Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Altijd hetzelfde ras?
Moderator: moderatorteam
- Hakuna Matata
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: Altijd hetzelfde ras?
Ik ben niet ras gebonden, want ik heb een kruising.
Ik vind veel rassen leuk en ook asielhonden.
Ik vind veel rassen leuk en ook asielhonden.
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner - Aantal honden: 2
Hier ook niet bepaald rasgebonden, heb nu ook twee totaal verschillende honden in huis
Sluit niet uit dat de volgende hond weer een weim is, maar aangezien we maar twee honden willen duurt het nog heel lang voordat we daarover moeten nadenken. En wie weet wat dan is

Sluit niet uit dat de volgende hond weer een weim is, maar aangezien we maar twee honden willen duurt het nog heel lang voordat we daarover moeten nadenken. En wie weet wat dan is

- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Aantal honden: 2
Opgegroeid met een Bouvier, daarna bij schoonouders Berners en grote kruisingen. Maar op de één of andere manier altijd gek geweest van Duitse Herders. Daar hebben we er nu 2 van en als het meezit volgend jaar 3. Die zullen er voorlopig ook blijven, ik ben er echt helemaal gek op en vriend ook. Ik sluit alleen niet uit dat er ook een ander ras naast komt, omdat mijn vriend nog wat rassen heeft waar hij weg van is. Ik niet. 

Het zullen altijd asielhonden/herplaatsers zijn en ik heb het meest met kruisingen (typische straathonden met rechtopstaande oren en een hoge staart). Anders het liefst uit de groep herderachtigen/jachthonden/staffords (dus niet het formaat cavia).
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Opgegroeid met kooikerhondjes en er lopen nu bij mij 2 nazaten van ons eerste hondje rond. Lange tijd gedacht dat er een smous zou komen, maar toen werd er een leuk nestje kooikerpups geboren waar ik eentje van wilde. Of er in de toekomst wat anders bij komt, nog geen idee. Ze zijn 3 en 7 en ik hoop dat ze nog lang mee gaan!
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
- Aantal honden: 1
thuis altijd Drentse Patrijshonden gehad, zelf nu twee fauven. Ik hou wel erg veel van brakken/jachthonden dus denk dat ik wel in die groep zal blijven, maar sluit zeker niet uit dat een volgende hond geen fauve zal zijn.

- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Te grootSuuz! schreef:De Grand is ook heul leuk...nathalie schreef:Thuis hebben we duitse herders gehad, bouvier x mechelaar, collie x husky, lab, kelpie en bouvier.
De collie x husky (Bowie) en kelpie (Pasha) zijn mee gegaan toen ik samen ging wonen en toen waren vriend en ik er al snel over uit dat de volgende een Weimaraner zou worden. Nu hebben we een Kelpie en 2 Weimen. Er zullen hier nu wel altijd Weimen blijven lopen, met iets anders erbij. Als Pasha er niet meer is, en laat dat nog heel lang duren aub, dan komt er een ruwhaar dwergteckel of een petit basset griffon vendeen.![]()

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- ChantalBos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo, Barbet & Whippet
- Aantal honden: 5
De lagotto is mijn ras
.
Daarbij zal er altijd wel iets anders bij lopen.

Daarbij zal er altijd wel iets anders bij lopen.
Elke grote liefde eindigt met een groot verdriet.
- pinguin20
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): leonberger
Ik denk dat er altijd een leonberger rond zal lopen, helemaal mijn ras. Moet alleen de gezondheid niet nog slechter worden dan die al is. Maar ik sluit niet uit dat er een keer een ander ras bij hoort. Enige eis is dat die dan ook een beetje formaat moet hebben 

