Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hulp gevraagd! Ik wil graag goede verhalen...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Re: Hulp gevraagd! Ik wil graag goede verhalen...

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik heb nog een filmpje uit de oude doos getrokken:
Afbeelding

Ik kan zo'n ontmoeting ook best wel eens spannend vinden, maar doe dan ook wat hierboven is beschreven en wat je ook op het filmpje ziet: gewoon rustig doorlopen, vertrouwen op mijn eigen hond en haar sociale vaardigheden (zij kan ook best wel snel een snauw uitdelen, maar weet wel precies wanneer dat wel en niet kan) en dus precies hetzelfde reageren als wanneer het een ontmoeting met een maltezer was geweest ;-)
En ja, zij is ook wel eens flink gegrepen door een pitbull. Maar daar ging geen ontmoeting aan vooraf, die kwam gewoon uit de bosjes vliegen om de eerste de beste hond te grijpen. Gelukkig had de hond alleen heel veel haar in zijn bek, en konden we hem er inclusief een paar pukken haar van Mila zo vanaf krijgen.
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Ik wil je naar aanleiding van een ander topic nog een tip geven.

Als er iets gebeurt tussen honden, maak het dan niet groter dan dat het is. Ik lees vandaag dat jij jouw incident vergelijkt met een hondje die doodgebeten is door een andere hond.

Als die honden jouw hond hadden willen verwonden dan was hij gewond geweest. Jouw hond mankeerde helemaal niets.
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

Ok, ik heb ook een goed verhaal er bij.
Liep met pup ergens en uit het niks kwamen twee Cane Corso's op haar afgestormd, niet vriendelijk zeg maar. Baasje in paniek er achteraan maar ondanks de spanning bij de honden en de schrik bij mijn pup ging het goed en kregen ze van haar een kusjesaanval. Maar ik schrok wel even ja, het zijn twee terreinbewakers die vlakbij hun terrein dus buiten losliepen....
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

*Skye* schreef:
Heavy schreef:Merk je al verbetering want het kan ook zijn dat je te snel wil gaan.
Je kunt het ook langzaam opbouwen dus eerst aan de lijn wandelen buiten losloopgebied en dan langzaam opbouwen in het losloopgebied :wink:
Je merk echt al veel verbetering. Heb heel veel met mensen met honden samen gelopen en als ik alleen liep een beetje in de omgeving van mijn huis. (Hebben een park en landweggetje op 5 min van ons huis).

Ik merk dat ik nu gewoon weer normaal loop en pas spanning voel als ik een hond zie. En ik heb wel weer vertrouwen in Skye met pups en kleinere hondjes. Grote honden is mijn eerste reactie toch dat mijn hart in mijn keel zit. Maar dan haal ik diep adem en loop gewoon rustig door.

Als ik er aan denk dat ik naar het bos ga voel ik wel weer meteen spanning. Maar dat doe ik dan ook nog maar even niet alleen.

Lief dat je het vraagt!
Fijn dat er mensen zijn met wie je samen op kunt lopen en die je helpen :ok:
Hopelijk gaat het dan toch steeds beter :D
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Een heel vrolijke stuiter Stafford (kruising) :D
Uma heeft hem even de tanden laten zien toen hij zijn beukspel wilde spelen. Gelukkig hadden Sultan en Manu daar dan wel weer zin in :cheer:
Iris-Marie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniël (jachtlijn)

Ongelezen bericht door Iris-Marie »

Bodi gaat tot dusver eigenlijk altijd wel goed met klapkaken. De eerste keer was ik ontzettend zenuwachtig, maar de twee meiden die haar uitlieten verzekerden me ervan dat het oké was, en dat had ik ook wel aan dat koppie moeten en kunnen zien. Wat was dat een schatje! Ze hebben een half uur staan snuffelen en spelen en waren volgens mij helemaal verliefd op elkaar :I:

Ik loop ook altijd wel zenuwachtig rond, die positieve verhalen doen me goed! :)
Afbeelding
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door *Skye* »

