Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waarom het verschil in castratie reu/teef?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Re: Waarom het verschil in castratie reu/teef?

Ongelezen bericht door alm@ »

Cleva schreef:
toots schreef:
Cleva schreef:
Marion. schreef: We vinden dus hetzelfde. Ik denk alleen dat bij jou het "ballen eraf" persoonlijk iets pijnlijker klinkt. Omdat je het bijna zelf voelt, of ziet bij jezelf ofzo.
Nee, ik heb dat gevoel nooit.
Wel kan ik me denk ik iets beter dan een vrouw verplaatsen in een reu die de kans op punani even belangrijker vindt dan luisteren naar de baas. Niet dat ik zo druk met punani ben maar goed, dat is wéér een ander verhaal. :mrgreen:

Ik vind het gewoon te grof. Zo ga je niet met dieren om. Met dat geschok en gebeuk en gesnij.
Tjonge jonge.

Niet alle reuen krijgen een plofvacht, worden dik of lui. En de ingreep zelf voelen ze niks van.

Drama queen!

Waarom ga je nou zo raar zitten roepen?
Ik snap dat kop-in-het-zand steken ook niet zo. Ik heb hier 2 reuen gehad die helaas om medische redenen gecastreerd moesten worden en ik heb ze wel degelijk ten nadele zien veranderen. Je kunt mij heel moeilijk wijsmaken dat er geen enkel verschil is tussen voor- en na de castratie. Bestaat niet.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Shari schreef:Hier een ongecastreerde corgi reu van ruim 1,5 heel mooi zwaar en en een mooie vacht. We willen hem liever niet castreren. Vanaf het begin hebben we het rijen de kop ingedrukt 3 keer corrigeren was genoeg doet hij nu ook nooit zelfs niet op een loopse teef. Af en toe heeft hij het weleens in zijn kop uitproberen en weglopen we proberen hier streng in te zijn en dan gaat hij tijdelijk aan de lange lijn. Na 2 jaar schijnt het wat te kunnen minderen en er zijn nu ook periodes dat er niks aan de hand is en dan luisterd hij super. Ligt dus idd ook aan de opvoeding. Gelukkig is janken en niet eten hier niet aan de orde.
dat mag in jou geval zo zijn en in t mijne zeker ook,( nooit echt problemen gehad) maar er zijn ook reuen die niet zo gemakkelijk zijn te corrigeren, en die alleen nog meer een stukje ellende zijn die klappertandend en kwijlend en krijsend( roepend) door het leven gaan, een teef is 3 weken loopt, maar van zo`n reu kun je veel langer last hebben zeker al de ene na de andere teef loops wordt in de omgeving :schrik: - een hond hebben moet ook leuk zijn :wink:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

S@ndr@ schreef:
Shari schreef:Hier een ongecastreerde corgi reu van ruim 1,5 heel mooi zwaar en en een mooie vacht. We willen hem liever niet castreren. Vanaf het begin hebben we het rijen de kop ingedrukt 3 keer corrigeren was genoeg doet hij nu ook nooit zelfs niet op een loopse teef. Af en toe heeft hij het weleens in zijn kop uitproberen en weglopen we proberen hier streng in te zijn en dan gaat hij tijdelijk aan de lange lijn. Na 2 jaar schijnt het wat te kunnen minderen en er zijn nu ook periodes dat er niks aan de hand is en dan luisterd hij super. Ligt dus idd ook aan de opvoeding. Gelukkig is janken en niet eten hier niet aan de orde.
dat mag in jou geval zo zijn en in t mijne zeker ook,( nooit echt problemen gehad) maar er zijn ook reuen die niet zo gemakkelijk zijn te corrigeren, en die alleen nog meer een stukje ellende zijn die klappertandend en kwijlend en krijsend( roepend) door het leven gaan, een teef is 3 weken loopt, maar van zo`n reu kun je veel langer last hebben zeker al de ene na de andere teef loops wordt in de omgeving :schrik: - een hond hebben moet ook leuk zijn :wink:
Maar wat is t dan dat zoals Laeken ook zegt in de africhting (in algemene zin van t woord) maar erg weinig honden gecastreerd worden dus niet alleen herders maar ook borders waarmee gewerkt/gesport wordt etc.
Die hebben daar schijnbaar geen last van? Ik heb nu zelf 6 reuen gehad (dobers en herders) en 2 zeer frequente logees (herders) en geen enkele was dusdanig onhandelbaar dat ik er ook maar een sec over nagedacht heb hem te castreren. Wat niet wil zeggen dat ik t niet merk... natuurlijk merk ik aan Xavi waar een loopse teef gepist heeft. Ja hij klappertand ook en zeker toen hij vorige week in dezelfde mand lag waar dekrijpe Xena een paar min ervoor nog gelegen had. Hij doet maar.. houd vanzelf op of ik moet t zat zijn dan is t op dat moment klaar..
Xito was altijd nog makkelijker die had gedekt en wist exact welke dagen interessant waren de rest reageerde hij amper.
Xavi is daarmee vergeleken veel ongenuanceerder loops is loops en das dekken en wel nu... jammer voor hem denk ik daar anders over dus heeft hij zich maar te beheersen.
En daar heeft ie ook geen moeite mee.
Oh en hij 'praat' als Xena loops is... wawawawa zoiets hoor je dan regelmatig. Net of er een hele oude schorre kerel zit te morren
Laatst gewijzigd door malinois op 25 feb 2015 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
S@ndr@
Zeer actief

