Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Boomer (pup) met kennelhoest - Dierenarts op kosten fokker?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Badu
Zeer actief
Contacteer:

Re: Boomer (pup) met kennelhoest - Dierenarts op kosten fokk

Ongelezen bericht door Badu »

Wat een gek topic... :mann:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Liesbeth »

marian* schreef:
Valerie schreef:Het is broodfok én een mops :wink: double trouble
En niet iedereen weet daarvan. Echt niet.
Dat klopt, helaas.

Menigeen wil een hond, ziet op tv of internet een hond die ze er leuk uit vinden zien en DIE moet het dan worden. Liefst zo snel mogelijk.

Waar ik zelf ontzettend veel moeite mee heb is dat het gros van die mensen het ganse internet afstruint naar een goede en betaalbare wasmachine, stofzuiger, blender of broodrooster, etc etc. Want die machines moeten aan bepaalde eisen voldoen en de keuze is groot :hmmm: .

Maar als het op een dier aankomt dan ligt e.e.a. ineens anders. Dan lijkt vooral het uiterlijk te gelden :(: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Liesbeth schreef: Maar als het op een dier aankomt dan ligt e.e.a. ineens anders. Dan lijkt vooral het uiterlijk te gelden :(: .
& de prijs :ok:
Afbeelding

Badu
Zeer actief
Contacteer:

Het is een boomer toch? Is dat een mops?
Afbeelding

marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Badu schreef:
Hij heet Boomer en is een Mops.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Liesbeth
Zeer actief

Badu schreef:

Hondje is een mops en hij heet Boomer. Als ik het goed begrepen heb.

PowerM
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door PowerM »

jome schreef:Hopelijk knapt je pup snel op.
Heb je direct na aankoop ook een check bij de da gedaan?

Kennelhoest is heel duidelijk te herkennen, door da of ervaringsdeskundige.
Vraag me af waarom je twijfelt?

En 120 euro, is wel heel veel geld, miss de dierenarts ook eens googelen?
Wat heeft die gedaan voor dat geld??
We zijn met de inenting voor het eerst naar de dierenarts gegaan, dit was namelijk een aantal dagen na de aankoop van de pup dus ik dacht dat het wel een paar dagen kon wachten om hem voor het eerst te laten controleren. Later is bij de DA de kennelhoest geconstateerd en heeft hij inmiddels 2x een antibiotica prik, antibiotica pillen en later zwaardere antibiotica in vloeibare vorm. Dit samen met nog wat ontwormingspillen kwam neer op ongeveer 120 euro. De reden dat ik voor deze DA heb gekozen is omdat ik die me heb laten aanraden door iemand met veel hondenervaring (en ja, ook stom dat ik dit persoon niet heb betrokken bij mijn aankoop). Dit persoon had hele goede ervaringen met de DA en wist te vertellen dat de DA op facebook in een honden community voor zeeland hoog word aanbevolen door mensen die zware eisen stellen.
Badu
Zeer actief
Contacteer:

PowerM schreef: We zijn met de inenting voor het eerst naar de dierenarts gegaan, dit was namelijk een aantal dagen na de aankoop van de pup dus ik dacht dat het wel een paar dagen kon wachten om hem voor het eerst te laten controleren. Later is bij de DA de kennelhoest geconstateerd en heeft hij inmiddels 2x een antibiotica prik, antibiotica pillen en later zwaardere antibiotica in vloeibare vorm. Dit samen met nog wat ontwormingspillen kwam neer op ongeveer 120 euro. De reden dat ik voor deze DA heb gekozen is omdat ik die me heb laten aanraden door iemand met veel hondenervaring (en ja, ook stom dat ik dit persoon niet heb betrokken bij mijn aankoop). Dit persoon had hele goede ervaringen met de DA en wist te vertellen dat de DA op facebook in een honden community voor zeeland hoog word aanbevolen door mensen die zware eisen stellen.
Toe maar.. ontwormpillen... had het beestje wormen ook?
Afbeelding

PowerM
Vaste gebruiker

Badu schreef:
PowerM schreef: We zijn met de inenting voor het eerst naar de dierenarts gegaan, dit was namelijk een aantal dagen na de aankoop van de pup dus ik dacht dat het wel een paar dagen kon wachten om hem voor het eerst te laten controleren. Later is bij de DA de kennelhoest geconstateerd en heeft hij inmiddels 2x een antibiotica prik, antibiotica pillen en later zwaardere antibiotica in vloeibare vorm. Dit samen met nog wat ontwormingspillen kwam neer op ongeveer 120 euro. De reden dat ik voor deze DA heb gekozen is omdat ik die me heb laten aanraden door iemand met veel hondenervaring (en ja, ook stom dat ik dit persoon niet heb betrokken bij mijn aankoop). Dit persoon had hele goede ervaringen met de DA en wist te vertellen dat de DA op facebook in een honden community voor zeeland hoog word aanbevolen door mensen die zware eisen stellen.
Was volgens de DA meer uit voorzorg, hadden geen concrete aanwijzingen voor wormen.
under the red sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door under the red sky »