Dag lieve Ayla 11-7-2011 ~ 27-3-2013, voor altijd in mijn hart
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Er zal hier altijd een Dober of Shiloh blijven lopen denk ik.
En helaas is er maar 1 Bleza, maar daar zou ik er best nog een paar van willen hebben in de toekomst.
En helaas is er maar 1 Bleza, maar daar zou ik er best nog een paar van willen hebben in de toekomst.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- Saschesfloor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairn Terrier
Er zullen altijd wel Cairntjes blijven. Ze passen mij goed, ze zijn grappig, slim en actief. Ik kan ermee lezen en schrijven. Maar ik kwam vanmiddag een grote Poedel pup tegen en daar zou ik er toch ook wel graag een teefje van bij willen. Verder vind ik de Ridgeback, Australian Shepherd en de Toller erg leuk, dus wie weet.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Niet echt rasgebonden. We zijn ooit begonnen met een kruising terrier/schnauzer. Nu was dat geen bewuste keuze. Deze hebben wij geërfd van mijn opa die niet naar een verzorgingstehuis ging die hond geen goede plek binnen de familie had gekregen.
Daarna raakte we verknocht aan de Schotse Collies. In de familie zijn er meerdere Collies geweest. Mijn oudste zus is ooit begonnen met een 12 jaar oude reu uit het asiel. Later belde het asiel ons voor een 9 jarig teefje, die natuurlijk ook een mandje bij ons vond. Mijn andere zus kwam later thuis met een 11 jaar oude reu. Tussendoor heb ik een 12 jaar oud blind en doof teefje opgevangen met baarmoederonsteking, een jaar een teef opgevangen voor een baas met problemen, en nog een teef uit in beslagname waarvan mijn ouder nu de reu hebben. Ik zelf stond ooit ook op de wachtlijst voor een korthaarpupje, tot ik verliefd werd op de halfbroer: de border collie, waar ik er dus uiteindelijk 2 van heb. De Schotse Collie komt ooit wel weer is, maar ik vind ook heel veel andere rassen leuk.
Mijn man is opgegroeid met een labrador, maar dat was voor mij geen optie. Ik heb echt niks met labradors.
Daarna raakte we verknocht aan de Schotse Collies. In de familie zijn er meerdere Collies geweest. Mijn oudste zus is ooit begonnen met een 12 jaar oude reu uit het asiel. Later belde het asiel ons voor een 9 jarig teefje, die natuurlijk ook een mandje bij ons vond. Mijn andere zus kwam later thuis met een 11 jaar oude reu. Tussendoor heb ik een 12 jaar oud blind en doof teefje opgevangen met baarmoederonsteking, een jaar een teef opgevangen voor een baas met problemen, en nog een teef uit in beslagname waarvan mijn ouder nu de reu hebben. Ik zelf stond ooit ook op de wachtlijst voor een korthaarpupje, tot ik verliefd werd op de halfbroer: de border collie, waar ik er dus uiteindelijk 2 van heb. De Schotse Collie komt ooit wel weer is, maar ik vind ook heel veel andere rassen leuk.
Mijn man is opgegroeid met een labrador, maar dat was voor mij geen optie. Ik heb echt niks met labradors.

-
- Zeer actief
Hier ook niet echt rasgebonden alhoewel ik wel een aantal heb die ik graag wel altijd in huis zou willen hebben. En ooit wil ik graag weer een Bordeaux Dog, maar voorlopig wat er hier bij komt zijn pups van de rassen die ik nu ook al heb. Of er moet zoals altijd weer iets op mijn pad komen dat kan ook dan gooien we het schema wel weer ff om 

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik ben meer sector gebonden dan rasgebonden denk ik
Mijn hart ligt bij de jachthonden.
En daarbij heb ik een voorkeur voor ruwharige honden.
Tot nu toe teckels en Griffon Korthals.
Wat de toekomst gaat brengen weet ik niet.
Dat zie ik dan wel

Mijn hart ligt bij de jachthonden.
En daarbij heb ik een voorkeur voor ruwharige honden.
Tot nu toe teckels en Griffon Korthals.
Wat de toekomst gaat brengen weet ik niet.
Dat zie ik dan wel