malinois schreef:
S@ndr@ schreef:
Maar wat is t dan dat zoals Laeken ook zegt in de africhting (in algemene zin van t woord) maar erg weinig honden gecastreerd worden dus niet alleen herders maar ook borders waarmee gewerkt/gesport wordt etc.
Die hebben daar schijnbaar geen last van? Ik heb nu zelf 6 reuen gehad (dobers en herders) en 2 zeer frequente logees (herders) en geen enkele was dusdanig onhandelbaar dat ik er ook maar een sec over nagedacht heb hem te castreren. Wat niet wil zeggen dat ik t niet merk... natuurlijk merk ik aan Xavi waar een loopse teef gepist heeft. Ja hij klappertand ook en zeker toen hij vorige week in dezelfde mand lag waar dekrijpe Xena een paar min ervoor nog gelegen had. Hij doet maar.. houd vanzelf op of ik moet t zat zijn dan is t op dat moment klaar..
Xito was altijd nog makkelijker die had gedekt en wist exact welke dagen interessant waren de rest reageerde hij amper.
Xavi is daarmee vergeleken veel ongenuanceerder loops is loops en das dekken en wel nu... jammer voor hem denk ik daar anders over dus heeft hij zich maar te beheersen.
wat even vergeten wordt is dat niet iedereen zo bezig is met zijn honden zoals hier op t honden forum, heel veel mensen zijn mensen met toevallig "een hond" en vaak nog in een rijtjes huis ook met buren die niet gecharmeerd zijn van dat geschreeuw enz, en dat zijn geen honden ( forum) mensen- maar daar zit al wel degelijk een verschil. en niet iedere hond laat t zich verbieden, dat plus niet echt inzicht hebben in wat je wel en niet kunt aan pakken - kan heel goed verzanden in overlast en wanhoop voor de eigenaren
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 25 feb 2015 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Ik woon midden in een woonwijk en heb de schurft aan onnodig gekef of gejoel. Dat snappen ze erg snel hier ;)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

S@ndr@ schreef:

idd, zo was Fax ook. Zelfs geen water hield die binnen als DS loops was. Echt zielig om te zien, een hond die 3 weken lang geen rust heeft en dan ook echt géén rust.

Geen reden om te castreren, wel een heel grote mede reden om hem weg te doen toendertijd.

Met de andere reuen hier geen last van en mee, die lopen zelfs gewoon mee samen met de teef tijdens niet dekrijpe dagen en zijn prima handelbaar.
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

malinois schreef:
S@ndr@ schreef:
Oh en hij 'praat' als Xena loops is... wawawawa zoiets hoor je dan regelmatig. Net of er een hele oude schorre kerel zit te morren
ik wil niet vervelend zijn hoor maar een hond die niet geschikt is wordt verkocht aan elke voorhanden zijnde baas. Die castreer je niet want dat kost geld dat laat je aan de volgende baas over. Zo gaat dat veelal in de sport en het werk.
Afbeelding
gevni havanezers
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

malinois schreef: Maar wat is t dan dat zoals Laeken ook zegt in de africhting (in algemene zin van t woord) maar erg weinig honden gecastreerd worden dus niet alleen herders maar ook borders waarmee gewerkt/gesport wordt etc.