Volgens mij al eerder gezegd hier, antibiotica gaat geen effect hebben want kennelhoest wordt door een virus veroorzaakt. Vergelijkbaar met het griepvirus bij de mens. Antibiotica is alleen nuttig als er complicaties zijn, bijv. een luchtwegontsteking.
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

PowerM schreef:
Badu schreef:
Was volgens de DA meer uit voorzorg, hadden geen concrete aanwijzingen voor wormen.
Maar dit alles is dus ook gegeven terwijl de da kennelhoest heeft geconstateerd? Hij heeft hem desondanks dus ook nog geënt en ontwormt terwijl hij kennelhoest heeft?
Verder begrijp ik dat die 120 euro dus het totaal is, entingen, ab, ontworming, consult ja dan kom je wel aan dat bedrag hoor...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Liesbeth
Zeer actief

PowerM schreef:

We zijn met de inenting voor het eerst naar de dierenarts gegaan, dit was namelijk een aantal dagen na de aankoop van de pup dus ik dacht dat het wel een paar dagen kon wachten om hem voor het eerst te laten controleren. Later is bij de DA de kennelhoest geconstateerd en heeft hij inmiddels 2x een antibiotica prik, antibiotica pillen en later zwaardere antibiotica in vloeibare vorm. Dit samen met nog wat ontwormingspillen kwam neer op ongeveer 120 euro. De reden dat ik voor deze DA heb gekozen is omdat ik die me heb laten aanraden door iemand met veel hondenervaring (en ja, ook stom dat ik dit persoon niet heb betrokken bij mijn aankoop). Dit persoon had hele goede ervaringen met de DA en wist te vertellen dat de DA op facebook in een honden community voor zeeland hoog word aanbevolen door mensen die zware eisen stellen.
Ik heb de indruk dat je heel goed voor je hondje wil zorgen :ok: .

Neemt niet helemaal weg dat de start nou niet echt goed geweest is. Maar gedane zaken nemen geen keer en nu zal je er het beste van moeten maken.

Ik raad je aan om de komende tijd wat meer te gaan zoeken op gezondheidsproblemen in het algemeen en in het bijzonder op problemen mbt jouw hond cq ras.

Overigens heb ik ook wat vraagtekens mbt die dierenarts :denken: .
In de meeste gevallen wordt kennelhoest veroorzaakt door een virus en zelden door een bacterie. Antibiotica werkt alleen tegen een bacteriële infectie en niet tegen een virus. Ik begrijp daarom niet waarom jouw DA zo zwaar ingezet heeft met antibiotica tegen kennelhoest :piew: .
Normaal gesproken kan je kennelhoest vergelijken met een verkoudheid bij mensen. Een hoestdrankje en uitzieken is meestal voldoende. Pas als er een bacteriële infectie bij komt kijken kan het zinvol zijn om antibiotica in te zetten.

Dan het puntje van die ontwormingspillen. Waarom????? Een pup met problemen extra belasten met ontwormingspillen als het niet nodig is :S: .
Hoe zo voorzorg, als er geen wormen zijn kan je ze ook niet doden.

Ik begrijp heel goed dat je onzeker bent met een eerste nieuwe pup, maar probeer zo goed mogelijk logisch na te denken.

Allerlei invloeden van buitenaf (vaccins, antibiotica, wormenmiddelen etc) vergen heel veel van het immuunsysteem van je pup. En dan heb ik het nog niet eens over het verhuizen van nest naar totaal andere omgeving :19: .

Liesbeth
Zeer actief

Cleva schreef:
under the red sky schreef:Volgens mij al eerder gezegd hier, antibiotica gaat geen effect hebben want kennelhoest wordt door een virus veroorzaakt. Vergelijkbaar met het griepvirus bij de mens. Antibiotica is alleen nuttig als er complicaties zijn, bijv. een luchtwegontsteking.
En die kun je er dus mee voorkomen.
Ik zou bij een pup ook niet wachten tot hij koorts krijgt van de bijkomende ontstekingen.
Nee, die kan je niet voorkomen, want wat er niet is kan je ook niet bestrijden :19: .

