij ieder ding waar je de kans ziet tegen te spreken of verdere discussie uit te lokken.

Geef nou gewoon eens antwoord op de vragen die je zo krampachtig aan het vermijden bent?
Er zijn wat mensen in dit topic al een poosje aan het wachten terwijl jij mij achterna zit. :U:
Ik gooi je vanaf nu echt in de negeer, ben echt helemaal klaar met je gezuig en gejen.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Neeltje schreef:
Marjoleine schreef:
dagmar88 schreef:Volgens mij was het marjoleine die een teef kent die in tijd behoorlijk achteruit was gegaan na castratie. Dat is wat je zou moeten vergelijken, prestaties voor en ruim na.
Ja, klopt. Die teef liep hoog Europees niveau (agility) en werd gecastreerd toen ze ehm, vier was, meen ik. Ze zakte 5 seconden en dat is niet weer teruggekomen.
Die mensen baalden verschrikkelijk, hebben sindsdien nooit weer gecastreerd.
5 hele seconden, wow..... Maar je kunt nooit bewijzen of ze ook 5 seconden langzamer zou zijn geweest als ze niet hadden gecastreerd. Ik vind het niet zo'n je van het voorbeeld van zo erg in energie zakken door castratie, kan net zo goed iets anders zijn geweest.
Op een minuut is dat best veel, dus.
En waardoor zou het anders moeten komen dan?

@Longfields, het was een stabij en ze liep in de Belgische top.
Het is al even geleden trouwens, ze was van 1996.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

LongFields schreef:
Hoe bedoel je?
Je zegt hier toch precies wat ik bedoel? Als een mens die hormonen mist gebeurt er van alles.
Als een dier die hormonen mist gebeurt er ook van alles. Ik zei het al, het is bijna 50% van alle hormonen in een lichaam. Hormonen doen veel, véél meer dan alleen iets met voortplanting.
Dus waarom zou dat bij honden geen effect hebben? Natuurlijk heeft het dat. Daar mag je van alles van vinden maar ik vind het bizar om dat te ontkennen eerlijk gezegd.

Afbeelding

LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Marjoleine schreef: Als een dier die hormonen mist gebeurt er ook van alles. Ik zei het al, het is bijna 50% van alle hormonen in een lichaam. Hormonen doen veel, véél meer dan alleen iets met voortplanting.
Dus waarom zou dat bij honden geen effect hebben? Natuurlijk heeft het dat. Daar mag je van alles van vinden maar ik vind het bizar om dat te ontkennen eerlijk gezegd.
Dat doe ik ook niet.
LongFields schreef:
luna2906 schreef:
Marion. schreef:
Badu schreef:Het is ook niet zo moeilijk hè? Het is een keten, een systeem. Als je daar dingen tussenuit gaat knippen verandert er iets. Ten goede & ten kwade :ugh:
Dus als jouw - zeg - 9-jarige teef een BMO krijgt, dan laat je haar niet opereren? Omdat je er iets uit gaat knippen?

Lekker baasje ben je dan :ugh:
Dat zegt ze niet toch? Alleen dat er wat verandert als je gaat knippen. Dat lijkt me op zich logisch. Maar het hoeven niet zulke extreme veranderingen te zijn als gezegd wordt. Er zijn ook genoeg voorbeelden waarin het nauwelijks veranderingen of overwegend positieve veranderingen zijn.
Precies.
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

LongFields schreef:
Marjoleine schreef: Als een dier die hormonen mist gebeurt er ook van alles. Ik zei het al, het is bijna 50% van alle hormonen in een lichaam. Hormonen doen veel, véél meer dan alleen iets met voortplanting.
Dat doe ik ook niet.
Wat doe je dan precies, hierboven?

Afbeelding

LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Marjoleine schreef: @Longfields, het was een stabij en ze liep in de Belgische top.
Belgische top, dat is iets anders dan Europees niveau toch?
Daarbij was de sport in 1996 nog even iets anders dan dat hij 20 jaar later is. Ik heb zelf ook gelopen in begin jaren negentig, met een gecastreerde teef. Met haar ben ik toen 4e van Nederland geworden bij de net opgerichte FHN tijdens hun eerste NK.
Als ik nu hetzelfde zou lopen als toen zou ik nu roemloos in de massa opgaan. :wink:

Maar goed, één voorbeeld van 19 jaar geleden aanhalen om je punt te maken. Tsja...
Ik heb inmiddels een post geplaatst op een FB-agilitygroep en gevraagd naar gecastreerde teven in de sport. Krijg er tot nu toe van niemand berichten dat hun teef na de castratie slechter is gaan presteren, eerder het tegendeel. En dat zijn meer dan 1 reacties.