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
- Aantal honden: 4
het ras dat ik nu heb?
nee, geen vast ras hier. elke herplaatser waar ik een klik mee heb haal ik binnen. dat levert een aparte roedel op, met een bordeauxdog. een cane corso, een x herder en een chihuahua.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhond
Na 25 jaar leonbergers ( en nog) maakt het me geen meer fluit , liever tegenwoordig kruisinkjes oid uit het asiel, echt het leukste.... Kom zoveelveel leuke kruisingen tegen.. Blijkt dat ik ga om gewoon "een hond (je)". Al dat gedoe van rassen enz, heb ik ver achter me gelaten. Het fenomeen Hond vind ik leuk. Volgende wordt ook een kruising of bastaard of vuilnisbak. ( hoe je het ook wil noemen) Nooit meer een rashond, je betaald veel te veel .. voor wat????? Gezondheid hoef je het niet voor te doen, maakt niks uit... ( na 25 jaar echt in de rashonden gezeten te hebben)
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Border Collie
Na in mijn ouderlijk huis opgegroeid te zijn met een Westie, Bordercollie en een Zwitserse herder was mijn voorkeur ook snel duidelijk. Toen ik dus samen ging wonen kwam er een border collie. Nog nooit heb ik zo'n leuke energieke en leergierige hond gezien als dit ras. En voor mijzelf is het vrij duidelijk iedere hond die hier binnenkomt zal een border collie zijn tenzij mijn partner die een voorliefde voor herders heeft een ander ras wil natuurlijk
(een 2de, 3de en misschien zelfs 4de
hond zal, indien we er in de toekomst ruimte voor hebben altijd welkom zijn)
Toevoeging: Ik vind die spierwitte pomeriaantjes ook wel wat hebben, mij alleen niet zozeer in het ras verdiept. (puur als ik kijk naar uiterlijk, ik heb nu eenmaal een zwak voor witte honden)
En verder heb ik ook wat met de rhodesian ridgeback, ik vind het hele mooie honden met een fantastisch karakter! ik heb alleen het idee dat de kop in de loop van de tijd een stuk smaller is geworden bij de meeste fokkers (verbeter mij als ik het fout heb ridgeback liefhebbers!). Voornamelijk bij de teven. En ik heb echt een zwak voor een ridgeback met een brede kop. (Ook heb ik een tijdje voor dit ras gekeken, wat mij ervan weerhield was dat ze toch een stukje zwaarder zijn dan de border collie en wij wonen in een appartementje. Nu geef ik de hond echt wel voldoende tijd buiten en is mijn hond in huis ook een rustige en stabiele hond maar ik wil niet hebben dat mijn hond traploopt omdat dit erg slecht is voor de heupen. Ik heb de ridgeback hierdoor toch niet gekozen omdat dit puur egoïsme zou zijn. (Daarbij is onze trap ook nog is erg stijl en een brandtrap wat niet echt prettig is voor een hond om op te staan)

Toevoeging: Ik vind die spierwitte pomeriaantjes ook wel wat hebben, mij alleen niet zozeer in het ras verdiept. (puur als ik kijk naar uiterlijk, ik heb nu eenmaal een zwak voor witte honden)
En verder heb ik ook wat met de rhodesian ridgeback, ik vind het hele mooie honden met een fantastisch karakter! ik heb alleen het idee dat de kop in de loop van de tijd een stuk smaller is geworden bij de meeste fokkers (verbeter mij als ik het fout heb ridgeback liefhebbers!). Voornamelijk bij de teven. En ik heb echt een zwak voor een ridgeback met een brede kop. (Ook heb ik een tijdje voor dit ras gekeken, wat mij ervan weerhield was dat ze toch een stukje zwaarder zijn dan de border collie en wij wonen in een appartementje. Nu geef ik de hond echt wel voldoende tijd buiten en is mijn hond in huis ook een rustige en stabiele hond maar ik wil niet hebben dat mijn hond traploopt omdat dit erg slecht is voor de heupen. Ik heb de ridgeback hierdoor toch niet gekozen omdat dit puur egoïsme zou zijn. (Daarbij is onze trap ook nog is erg stijl en een brandtrap wat niet echt prettig is voor een hond om op te staan)
Laatst gewijzigd door Anoukk op 14 dec 2014 01:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Flin is niet alleen mijn hond, ze is ook mijn maatje en we zijn samen een team \\
- kawa2
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckels
opgegroeid met tekcels,
dusja ik heb eigenlijk ook alleen maar teckels gehad.
nooit een pup gehad, alleen maar herplaatsters.
ik vind andere ook wel mooi/leuk
maar ik denk dat ik toch bij de teckel blijf
dusja ik heb eigenlijk ook alleen maar teckels gehad.
nooit een pup gehad, alleen maar herplaatsters.
ik vind andere ook wel mooi/leuk
maar ik denk dat ik toch bij de teckel blijf