Manu schreef:Ik zag net een enorme Staff achtige reu aandenderen die totaal niet naar zijn baasjes luisterde. Honden bij ons gehouden en uiteindelijk liepen ze met zijn vijven te keten. Uma was met hem aan het racen, Sultan was verliefd en met Manu hield hij een beuk spelletje.
Hij was nog maar een jaar bleek later. Hij was niet heel netjes, beuken en springen maar toch ging alles heel goed. Onze honden zijn ook niet altijd netjes haha.
Beetje late reactie ;), maar ik had inderdaad je topic al voorbij zien komen. Dat zag er echt wel heel leuk uit zo samen. Leuk ook om je foto's te zien verderop in dit topic!
Tallie schreef:Een tijdje geleden kwamen tijdens de wandeling ons 2 Rottweilers achterop. Geen baas te bekennen, en je kunt daar heel ver kijken, er was dus echt niemand. Mijn hond is niet altijd gecharmeerd van andere honden en helemaal niet van grote honden, en ze durft ook best van zich af te snauwen. Spannend dus, want de 2 kwamen steeds dichterbij. Tallie laten liggen en blijven en ik ben gaan kennismaken met de honden om in te schatten of dat goed zou gaan. Besloten dat het kon, en daar gingen we zo een paar kilometer met zn 4en. Aan het eind van het pad stopte een bus, iemand stapte uit en riep de honden die er vandoor vlogen. Ik heb ze sindsdien niet weer gezien. Jammer, het waren heerlijke honden!
Ziet er inderdaad uiteindelijk wel uit als een gezellige wandeling. Handig als je je honden zo even los gooit en en weer op pikt.
DeDiana schreef:Ik heb nog een filmpje uit de oude doos getrokken:
Afbeelding

Ik kan zo'n ontmoeting ook best wel eens spannend vinden, maar doe dan ook wat hierboven is beschreven en wat je ook op het filmpje ziet: gewoon rustig doorlopen, vertrouwen op mijn eigen hond en haar sociale vaardigheden (zij kan ook best wel snel een snauw uitdelen, maar weet wel precies wanneer dat wel en niet kan) en dus precies hetzelfde reageren als wanneer het een ontmoeting met een maltezer was geweest ;-)
En ja, zij is ook wel eens flink gegrepen door een pitbull. Maar daar ging geen ontmoeting aan vooraf, die kwam gewoon uit de bosjes vliegen om de eerste de beste hond te grijpen. Gelukkig had de hond alleen heel veel haar in zijn bek, en konden we hem er inclusief een paar pukken haar van Mila zo vanaf krijgen.
Dankjewel voor je filmpje. Ik krijg het al weer spaans benauwd als ik dit zie ;) maar dat is ook inderdaad gewoon het beste. Net doen alsof er niets aan de hand is, en dat is er natuurlijk ook helemaal niet eigenlijk, en dan lekker doorlopen.

Je legt precies de vinger op de 'zere' plek. Vertrouwen op je eigen hond. Tot een tijd terug vertrouwde ik compleet op Skye. Maar hij is de laatste tijd gewoon niet altijd even lief tegen reutjes van dezelfde leeftijd. Hij heeft bij alle drie de incidenten zichzelf heel netjes gedragen, dus eigenlijk zou ik juist door deze situaties meer op hem moeten gaan vertrouwen.
EstherK schreef:Ik wil je naar aanleiding van een ander topic nog een tip geven.

Als er iets gebeurt tussen honden, maak het dan niet groter dan dat het is. Ik lees vandaag dat jij jouw incident vergelijkt met een hondje die doodgebeten is door een andere hond.