Denk dat je daar in werkhonden niet zomaar kunt vergelijken met honden die niet voor de sport gefokt worden.
Het zijn natuurlijk sowieso al baasgerichte rassen/lijnen en er wordt (gebruiks)doelgericht naar het fokken gekeken.
Een reu die door z'n hormonen wordt geleefd/slecht bereikbaar is presteert niet, einde verhaal.
Die natuurlijke selectie valt voor een groot deel weg bij de "gewone huishond".

Natuurlijk valt er ook bij hormoon gestuurde probleempjes een hoop te sturen en ook daar heeft die eigenaar die met de hond sport natuurlijk een voordeel.
Maar niet alles is maakbaar.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Mwa op de club waar ik nu train is alles intact. Allemaal geschikt nee denk t niet maar weg gaan ze sowieso niet...
Dat gebeurd maar zeker niet allemaal.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

malinois schreef:Ik woon midden in een woonwijk en heb de schurft aan onnodig gekef of gejoel. Dat snappen ze erg snel hier ;)
Het verschil is dat jij weet hoe je een hond moet aanpakken en zo ongeveer t gros van de Nederlanders, gaat of lijdzaam zitten kijken of gooit er een antiblaf band om heen, of castreert- want t moet wel een beetje makkelijk gaan, een hond moet je hebben, geen " last" van hebben
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

S@ndr@ schreef:wat even vergeten wordt is dat niet iedereen zo bezig is met zijn honden zoals hier op t honden forum, heel veel mensen zijn mensen met toevallig "een hond" en vaak nog in een rijtjes huis ook met buren die niet gecharmeerd zijn van dat geschreeuw enz, en dat zijn geen honden ( forum) mensen- maar daar zit al wel degelijk een verschil. en niet iedere hond laat t zich verbieden, dat plus niet echt inzicht hebben in wat je wel en niet kunt aan pakken - kan heel goed verzanden in overlast en wanhoop voor de eigenaren
malinois schreef:Ik woon midden in een woonwijk en heb de schurft aan onnodig gekef of gejoel. Dat snappen ze erg snel hier ;)
:lol1:

Val jij onder de categorie mensen met toevallig "een hond", malinois? :engel:

Er zijn honden die niet schijnen te kunnen kappen.
Zo een heb ik ook gehad (maar dan alleen een probleem met een loopse teef in huis).
In verhouding tot het totaal aantal reuen misschien niet zo veel, maar ze zijn er wel.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Chuck zal nooit gecastreerd gaan worden, of het moet echt medisch noodzakelijk zijn. Pasha is een jaar of 4 geleden gecastreerd, die had wel melkkliertumoren en was het grootste deel van het jaar een secreet op 4 poten. Die is daar zo ontzettend van opgeknapt. Zij heeft ervoor gezorgd dat ik niet meer tegen castratie ben. Ik ben ook absoluut geen voorstander :wink:
Ushi krijgt nog 1 nestje en wordt dan gecastreerd. Waarom? Omdat dat een stuk makkelijker is met een intacte reu in huis. Dan komt daarna ws ook wel weer een andere teef, maar goed.. Ush is wel 3x per jaar loops.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Ongelezen bericht door flamme »

Hoe leer je ze dat snappen?
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Ongelezen bericht door flamme »

malinois schreef: Maar wat is t dan dat zoals Laeken ook zegt in de africhting (in algemene zin van t woord) maar erg weinig honden gecastreerd worden dus niet alleen herders maar ook borders waarmee gewerkt/gesport wordt etc.
Die hebben daar schijnbaar geen last van? Ik heb nu zelf 6 reuen gehad (dobers en herders) en 2 zeer frequente logees (herders) en geen enkele was dusdanig onhandelbaar dat ik er ook maar een sec over nagedacht heb hem te castreren. Wat niet wil zeggen dat ik t niet merk... natuurlijk merk ik aan Xavi waar een loopse teef gepist heeft. Ja hij klappertand ook en zeker toen hij vorige week in dezelfde mand lag waar dekrijpe Xena een paar min ervoor nog gelegen had. Hij doet maar.. houd vanzelf op of

nee blijkbaar hebben die honden er dan geen last van. En andere honden wel. Net zoals er teven zijn die enorm veel last hebben van hun hormonen en andere niet.

