Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kleuter pakt hondje af en verdrinkt diertje
Moderator: moderatorteam
- iones
- Zeer actief
Re: Kleuter pakt hondje af en verdrinkt diertje
Op dumpert werd het kleine kreng als killerkleuter genoemd. Ouders reageerden onverschillig maar die krijgen hun trekken wel thuis van die kleine, als hij later groot is en nog valser.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Nou, dat zal wel zo zijn. Ze is zelf aan de deur geweest bij die moeder.Heavy schreef:He bah moet dit nou? Er wordt door moeder van het meisje geschreven dat het Surinaamse ouders zijn maar dan wil dat nog niet zeggen dat dat ook zo isWolfsblut schreef:Ik hoop dat dit kereltje het weer doet. Maar dan met een agressieve volwassen klapkaak. Eens kijken of de Zurinaamse ouders van dat psychopaatje dan weer zo laconiek reageren.
En zo fel is de discussie niet, ik trok alleen je vergelijking even door.
Niet dat het wat uitmaakt. Een jongetje is een jongetje. Ze had het er niet bij hoeven te zetten dat zijn ouders Surinaams zijn, als het een blank jongetje was geweest zet ze er toch ook niet bij dat zijn ouders bleekscheten waren.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
De meeste seriemoordenaars zijn overigens blanke mannen, die het vervolgens op slachtoffers van dezelfde etniciteit gemunt hebben.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Oh god kind is gelijk een toekomstig seriemoordenaar. Geloof echt dat jullie zieker in je kop zijn dan dat kind.
Gelijk maar de doodstraf in voeren of toch minimaal levenslang opsluiten .
Wat je zegt ben je zelfffff 

Wel goed lezen Bouvierpoedel.bouvierpoedel schreef:Oh god kind is gelijk een toekomstig seriemoordenaar. Geloof echt dat jullie zieker in je kop zijn dan dat kind.
Mijn reactie is juist een tegengeluid op het seriemoordenaar-vlak. Als je mijn reactie leest, in reactie op bovenstaande, is juist Wolfsblut de seriemoordenaar of jij.
Het kindje is tenslotte Surinaams (zegt men)
-
- Zeer actief
Als ik jou had bedoeld dan had ik je wel gequoot .JBK schreef:Wel goed lezen Bouvierpoedel.bouvierpoedel schreef:Oh god kind is gelijk een toekomstig seriemoordenaar. Geloof echt dat jullie zieker in je kop zijn dan dat kind.
Mijn reactie is juist een tegengeluid op het seriemoordenaar-vlak. Als je mijn reactie leest, in reactie op bovenstaande, is juist Wolfsblut de seriemoordenaar of jij.
Het kindje is tenslotte Surinaams (zegt men)
Ik bedoelde meer de anderen met hun reaktie's.

- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Aantal honden: 1
Ach...ik ben afgelopen weekend in het pretparkje Drouwenerzand geweest...
Een oord waar het momenteel stikt van de vakantiegangers en 1 tip ?
Woon je er een beetje in de buurt, ga dan in je vakantie VOORAL door de week op een middag heen en niet in het weekend.
Naar schatting is 60-70 % van wat er rondloopt een gevalletje 'sociaal gezien onderkant samenleving'
Ik dacht dat ik inmiddels veel gezien had, zeker in het Ponypark Slagharen vroeger, maar ik heb zaterdag mijn ogen uitgekeken en niet in de positieve zin van het woord.
En van die 60-70 % ? Is 99.98 % blonde dolly met opgepompte Henkie
Twee van de meest asociale, lompe en botte actie's die ik zaterdag gezien hebben kwamen van blanke medemensen - 1 gezin uit Duitsland en het andere ? Ergens uit het westen ...
God wat een Tokken
De gekleurde medemens die ik er tegenkwam, en dat waren er ook genoeg, gedroegen zich aangenaam, niet alleen in vergelijking met die Tokken, maar gewoon als in 'aangenaam'
Het werd voor mij maar weer eens temeer bevestigd dat mensen als een Wolfsblut echt een hele bijzondere blinde, bange-poeperd, blik op de wereld hebben
Woon je er een beetje in de buurt, ga dan in je vakantie VOORAL door de week op een middag heen en niet in het weekend.
Naar schatting is 60-70 % van wat er rondloopt een gevalletje 'sociaal gezien onderkant samenleving'
Ik dacht dat ik inmiddels veel gezien had, zeker in het Ponypark Slagharen vroeger, maar ik heb zaterdag mijn ogen uitgekeken en niet in de positieve zin van het woord.
En van die 60-70 % ? Is 99.98 % blonde dolly met opgepompte Henkie