Wil als laatste voor ik me uit deze discussie terugtrek nog wel even benadrukken dat ik prima weet dat het weghalen van hormonen veranderingen met zich meebrengt. Maar die veranderingen hoeven niet noodzakelijkerwijs negatief te zijn noch hoeven ze te leiden tot een vadsige, slome, arm bespierde en niet meer voor sport te motiveren teef zoals Badu aangaf.

Welterusten allemaal!
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

LongFields schreef:Maar goed, één voorbeeld van 19 jaar geleden aanhalen om je punt te maken. Tsja...
Dat doe ik niet.
Dagmar zei dat ik een voorbeeld kende en dat is ook zo. Die teef kelderde 5 seconden. En of haar niveau nou goed was of niet is helemaal het punt niet. Ze kelderde 5 seconden en dat is veel op zo'n korte tijdspanne.
Mij werd om dat voorbeeld gevraagd en dat heb ik gegeven. Ik was er niet op uit een punt te maken want iedereen gaat zijn goddelijke gang maar namelijk.
Maar als jij het nodig vindt dat niveau belachelijk te maken om jouw punt te maken terwijl dat niet was waar het over ging, tja. Dan zegt dat meer over jou, denk ik.

Afbeelding

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Waarom zou er in de africhting dan weinig tot niet gecastreert worden? Als dat geen negatieve invloed had was minstens de helft wel gecastreert....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

LongFields schreef:
Marjoleine schreef: @Longfields, het was een stabij en ze liep in de Belgische top.
Belgische top, dat is iets anders dan Europees niveau toch?
Daarbij was de sport in 1996 nog even iets anders dan dat hij 20 jaar later is. Ik heb zelf ook gelopen in begin jaren negentig, met een gecastreerde teef. Met haar ben ik toen 4e van Nederland geworden bij de net opgerichte FHN tijdens hun eerste NK.
Als ik nu hetzelfde zou lopen als toen zou ik nu roemloos in de massa opgaan. :wink:

Maar goed, één voorbeeld van 19 jaar geleden aanhalen om je punt te maken. Tsja...
Ik heb inmiddels een post geplaatst op een FB-agilitygroep en gevraagd naar gecastreerde teven in de sport. Krijg er tot nu toe van niemand berichten dat hun teef na de castratie slechter is gaan presteren, eerder het tegendeel. En dat zijn meer dan 1 reacties.

Wil als laatste voor ik me uit deze discussie terugtrek nog wel even benadrukken dat ik prima weet dat het weghalen van hormonen veranderingen met zich meebrengt. Maar die veranderingen hoeven niet noodzakelijkerwijs negatief te zijn noch hoeven ze te leiden tot een vadsige, slome, arm bespierde en niet meer voor sport te motiveren teef zoals Badu aangaf.

Welterusten allemaal!
U2 & keep on dreaming :jocolor:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

5 seconden zegt niks. Parcours kan wel 20 meter langer zijn geweest. Bij Agility spreek je over m/s :)
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Marjoleine schreef: Op een minuut is dat best veel, dus.
En waardoor zou het anders moeten komen dan?

@Longfields, het was een stabij en ze liep in de Belgische top.