ik krijg een beetje de indruk dat er inderdaad vanuit gegaan wordt dat castreren altijd een tekortkoming van de baas is of gemakzucht. Dat vind ik nou te makkelijk.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

alm@ schreef:

Ik snap dat kop-in-het-zand steken ook niet zo. Ik heb hier 2 reuen gehad die helaas om medische redenen gecastreerd moesten worden en ik heb ze wel degelijk ten nadele zien veranderen. Je kunt mij heel moeilijk wijsmaken dat er geen enkel verschil is tussen voor- en na de castratie. Bestaat niet.
Dat roep ik ook nergens , als er namelijk niks veranderd is de hele castratie voor niets geweest.
In Toots zijn geval hebben we alleen maar voordelen mogen ervaren.
En ja ik weet dat het ook omgekeerd kan dat reuen wel die plofvacht krijgen of dik worden of nog erger beiden. En mensen die hun hondje vanwege gedrags problemen laten castreren en na de castratie is het gedrag juist erger geworden zulke hondjes ken ik ook echt.
Het is alleen niet zwart wit. Er zijn ook mensen die wel overwogen deze beslissing nemen.

En een hond laten castreren werd even weg gezet als dieren mishandeling want dat gepor en gezaag doe je je hond toch niet aan. Een man zou dat beter in kunnen schatten dan een vrouw.. My asss! Het is geen dierenmishandeling ik zie dat mijn hond en ik spreek hier specifiek over mijn hond er veel rustiger van is geworden in zijn kop en daardoor een veel blijer hondje. Als honden hun hormonen kwijt kunnen dus met regelmaat op een teefje mogen duiken zullen ze waarschijnlijk die rust ook vinden. Echter is niet elke hond geschikt als dekreu! Dus ik vind het helemaal niet zo zwart wit. Er zijn echt reuen of Teven die er baat bij hebben de teven vanwege de risico's en de scheinzwagerschappen etc. En vast is het zo dat in veel gevallen het voornamelijk is dat mensen het veel makkelijker vinden bijvoorbeeld omdat reuen rustiger worden en teefjes niet meer loops maar dan nog is het iemands eigen keuze!
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Toots is niet sloom, Hij is bijna altijd bezig en is engergieker dan menig herder iig enegergieker dan de intakte mechalaar van mijn schoonmoeder toen die de leeftijd van Toots . Sloom is een hond die de hele dag wil liggen maffen Toots wil het liefst de hele dag naar buiten. Muv hele vieze dagen. Dus imo worden niet alle honden sloom of lui.
Weet je dat wij rustig 20 km in Belgie kunnen fietsen met Toots dan zijn wij bekaf en Toots wil nog een rondje.
Ja als ik een paar weekjes niet lekker in mijn vel zit en minder doe met hem dan merk ik dat en is hij daadwerkelijk sloomer dan anders maar hij is kwa bewegen niet slomer geworden. Wel rustiger in zijn kop niet meer opgefokt en nerveus niet meer overal de godganse dag pissen en ook buiten tegen andere mensen of honden, Want hij stond gerust tegen een andere reu aan te zeiken. Niet meer ineens zijn bui op onweer omdat hij het allemaal niet meer vatte dan ging hij echt totaal uit zijn stekker de duivel kwam tot leven ok dat was na 2 minuten weer over en dan liep hij met zijn staart tussen de poten naar zijn mand en ging hij daar liggen rillen. Hij was angstig voor alles wat bewoog , goed wij wisten niet waar dat vandaan kwam hij had waarschijnlijk ook het nodige mee gemaakt. En zo waren er nog wat dingetjes.

Hij is nu altijd vrolijk behalve bij onweer of vuurwerk wat ik kan begrijpen. Hij is niet meer angstig voor niks en staat zijn mannetje tegen andere reuen of teven en plast gewoon tegen een boom of struikje. Hij gaat niet meer uit zijn stekker en heeft het zichtbaar naar zijn zin.
Zijn vacht is juist gaan glanzen en hij is veel zelfverzekerder in zijn doen en laten hij is echt zichtbaar opgeknapt fysiek en metaal. Toots eet meer dan voor de castratie maar hij is dan ook juist levendig. En hij is keurig op gewicht.