Als die honden jouw hond hadden willen verwonden dan was hij gewond geweest. Jouw hond mankeerde helemaal niets.
Een incident groter maken dan dat het is is inderdaad niet nodig. Maar een incident kleiner maken dan dat het is hoeft wat mij betreft ook niet. Er is niets gebeurd omdat mijn man de ene hond in de houtgreep had en zijn neus dicht kneep en het baasje de andere hond eraf gekregen heeft. Dat mijn hond nog leeft, wilt niet zeggen dat het geen enge situatie was als je ook nog eens vrij heftig bedreigd wordt door het baasje. Wat achteraf ook geen bluf lijkt te zijn.

Skye had wondjes in zijn keel, hoofd en nek en van een eerder incident 1 cm van zijn oog een aardig bloedende jaap. En hij valt nu uit het niets uit naar honden wat hij nooit eerder heeft gedaan. Dus nee, mijn hond is niet dood en we hoefde niet naar de dierenarts en dat incident is vele malen erger. Maar het was wel een bijtincident met bedreiging dus zeker niet niets.

Dat neemt niet weg dat ik ook 100x liever gewoon mijn schouders had opgehaald en had gedacht, o we hebben even een pech week, en dan weer lekker verder was gegaan. Daar was mijn voorkeur echt wel naar uit gegaan. Ik was er in min naïviteit altijd een beetje vanuit gegaan dat baasjes hun honden echt wel kende, en als ze niet los konden, mensen hun honden niet los zouden laten. Nou, dat kan dus niet en ik had er even heel veel moeite mee dat te plaatsen.

Wat trouwens dankzij dit topic al wel een heel stuk beter lukt hoor. En ik ga je tip proberen na te leven hoor, dat zou voor mij ook zeker heel wat fijner zijn. En voor Skye ook natuurlijk ;)
runninggirl schreef:Ok, ik heb ook een goed verhaal er bij.
Liep met pup ergens en uit het niks kwamen twee Cane Corso's op haar afgestormd, niet vriendelijk zeg maar. Baasje in paniek er achteraan maar ondanks de spanning bij de honden en de schrik bij mijn pup ging het goed en kregen ze van haar een kusjesaanval. Maar ik schrok wel even ja, het zijn twee terreinbewakers die vlakbij hun terrein dus buiten losliepen....
Ahhh... hoe schattig!
ranetje schreef: Fijn dat er mensen zijn met wie je samen op kunt lopen en die je helpen :ok:
Hopelijk gaat het dan toch steeds beter :D
Zeker is het fijn te merken dat ik toch al wel aardig wat honden kennissen heb op gedaan in de afgelopen anderhalf jaar.
Het gaat zeker steeds beter. Ik merk dat ik steeds minder spanning voel en dat is natuurlijk wel heel erg prettig. Skye is er wel echt een beetje door veranderd. Als hij met bekende honden speelt dan hapt hij nu naar de poten en dat heeft hij nog nooit gedaan. Ook is er nu een hond die we regelmatig tegen komen waar hij heel erg naar uit valt. Normaal als kleine hondjes naar hem uitvielen negeerde hij ze, nu wilt hij ook wel even zijn punt maken. Ik dacht eerst dat het misschien door mijn spanning kwam, maar hij doet het ook bij mijn man en die heeft helemaal nergens last van.

We blijven gewoon lekker lopen en kunnen weer steeds meer genieten. Gisteren heb ik zelfs in het park even op een bankje gezeten en gerelaxed en ik voelde me ook echt weer relaxed ;)
Bodiris schreef:Bodi gaat tot dusver eigenlijk altijd wel goed met klapkaken. De eerste keer was ik ontzettend zenuwachtig, maar de twee meiden die haar uitlieten verzekerden me ervan dat het oké was, en dat had ik ook wel aan dat koppie moeten en kunnen zien. Wat was dat een schatje! Ze hebben een half uur staan snuffelen en spelen en waren volgens mij helemaal verliefd op elkaar :I:

Ik loop ook altijd wel zenuwachtig rond, die positieve verhalen doen me goed! :)
Hoe lief om te horen! Ja mij doen al deze goede verhalen ook echt wel heel goed! Leuk dat jij er ook iets aan hebt ;):)
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Haha, gisteren liepen wij in het bos, net rond het punt vanaf de parkeerplaats waar we de honden dan loslaten zeg maar. Op het moment dat ze er vandoor gingen kwam er een stel aan met drie honden (lab, grote kruising en chi) die ze dus net aan de lijn hadden gedaan, op weg náár de parkeerplaats dus :oeps:
Enfin, de wetters stuiteren daar heen en een hoop geblaf over en weer, tot die vrouw riep: Hee!! Ik kan mezelf niet meer verstáán!
Ze waren van schrik allemaal stil, en de man legt nog uit dat hij ze net vast had omdat ze anders weer het bos in verdwijnen omdat ze een zooitje ongeregeld waren ;)
Op dat moment duikt de chi achter Fien en Polly aan; hij zat aan een flex en ontdekte opeens dat het allemaal vrouwen waren :80: :cheer: :LOL:
Nou, Fien heeft hem flink met haar handtas gemept, en die mensen doodnuchter dat hij altijd op z'n kop krijgt omdat ie een meidengek is :mrgreen:

Zo kan het ook ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
*Skye*
Zeer actief

En zo heb ik het inderdaad zelf ook al veeeel vaker meegemaakt, alleen leek dat even helemaal uit mijn herinneringen te zijn verdwenen.

Dat moet idd wel even een grappig chaotisch tafereel geweest zijn :ok:
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

Ik vergeet nooit meer dat ik met Daan liep. Daan was in zijn jongere jaren niet een al te schattig hondje (lees knokte met alles wat op 4 poten liep met een voorkeur voor reuen van meer dan 30 kilo).
Ik had Daan aan de lijn en er komt een man met een rottweiler reu los aanlopen. Dus ik vroeg of hij zijn reu bij zich kon houden waarop de man zei hij doet niks. Uhm die van mij wel. Op het moment dat de rottweiler langs liep greep Daan hem en daar hing Daan met zijn pootjes van de grond vast in de nek van de rottweiler. De rottweiler keek zijn baas aan van help mij er hangt iets engs aan me.
Daan was met zijn toen 8 kilo een eenhaps cracker voor die rottweiler.

1 keer in die zelfde periode een andere rottweiler tegen gekomen die zelf ook geen schatje was. Het regende en ik liep tegen de regen in en zag de rottweiler daardoor te laat. De eigenaar liep met paraplu en toen Daan op de rottweiler afging liet hij heel rustig zijn paraplu zakken zodat die tussen de rottweiler en Daan zat. Die man wist heel goed wat hij aan de lijn had en bleef altijd heel rustig. We kwamen elkaar na die keer vaker tegen en Daan en die rottweiler hebben elkaar uiteindelijk geaccepteerd, tenminste we konden elkaar rustig passeren en zelfs even een praatje maken zonder dat de heren elkaar probeerde naar een ander wereld te helpen.

Ik heb een amstaff in mijn roedel gehad waarbij de ander honden het risico liepen om dood gelebberd te worden. Wat een lieverd is dat, zodra hij mij met een roedel ziet lopen komt hij aandenderen en begint elke hond te zoenen, wel altijd met een boog om Dieber heen.
Afbeelding
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

DeDiana schreef:Ik heb nog een filmpje uit de oude doos getrokken:
Afbeelding

Oh deze honden "ken" ik van staddijk.
Inmiddels zijn de honden ouder aan het worden en ze heeft er ook altijd 1 aan de lijn nu.
Een tijdje terug kwam de reu (terwijl baasje nog uit zicht was) op Jack af, gelukkig was ik al bij de auto en kon net voor hij er was Jack de auto in sleuren en de deur dichtdoen, de reu liep daarna op stijve poten al grommend om mijn auto heen, ik moet er niet aan denken wat er gebeurd zou zijn als ik niet bij de auto was :roll:
Als ik haar zie maak ik dat ik wegkom, doodeng.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Sandra212
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Dobermann Pinscher, Kelpie, Siberische Husky

Ongelezen bericht door Sandra212 »

Ik heb eigenlijk helemaal geen nare ervaringen met staffords e.d.