Ik denk eerder aan verkleving van het litteken of iets anders wat niet goed gegaan is. Nogmaals, er lopen echt hele goede gecastreerde teven in de top. Ik denk zelfs dat het meerendeel gecastreerd is. Die Mechel waar Suzanne het over heeft zet bijna elke wedstrijd de allersnelste tijd neer.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
sirene
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:Waarom zou er in de africhting dan weinig tot niet gecastreert worden? Als dat geen negatieve invloed had was minstens de helft wel gecastreert....
Ander volk, andere cultuur. Teef zit toch in een kennel dus loopsheid is geen probleem. Mss ook nog fokken als teef het leuk doet in de sport ?
Angst dat de teef niet meer fel genoeg is daarna ?
Ik ken best wel wat teven zoals die van Machie die juist timide zijn rondom loopsheid/schijnzwangerschap. Heb jij daar geen ervaring mee ?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Machie schreef:5 seconden zegt niks. Parcours kan wel 20 meter langer zijn geweest. Bij Agility spreek je over m/s :)
Toen niet.
sirene schreef:Ik denk eerder aan verkleving van het litteken of iets anders wat niet goed gegaan is. Nogmaals, er lopen echt hele goede gecastreerde teven in de top. Ik denk zelfs dat het meerendeel gecastreerd is. Die Mechel waar Suzanne het over heeft zet bijna elke wedstrijd de allersnelste tijd neer.
Dat geloof ik allemaal best, hoor, maar nogmaals, mij werd gevraagd om dat voorbeeld en dat heb ik gegeven.
sirene schreef:Ik ken best wel wat teven zoals die van Machie die juist timide zijn rondom loopsheid/schijnzwangerschap. Heb jij daar geen ervaring mee ?
Nou, zoals gezegd gaat iedereen zijn goddelijke gang maar, dus ik heb verder geen punt.
Alleen dit is juist tegengesteld van wat ik ken. Ik weet alleen maar van teven die juist heel krengig en fel zijn door die hormonen, niet andersom.
Soms wel trager door de schijndracht, maar timide? Nee.

Afbeelding

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

sirene schreef:
malinois schreef:Waarom zou er in de africhting dan weinig tot niet gecastreert worden? Als dat geen negatieve invloed had was minstens de helft wel gecastreert....
Ander volk, andere cultuur. Teef zit toch in een kennel dus loopsheid is geen probleem. Mss ook nog fokken als teef het leuk doet in de sport ?
Ik ken best wel wat teven zoals die van Machie die juist timide zijn rondom loopsheid/schijnzwangerschap. Heb jij daar geen ervaring mee ?
Nee Xena heeft er eigenlijk nooit last van gehad bijv. Die werd nog pittiger. Ik ken zo snel even geen gecastreerde teven die actief sporten.
Mwa ik weet t dus niet als t zo ideaal was hoefde je niet tot t eind te wachten op wedstrijden met een loopse teef etc. Bij lange na niet alle teven worden voor de fok gebruikt dus ik denk ook niet dat dit het punt is. Misschien bij een enkeling maar zeker niet bij t gros.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gimmick
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gimmick »

Maar het betekend niet automatisch dat alle teven een slap aftreksel van zichzelf worden als ze gecastreerd worden.
Dat het luie dikke honden worden.
Dat als je wat weg haalt als.in de hormonen dan is het logisch dat er wat gebeurd met het lijf maar dat het meteen luie vadsige spierloze teven worden is natuurlijk klinklare onzin.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Marjoleine schreef:
Machie schreef:5 seconden zegt niks. Parcours kan wel 20 meter langer zijn geweest. Bij Agility spreek je over m/s :)
Toen niet.
Maar ook toen liepen ze toch niet elke wedstrijd hetzelfde parcours? Ik vind 5 sec langzamer in de behendigheid echt helemaal niks zeggen. Compleet afhankelijk van het parcours en hoe er gehandeld wordt. Je kunt hooguit merken dat het verschil tussen de andere honden groter is geworden.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Lysette schreef:
Marjoleine schreef:
Toen niet.
Maar ook toen liepen ze toch niet elke wedstrijd hetzelfde parcours? Ik vind 5 sec langzamer in de behendigheid echt helemaal niks zeggen. Compleet afhankelijk van het parcours en hoe er gehandeld wordt. Je kunt hooguit merken dat het verschil tussen de andere honden groter is geworden.
En voor hetzelfde geld was ze gewoon langzamer geworden, zou ook nog zo maar kunnen.
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Neeltje schreef:
Lysette schreef:
Marjoleine schreef:
Toen niet.
En voor hetzelfde geld was ze gewoon langzamer geworden, zou ook nog zo maar kunnen.
Dat kan prima, alleen kun je dat niet uitdrukken in "ze is 5 seconden langzamer geworden".

