Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

KVV riskant

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Re: KVV riskant

Ongelezen bericht door Gollum »

Hmmmmm
Afbeelding
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

dagmar88 schreef:
Hylos schreef:Rauw voeren zorgt voor onbalans......... en brokken natuurlijk absoluut niet. :roll:
Als je weet hoe je het moet voeren, kun je mij niet gaan vertellen dat rauw voor een onbalans zorgt tov brok.

Ach ja, er was laatst een stuk op televisie over aapjes in een dierentuin, Die kregen ook geperste brok. "Ja want hier zit álles in wat ze nodig hebben. Oh en ze vinden het nog lekker ook!".
Misschien moeten we zelf ook maar aan de brok, als álles daar in zit. Lekker makkelijk. En als het wetenschappelijk bewezen is, moet het wel goed zijn toch? :wink:

Volgens mij is de gemiddelde nederlander meer in onbalans dan kvv en barf etende honden.
:mrgreen: Voortaan inderdaad gewoon mensenbiks, eventueel aangevuld met sperziebonen. Scheelt vitaminetekorten en dikkerds.
Geen gemengd voer, daar gaan die sukkels maar lekkere dingen uitpikken.
Dat over die gemiddelde nederlander geloof ik zo, maar jij/jullie nemen wel zomaar aan dat iedereen die rauw voert zich ook goed inleest en dat geloof ik dan weer niet. Concreet ken ik iig 1 herder die rauw gevoerd werd en die zag er toch miserabel uit. Navraag bij zijn baas leerde mij dat dat rauw voeren helemaal niet moeilijk is; ze kocht gewoon kip op de markt en deed daar wat restjes groente van haar eigen eten bij. Die hond werd herplaatst en kreeg bij zijn nieuwe baas gewoon brok, oude baas was blij met de nieuwe baas, alleen die brok, he, maar de hond voelde zich wel goed bij zijn nieuwe baas, want hij had er nog nooit zo goed uitgezien.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

kipo schreef:
dagmar88 schreef:
Hylos schreef:Rauw voeren zorgt voor onbalans......... en brokken natuurlijk absoluut niet. :roll:
Als je weet hoe je het moet voeren, kun je mij niet gaan vertellen dat rauw voor een onbalans zorgt tov brok.

Ach ja, er was laatst een stuk op televisie over aapjes in een dierentuin, Die kregen ook geperste brok. "Ja want hier zit álles in wat ze nodig hebben. Oh en ze vinden het nog lekker ook!".
Misschien moeten we zelf ook maar aan de brok, als álles daar in zit. Lekker makkelijk. En als het wetenschappelijk bewezen is, moet het wel goed zijn toch? :wink:

Volgens mij is de gemiddelde nederlander meer in onbalans dan kvv en barf etende honden.
:mrgreen: Voortaan inderdaad gewoon mensenbiks, eventueel aangevuld met sperziebonen. Scheelt vitaminetekorten en dikkerds.
Dat over die gemiddelde nederlander geloof ik zo, maar jij/jullie nemen wel zomaar aan dat iedereen die rauw voert zich ook goed inleest en dat geloof ik dan weer niet. Concreet ken ik iig 1 herder die rauw gevoerd werd en die zag er toch miserabel uit. Navraag bij zijn baas leerde mij dat dat rauw voeren helemaal niet moeilijk is; ze kocht gewoon kip op de markt en deed daar wat restjes groente van haar eigen eten bij. Die hond werd herplaatst en kreeg bij zijn nieuwe baas gewoon brok, oude baas was blij met de nieuwe baas, alleen die brok, he, maar de hond voelde zich wel goed bij zijn nieuwe baas, want hij had er nog nooit zo goed uitgezien.
Daar was mijn dierenarts ook bang voor, dat ik mijn honden alleen maar biefstuk zou voeren :19:
Nou die eet ik lekker zelf op hoor :mrgreen:
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Gollum schreef:
Daar was mijn dierenarts ook bang voor, dat ik mijn honden alleen maar biefstuk zou voeren :19:
Nou die eet ik lekker zelf op hoor :mrgreen:

Ja jij wel, en iedereen hier op het forum ook, maar niet iedereen komt hier. Rauw voeren wordt steeds bekender bij het grote publiek, ik zie in mijn omgeving ook mensen op rauw overstappen. Ook mensen die de voorkant van hun hond nét van de achterkant kunnen onderscheiden, ja sorry, maar bij die mensen heb ik er weinig vertrouwen in dat die met verstand van zaken hun hond gaan voeren, dus dan hoop ik maar dat ze het bij kvv houden.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

kipo schreef:
dagmar88 schreef:

Nee, ik geloof alleen niet dat dat de hoofdmoot is en ook niet anders dan bij brok.
Ken er hier in de buurt meerdere met honden die zich achterlijk krabben, er niet uitzien op het goedkoopste lidl voer en met regelmaat bij de DA zitten voor prednison. Op zijn advies.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”