Buddy is een kruising border collie en hij vind echt (bijna) iedere hond leuk en aardig, het zijn allemaal zijn vriendjes!
Natuurlijk gaat er wel eens wat "mis", wordt er gesnauwd of gegromd, maar nooit met bijten of echt aanvallen.

Nu moet ik ook wel zeggen, dat mensen hier meestal wel weten wat ze aan hun hond hebben, en die los kunnen lopen los, die dat niet kunnen niet.

Ik ben zelf ook niet iemand die snel in paniek raakt bij ontmoetingen met nieuwe honden. Ik ga er nog altijd een beetje vanuit dat honden de hondentaal begrijpen en elkaar wel duidelijk kunnen maken wat ze wel en niet leuk vinden van de andere hond.
En ja, de ene hond kan dat heel goed, een andere iets minder, maar die houden we dan ook wat meer in de gaten.
Gimmick
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gimmick »

Nou hier een stafford die best goede sociale vaardigheden heeft.
Ze mag niet socializen met andere honden buiten maar neem bijvoorbeeld Tisbee die is hier een paar uurtjes geweest. Uiteindelijk heeft Tisbee Gimmick duidelijk gemaakt dat dat lompe spelen niet gewenst is en ze afstand moest houden.
Daarna waren ze super lief tegen elkaar. Er zijn dus ook staffords die mega lomp zijn maar toch kunnen luisteren als de grenzen aangegeven worden.
Nu "snap" ik Gimmick prima en kan dus aan haar kleinste verandering zien of ze een hond mag of niet.
Of dat het pure enthousiasme is.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Okee, gisteravond.
Hier loopt een Amstaff-achtige hond die al meerdere honden gepakt heeft. Dat weet ik, maar ik weet niet wie het is. Het is een reu en hij schijnt reuen en teven gebeten te hebben.
Dus elke Amstaff bekijk ik met argwaan.
Gisteren liep ik met het spul, zie ik een Amstaff aankomen die ik niet ken.
Ik doe wat dames vast, en de meneer doet de Amstaff vast (aan een flex). Beest tilt een poot op, een reu dus. Okee, dan zou het wel eens die kunnen zijn.
Maar Jet ontglipte me en die pubert nogal op het moment. Die ging er dus heen. Op vijf meter bleef ze staan, met zo'n puberaal kefje.
Ze vond het spannend maar ze wilde er toch heen. De meneer bleef ook staan, ik kreeg niet de indruk dat hij er blij mee was.
Ik riep wel, maar Jet vond die hond veel spannender, dus ik stond binnensmonds te vloeken, maar ja. Dat helpt niks natuurlijk. Ik kan wel naderen maar met drie blaffende honden aan de lijn maakt dat de zaak er niet beter op, en als zo'n hond inderdaad een lipje zou optrekken gaan ze geheid blaffen. Ik bleef dus staan in de hoop dat Jet zich iets te alleen zou voelen en terug zou komen, maar nee.

Dus Jet erheen, snuffelen ( :schrik: ), hond staat met een hoge trillende staart; Jet loopt eens een rondje (keurig onderdanig hoor, dat wel), hond staat daar verstijft heel imponerend te wezen; Jet snuffelt eens onder zijn staart, hond staat binnen een milliseconde achterstevoren om dat ook bij haar te doen...
Enfin, hond heeft best ruimte aan die flex, Jet draaide maar rondjes en uiteindelijk liepen ze door, mijn kant op.
Het aangelijnde spul hield zich stil en Jet huppelde een beetje onzeker om die hond rond tot we weer bij elkaar waren en de hond voorbij was.
Ik weet nog steeds niet of dit de bewuste hond is geweest, de rest was opvallend stil en alert.
Maar in elk geval is Jet nog heel en hoewel ze wel wat onzeker werd van de hond is er dus niks gebeurd! ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
&nicole
Zeer actief

Ongelezen bericht door &nicole »

Van een afstandje; "Contact laten maken lijkt me niet zo'n goed idee, één poot op mijn pup en ze is stuk. ;) "
"Ja, oh ja joh, daar heppie wel gelijk in ook!"