Twee van de meest asociale, lompe en botte actie's die ik zaterdag gezien hebben kwamen van blanke medemensen - 1 gezin uit Duitsland en het andere ? Ergens uit het westen ...
God wat een Tokken

De gekleurde medemens die ik er tegenkwam, en dat waren er ook genoeg, gedroegen zich aangenaam, niet alleen in vergelijking met die Tokken, maar gewoon als in 'aangenaam'
Het werd voor mij maar weer eens temeer bevestigd dat mensen als een Wolfsblut echt een hele bijzondere blinde, bange-poeperd, blik op de wereld hebben

-
- Zeer actief
Kom kom je lult net zo hard de andere kant op om te bewijzen dat gekleurde mensen zich beter gedragen naar aanleiding wat er in een speeltuintje gebeurt.mercedes2803 schreef:Ach...ik ben afgelopen weekend in het pretparkje Drouwenerzand geweest...
En van die 60-70 % ? Is 99.98 % blonde dolly met opgepompte Henkie![]()
God wat een Tokken![]()
![]()
Tokkengedrag heeft geen kleur net als goed gedrag. Of eigenlijk tokkengedrag kent vele kleuren.

- mercedes2803
- Zeer actief
Mag jij vinden Kees, ik probeer niks te bewijzen, ik geef aan wat IK jaar in jaar uit ervaar en niet alleen in een speeltuintje hoor....
Ik kan zo 10 voorbeelden geven, het speeltuintje was de laatste ervaring.
Dikke prima dat een ander wat anders vindt of ervaart maar dat bezopen rechtste - WIlders geleuter op een Hondenforum wordt echt
zoooooooo aanmatigend.
Dus dat kom-kom is even fijn gescheten
Dikke prima dat een ander wat anders vindt of ervaart maar dat bezopen rechtste - WIlders geleuter op een Hondenforum wordt echt
zoooooooo aanmatigend.

- dagmar88
- Zeer actief
SannePP schreef:Gut. Misschien wel leuk: Even heel kort en stukje ontwikkelingspsychologie door Piaget:
Cognitieve ontwikkeling
Pre-operationele fase (2-7 jaar)
Van 4 tot 7 jaar (kleuter)
In deze periode is er nog geen sprake van objectief of logisch denken. Het kind is in deze periode nog vrij egocentrisch: hij beschouwd de wereld vanuit zijn eigen perspectief.
Een kleuter weet wat wel en niet mag. Nu begint de vorming van een geweten.
Kleuters weten wel hoe het hoort, ze kennen de normen, maar de achterliggende waarde begrijpen ze nog niet. Kleuters nemen normen over van hun ouders en leerkrachten, door middel van imitatie (nadoen).
Sociaal-emotionele ontwikkeling
Van 4 tot 6 jaar (kleuter)
Een kleuter is inmiddels zo ver dat hij weet wat wel en niet mag. Een kleuter is ook goed in staat om dingen te delen. Maar zelf een compromis bedenken, dat kan hij nog niet. Hij kan zich namelijk nog niet vanuit zichzelf inleven in het gezichtspunt van een ander.
bron
Hier zijn omgevingsinvloeden niet in meegerekend

Dat is dus precies wat ik me herinner. Ik was onafscheidelijk met de hond en kat, wist wat wel en niet mocht, maar het inlevingsvermogen was er nog niet.
Later hetzelfde met mijn jongere buurmeisjes. Die waren dol op de kat, maar propten hem zonder toezicht in een poppenwagen met een dekentje er over. Omdat zij dat leuk vonden.