- luchusky
- Actief
- Mijn ras(sen): Husky
ik heb bij mijn ouders jack russels gehad en een bastaard..
terwijl ik al vanaf kind af aan heb gevraagd om een husky.
sinds ik ging samen wonen is er dan ook in de eerste maand een husky gekomen, anderhalf jaartje later nog een.
ik zou ook nooit meer voor een andere hond gaan, vind het zo'n geweldige beesten.
terwijl ik al vanaf kind af aan heb gevraagd om een husky.
sinds ik ging samen wonen is er dan ook in de eerste maand een husky gekomen, anderhalf jaartje later nog een.
ik zou ook nooit meer voor een andere hond gaan, vind het zo'n geweldige beesten.
- Bishy
- Zeer actief
Ik wilde altijd een labrador, maar toen mijn broer en zijn partner een Duitse herder namen was ik daar meteen gek op.
Heerlijk getraind met hem, echt een heerlijke makkelijke hond. De laatste 2 jaar van zijn leven woonde Bish* bij mij en we hebben daar allebei erg van genoten.
Nu heb ik weer een herder maar dan een Hollandse herder. Toch best anders vooral qua zelfstandigheid maar Dexter is ook heerlijk om mee te trainen.
Heerlijk getraind met hem, echt een heerlijke makkelijke hond. De laatste 2 jaar van zijn leven woonde Bish* bij mij en we hebben daar allebei erg van genoten.
Nu heb ik weer een herder maar dan een Hollandse herder. Toch best anders vooral qua zelfstandigheid maar Dexter is ook heerlijk om mee te trainen.
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Ik durf niets meer te zeggen. Toen we rotweilers hadden riep ik dat die hier altijd wel rond zouden blijven lopen. Tot mijn 30e geroepen dat ik nóóit een herder wilde.
En zie.... 3 herders... en verknocht!
Zolang ik in de sport wil blijven, en dat zal zeker nog wel lange tijd, zullen hier wel mechels rondlopen. Wat een heerlijk ras is dat. Vroeger nooit geweten dat ze zo ontzettend leuk zijn.
Wat er 'later' nog komt hier? Ik sluit niets uit. Misschien wel weer eens een molosser. Of altijd herders? Ik heb echt geen idee.
Er is zoveel leuk. Al zal het altijd wel een type hond zijn dat baasgericht is. Hoe mooi ik ook bv een berghond zoals Baco hier, vind. Wat karakter betreft gaat dat echt niet passen bij mij. Dus moet ik mijn verstand gebruiken.
Jachthonden zullen hier nooit komen, dat wordt mijn dood. En dan gaat het niet eens om het uiterlijk, maar die jachtdrift zou mij gek maken. (terwijl een ander weer gek zou worden van eigenschappen die de herder heeft)
En zie.... 3 herders... en verknocht!
Zolang ik in de sport wil blijven, en dat zal zeker nog wel lange tijd, zullen hier wel mechels rondlopen. Wat een heerlijk ras is dat. Vroeger nooit geweten dat ze zo ontzettend leuk zijn.
Wat er 'later' nog komt hier? Ik sluit niets uit. Misschien wel weer eens een molosser. Of altijd herders? Ik heb echt geen idee.
Er is zoveel leuk. Al zal het altijd wel een type hond zijn dat baasgericht is. Hoe mooi ik ook bv een berghond zoals Baco hier, vind. Wat karakter betreft gaat dat echt niet passen bij mij. Dus moet ik mijn verstand gebruiken.
Jachthonden zullen hier nooit komen, dat wordt mijn dood. En dan gaat het niet eens om het uiterlijk, maar die jachtdrift zou mij gek maken. (terwijl een ander weer gek zou worden van eigenschappen die de herder heeft)
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Ik ben opgegroeid met briards en hoewel er nooit een zal komen (langhaar is echt niets voor mij) heb ik echt een enorm zwak voor het ras. De keus voor de bullterriër komt echt bij mijn vriend vandaan en aangezien ik dacht een echt herdermens te zijn moest ik daar flink aan wennen. Eigenlijk zijn mijn ogen door Luna opengegaan, een hond hoeft geen herder te zijn om leuk te zijn
Rasvast ben ik echt niet, ik ben van heel veel honden gecharmeerd, ras of niet, waar ik prima mee door een deur zou kunnen. Als het maar formaatje Luna is of groter, maar ook weer niet zo groot dat ik het qua kracht niet zou winnen.

Rasvast ben ik echt niet, ik ben van heel veel honden gecharmeerd, ras of niet, waar ik prima mee door een deur zou kunnen. Als het maar formaatje Luna is of groter, maar ook weer niet zo groot dat ik het qua kracht niet zou winnen.