Dit hoeft niet want ik ken genoeg honden die modder vet zijn met plofvacht en niet vooruit te branden.
Ik ken alleen zowel positieve als negatieve verhalen, ik denk dat ieder goed moet kijken naar hun eigen hond en zeker niet klakkeloos iets van een dierenarts of andere mensen aan nemen.

Mijn vriend was ook fel tegen castratie altijd opgegroeid met volle reuen en was er eerst ook tegen bij Toots maar toch ging hij in Toots zijn geval overstag en wij hebben er geen spijt van en ik gok als ik Toots zo elke dag gelukkig zie en denk aan het hoopje ongeluk wat hij was dat hij er ook heel blij mee is.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Cindy52 »

Iedereen moet lekker doen wat hij of zij denkt dat goed is. Ik weet niet of ik mijn nu nog mastin pup zou laten steriliseren, ja als er problemen zijn met voortdurende schijnzwangerschap zou ik er geen seconde over aarzelen. Er komt hier in de toekomst nog een mastin reu bij maar heb prima mogelijkheden om ze dan gescheiden te houden en als mijn reu echt onbereikbaar zou worden, niet eten dan is het chop chop
Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders

Ongelezen bericht door Selene »

S@ndr@ schreef:
Het verschil is dat jij weet hoe je een hond moet aanpakken en zo ongeveer t gros van de Nederlanders, gaat of lijdzaam zitten kijken of gooit er een antiblaf band om heen, of castreert- want t moet wel een beetje makkelijk gaan, een hond moet je hebben, geen " last" van hebben
Precies! daarom heb ik hem ook de ballen laten afhakken, omdat ik er geen last van wil hebben, er niet mee geconfronteerd wil zijn en omdat het gedrag van een reu me tegen staat :P

Sorry rayos, ik weet niet beter :oohja:
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Dit soort discussies zijn domweg altijd bereirritant omdat mensen met gecastreerde honden meteen op hun tenen getrapt zijn en dom gaan doen. Zinloze discussies totdat je die mensen in de kaart speelt want dan staan ze voorop om de eer van hun goede beslissing in ontvangst te nemen. Dat zijn gewoon geen gesprekken meer. Natuurlijk zal er best een keer een goede reden voor zijn. Maar iedereen weet prima waarom het gros van de reuen gecastreerd wordt. Iedereen weet prima hoe die er vaak uit zien en iedereen weet ook prima wat het eerste is dat je dierenarts zegt als je klaagt over reuengedrag. Net zulke kuldiscussies dus als over pitbulls en dan met mensen die zeggen dat alles wat je zegt larie is omdat hun pitbull heel sociaal is. Totaal onmogelijk om op een normale manier hierover te praten dus. Als je praat over een gemiddelde reden, een gemiddelde hond en de cijfers en statistieken gaat Trees roepen dat haar hond wel dun was. Dan zegt Pietje dat hij Cesars zoon is maar dat brutus toch hele dagen gek was en bijna dood door nieten eten dus hij moest wel castreren. Blaaablaaaaablaaaaaaa. De gemiddelde hond wordt gewoon gecastreerd omdat de hond niet een leven heeft wat hij nodig heeft en te weinig opvoeding kreeg. Of je het er mee eens bent of niet, dat is gewoon een feit. Ik ken die reuen niet die sterven van hun hormonen. Ik ken wel probleemhonden maar dat ligt wel degelijk vaak aan de baas.
Afbeelding
Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irisz »

Hier twee intacte reuen en voorheen een gecastreerde teef.
Ik ben niet voor snijden in een gezonde hond en wil in principe alles intact laten.
Luna is 2x loops geweest en had beide keren ontstoken tepels met echt abcessen erop, koorts een een vreselijke schijnzwangerschap.
Ze is na haar tweede loopsheid dus gecastreerd.
Voor haar was het een prima beslissing. Geen gedragsveranderingen, geen verschil in conditie en bespiering en ze was een stuk vrolijker.

De mannen blijven hier intact. Tenzij er echt medische noodzaak is, maar dat is ook meteen de enige reden.

