Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Discussie: geen animo voor lange afstand wandelen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Manu

Re: Discussie: geen animo voor lange afstand wandelen

Ongelezen bericht door Manu »

Zo dan, wat een commercieel brein :ugh:

Ik ben vorige keer n.a.v. jouw voorsteltopic erg enthousiast geworden, lijkt me echt ideaal voor ons om mee te doen met deze wandelingen.
Voorlopig heb ik echter geen eigen vervoer, niet altijd althans. Daar komt bij dat mijn hond erg snel last heeft van de warmte en ik daar een zeikerd mee ben. Alleen 's ochtends tot 8:00 of 's avonds na 22:00u wordt er een lange wandeling gemaakt met deze temperaturen.
Zodra het rond de 20 graden zit blijven wij thuis.

Ik wacht echt tot het najaar en ben flink enthousiast :cheer: Eindelijk eens aan de bak met mijn superhond.
Moet wel zeggen dat ik na het lezen van jouw reacties op mensen die serieus reageren op jouw vraag toch wel achter mijn oren krab :scratch: Ik ben al niet zo'n fan van onbekenden en ik vind je op dit moment erg negatief en drammerig overkomen. Geen reclame voor mij.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Okee, en ik zeur nog even door: er staan taalfouten op je site.
Dat ergert mij en het hoeft niet.
Verder zou ik de toon aanpassen want die vind ik niet overal aangenaam of uitnodigend.

Maar stel dat ik daar overheen lees:
Als ik wil weten hoe iets werkt moet ik naar facebook, maar die pagina is besloten. Dat gaat niet werken. :19:
Kost het bijvoorbeeld geld? Waarom staat dat nergens?
Hoe pak je het aan met honden, want zo'n groep kan behoorlijk clashen als je pech hebt. Hoe doen jullie dat?
Waarom staat er geannuleerd met zoveel uitroeptekens? Waarom zet je dat niet in gewone letters en met de reden erbij?

Kortom: ik zie wel wat verbeterpunten.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Dat er absoluut geen animo voor is, is onzin. Dogtravel organiseert 2-3 keer per jaar een lange dagwandeling en daar komen altijd 20-30 man op af. Als wij kunnen gaan we ook altijd mee. Erg leuk! Maar ik weet ook dat dat goed geregeld is en er mensen meegaan die ook snappen hoe het werkt met zo'n groep.

Overigens komt het er op neer dat we 1-2 keer per jaar daadwerkelijk meegaan. En dat is voor ons ook voldoende. Verder druk met andere zaken :wink:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
petra1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door petra1 »

Ik zou het zelf heel graag willen, ben nu ook bezig met de wandelingen steeds wat langer te maken.
Wel doe ik dat hier in de buurt, want ik heb geen rijbewijs.
Maar dan nog, er zijn hier zoveel mooie plekjes waar ik nog niet geweest ben (woon hier nog niet zo lang).
Ik vind het erg jammer dat jullie voor mij dus op een heel verkeerde plek zitten haha.
Maar wel een erg gaaf initiatief!

Edit: ik zie net op jullie site dat jullie in september ook in Esbeek gaan lopen.
Misschien dat dat wat voor mij is.
Is die wandeling ook eventueel in te korten?
Afbeelding

In loving memory of Denzel, Stef en Dax.
Groetjes Petra en de hondjes
pinguin20
Zeer actief
Mijn ras(sen): leonberger
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door pinguin20 »

Ik vind 20 km echt te ver voor mij. Bovendien ga ik als ik in een groep ga lopen dat doen omdat ik weet dat Kaylee dat leuk vind om een beetje samen te snuffelen, spelen, het hond-hond contact. En als ik haar dan de helft van de wandeling aan de lijn moet houden, heb ik daar dus geen zin in.
Dag lieve Ayla 11-7-2011 ~ 27-3-2013, voor altijd in mijn hart
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

j.werkman schreef:Ik vind de openingspost nu niet meteen zo aantrekkelijk dat ik denk: leuk, maar eens meegaan. Ook lijkt het net of alle redenen die jullie al gehoord hebben, geen legitieme redenen zijn, je wordt er zelfs simpel van.

Op zich snap ik je teleurstelling wel, maar wordt die niet veroorzaakt door te hoge verwachtingen?
Vaak moeten zulke aktiviteiten groeien en soms moet je nog eens naar je concept kijken.
Verslag doen helpt soms ook en mond op mond reclame.
Negatief zijn naar degene die niet meedoen helpt denk ik niet om het aantrekkelijk te maken.
Zeggen dat het nog niet goed loopt en vragen hoe je het aantrekkelijker kunt maken is denk ik effectiever.