- herejede
- Zeer actief
Er zal altijd wel een jackie lopen hier, maar na de rottie zou ik wel een pitbull willen
- moniekje17
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): kruising jack russel/pincher
Rottweiler - Aantal honden: 2
Wij zijn totaal niet ras gebonden. 14 jaar geleden hebben we onze eerste hond gekocht, een labrador. Hij is 12 geworden.
Toen onze labrador 9 was hebben we er een kruising jack russel/pincher bij gekocht.
En nu sinds een aantal weken hebben we er een Rottweiler pup bij.
Toen onze labrador 9 was hebben we er een kruising jack russel/pincher bij gekocht.
En nu sinds een aantal weken hebben we er een Rottweiler pup bij.
Liefs Monique, Hummer en Diesel
Life is good when you're having dogs!!
Life is good when you're having dogs!!
- GrethavW
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising - Aantal honden: 2
Nee, zeker niet rasvast.
Mijn eerste eigen hond was een American Akita, wat was ik trots.
Daarna volgden de Duitse Dog en Newfoundanders en dan nu de AmStaff erbij, het ras waar ik 20 jaar geleden al naar geïnformeerd heb bij degene die ze naar Nederland gehaald had.
Wel zou ik eindelijk eens een hond willen die een mooie leeftijd behaald.
Ook lijkt me wel eens leuk om een hond te hebben die luisterd!!
Dat is, op de Akita na, nog nooit gelukt.
Helaas zijn de beter luisterende rassen nou net niet degene waar ik voor val.
Mijn eerste eigen hond was een American Akita, wat was ik trots.
Daarna volgden de Duitse Dog en Newfoundanders en dan nu de AmStaff erbij, het ras waar ik 20 jaar geleden al naar geïnformeerd heb bij degene die ze naar Nederland gehaald had.
Wel zou ik eindelijk eens een hond willen die een mooie leeftijd behaald.
Ook lijkt me wel eens leuk om een hond te hebben die luisterd!!
Dat is, op de Akita na, nog nooit gelukt.

Helaas zijn de beter luisterende rassen nou net niet degene waar ik voor val.
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Niet echt (of echt niet) rasgebonden.
vroeger thuis hebben we van alles gehad.
Er zijn wel bepaalde typen honden waar ik echt niet op val, dus in die zin wel enige beperkingen.
We hebben nu een kruising Border Sheltie.
Hoe dat zo kwam:
We wilden een hond, daar waren we het over eens. Mijn vriend wou het liefst een sheltie, ik het liefst een border.
Op het moment dat we echt serieus begonnen met om ons heen kijken, en echt aanstalten gingen maken om een hondje aan te schaffen, kwamen we Habibi tegen.
Dat heeft zo moeten zijn denk ik, we zijn alletwee meer dan stapelgek met haar. Ze heeft alles wat mijn vriend in een Sheltie leuk vind, en echt nagenoeg alles wat ik in borders zo leuk vind.
Supergoed uitgepakt dus!
vroeger thuis hebben we van alles gehad.
Er zijn wel bepaalde typen honden waar ik echt niet op val, dus in die zin wel enige beperkingen.
We hebben nu een kruising Border Sheltie.
Hoe dat zo kwam:
We wilden een hond, daar waren we het over eens. Mijn vriend wou het liefst een sheltie, ik het liefst een border.
Op het moment dat we echt serieus begonnen met om ons heen kijken, en echt aanstalten gingen maken om een hondje aan te schaffen, kwamen we Habibi tegen.
Dat heeft zo moeten zijn denk ik, we zijn alletwee meer dan stapelgek met haar. Ze heeft alles wat mijn vriend in een Sheltie leuk vind, en echt nagenoeg alles wat ik in borders zo leuk vind.
Supergoed uitgepakt dus!

- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
niet echt rasgebonden hoewel ik wel op 3 van de 6 retrievers val. toch loopt er een onherleidbare kruising tussen mijn 4 tollerdames en komt daar a.s zaterdag waarschijnlijk een grote poedel bij. bij mij zal je nooit een terriër tegenkomen die van mij zelf is. dat is een rasgroep waar ik echt niks mee heb.
ellen
ellen
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Ik heb ook niks met terriers. Toch heb ik 2 honden met terrierbloed in hun oorsprong. Ik heb ook niks met honden met een baard en daar lopen er ook 2 van 

- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
heb veel verschillende rassen over de vloer gehad (allemaal op hun Eigen manier leuke hondjes), maar weet daardoor nu zeker dat de puntoor-herders het best bij mij passen. Ik heb nu een mechelaar en een duitser en zie in beide eigenschappen terug van mijn vorige herder die daar een kruising van was. weer zo'n kruising lijkt mij ideaal!
- klaproos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse boxermix
De Clumber Spaniël heeft alles wat ik zoek in een hond. Stabiel, sociaal naar mens en dier, baasgericht, onverstoorbaar, trainbaar, clownesk en vrolijk.
Andere jachthonden zijn ook hartstikke leuk, maar de Clumber heeft echt mijn hart gestolen.
Desondanks zou ik graag ooit een Engelse Mastiff en/of een Ierse Wolfshond (erbij) willen.
Andere jachthonden zijn ook hartstikke leuk, maar de Clumber heeft echt mijn hart gestolen.
Desondanks zou ik graag ooit een Engelse Mastiff en/of een Ierse Wolfshond (erbij) willen.