Andersom is Jip in de loop der jaren sneller geworden (tot ong. Een jaar geleden). Zoiets merk je inderdaad echt wel op. In uitslagen en dat ik bepaalde situaties eerst wel kon belopen en daarna niet meer. Maar dat kan je niet uitdrukken in een vast aantal secondes omdat dat van heel veel andere dingen afhankelijk is en nooit 1 op 1 te vergelijken is met een eerder gelopen parcours.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door TessaThomas »

sirene schreef:
Ze zitten lang niet allemaal in een kennel en ja, ik ken wel teven in de africhting die last hebben van de loopsheid, maar daar wordt qua wedstrijden rekening mee gehouden. Het grootste deel merk je niks aan. Maar ik vind het wel een boeiende, ga eens navragen bij bekenden hoeveel gecastreerde teven zij kennen. (ik ken er een paar maar die zijn nog jong of pas net gecastreerd) Gecastreerde reuen ken ik eigenlijk niet in de sport?
dre
Zeer actief

Ongelezen bericht door dre »

I k vind het op zich echt een interessante discussie, wat is nu precies de invloed van castratie van een teef geweest en kan je dit (gelijk) doortrekken naar alle gecastreerde teven? Ik vind het jammer dat dit moet vervallen in een "wellus-nietus" topic.

Mijn teven waren al gecastreerd voor ze bij mij kwamen, dus vergelijkingsmateriaal heb ik niet of ze slomer of dikker zijn dan dat ze zouden zijn als ze niet gecastreerd waren.

Het voorbeeld van Marjoleine is een mooie, maar dat is tot nu toe ook het enkele echte voorbeeld van een langzamer wordende hond en of dat in de huidige tijd een hond was die wel of niet mee kon in de top maakt niet zozeer uit, de hond is gewoon langzamer geworden.

Stellen dat alle gecastreerde teven dikke, luie, vadsige, slome honden worden vind ik veel en veel te kort door de bocht zo niet een belachelijke stelling. Niet alle honden zijn over 1 kam te scheren en er zijn zoveel meer factoren die een hond lui en dik maken, daar ben je voor een groot deel nog zelf bij.

Ik ontken trouwens niet dat castratie geen invloed heeft, het weghalen van hormonen doet wel iets, maar de ene hond reageert daar sterker op als een andere hond.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

TessaThomas schreef:
sirene schreef:
Ze zitten lang niet allemaal in een kennel en ja, ik ken wel teven in de africhting die last hebben van de loopsheid, maar daar wordt qua wedstrijden rekening mee gehouden. Het grootste deel merk je niks aan. Maar ik vind het wel een boeiende, ga eens navragen bij bekenden hoeveel gecastreerde teven zij kennen. (ik ken er een paar maar die zijn nog jong of pas net gecastreerd) Gecastreerde reuen ken ik eigenlijk niet in de sport?
Een gecastreerde reu verliest ook zijn felheid natuurlijk, dus dat lijkt me op zich logisch dat reuen niet in deze sport
gecastreerd worden (IPO, e.d.).

Mijn ervaring met mijn teef - Rottweiler - die gecastreerd werd op 5 jarige leeftijd, is dat ze juist veel feller werd.
Totaal geen lui en vadsige teef met vreetdrang, maar een actieve slank hond die nog even kieskeurig was met
eten als altijd.
Wel explodeerde haar vacht (volgens mij vrij ongebruikelijk bij Rottweilers), die werd enorm en ook veel langer.
Ze was voor haar castratie een kattenkop en na haar castratie wel heel erg intolerant.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
sirene
Zeer actief
Contacteer:

TessaThomas schreef:
Ik denk dat er vooral een verschil zit in de cultuur van de sport(mensen) en in de rassen.
De meeste mensen die fanatiek sporten hebben meerdere honden. Het is niet handig trainen als je eigen reuen zich niet kunnen concentreren omdat je eigen teef loops is. Plus, tot een paar jaar geleden was je niet welkom op agilitywedstrijden met je loopse teef.
Bij IPO ed mag je al heel lang met je loopse teef lopen. Plus, ik lees hier altijd dat de reuen als ze aan het werk zijn geen interesse hebben in een loopse teef. Dat is dan al een groot verschil want in de behendigheid lopen er veel verschillende rassen en niet iedereen heeft een high drive BC of Mechelaar. En ook mensen met een werk BC hoor ik klagen over reuen die afgeleid zijn door luchtjes.
Ik vind het wel logisch dat er niet of amper gecastreerde reuen lopen hoor. Dat zal in agility niet anders zijn.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door TessaThomas »