Ik loop altijd alleen met Herman, ik loop wel mee in natuurgroepen, maar dan zonder hond.
Te hoge verwachtingen zou inderdaad best kunnen.
En inderdaad negatief/teleurgesteld reageren naar degenen die niet meedoen is niet bepaald stimulerend.

Voor mezelf geldt dat als ik lang met de hond weg ga, ik met die hond en mijn omgeving bezig ben en niet zo'n behoefte heb om samen met anderen te lopen.
Ik hoor dus gewoon niet tot je doelgroep.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Heb niet alle antwoorden gelezen, maar ik ga nooit mee met hele grote afstanden. Vind ik al niet leuk, maar mijn ouwe besjes al helemaal niet.
Ik ga wel graag mee met groepswandelingen maar die heb ik al genoeg met mijn rasvereniging (al dan niet zelf georganiseerd). Daar zijn overigens ook andere rassen welkom en het fijne ervan vind ik dat a) de honden allemaal los kunnen en b) er altijd kortere afstanden voor pups/senioren bij zijn.

Overigens is het rijden naar de andere kant van het land geen bezwaar. Vind ik juist leuk omdat je eens andere stukken van Nederland ziet. Zo ben ik al diverse malen in Drente, Utrecht, Noord-Holland, Brabant en Limburg geweest op plaatsen waar je normaal niet gauw heen gaat.
Afbeelding
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

hondenwandelvoetjes schreef:
Zeker als je leest dat vaste forurmmers geen idee hebben van het bestaan ervan.
De onbekendheid zou 1 van de redenen kunnen zijn. Als je er niet naar op zoek bent dan kom je het ook niet tegen. Tegenwoordig met Google en FB wordt het volop kenbaar gemaakt.
Daar vergis je je in. Oververhitting kan zelfs ín het water plaatsvinden. Ik weet dat daar honden aan zijn overleden, gewoon tijdens een dagje strand waarbij de hond dus kon zwemmen.
Hier ben ik het niet geheel mee eens. Het klinkt erg aannemelijk, maar hoe verklaar je dan dat er nog geen enkele canicross (hardlopen met de hond) wedstrijd is afgelast, terwijl het georganiseerd wordt door gerenommeerde verenigingen? Er is zelfs een dokter bij aanwezig. Die wedstrijden gaan hoe dan ook door zelfs bij +25 graden.
Oververhitting in een auto daar kan ik mij iets bij voorstellen. Dat een hond op het strand beter onder een parasol kan liggen dan in de brandende zon, dat snap ik ook. Maar we hebben het hier over wandelingen in de bossen, met hier en daar een vennetje of meer.
Ik vind de openingspost nu niet meteen zo aantrekkelijk dat ik denk: leuk, maar eens meegaan.
Het is ook geen promotiediscussie. Maar een stelling: waarom is er geen animo voor lange afstanden.
Negatief zijn naar degene die niet meedoen helpt denk ik niet om het aantrekkelijk te maken.
Dan heb ik nog een goede voor je: hoe zou jij het vinden als je 6 maanden bezig bent met het organiseren van wandelingen en er loopt niemand mee? Ben jij dan nog steeds zo positief? Of zakt het lood je langzaam in de schoeen en ga je je afvragen wat er aan de hand is? Eerlijk antwoord graag.
Je doet nou net alsof je het voor een ander doet en zij uit ondankbaarheid niet mee willen lopen. Als je iets organiseerd is het handig om niet zo van jezelf uit te gaan en wat jij leuk vind in de hoop dat anderen dat ook leuk gaan vinden. Heb je van te voren wel onderzoek gedaan naar of er uberhaupt animo is voor jouw wandelingen? Heb je gevraagd wat anderen leuk vinden en wat ze willen doen? Dat had je heel wat onnodig georganiseer gescheeld.
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Ik vind het een leuk idee en had me destijds ook voorgenomen om bij de wandeling in plasmolen mee te gaan.
Maar inderdaad was het toen erg warm en daarbij weet ik dat met zulke temperaturen (al een tijd lang) het water niet altijd meer veilig is daar.
Mijn honden gaan wel door met zulke temperaturen hoor maar dat is juist het probleem, met zulke temperaturen moet ik mijn honden beschermen tegen zichzelf.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Nanna schreef:Ik ben zo'n slome wandelaar ;-)
Altijd de camera mee om her en der een kiekje te schieten en over 300 meter doe ik gerust een uur :mrgreen:

Om in noodtempo 20 km. af te gaan leggen en ondertussen én vijf honden in de peiling houden, ook andermans honden én ondertussen ook nog eens sociaal doen met de medewandelaars, ik geloof dat ik aan het eind afgevoerd kan worden per brancard en aan de zuurstof ;-)

Af en toe een forumwandeling vind ik best leuk en gezellig maar meestal vind ik mezelf toch het beste gezelschap :engel:

Wij passen qua tempo precies bij elkaar. :mrgreen:
Beetje slenteren, beetje keuvelend, zo nu en dan even wachten op Kyra die nóg slomer vooruit kwam dan wij.... of gebruikten wij Kyra's tempo als excuus voor ons eigen wandeltempo? :mrgreen:
Afbeelding
Mariss
Actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Mariss »

Ikzelf kan het gewoon echt niet, maar weet ook niet of Yeti het vol zou kunnen houden.

Maar als ik t wel zou kunnen, yeti het vol kon houden, zou ik alsnog met het weer zitten.
Sowieso moet t niet meer dan 22 graden zijn. Yeti heeft het nogal snel warm, want hij wind zich snel op.
Oh en hij gaat uit zichzelf over t algemeen niet in het water. Ik zou er of eerst zelf in moeten gaan, of hem erin moeten gooien (bij wijze van spreken).
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

ik wandel ook wel graag lange(re) afstanden, en in een groep is ook weleens leuk. Ik was dus ook 1 van de mensen die lid was geworden van de facebookgroep van TS. Maar aangezien ik het gewoon te heet vind/vond om 20 km te gaan wandelen, niet alleen voor Pom maar zeker ook voor mezelf, heb ik afgezegd. Heeft neits te maken met de wandelingen verder, het idee vond ik leuk. Ik ben ook 1 keer meegeweest en dat was prima. Nu heb ik me weer afgemeld uit de facebookgroep, omdat ik dus het idee had dat ik me moest excuseren als ik niet meeging. Wellicht niet zo bedoeld, maar dat is hoe het op mij overkomt. Daar heb ik geen zin in, vandaar. Dit topic geeft me een beetje hetzelfde gevoel. Nu dus maar weer alleen op pad :D
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Als ik al bereid ben om ver(der) te rijden voor een wandeling dan is dat voor een wandeling met gezin. Lopen op ons eigen tempo, picknick tussendoor, in een boom klimmen, gek paadje in enz. En als ik dan na 3 uur 1-10 km heb afgelegd vind ik dat prima. Ik hou er niet van om te wandelen voor de afstand, op die manier nieuwe mensen ontmoeten vind ik helemaal niet zo leuk als volgens jou zou moeten en mijn hond vindt grotere groepen ook niet leuk. En anderhalf tot twee uur rijden om vervolgens 30 km te moeten lopen.... ik word van minder al chagrijnig :?

Het komt op mij een beetje over dat je niet begrijpt dat jouw hobby niet door de gehele mensheid wordt uitgeoefend omdat het zo geweldig is.
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Het is mij te ver lopen. Afgezien het feit dat ik lui ben aangelegd om een hele dag te sjokken :mrgreen: , lukt het mij lichamelijk ook niet.
En ik doe er Ayleen ook geen plezier mee. Die vermaakt zich beter op een losloopwandeling waar ze beetje kan snuffelen, keutelen, op een takje kauwen, of kan spelen met andere honden. Niet een pokke-eind sjouwen aan de riem.

Vind het idee wel leuk, maar niet voor mij.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

_Leonie schreef:Het is mij te ver lopen. Afgezien het feit dat ik lui ben aangelegd om een hele dag te sjokken :mrgreen: , lukt het mij lichamelijk ook niet.
En ik doe er Ayleen ook geen plezier mee. Die vermaakt zich beter op een losloopwandeling waar ze beetje kan snuffelen, keutelen, op een takje kauwen, of kan spelen met andere honden. Niet een pokke-eind sjouwen aan de riem.

Ik begrijp nou juist dan tenminste 50% losloopgebied is en dat dat voor veel mensen een reden is om niet mee te doen; ze willen groepswandelingen juist aangelijnd :19:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
_Leonie
Zeer actief

Oh. Ik vind dat beetje saai eigenlijk, vind het veel leuker als ik haar zie donderjagen met andere honden. Dan heeft ze echt zoveel meer plezier.
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Ik zal ws ook niet snel mee gaan. Ik houd niet van grote groepen, wil mijn jachthonden gewoon duidelijk in de gaten kunnen houden, houd niet van lange stukken aangelijnd lopen en ik vind andere hondenbezitters vaak óf te laks óf te zeikerig met hun honden en dan ga ik me lopen ergeren. Niet dat ik een perfecte hondenbezitter ben, maar toch.
Laatst gewijzigd door nathalie op 06 aug 2014 13:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

_Leonie schreef:Het is mij te ver lopen. Afgezien het feit dat ik lui ben aangelegd om een hele dag te sjokken :mrgreen: , lukt het mij lichamelijk ook niet.