En jij gaat ook elke keer dat je neus loopt een antibiotica kuur halen omdat je heel misschien een keer een luchtwegontsteking zou kunnen krijgen ???

Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

PowerM schreef:

Eh, kennelhoest is een virus, geen bacterie, dus antibiotica is volslagen zinloos?

Ik zou echt even een goeie DA gaan zoeken. Nee echt.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Cleva schreef:

Er bestaan geen dierenartsen die het verschil tussen een virus en een bacterie niet kennen.
Ook al ben je nog zo'n slechte dierenarts, dan heb je dat nog steeds wel geleerd.
Is dat nog wel nodig met die breed spectrum medicijnen van tegenwoordig?
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Als die pup uit de ergste omstandigheden komt zal het ook een selectie op zich zijn geweest van leven en dood. Ga je dood pech en leef je ook pech want dan krijg je puppen ieder half jaar. Leven je puppen en jij als teef nog bij verkoop zullen ze ook wel tegen een stootje kunnen en niet zo snel omkachelen.
Beide kanten houden elkaar in stand zullen we maar zeggen , prijzen van een "goedgefokte " pup zijn ook niet op te brengen voor de meeste mensen . Hoor je dan dat er bij dure rashonden ook van alles voorkomt aan erfelijke gebreken en honden dood gaan dan zet je de stap naar een goedkopere pup die dan misschien wel uit de broodfok komt maar daar denk je dan ook niet aan bij het zien van een schattig pupje. Je ziet de moeder niet dus wat niet weet wat niet deerd principe treed in . Kan mij daar wel iets bij voorstellen. Wij fokken er zelf ook een eind op los ongeacht en meest zonder bij na te denken als er maar kinderen komen . Ook met het principe , ik kan er mee leven en gelukkig zijn met mijn ziekte, beperking of afwijking dus zal mijn kind dat ook kunnen. Bij een hond hoor je minimaal 1000 eurie op de bank te hebben staan maar bij een kind komt dat niet zo nauw. We denken er ook niet bij na als we goedlope kekke kleertjes kopen dat die gemaakt worden in naaiateliers voor een habbekrats onder moderne slavernij. Door moeders 12 uur achter de naaimachine met thuis een hok vol kinderen waar ze waarschijnlijk ook niet om vroeg. Maar goed er moet brood op de plank komen net als bij de oostblok fokker om een dak boven je kop te houden en je gezin aan het vreten te houden. Kortom we maken ons overal wel ergens schuldig aan en het ligt er maar net aan hoe je er naar wil kijken . Net als die baan bij dat mooie bedrijf waar je werkt die geld maakt van een andermans onderdrukking,uitbuiting,armoe en ellende waar je het niet mee eens bent maar wel blijft werken om je gezin een dak boven hun hoofd te bieden en brood op de plank.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Bij je eerste hondje geloof je de dierenarts nog hoor.

En ontworming tegelijk met de enting moet je nooit meer doen.

Het hondje is er nu eenmaal en de TS weet nu wel dat ze niet zo slim is geweest dat hoeft niet tot in de treure herhaald te worden.

TS ik hoop dat je hondje snel opknapt en je er verder veel plezier van zal hebben.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
jome
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door jome »

Ik snap het nog niet helemaal, je schreef dat je pup met een dag of twee ging hoesten.
De eerste keer dat je bij de da bent geweest was voor de enting, negen weken neem ik aan? Op welke leeftijd heb je de pup in huis gekregen?
En dan schrijf je, later is bij de da kennelhoest geconstateerd.

Ook op dierenarts niveau zal je hier nog veel leren.
Ik vind dat hij wel heel erg zware middelen heeft ingezet, en dan kijk ik niet eens naar de prijs, want wat nodig is dat doe je gewoon.
Maar vind dit wel een extreem beleid of hij moet al iets bij de longen hebben gehoord.

Hoe oud is je pup nu?
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Ik zou maar heel ver bij die zogenaamde 'fokker' en de aangesloten dierenarts uit de buurt blijven.
Afbeelding
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Ik heb (in 2001) ook een pup uit de broodfok gekocht, in een dierenwinkel nog wel. Wist ik veel. Nou was Beau niet eens echt goedkoop dus om geld ging het niet, ik zag hem en wilde hem. Toen ik later las en hoorde over broodfok en hoe de moederhond erbij zit heb ik wel spijt gehad, niet van van Beau wat dat was mijn zielenmaatje, maar het feit dat ik door hem te kopen ruimte had gemaakt voor weer een nestje. Hij heeft mij heel wat kopzorgen en geld gekost maar dat vond ik niet eens het ergste eraan. Het ergste was dat hij zo rottig in elkaar zat dat er operaties en pijnstillers nodig waren om hem pijnvrij te laten leven. Ik heb mijn lesje geleerd, het heeft mij heel veel geld gekost, maar ik heb meer terug gekregen wat niet in geld is uit te drukken, maar dat was dan maar zo. Om het goed te maken voor mezelf neem ik nu alleen nog maar herplaatsers die in een rot situatie zitten, en beide (Jeda weet ik zeker, Akira niet helemaal) komen ook uit de broodfok maar ik heb het zelf niet in stand gehouden. Misschien een kromme gedachten maar zo werk ik nou eenmaal :oeps: .