sirene schreef:
TessaThomas schreef:
Ik denk dat er vooral een verschil zit in de cultuur van de sport(mensen) en in de rassen.
De meeste mensen die fanatiek sporten hebben meerdere honden. Het is niet handig trainen als je eigen reuen zich niet kunnen concentreren omdat je eigen teef loops is. Plus, tot een paar jaar geleden was je niet welkom op agilitywedstrijden met je loopse teef.
Bij IPO ed mag je al heel lang met je loopse teef lopen. Plus, ik lees hier altijd dat de reuen als ze aan het werk zijn geen interesse hebben in een loopse teef. Dat is dan al een groot verschil want in de behendigheid lopen er veel verschillende rassen en niet iedereen heeft een high drive BC of Mechelaar. En ook mensen met een werk BC hoor ik klagen over reuen die afgeleid zijn door luchtjes.
Ik vind het wel logisch dat er niet of amper gecastreerde reuen lopen hoor. Dat zal in agility niet anders zijn.
Nouja, bij de IPO wedstrijden heb je misschien alleen met uitlaten last van een loopse teef. Ze lopen namelijk helemaal aan het einde, desnoods met een dummy. Dus alle reuen zijn allang klaar, voordat de loopse teef op het veld komt. Bij agility heb je, als ik het goed zeg, verschillende parcoursen, dus dan is de teef bij het ene onderdeel wel als laatste, maar daarna komen er nog anderen, toch?

Maar ook in de IPO hebben ze meerdere honden, ook reuen en teven tegelijk. Tay reageert absoluut niet op luchtjes tijdens het trainen, thuis juist wel. Reu van mijn trainer dekt vaak en die snuffelt 2 seconde en gaat dan verder. Maar er zijn ook zat reuen die wel reageren, maar wij zitten misschien minder dicht bij elkaar?
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Bij een agilitywedstrijd zit je al snel met pak 'm beet 300 honden op 1 voetbalveld. En je loopt idd na elkaar :)
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

LongFields schreef:
Dit. De cyclus van de hond ligt tussen de loopsheden stil. Die van de vrouw start elke 28 dagen opnieuw. Dat noem ik toch heel anders. Ik ben bijvoorbeeld niet elke keer schijnzwanger na mij "loopsheid" :mrgreen:
Afbeelding
gevni havanezers
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Hoe kan het trouwens dat bij paarden het verschil tussen een hengst en een ruin enorm is qua uiterlijk en karakter maar één van de meest winnende dravers uit de Nederlandse (en Noorse) historie een ruin is ? Uppercut Flevo heeft niet zo'n last van het ontbreken van energie :8):

Theo Messidor had ook weinig last van verlies van snelheid.
http://www.hippodromers.nl/hippodromers ... ssidor.htm

En nee, ik heb niet gezocht op ruin. Gewoon op meest winnende paarden. 3 paarden bekeken waarvan dus 2 ruinen en 1 hengst.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

Ik denk omdat andere organen in het lichaam ook nog hormonen aanmaken. Soms is er sprake van een overproductie waardoor een hond/paard wel gecastreerd is maar toch veel minder last er van ondervindt dan zonder die overproductie het geval zou zijn.
Afbeelding
gevni havanezers
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
sirene schreef:Hoe kan het trouwens dat bij paarden het verschil tussen een hengst en een ruin enorm is qua uiterlijk en karakter maar één van de meest winnende dravers uit de Nederlandse (en Noorse) historie een ruin is ? Uppercut Flevo heeft niet zo'n last van het ontbreken van energie :8):

Theo Messidor had ook weinig last van verlies van snelheid.
http://www.hippodromers.nl/hippodromers ... ssidor.htm

En nee, ik heb niet gezocht op ruin. Gewoon op meest winnende paarden. 3 paarden bekeken waarvan dus 2 ruinen en 1 hengst.
Omdat ze niet alleen op spiermassa winnen. Meestal is een goed koershoofd veel belangrijker.
Da's bij honden in de sport toch net zo ? Nergens win je alleen op spiermassa.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”