Die gooien zo'n beestje voor vreemde honden, pakken het op en laten het vallen, duwen het van de glijbaan, laten de lijn vieren langs auto's of hebben er na vijf minuten genoeg van en gaan zonder nog aan hun pup te denken in de zandbak spelen.
Zo'n meisje heeft wel mooi de rest van haar leven last van dat beeld en een schuldgevoel, om iets dat niet haar verantwoordelijkheid had mogen zijn.
-
- Zeer actief
Ach tokken komen onder iedere bevolkingsgroep voor. Net als criminelen ,moordenaars en weet ik al niet.Dat weet jij, ik en vele anderen en ook WB maar die moet ergens zijn zekerheid vandaan halen dat hij tot een beter slag volk behoord. Net als er ook racsisten ronlopen bij anders dan witten.mercedes2803 schreef:Mag jij vinden Kees, ik probeer niks te bewijzen, ik geef aan wat IK jaar in jaar uit ervaar en niet alleen in een speeltuintje hoor....
zoooooooo aanmatigend.

-
- Zeer actief
Wat afschuwelijk voor die moeder & dochter. Arm hondje.
Maar ik denk minstens net zo afschuwelijk voor de ouders van het jongetje. Dat verwacht je toch niet, dat je kleutertje dit doet?
Maar ik denk minstens net zo afschuwelijk voor de ouders van het jongetje. Dat verwacht je toch niet, dat je kleutertje dit doet?
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
dus:
je bent actief op facebook en schrijft daar over de dingen van alledag.
dan wordt je hond vermoord en dat vertel je dan niet want de dader is een kind?
je eigen kind overstuur, je hondje dood, de politie doet weer eens niks maar nee, daar zeg je niks over?
beetje veel gevraagd lijkt me en ook niet helemaal realistisch.
die vrouw heeft het nog netjes gedaan, ze heeft geen namen genoemd en het zelfs nog opgenomen voor dat hondenmoordenaartje.
maar nee, ze had haar kind niet buiten mogen laten spelen en ze heeft het ook nog op facebook gezet en dat maakt haar schuldig!
nou sorry, maar niet in mijn ogen, ik heb er alle begrip voor en zou het net zo gedaan hebben.
ik zie het persoonlijk niet gebeuren dat ik de dood van mijn hond verzwijg als ik haar leven uit en te na heb beschreven en laten zien, daar op facebook.
misschien is het wel een idee dat mensen zich gaan realiseren dat de social media een onderdeel van het dagelijks leven geworden zijn, waarmee zo wel goed als kwaad in de publiciteit komen.
je kunt er maar beter mee leren leven, want tegenhouden doe je het echt niet.
je eigen kind overstuur, je hondje dood, de politie doet weer eens niks maar nee, daar zeg je niks over?
die vrouw heeft het nog netjes gedaan, ze heeft geen namen genoemd en het zelfs nog opgenomen voor dat hondenmoordenaartje.
maar nee, ze had haar kind niet buiten mogen laten spelen en ze heeft het ook nog op facebook gezet en dat maakt haar schuldig!
nou sorry, maar niet in mijn ogen, ik heb er alle begrip voor en zou het net zo gedaan hebben.
ik zie het persoonlijk niet gebeuren dat ik de dood van mijn hond verzwijg als ik haar leven uit en te na heb beschreven en laten zien, daar op facebook.
misschien is het wel een idee dat mensen zich gaan realiseren dat de social media een onderdeel van het dagelijks leven geworden zijn, waarmee zo wel goed als kwaad in de publiciteit komen.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
- Zeer actief
Ligt er maar aan waar je woont. Wat herrie overlast betreft heb ik toch meer last van onze buren met een donker kleurtje dan van mensen met een lichte huid. En dan vooral s'nachts.mercedes2803 schreef:Mag jij vinden Kees, ik probeer niks te bewijzen, ik geef aan wat IK jaar in jaar uit ervaar en niet alleen in een speeltuintje hoor....
zoooooooo aanmatigend.
Maakt me verder niet uit hoor, ze zullen overdags weleens last hebben van mijn honden.
Maar nou niet doen alsof mensen met een kleurtje ineens heilig zijn.
We zijn gewoon allemaal mensen wat voor kleur we ook hebben.
Ook tokken ( zoals sommigen dat noemen, en wat eigenlijk net zo respectloos is als zeuren over mensen met een ander kleurtje ) zijn mensen.
We zijn niet allemaal hetzelfde. De ene denkt wat makkelijker over bepaalde dingen dan andere.
Mijn familie snapt niet waarom we hier blijven wonen, in het getto zoals ze het noemen.
Maar over het algemeen zijn de mensen hier erg aardig.
Sommigen wat bemoeizuchtiger dan de ander en af en toe ben ik dat zat. Maar er is overal wel wat.
Groetjes Gonnie.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Dit dus... ik zou t ook zeker gedaan hebben.renee-uk schreef:dus:

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
malinois schreef:Dit dus... ik zou t ook zeker gedaan hebben.renee-uk schreef:dus:
Ik ook.
Groetjes Gonnie.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
ah fijn,renee-uk schreef:dus:
het ligt dus niet (alleen?) aan mij dat ik veel van wat hier verder geschreven wordt niet begrijp want ik heb dezelfde vragen als renee hierboven

ik zal mijn schoonzus ook meteen even bellen dat het neefje van 4 nooit meer zonder toezicht een rondje om het blok mag op zijn nieuwe crossfiets.

-
- Zeer actief
Er zit nogal een verschil tussen rondlopen met dode beesten en zelf Fikkie actief helpen hemelen. Ik ging toch wel het gesprek aan met mijn kleuter als die dit soort gedrag vertoonde. En om dat gedrag af te doen als normaal, of grenzend aan normaal, vind ik behoorlijk vreemd.
Dat doet niets af aan de verantwoordelijkheid die ouders hebben als het hun kinderen aangaat. Ik vind de reactie van de ouders dan ook laakbaar. Stukken laakbaarder (is dat een woord?) dan een moeder die uiting geeft aan haar gevoel op Facebook.
Wat de kleur van mensen met dit verhaal te maken heeft is me helemaal een raadsel maar dat zal ongetwijfeld aan mij liggen
Dat doet niets af aan de verantwoordelijkheid die ouders hebben als het hun kinderen aangaat. Ik vind de reactie van de ouders dan ook laakbaar. Stukken laakbaarder (is dat een woord?) dan een moeder die uiting geeft aan haar gevoel op Facebook.
Wat de kleur van mensen met dit verhaal te maken heeft is me helemaal een raadsel maar dat zal ongetwijfeld aan mij liggen

- *Skye*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Jij verwoord precies wat ik denk!renee-uk schreef:dus:

- mercedes2803
- Zeer actief
En daar hebben we het volgende leeswondergonnie schreef:Ligt er maar aan waar je woont. Wat herrie overlast betreft heb ik toch meer last van onze buren met een donker kleurtje dan van mensen met een lichte huid. En dan vooral s'nachts.mercedes2803 schreef:Mag jij vinden Kees, ik probeer niks te bewijzen, ik geef aan wat IK jaar in jaar uit ervaar en niet alleen in een speeltuintje hoor....
zoooooooo aanmatigend.
Maakt me verder niet uit hoor, ze zullen overdags weleens last hebben van mijn honden.
Maar nou niet doen alsof mensen met een kleurtje ineens heilig zijn.
We zijn gewoon allemaal mensen wat voor kleur we ook hebben.
Ook tokken ( zoals sommigen dat noemen, en wat eigenlijk net zo respectloos is als zeuren over mensen met een ander kleurtje ) zijn mensen.
We zijn niet allemaal hetzelfde. De ene denkt wat makkelijker over bepaalde dingen dan andere.
Mijn familie snapt niet waarom we hier blijven wonen, in het getto zoals ze het noemen.
Maar over het algemeen zijn de mensen hier erg aardig.
Sommigen wat bemoeizuchtiger dan de ander en af en toe ben ik dat zat. Maar er is overal wel wat.

Dat schrijf ik toch niet, of wel dan ?
Kunnen mensen eens ophouden met dat suggestieve geinterpreteer ?
Dank u wel

"Ja...ik wil niet diskriemineren hoor...maar hullie en zullie van hier verderop" getoeter heb ik de afgelopen 25 jaar al genoeg gehoord; ik ben er wel klaar mee Gonnie
Laatst gewijzigd door mercedes2803 op 04 aug 2015 12:54, 1 keer totaal gewijzigd.
- mercedes2803
- Zeer actief
Lijkt me idd een goed idee, dat je je schoonzus even beltM@scha schreef:ah fijn,renee-uk schreef:dus:
het ligt dus niet (alleen?) aan mij dat ik veel van wat hier verder geschreven wordt niet begrijp want ik heb dezelfde vragen als renee hierboven![]()
ik zal mijn schoonzus ook meteen even bellen dat het neefje van 4 nooit meer zonder toezicht een rondje om het blok mag op zijn nieuwe crossfiets.