Betekent voor mij wel dat een volgende hond hoogstwaarschijnlijk weer een reu wordt. Of een geholpen herplaats teef.
Ik voel me nog steeds niet prettig bij het snijden in een gezonde hond voor 'mijn gemak'.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
laeken
Zeer actief

Heavy schreef:Maar wat bedoel je dan met te weinig opvoeding ?
Want het is echt niet zo dat ik na de castratie van Jip geen omkijken meer aan hem heb :19:
Ik moet nog steeds goed opletten en heel duidelijk zijn tegen hem .

Maakt me trouwens niet uit hoor als mensen vinden dat het falen van de baas is :wink:
Ik zou het pas falen vinden als ik hem had laten castreren en het niks veranderd had .
Nee, een hond is een hond. Daar heb je altijd omkijken naar. Ik ken Jip niet, ik ken zijn verhaal niet en ik weet niet hoe jij met die hond om gaat. Ik kan er dus niks van zeggen en zover ik mij herinneren kan heb ik dat ook nog nooit gedaan toch? De gemiddelde hond wordt gecastreerd omdat hij druk is, of slecht luistert of rijdt. Kijk, dat vind ik wel degelijk opvoeding. Een intacte reu rijdt nl niet bij mij. Ik ben heel lief voor alle honden maar ik kan ze wel opvoeden. Ik ken zoveel mensen met leuke reuen en alle mensen die willen dat hun reuen intact blijven lukt dat ook probleemloos. Ik weet prima dat er echte moeilijke reuen zijn en als het asiel of spuitje of castreren wordt dan kies maar voor castreren.

Wat me alleen wel extreem verbaasd is dat net ik al die onhandelbare projectielen niet ken. In mijn hondenkringen castreer je niet. Alle honden in familie intact. Thuis altijd intacte reuen en zelf ook intacte reuen. Niks nada problemen. Ik heb en ken wel 40 intacte reuen direct en goed de laatste 20 jaar. Geen daarvan was onhandelbaar. Ja, Dapper zou super onhandelbaar kunnen zijn voor iemand. Ik vond hem superlief. Dus bleef hij intact. Het is maar net wat je wil en waar je naar kijkt. Of ik en iedereen die ik ken had mazzel en half het forum met een reu die onhandelbaar werd. Want elke castratie hier wordt ingeleid met verhalen die ik gewoon niet herken. Ik ben al mijn hele leven met honden bezig en ik zie dat soort honden niet.

Ik geloof best dat ze er zijn maar niet zoveel als er gecastreerde honden zijn. Kijk naar Hein van Martijn. Gecastreerd met 6 maanden. Baas zal hem onhandelbaar gevonden hebben. Ik vond hem vanaf de dag dat ik hem ken super lief en erg leuk. Dat is wat ik er nog over kwijt wil want nogmaals, iedereen komt nu met zijn of haar onhandelbaar hondje dat wel gecastreerd moest worden. Tja, die ken ik allemaal niet dus kan er niks over zeggen.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Maar dat is wel reden nr 1. Natuurlijk zou ik ook geen reu moeten die zijn staart opvreet als hij een teef ruikt. Natuurlijk zou ik die ook castreren. Maar een tijd niet goed eten is mijn probleem niet hoor. Wordt hij alleen maar lekker dun van. Rijden op mensen is echt opvoeding want mijn honden zelf wisten prima raad met geile Dapper en Eva vertelde hem in 1 minuut wat wel en niet mocht als ze loops was. Dat kun je als baas dus ook. En als je hond buiten echt hysterisch wordt is dat vaak, Let op, vaak, ook best bij te sturen. En heb je echt een onhandelbaar reutje dan castreer je maar. Ik vind dat echt niet erg verder. Ik ben tegen dat massale gecastreer terwijl de helft van die mensen geen idee heeft wat ze doen. Klakkeloos heet dat.
Afbeelding
Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders

Ongelezen bericht door Selene »

Cleva schreef:
laeken schreef:Dit soort discussies zijn domweg altijd bereirritant omdat mensen met gecastreerde honden meteen op hun tenen getrapt zijn en dom gaan doen. Zinloze discussies totdat je die mensen in de kaart speelt want dan staan ze voorop om de eer van hun goede beslissing in ontvangst te nemen. Dat zijn gewoon geen gesprekken meer.
Precies. Mensen zoeken hun lulkoek om gedane zaken te verdedigen en worden pissig als je zegt dat je genitale amputatie eigenlijk nogal wat vindt.
Dat mag je niet zeggen. Het is namelijk niet iets. Het is een kleinigheidje. "Voelt 'ie niets van!"

