Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

als het zaterdag 38 C wordt waar laat je de hond dan ?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

j.werkman
Zeer actief
Mijn ras(sen): Heidewachtel
Aantal honden: 1

Re: als het zaterdag 38 C wordt waar laat je de hond dan ?

Ongelezen bericht door j.werkman »

Hier was het dus al voor 10 uur 26 graden, voor 12 uur wordt de 30 graden al gepasseerd en voor de avonduren hoeven we ook niet blij te worden , rond middernacht wordt nog 25 graden verwacht en onder de 20 graden wordt het niet vanacht. Ik hoop en bid dat de verwachting voor zaterdag niet uitkomt.
Het mooie van weer is, dat niemand er over gaat, dan waren de rapen pas echt gaar.
Herman vindt overigens dat ik wel verantwoordelijk ben voor alle passiviteit, terwijl hij helemaal niet tegen warmte kan. Aktie wil hij. Die gaat bij het naar buiten gaan ook door tot het einde.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Hier was t om 8.05 al 23 graden... waardeloos...
Veel en veel te heet... vies plakkerig en geen zuchtje wind
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
RedPassion

Ongelezen bericht door RedPassion »

Ik kan er zelf heel slecht tegen, dus ik kom niet buiten op dagen als deze. De honden heb ik net binnen gehaald, Saar lag nog lekker te bakken in de zon maar nu de zon op de tuin en keuken komt te staan houd ik alles toch maar dicht. Gelukkig hoeven dankzij het zonnescherm de gordijnen niet dicht. Ik vind het anders zo deprimerend om in zo'n potdicht en donker huis te zitten.

Wandelen doe ik nu niet, vanmorgen is mijn man met de honden naar het bos geweest (hij kan er beter tegen dan ik), vanavond laat hij ze weer uit en tussendoor mogen ze hun behoefte in de tuin doen. Binnen blijft het relatief koel, hooguit 24 graden en dat trekken ze prima. :)
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik kwam om tien uur uit het bos en toen was het 26,5 graden :oeps:

Morgen vroeger dus. Met wat ventilatoren en zo is het te doen hier, gelukkig.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

De keuken en de bijkeuken zijn de koelste plekken in ons huis. Dus ik denk dat ik daar heel veel zal zijn en de honden ook.
Wandelen kan 's ochtends voor dag en dauw wel. Vind het ook wel lekker om zo vroeg te gaan, is het net of de wereld van mij is.
Joey.K
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Joey.K »

Ik laat ze zelf bepalen wat ze willen en dompel ze af en toe even onder haha
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik krijg op de achterkant van mijn huis ook geen zon, maar de lucht daar is toch vele malen warmer dan hier binnen. Ik heb achter alleen geen gordijnen dicht, aan de voorkant wel.

Lotje gaat zelf binnen liggen, die is sinds gisteren amper buiten geweest .Vanochtend zijn we om 6 uur lang gaan wandelen en eind van de ochtend nog een klein rondje. Of we vanavond nog gaan, zien we wel, anders maar een keertje tuin. Binnen is het nu 24 graden, heerlijk.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

's Ochtends erg vroeg wandelen, en 's avonds wandelen, overdag binnen of buiten in haar mini privé zwembad. En 's ochtends rond 9 uur gaat ze nog even zwemmen met mijn broer. :tongue:
Ik werk gelukkig toch fulltime maar met dit weer is dat voor Ayleen niet zo erg dat we geen leuke dingen doen.
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