Meer dan je best doen om dit hondje een leuk leven te geven kan je niet en kijk niet meer achterom. Boomer is er nou eenmaal al. Ga naar een betrouwbare DA en blijf vooral op het hf lezen. Op dit forum staat heel veel informatie die echt waardevol zijn.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Begrijp ik het nu goed, terwijl je hond ziek is krijgt hij zn inenting, daar boven op nog 2 AB spuiten en een ontworming kuurtje. Volgens mij denkt deze DA denk alleen aan zn eigen portemonnee. Rap een andere DA zoeken, hoop dat je pup snel beter word.
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Lizzie. schreef:Begrijp ik het nu goed, terwijl je hond ziek is krijgt hij zn inenting, daar boven op nog 2 AB spuiten en een ontworming kuurtje. Volgens mij denkt deze DA denk alleen aan zn eigen portemonnee. Rap een andere DA zoeken, hoop dat je pup snel beter word.
Of deze da dacht misschien, nadat hij te horen had gekregen waar de pup vandaan kwam, hier allemaal goed aan te doen omdat dit meestal bij deze hondjes niet gedaan is :19: dat je het beter niet allemaal tegelijk kunt doen ben ik wel weer met je eens.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

alm@ schreef:
Lizzie. schreef:Begrijp ik het nu goed, terwijl je hond ziek is krijgt hij zn inenting, daar boven op nog 2 AB spuiten en een ontworming kuurtje. Volgens mij denkt deze DA denk alleen aan zn eigen portemonnee. Rap een andere DA zoeken, hoop dat je pup snel beter word.
Of deze da dacht misschien, nadat hij te horen had gekregen waar de pup vandaan kwam, hier allemaal goed aan te doen omdat dit meestal bij deze hondjes niet gedaan is :19: dat je het beter niet allemaal tegelijk kunt doen ben ik wel weer met je eens.
Zou ook nog best kunnen :ok:

Die AB in verband met kennelhoest ter voorkoming van longontsteking, vind ik bij een Mops niet vreemd.
Waarschijnlijk zelfs verstandig.

Entingen en wormenkuur had mogelijk beter wat later gekund.
Maar dat is nu gebeurd, dus laten we hat daar bij houden.

Hoe gaat het nu TS met dat hoesten?
Gaat het al beter?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
PowerM
Vaste gebruiker

Ik ben misschien een beetje in de war met de tijdlijn hoe alles verlopen is. Bij ons eerste bezoek aan de DA heeft hij een enting gekregen omdat hij nog niet ziek was, plus een preventie kuur voor wormen. Een dag of twee hierna begon hij de symptomen van kennelhoest te vertonen en hebben we een antibiotica prik gekregen. Een midweek later een AB kuur, weer een week later weer een prik en sinds kort hebben we hem op doxycycline gezet.

Hier trouwens een foto van zijn snuitje voor de geïnteresseerden:
" onclick="window.open(this.href);return false;
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Van voren is moeilijk te beoordelen hoe plat of niet plat het neusje is.
Op het filmpje in je andere topic kreeg ik het idee dat het nogal plat was dus heel weinig uit steekt.

Lief koppie heeft hij zeker :wink:
Controle van de luchtwegen door een DA (zoals in je andere topic geadviseerd) lijkt me wel verstandig.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Cleva schreef:
Badu schreef:
Nou, hou eens op.
Niet iedereen is een door de wol geverfde hondeneigenaar.
Nee, dat snap ik. Dan maar roepen dat het toppie is? Okay, doen we dat :E: :E:
Afbeelding

Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

PowerM schreef:
Hier trouwens een foto van zijn snuitje voor de geïnteresseerden:
Ik zie vooral een dikke plooi en heel erg geknepen neusgaten. Lastig ademen hoor, voor zo'n hondje.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

bouvierpoedel schreef:Als die pup uit de ergste omstandigheden komt zal het ook een selectie op zich zijn geweest van leven en dood. Ga je dood pech en leef je ook pech want dan krijg je puppen ieder half jaar. Leven je puppen en jij als teef nog bij verkoop zullen ze ook wel tegen een stootje kunnen en niet zo snel omkachelen.
Beide kanten houden elkaar in stand zullen we maar zeggen , prijzen van een "goedgefokte " pup zijn ook niet op te brengen voor de meeste mensen . Hoor je dan dat er bij dure rashonden ook van alles voorkomt aan erfelijke gebreken en honden dood gaan dan zet je de stap naar een goedkopere pup die dan misschien wel uit de broodfok komt maar daar denk je dan ook niet aan bij het zien van een schattig pupje. Je ziet de moeder niet dus wat niet weet wat niet deerd principe treed in . Kan mij daar wel iets bij voorstellen. Wij fokken er zelf ook een eind op los ongeacht en meest zonder bij na te denken als er maar kinderen komen . Ook met het principe , ik kan er mee leven en gelukkig zijn met mijn ziekte, beperking of afwijking dus zal mijn kind dat ook kunnen. Bij een hond hoor je minimaal 1000 eurie op de bank te hebben staan maar bij een kind komt dat niet zo nauw. We denken er ook niet bij na als we goedlope kekke kleertjes kopen dat die gemaakt worden in naaiateliers voor een habbekrats onder moderne slavernij. Door moeders 12 uur achter de naaimachine met thuis een hok vol kinderen waar ze waarschijnlijk ook niet om vroeg. Maar goed er moet brood op de plank komen net als bij de oostblok fokker om een dak boven je kop te houden en je gezin aan het vreten te houden. Kortom we maken ons overal wel ergens schuldig aan en het ligt er maar net aan hoe je er naar wil kijken . Net als die baan bij dat mooie bedrijf waar je werkt die geld maakt van een andermans onderdrukking,uitbuiting,armoe en ellende waar je het niet mee eens bent maar wel blijft werken om je gezin een dak boven hun hoofd te bieden en brood op de plank.

Heerlijk potje relativering. :J:
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Badu schreef:
Cleva schreef:
Badu schreef:
Nou, hou eens op.
Niet iedereen is een door de wol geverfde hondeneigenaar.
Nee, dat snap ik. Dan maar roepen dat het toppie is? Okay, doen we dat :E: :E:
Je kunt beter schrijven waarom het geven van een wormtablet preventief geen nut heeft, dat heeft meer toegevoegde waarde.

Voor TS. Een wormtablet werkt alleen als je hond wormen heeft. Heeft deze ze niet, dan heeft een wormtablet geen zin, deze werkt niet preventief. Maar als je denkt dat er kans is, welke bij je pup waarschijnlijk groot is, is het goed om deze te geven. Voor sommige honden is het geven van verschillende medicijnen bij elkaar te zwaar en is het beter deze te spreiden.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Paisley schreef:
bouvierpoedel schreef:Als die pup uit de ergste omstandigheden komt zal het ook een selectie op zich zijn geweest van leven en dood. Ga je dood pech en leef je ook pech want dan krijg je puppen ieder half jaar. Leven je puppen en jij als teef nog bij verkoop zullen ze ook wel tegen een stootje kunnen en niet zo snel omkachelen.

Heerlijk potje relativering. :J:
Ik zeik ook een aardig potje hoor, net als anderen .
Meestal ook om hetgeen waar je het minste aan kan doen of denkt te kunnen doen , geeft ook een soort van opluchting en excuus dat je je buren voorbij loopt , die daklose , ouders in het bejaardentehuis of je eigen problemen of misschien wel jezelf en pluim in de kont steken dat jezelf zo geweldig bezig bent gewoon omdat niemand anders met die pluim aan komt zetten.
Zal ook 1 van de vele zijn die de vinger opsteekt bij de vraag wie er daadwerkelijk wat aan doet. Het enige wat ik niet heb gedaan is nageslacht te produceren die er een zooitje van zou kunnen maken op wat voor vlak dan ook. Want eerlijk is eerlijk waar we zo tegenaan lopen te trappen en het zo niet mee eens zijn hebben we ook zelf op de wereld gezet als fokprodukje zonder te kijken naar gezondheid ,karakter en familie achtergronden als ongeschikt/geschikt fokpaartje .
De moordenaar ,dictator ,verkrachter ,dief , gestoorde gek ,uitbuiter ,rascist , gekke groenteboer , Wilders, ISbommengooier van morgen kan ook jouw nageslacht zijn . Maar ook de naaiatelier mevrouw met 9 kinderen thuis of die hondefukker/opkoper/handelaar maar ook die nieuwe Nelson M met hoofddoek.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”