Precies :roll:
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
laeken
Zeer actief

Heavy schreef:
laeken schreef:Maar dat is wel reden nr 1. Natuurlijk zou ik ook geen reu moeten die zijn staart opvreet als hij een teef ruikt. Natuurlijk zou ik die ook castreren. Maar een tijd niet goed eten is mijn probleem niet hoor. Wordt hij alleen maar lekker dun van. Rijden op mensen is echt opvoeding want mijn honden zelf wisten prima raad met geile Dapper en Eva vertelde hem in 1 minuut wat wel en niet mocht als ze loops was. Dat kun je als baas dus ook. En als je hond buiten echt hysterisch wordt is dat vaak, Let op, vaak, ook best bij te sturen. En heb je echt een onhandelbaar reutje dan castreer je maar. Ik vind dat echt niet erg verder. Ik ben tegen dat massale gecastreer terwijl de helft van die mensen geen idee heeft wat ze doen. Klakkeloos heet dat.
Wat jij over Hein schreef is natuurlijk wel heel erg jong 6 maanden dan heb je je hond net 4 maanden in huis .Er is niet een hond die in 4 maanden opgevoed is . Dat kan ook weinig met hormonen te maken hebben gehad op die leeftijd denk ik.
De meeste jonge reuen worden of gecastreerd of herplaatst. Dat lul ik niet want 2 van de 3 reuen worden voor de 2 jaar herplaatst zover ik weet. Gewoon een lastige leeftijd. En dat merk ik ook om me heen. Heel erg veel honden worden herplaatst. Jonge reuen vooral. Of dus gecastreerd.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Selene schreef:
Cleva schreef:
laeken schreef:Dit soort discussies zijn domweg altijd bereirritant omdat mensen met gecastreerde honden meteen op hun tenen getrapt zijn en dom gaan doen. Zinloze discussies totdat je die mensen in de kaart speelt want dan staan ze voorop om de eer van hun goede beslissing in ontvangst te nemen. Dat zijn gewoon geen gesprekken meer.
Precies. Mensen zoeken hun lulkoek om gedane zaken te verdedigen en worden pissig als je zegt dat je genitale amputatie eigenlijk nogal wat vindt.
Dat mag je niet zeggen. Het is namelijk niet iets. Het is een kleinigheidje. "Voelt 'ie niets van!"

Precies :roll:
Heb jij je hond gecastreerd ofzo?
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ik merk het. En.omdat iedereen gevoelig is mag er geen kritiek meer komen op castreren van zo ongeveer de helft van de honden in Nederland. Want al die honden hadden zoveel last van hun geslacht dat ze nu beter af zijn. Pffff
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Cleva schreef:
Heavy schreef: Wat jij over Hein schreef
Hein is van mij. Niet van Laeken.
Laeken heeft Bas.
Heel ingewikkeld allemaal. :mrgreen:

Ik zal even een onderschriftje met Hein regelen.
Hoezo is Hein van jou? Bas is van jou toch? Ik kan ze soms niet uit elkaar houden en dan neem ik de verkeerde mee naar huis. Ik heb Hein volgens mij nu. :schrik: :LOL:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ik zal kijken. Ik zie geen piemeltje dus ik denk toch dat ik Bas heb. Of is dat piemeltje ook weg gehaald omdat hij niet staand mocht plassen? Gelukkig luisteren ze overal naar.
Laatst gewijzigd door laeken op 25 feb 2015 22:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Cleva schreef:
laeken schreef:Ik zal kijken. Ik zie geen piemeltje dus ik denk toch dat ik Bas heb.
Heeft 'ie een centenbak? Da's de mijne.
Nou, Bas heeft anders een behoorlijke onderbeet. Ik moet het echt van het piemeltje hebben. Snurkt Hein? Want anders is het Bas die hier ligt te ronken?
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Cleva schreef:Dit is de mijne. De joune is bruin.

http://i101.photobucket.com/albums/m69/ ... 13bytf.jpg
Ja, nou snap ik er niks meer van :vaag: ! Wie is die bruine in je onderschrift dan???
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”