We hebben vandaag het programma van een doorsnee zaterdag gedaan zodat we zaterdag fijn thuis blijven. Al vroeg naar de winkel gereden met een paar van die bevroren koelbox dingen onder wat lakens verstopt achterin op zijn plek. Achterbank plat, ramen open. Radio aan (helpt niet tegen de warmte maar is gewoon gezellig)
Helaas trok de airco van de parkeergarage het ook niet meer helemaal maar geen nood, de baas is de man van de boodschappen dus wij gaan wel wat anders doen. Bovengronds even gekeken maar zelf het water van de "fontein" was lauw. Nou dan wachten we maar bij de auto. Ja, een vrijwel lege parkeergarage, wat kun je daar nog meer doen dan wachten ? Nou, een fijn apporteer en trekspelletje. Dus dat hebben we gedaan, van de nood een deugd maken heet dat. Onderweg naar huis nog even een lekker ijsje gegeten.
Nu wachten tot de zon verder weg is en dan een wandelingetje. Misschien even langs de Geul ?
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Temperatuurmeter gaf vanmiddag om 15.00 uur 32.6 graden buiten aan en 23.2 binnen. Meter buiten hangt aan de noordgevel.
Warmte krijgen wij het huis bijna niet uit, dus zorgen we er voor dat de warmte niet naar binnen kan, door alles dicht te houden.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
welshwitch
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Jack Hussell
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door welshwitch »

Hier ook alles dicht overdag. Als ik thuis kom staan er 3 dames ongeduldig te wachten (lees drammen) tot de deur naar balkon open mag.
De poezen komen meestal snel weer naar binnen en gaan af en toe weer even naar buiten, maar Heini (onze landschildpad) vindt dit weer heerlijk. Als ze eenmaal opgewarmd is rent ze van balkon naar de kamer en terug.

Dit weekend hebben wij kampeerweekend van de autoclub. De bedoeling is dat wij morgenavond al heen gaan omdat het niet zo ver weg is, voordeel is dat ik dan eerste keus heb wat plek voor de caravan betreft op het veld dat voor ons gereserveerd is.
Er gaat een extra parasol mee en een opblaasbadje (er is een zwemplas, maar daar mogen geen honden in) voor Tommy en verder wordt het zoveel mogelijk schaduw zoeken.
Afbeelding
petra1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door petra1 »

Zaterdag + zondag is hier de Kennedymars, ben benieuwd of die doorgaat.
Ze gaan schijnbaar vanavond vergaderen er over.
Niet dat ik mee loop, maar ik vind het onverantwoord om 80 km te lopen in die hitte, ook al lopen ze ook een deel 's nachts.
Afbeelding

In loving memory of Denzel, Stef en Dax.
Groetjes Petra en de hondjes
Rahne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tamaskan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rahne »

Ik zit al de hele dag naast de ventilator in een donker huis (gordijnen achterkant dicht en lamellen aan de voorkant)... 't is niet te geloven maar dit is de temperatuur hier nu (in huis dus) :hmmm:

Afbeelding

Buiten is het 36 graden. De honden lijken er overigens weinig last van te hebben gelukkig, die liggen te maffen op het bed... alsof het niet warm genoeg is! :80:
Misschien dat ik vanavond maar mijn popup tentje in de tuin gooi en daar slaap, die hitte hier in huis is echt verschrikkelijk.
-Rahne-
Afbeelding
Nederlandse Tamaskan Club: http://www.tamaskan-dog.nl
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Tara schreef:Ik had zaterdag best wel naar Utrecht willen fietsen om de start van de Tour de France te gaan bekijken, maar ik moet dus werken.
Toch kan het best zijn dat ik daarmee spekkoper ben, want op het werk is het lekker met die airco. Misschien neem ik Opie ook wel mee, volgens mij heeft hij het daar prettiger dan hier in huis.
Vandaag waren er veel mensen die medelijden met me hadden ("is het nog te doen?"). Prima hoor, geen probleem! Pondje kersen naast me, en ik lest mijn dorst wel. Ik ga zo wel 1 van de wintershirts verbouwen. Dat gepolo in mijn nek is wel heel warm.
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar

Ongelezen bericht door Pepie »

Dertig graden nu in huis en allebei de honden liggen in de tuin.
Als het moet slaap ik op de bank en laat ik de tuindeur open.
Afbeelding
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

24 graden in huis, ik heb vanochtend alles doorgelucht en daarna met gordijnen en zonneschermen de boel potdicht gehaald. Voor de honden heb ik voor dit weekend twee koelmatjes van mijn werk geleend. Enige jammere is dat ze kéihard naar kippenstront stinken, hopelijk dampt dat er nog wat uit voordat ik ze in de woonkamer leg :mrgreen:

De honden zelf zijn nu bij mijn moeder dus qua wandelen heb ik het even makkelijk.
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Vanmiddag was het buiten 36 graden en binnen 25 graden. Gaat best goed.
Buiten de zonneschermen naar beneden en binnen overal gordijnen dicht.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Bij ons is het ondanks zonneschermen binnen bijna 28 graden.
Nu dus om 11 uur 's avonds.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Hier was t 27 met alles heel de dag open ;) dus gek veel maakt t niet uit. Nu overigens nog steeds 27. Buiten nog 30
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Het is hier binnen niet warmer dan 23 graden geweest. Als ik van buiten kom lijkt het alsof ik een koelkast inloop, heerlijk :mrgreen:
Wij maken alleen korte wandelingetjes van 5 minuten naar het dichtstbijzijnde water.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Nou bij ons is de max binnen 32,4 graad geweest begin van de avond. onze ventilator staat in Belgiè niet echt fijn pfft.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Hier hebben we binnen de 28 net aangetikt. Het is nu weer aan het afkoelen: 26,5. Heb de ramen lekker tegen elkaar open staan. Kan natuurlijk niet zo blijven vannacht, hier op de benedenverdieping, maar ik laat wel de bovenlichten open. Morgenochtend alles weer dicht, eerste wat ik doe in de ochtend ;)
RedPassion

Ongelezen bericht door RedPassion »

Jeetje, wat ben ik dan blij met ons relatief koele huis, 23,5 graden hier vanmiddag, nu weer koeler. 30 graden in huis is echt een marteling.
Joey.K
Zeer actief

Ongelezen bericht door Joey.K »

Gisteravond in huis 28 graden en in de tuin gaf de thermometer 41 graden aan... blegh. Ik hou van mooi weer maar dit is ff te.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Bij mij al 26 graden vanmorgen in huis, dat belooft wat voor vandaag. Vannacht wel ramen en deur open gehad en het is wel wat afgekoeld, maar als ik de weermannen mag geloven was er vannacht een warmte record... dan koelt het huis niet veel af natuurlijk. Ik ging al stuk bij de wandeling vanmorgen om 7 uur, morgen maar eerder op pad.
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Mowgli ligt voor een aircootje en Balou lijkt weinig last van de warmte te hebben. Ik heb geen idee hoe warm het hier was vannacht, in ieder geval WARM. Ik heb de ventilator nog van beneden gehaald en hem op de hoogste stand gezet, het belooft wat voor zaterdag.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Hier was het vannacht om 3 uur nog 23 graden en om 7 uur 20. Het begint nu weer heet te worden. Maar ik klaag niet want vorige week was het nog koud.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

pfff waar laat je jezelf met dit weer? :ugh:
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Gollum schreef:pfff waar laat je jezelf met dit weer? :ugh:
Kom maar bij mij op het werk. Daar is het tussen de 4 en 7 graden. Ben blij dat ik zo weer richting het werk kan :cheer:

Dit weekend zitten we bij mn ouders, die zijn zelf op vakantie. Kan xavi lekker met de tuinslang spelen en in de schaduw liggen. En anders binnen op de koude tegels die we hier ook niet hebben :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

hier in Frankrijk is het al wekenlang erg warm, en nu dus bloedheet tot boven de 40°. We hebben gelukkig sinds kort wel airco in huis dus binnen is het heerlijk koel. Honden verblijven dus verplicht binnen en mogen er af en toe even uit voor een plas.
Zijn eergisteren naar de rivier geweest zodat ze eens lekker konden uitrazen, want hun energie bouwt zich wel op. Helaas is dit een uur rijden dus niet dagelijks te doen.
De hitte gaat nog wel even aanhouden en ik merk al goed dat ze steeds onrustiger worden door de weinige beweging (alleen 's ochtends een relatief korte wandeling maar zelfs dan is het nog 25°). Maar ik ben al eens een hond aan de warmte verloren dus dan kies ik toch echt voor opsluiting!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”