Hondjes naast me laten zitten, lijntje erom (Khyra kan nog wel eens lelijk doen naar groot kaliber teven) Man met jonge staf kan makkelijk passeren en we lopen weer door :)
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Ga wat aan je uitvergrote emotie en angst doen , je hond had een paar krassen en wondjes en niet dat hij of jij het grote slachtoffer is van de boze wolf. Je word ook niet aangereden door iedere auto en ook flikker je niet door iedere zwarte kat in de ellende . Je moet niet gelijk de realiteit uit het oog verliezen door 1 lullig voorvalletje en die als de grootste ramp aller tijden brengen.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Gimmick
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Ga wat aan je uitvergrote emotie en angst doen , je hond had een paar krassen en wondjes en niet dat hij of jij het grote slachtoffer is van de boze wolf. Je word ook niet aangereden door iedere auto en ook flikker je niet door iedere zwarte kat in de ellende . Je moet niet gelijk de realiteit uit het oog verliezen door 1 lullig voorvalletje en die als de grootste ramp aller tijden brengen.

3 voorvallen :pffff:
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
bouvierpoedel
Zeer actief

Gimmick schreef:
bouvierpoedel schreef:Ga wat aan je uitvergrote emotie en angst doen , je hond had een paar krassen en wondjes en niet dat hij of jij het grote slachtoffer is van de boze wolf. Je word ook niet aangereden door iedere auto en ook flikker je niet door iedere zwarte kat in de ellende . Je moet niet gelijk de realiteit uit het oog verliezen door 1 lullig voorvalletje en die als de grootste ramp aller tijden brengen.

Ja ik stap ook na iedere autorit bevend ,trillend, jankend uit omdat ik gelukkig niet aangereden ben door iedere auto die we tegenkwamen ,maar het had wel gekunt dat ik dood was of zwaar gewond.
Ga toch fietsen met je geleuter zeg.
Flikker gelijk je hond in de opvang want misschien ooit echt wel kun je ook wel eens vermoord of aangevallen worden door je eigen hond.
Want dat lees je soms ook wel eens. :roll:
bouvierpoedel
Zeer actief

Gimmick schreef:

Ja ik stap ook na iedere autorit bevend ,trillend, jankend uit omdat ik gelukkig niet aangereden ben door iedere auto die we tegenkwamen ,maar het had wel gekunt dat ik dood was of zwaar gewond.
Flikker gelijk je hond in de opvang want misschien ooit echt wel kun je ook wel eens vermoord of aangevallen worden door je eigen hond.
*Skye*
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
Gimmick schreef:

Dankjewel voor je subtiele tips. Dat heb ik uiteraard ook gedaan en het gaat al een heel stuk beter. Erg lief van je dat je zo mee denkt en me een hart onder de riem steekt. Echt top zo een forum waar mensen elkaar steunen waar nodig!

Even serieus ik ben echt heel blij met alle positieve verhalen over situaties die in de eerste instantie eng leken. En ik realiseer me heel goed dat ik extreem heftig heb gereageerd en nog doe. Maar dat is nu eenmaal mijn reactie, dat gevoel gaat helaas niet zomaar weg omdat ik vind dat dat moet. En ja mijn hond is er goed vanaf gekomen, maar ik reageer nu eenmaal niet zo goed op bedreiging. De mensen die dat zo naast zich neer kunnen leggen moeten daar maar heel blij om zijn.

Super bedankt voor alle reacties!
bouvierpoedel
Zeer actief

*Skye* schreef:
bouvierpoedel schreef:
Gimmick schreef:

Dankjewel voor je subtiele tips. Dat heb ik uiteraard ook gedaan en het gaat al een heel stuk beter. Erg lief van je dat je zo mee denkt en me een hart onder de riem steekt. Echt top zo een forum waar mensen elkaar steunen waar nodig!