Als dat crossfietsje gepikt wordt door wat jongens van 9 of 10 jaar oud dan is het overduidelijk de schuld van je schoonzus
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
Wat is het nut om te vertellen wat je die avond gaat eten of gegeten hebt?Heavy schreef:Wat is nou precies het nut van dit allemaal op facebook te gooien?
Ik lees ook dat ze de ouders van het jongentje luie Surinamers noemt want ze letten niet op hun zoontje en ze wonen in een huis van 1000 eurodat kunnen ze wel betalen en schadevergoeding niet en dat zit mama dwars :roll:ik weet genoeg
Wat is het nut om te vertellen dat je lekker aan een "mooi" glas wijn zit?
Wat is het nu om te vertellen dat je in de bioscoop zit?
Wat is het nut om te vertellen dat je hond netjes op het krantje geplast heeft?
Heeft niks nut maar we doen er allemaal(oke oke, uitzonderingen daargelaten) aan mee.
Punt 1: Ja. Ben ik met je eens.Dees en Maylo schreef:Mijn mening is dat de ouders hun kinderen blijkbaar niet voldoende in de gaten hebben.
Punt 1: Kind met hond alleen buiten(ongeacht wat voor hond) is in mijn ogen onverantwoord.
Punt 2: Kinderen van die leeftijd bij blijkbaar water laten spelen zonder toezicht is net zo erg.
Punt 3: Kinderen op die leeftijd horen nog niet alleen buiten, in de tuin kan maar niet op straat.
Over dat jongetje kan ik ook alleen maar denken dat hij op dit moment totaal niet betrouwbaar is met dieren(en misschien wel mensen) maar goed hij is nog jong dat kan nog goed komen(misschien ligt het wel gewoon aan de opvoeding of hebben zijn ouders ooit een keer gezegd dat ze hondjes haten en ze het liefst verzuipen en neemt hij dat letterlijk).
Maar goed ik heb makkelijk praten ik heb (nog) geen eigen kinderen.
Punt 2: Ja. Ben ik gedeeltelijk met je eens indien "water" echt water is in de zin van een meer/beekje/sloot e.d. Maar een fontein? Nah.
Punt 3: Nee. Ben ik niet met je eens.
Hoeveel kinderen heb jijzelf?
Ik 3. Oudste(j) bijna 18 - middelste(m) bijna 15 en jongste(m) nu 7.
Alle 3 de kinderen verschillend.
Oudste mocht al redelijk vlot buiten(5) spelen(voor op de stoep en later mocht hij de hoek om in de straat spelen)
De middelste mocht pas later buiten spelen omdat zij gewoon geen gevaar zag. Die was net 7 toen ze voor het eerst "alleen" buiten voor de deur mocht spelen.
De jongste. Nu 7 speelt al ruim 1,5 jaar buiten. Eerst gewoon voor de deur op de stoep, later ook in de straat tot het pleintje (helft van de straat) en nu sinds dit jaar mag ze 1 straat hierachter op het speelterrein spelen (waar veel kinderen zijn)
Vind het dus nergens op slaan dat je zegt dat kinderen van die leeftijd niet "alleen" buiten horen te spelen. Dan heb je mijn inziens totaal geen benul/ervaring met kinderen en is het gewoon wat gelul in de ruimte.
Verder on topic. Alle kinderen wisten op die leeftijd (4-5) echt wel wat "dood" was hoor. Weet nog wel dat een paar jaar geleden kanarie dood lag. Heb toen zo'n nepperd in het kooitje vastgezet in de hoop dat ze het niet in de gaten zouden hebben, maar manman wat was ze verdrietig toen. Konijn idem. Met de andere kinderen niet anders. Kinderen hebben naar mijn mening wel degelijk het besef wat "dood" is en hebben daar wel degelijk verdriet van.
Zo weten ze (doorgaans) ook echt wel wat goed en kwaad is.
Hierachter wonen een broertje en zusje. Meisje is ouder dan Zoë(mijn jongste) en jongetje is iets jonger dan zij. Oh, wat een ongelofelijke kolere kinderen zijn dat zeg!
Het woordje K is volgens mij het eerste woordje welke ze geleerd hebben. Slaan, schoppen, met stokken slaan? Dagelijkse kost. De boel verraden(Zoë mag niet altijd hier achter spelen maar deed dat stiekem soms toch) oh, geweldig toch om te zien hoe kinderen op die leeftijd al precies weten hoe ze een ander (mijn dochter dus) een oor aan kunnen naaien.
Jammer voor hen dat ik haar op die momenten "niet straf". Dan mag ze van mij buiten blijven spelen. Dit terwijl ze als ik er achter kom (9 van de 10x) een dag binnen moet blijven.
Kinderen van om en nabij die leeftijd weten/beseffen echt wel meer dan doorgaans aangenomen wordt hoor.
Jochie in dit verhaal? Meer dan terecht dat daar "zorg" aan te pas gaat komen. Je weet niet wat er in zo'n kind omgaat of waar dit vandaan komt, dus daar iets meer bovenop zitten om "erger" of herhaling te voorkomen lijkt me niet meer dan logisch.
En vwb dat meisje met het hondje. Tja, persoonlijk ben ik van mening dat je kinderen van die leeftijd niet met je hond op straat moet laten gaan. In ieder geval niet zonder toezicht. En dan ook vooral vanwege het feit dat iets niet "zijn/haar" schuld hoeft te zijn. Hoe moet zo'n kind weten wat te doen als er 1 of andere jan lul met zijn/haar niet lieve hond voorbij komt. Wat als het hondje losschiet en het kind er (zonder op de weg/verkeer te letten) patsboem (logisch) met alle gevolgen achterna rent. Zo zijn er tal van dingen op te noemen die kunnen gebeuren wanneer je (veel te jonge) kind met je hond naar buiten laat gaan. Maar alle scenario's even terzijde. Het scenario dat er 1 of ander kind het hondje afpakt en in de fontein pleurt (niet zelf onder water houd) waardoor het tegen de stenen zuil aankomt (dat is van wat ik begrepen/gelezen heb de doodsoorzaak) nee, dat is niets iets wat je "verwacht".
Je kunt alles "verwachten" en als ouder zelf verantwoordelijk zijn voor wat er gebeurt. Maar dit? Dit verwacht toch niemand.
Dat ze dit op fb heeft gezet. Ik heb er mijn bedenkingen bij. Weet niet of ik het zelf zou hebben gedaan. Misschien wel, misschien niet. Een heksenjacht op een 5 jarige (de meest erge verwensingen heb ik al voorbij zien komen) vind ik dan weer het andere uiterste

Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- smoekie
- Zeer actief
Tara schreef:Vind je het heel erg als ik dat allemaal niet ga lezen Smoek?
Nee hoor. Als jij het niet wil lezen lees je het toch lekker niet. Het staat een ieder vrij om iets wel of niet te lezen

edit:
Ze "verwijt" het jochie misschien niks, maar gezien de reacties die ik veelvuldig voorbij heb zien komen denken andere daar anders over. Ophangen, opsluiten voor de rest van zijn leven, zelf verzuipen, je kunt het zo gek niet bedenkenHeavy schreef:Ze verwijt het jochie niks het is meer een heksenjacht op de ouders.

Kind is 5 en zijn toekomst is al "verdoemd"

Laatst gewijzigd door smoekie op 04 aug 2015 13:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- M@scha
- Zeer actief
ik denk dat als je je op meer dan incidentele basis over zulke zaken druk moet gaan maken (dus buiten dat er altijd, overal wat kan gebeuren) dat je een veel grotere zorg hebt:mercedes2803 schreef: Lijkt me idd een goed idee, dat je je schoonzus even belt![]()
Als dat crossfietsje gepikt wordt door wat jongens van 9 of 10 jaar oud dan is het overduidelijk de schuld van je schoonzus
waar zat je in godsnaam met je gedachten toen je bedacht dat je op een goede plek zat om kinderen groot te brengen.