Even serieus ik ben echt heel blij met alle positieve verhalen over situaties die in de eerste instantie eng leken. En ik realiseer me heel goed dat ik extreem heftig heb gereageerd en nog doe. Maar dat is nu eenmaal mijn reactie, dat gevoel gaat helaas niet zomaar weg omdat ik vind dat dat moet. En ja mijn hond is er goed vanaf gekomen, maar ik reageer nu eenmaal niet zo goed op bedreiging. De mensen die dat zo naast zich neer kunnen leggen moeten daar maar heel blij om zijn.

Geen dank ,graag gedaan :wink:
Gimmick
Zeer actief

*Skye* schreef:
bouvierpoedel schreef:
Gimmick schreef:

Maar dan is het alsnog wel heel verstandig om iemand professioneel te benaderen om aan de slag te gaan met deze angst.
Het belemmert je nogal zoals ik het nu allemaal lees.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Marjoleine schreef:De meneer bleef ook staan, ik kreeg niet de indruk dat hij er blij mee was.
Tuurlijk niet. Ik baal ook als de neten als er weer eens een hond op de mijne afgestormd komt die denkt even te moeten komen buurten. Zeker als je weet wat voor hond je hebt, de baas op dat moment geen controle heeft en je de eventuele vlam niet in de pan wil laten slaan. Groot gelijk dat hij er niet blij mee was dus :) Want als er iets was gebeurd, had je mogen raden wie volgens de publieke opinie de schuldige in het hele gebeuren was.

@Gimmick: Inderdaad, professionele hulp. Zo'n langdurige heftige reactie kan niet gezond zijn.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Gimmick schreef: Maar dan is het alsnog wel heel verstandig om iemand professioneel te benaderen om aan de slag te gaan met deze angst.

En het is olie op het vuur. Hoe banger en gespannener je bent, hoe groter de kans dat er echt wat gebeurt.
*Skye*
Zeer actief

gimmic schreef: Maar dan is het alsnog wel heel verstandig om iemand professioneel te benaderen om aan de slag te gaan met deze angst.
Heb ik ook gedaan. En in combi met de positieve verhalen hier en gewoon wel iedere dag 4x pd wandelen, veel afspreken met bekende honden gaat het ook echt een heel stuk beter.

Over het algemeen voel ik me niet meer gespannen. Alleen als ik in het bos loop en geen overzicht heb. Ontmoetingen met vreemde honden ben ik ook niet helemaal gerust op dus we trainen vooral op negeren en doorlopen. Al deed hij dat sowieso wel als ik zei dat hij moest doorlopen. Dus al met al gaat het gewoon weer (redelijk ;)) goed.
Gisteren ben ik gaan kijken bij schapendrijven en we zijn zelf hoopers aan het maken. We focussen ons gewoon lekker op de positieve dingen en dat is wel weer fijn!
*Skye*
Zeer actief

Lemuria schreef:@Gimmick: Inderdaad, professionele hulp. Zo'n langdurige heftige reactie kan niet gezond zijn.
Heb ik gedaan en dat heeft heel goed geholpen. Heeft voor mij erg duidelijk gemaakt waarom ik er zo heftig op reageer en daardoor weer een stuk rustiger geworden. Tnx.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Ik snap echt niet hoe positieve verhalen van andere je helpen?
Heel fijn dat Tyson in Almere en Godzilla in Brabant wel vriendelijk zijn, maar dat veranderd niks aan de idioten die hier rondlopen :scratch:

Het enige wat je kan doen is het vertrouwen in jezelf terug vinden en eventueel je wandeltijden en plekken aanpassen, dus niet op drukke tijden gaan lopen.