- smoekie
- Zeer actief
Nou!M@scha schreef:ik denk dat als je je op meer dan incidentele basis over zulke zaken druk moet gaan maken (dus buiten dat er altijd, overal wat kan gebeuren) dat je een veel grotere zorg hebt:mercedes2803 schreef: Lijkt me idd een goed idee, dat je je schoonzus even belt![]()
waar zat je in godsnaam met je gedachten toen je bedacht dat je op een goede plek zat om kinderen groot te brengen.

- M@scha
- Zeer actief
smoekie schreef:Nou!M@scha schreef:ik denk dat als je je op meer dan incidentele basis over zulke zaken druk moet gaan maken (dus buiten dat er altijd, overal wat kan gebeuren) dat je een veel grotere zorg hebt:mercedes2803 schreef: Lijkt me idd een goed idee, dat je je schoonzus even belt![]()
wat mot jij nou weer

ik heb je ellelange, veel te lange stuk gelezen en ben het er over het algemeen mee eens, is het wéér nie goed

- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
psychopaatje in de dop vrees ik, het zal je kind maar zijn in dat geval.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Je bent als ouder ook niet al te best bezig een kind alleen met een pup naar buiten te sturen.
Maar voor een kleuter ook zeker geen normaal gedrag
Arm hondje.
Maar voor een kleuter ook zeker geen normaal gedrag

Arm hondje.
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Ik las trouwens ergens dat ook dat dochtertje er niet bij was. Die zou volgens dat artikel (en volgens de fbpagina van moeder) het hondje gevonden hebben toen ze al dood was en in de fontein dreef. Dat het joch erbij was is dan een optelsom natuurlijk, maar in feite is er dan dus niemand die kan bevestigen hoe of wat er gebeurd is. Alleen dat het hondje verdronken is en dat het jongetje er iets mee te maken had. Niemand heeft dan gezien dat hij daadwerkelijk dat hondje onder water gehouden heeft. Op de manier die Smoek beschrijft zou het dan ook gebeurd kunnen zijn.
Vooropgesteld dat er nog steeds dringend hulp moet komen voor dat jochie en zijn familie en dat het heel goed kan dat het jongetje de pup wel moedwillig verdronken heeft. Maar het gaat me er meer om dat er zoveel mensen zijn die zo blind kwaad worden, zonder ook maar enigszins te overwegen of het misschien ook anders gelopen zou kunnen zijn. Maar ze noemen het kind vast psychopaat, seriemoordenaar, KillerKleuter, killerkind en wensen hem dood. Er wordt gepraat over het terug sturen van de ouders naar eigen land, Nederlanders die niet beschermd zouden worden i.t.t. Buitenlanders, ramen ingooien bij de ouders. Ik vind dat nogal wat. En best eng ook, die blinde woede door het hele land, zonder dat mensen de feiten kennen, de moeder & dochter kennen, het jongetje en zijn ouders kennen. Gewoon op basis van de post van een (voor hen onbekende) op Facebook.
Vooropgesteld dat er nog steeds dringend hulp moet komen voor dat jochie en zijn familie en dat het heel goed kan dat het jongetje de pup wel moedwillig verdronken heeft. Maar het gaat me er meer om dat er zoveel mensen zijn die zo blind kwaad worden, zonder ook maar enigszins te overwegen of het misschien ook anders gelopen zou kunnen zijn. Maar ze noemen het kind vast psychopaat, seriemoordenaar, KillerKleuter, killerkind en wensen hem dood. Er wordt gepraat over het terug sturen van de ouders naar eigen land, Nederlanders die niet beschermd zouden worden i.t.t. Buitenlanders, ramen ingooien bij de ouders. Ik vind dat nogal wat. En best eng ook, die blinde woede door het hele land, zonder dat mensen de feiten kennen, de moeder & dochter kennen, het jongetje en zijn ouders kennen. Gewoon op basis van de post van een (voor hen onbekende) op Facebook.
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Ja zo kan je alles goed praten, ik denk dat een kleuter met een gezond verstand gewoon zulke dingen niet doen.
Ik ben het met grotendeels met smoek eens of een kind alleen buiten kan op die leeftijd ligt aan het kind , de omgeving enzv
Ik ben het met grotendeels met smoek eens of een kind alleen buiten kan op die leeftijd ligt aan het kind , de omgeving enzv