Ik liep altijd al op afwijkende tijden, het laatste rondje meestal na 00.00 uur, lekker rustig, mja niet altijd dus.... Nu loop ik het laatste rondje om een uur of 22.00, niet omdat ik peuken schijt, maar wel omdat ik dan beter overzicht heb, ik ben behoorlijk nachtblind dus loopt het nu even fijner als het nog niet donker is......probleem opgelost :ok:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
*Skye*
Zeer actief

Lunatic schreef:Ik snap echt niet hoe positieve verhalen van andere je helpen?
Heel fijn dat Tyson in Almere en Godzilla in Brabant wel vriendelijk zijn, maar dat veranderd niks aan de idioten die hier rondlopen :scratch:

Het enige wat je kan doen is het vertrouwen in jezelf terug vinden en eventueel je wandeltijden en plekken aanpassen, dus niet op drukke tijden gaan lopen.

Ik liep altijd al op afwijkende tijden, het laatste rondje meestal na 00.00 uur, lekker rustig, mja niet altijd dus.... Nu loop ik het laatste rondje om een uur of 22.00, niet omdat ik peuken schijt, maar wel omdat ik dan beter overzicht heb, ik ben behoorlijk nachtblind dus loopt het nu even fijner als het nog niet donker is......probleem opgelost :ok:
Het helpt me om me te realiseren dat het niet altijd mis hoeft te gaan. Omdat ik 3x in 1 week tijd baasjes ben tegen gekomen die niet ingrijpen en maar wat deden was ik het vertrouwen even kwijt. Wat echt heel stom is, want waarom zou ik 1 week negatieve ervaringen, 1,5jr positieve ervaringen laten verpesten.

Ik merk dat het me ook wel beïnvloed dat je toch iedere keer weer leest dat er daar weer een hond is doodgebeten of daar is weer een hond aangevallen. Dus als tegenhanger voor al die berichten merk ik dat ik het ook prettig vind om eens in te zoomen op de ontmoetingen die mensen positief verrassen. Want die zijn er blijkbaar ook maar genoeg gelukkig :ok:
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

*Skye* schreef: Het helpt me om me te realiseren dat het niet altijd mis hoeft te gaan. Omdat ik 3x in 1 week tijd baasjes ben tegen gekomen die niet ingrijpen en maar wat deden was ik het vertrouwen even kwijt. Wat echt heel stom is, want waarom zou ik 1 week negatieve ervaringen, 1,5jr positieve ervaringen laten verpesten.

Ik merk dat het me ook wel beïnvloed dat je toch iedere keer weer leest dat er daar weer een hond is doodgebeten of daar is weer een hond aangevallen. Dus als tegenhanger voor al die berichten merk ik dat ik het ook prettig vind om eens in te zoomen op de ontmoetingen die mensen positief verrassen. Want die zijn er blijkbaar ook maar genoeg gelukkig :ok:
Gewoon even feitelijk loopt het 99,9% van de tijd goed (genoeg) af als honden elkaar tegenkomen. Denk dat je aan dat soort gegevens meer hebt dan aan verhaaltje van Killah uit Schubbekutteveen, zoals Lunatic ook al zegt.
*Skye*
Zeer actief

Lemuria schreef:
*Skye* schreef: Het helpt me om me te realiseren dat het niet altijd mis hoeft te gaan. Omdat ik 3x in 1 week tijd baasjes ben tegen gekomen die niet ingrijpen en maar wat deden was ik het vertrouwen even kwijt. Wat echt heel stom is, want waarom zou ik 1 week negatieve ervaringen, 1,5jr positieve ervaringen laten verpesten.

Gewoon even feitelijk loopt het 99,9% van de tijd goed (genoeg) af als honden elkaar tegenkomen. Denk dat je aan dat soort gegevens meer hebt dan aan verhaaltje van Killah uit Schubbekutteveen, zoals Lunatic ook al zegt.
Helemaal waar! En ik moet me er op focussen dat Skye het in alle drie de voorvallen erg netjes deed en niet bang zijn dat hij dingen uit gaat lokken. En dat weet ik natuurlijk allemaal wel, maar moet het gewoon weer even erin stampen bij mezelf ;) :zweep:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”