Dit dus, behalve dat je Ayleen door Cody en Truus kunt vervangen.
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Rebble schreef:Als ik al bereid ben om ver(der) te rijden voor een wandeling dan is dat voor een wandeling met gezin. Lopen op ons eigen tempo, picknick tussendoor, in een boom klimmen, gek paadje in enz. En als ik dan na 3 uur 1-10 km heb afgelegd vind ik dat prima. Ik hou er niet van om te wandelen voor de afstand, op die manier nieuwe mensen ontmoeten vind ik helemaal niet zo leuk als volgens jou zou moeten en mijn hond vindt grotere groepen ook niet leuk. En anderhalf tot twee uur rijden om vervolgens 30 km te moeten lopen.... ik word van minder al chagrijnig :?

Het komt op mij een beetje over dat je niet begrijpt dat jouw hobby niet door de gehele mensheid wordt uitgeoefend omdat het zo geweldig is.
Hier houd ik dus ook van. Mijn honden zijn erg sociaal maar ik heb geen zin om te moeten lopen volgens een ander's regels.
Afbeelding
Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Ik vind lange afstandswandelingen echt wel leuk, heb het vanaf februari dit jaar veelvuldig gedaan. Sam ging mee t/m de wandelingen van 35km.

Maar ik liep altijd alleen met Sam. Soms is dat ook wel eens echt 'alleen', maar met een vreemde groep zo'n lange wandeling, poeh, dat vind ik best ook wel weer moeilijk. Je bent w.s. toch met een 25km wandeling zo'n vijf/zes uur op pad. Met onbekenden kan ik dat misschien wel lastig vinden. Dat bezwaar zit'm dan vooral in het toch moeten opletten wat de honden onderling doen, maar ook het sociale aspect tussen de mensen zelf.

Er ver voor rijden kan een issue zijn, maar is het voor mij niet altijd. Ik rijd eigenlijk wel naar alle hoeken van Nederland. (behalve Rotterdam, brrrrr, met die enge van Brienenoord nog wat)

Ik heb de Plasmolenroute wel gezien en had heel graag willen komen, maar de dag erna zou ik alweer een vijfdaagse fietsvakantie doen en dan is de dag ervoor nog een hele dag 'weg zijn' niet handig.

Ik vind verder dat er best veel suggesties zijn gegeven. De antwoorden van TS vind ik niet altijd even 'handig' of 'uitnodigend'.
Afbeelding
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

hondenwandelvoetjes schreef:Hallo hondenliefhebbers.

Mogelijk dat ik nu een hele felle discussie ontketend, maar ik doe het toch.

Al een tijdje organiseren wij wandelingen voor de lange afstand. De afstanden zijn tussen de 15 en 30 km (gem. 20km) De wandelingen worden meestal gehouden vanaf de lijn Utrecht tot aan de Belgische grens. Naast de LA organiseren we ook kortere wandelingen als opstapje naar de lange afstand. De wandelingen lopen veelal door natuurgebieden heen.
En wat blijkt? Er wordt wel meegelopen met de kortere afstand, maar niet 1 keer met de langere afstand!!

Mijn vraag is hoe kan dat nou? Ik weet dat iedereen wel zo zijn reden kan bedenken, maar we hebben van alles wel gehoord. Het is te warm, het is te koud, het is te lang, er zitten te veel pauzes tussen, we starten te vroeg, we starten te laat, het is te ver rijden, mijn hond kan het niet aan, kan niet over weg met andere honden (?) Ik wordt er helemaal simpel van.
Er zijn 2 miljoen honden dus ongeveer 5 miljoen baasjes en er wil NIEMAND meelopen????
Je telling is bijzonder. Ik ben 1 baasje met 7 honden, en ik heb zo'n vaag vermoeden dat er meerdere mensen zijn die meer dan een hond hebben. Dus op die 2 miljoen honden heb je misschien maar een miljoen baasjes..
En die kunnen niet allemaal mee met de wandeling, dus trek ik me bescheiden terug met mijn kleine kudde om een ander ook een kans te geven.
Daarbij zijn er nog een paar kleinigheidjes die meespelen: Ik wist niet van het bestaan, met 7 honden aangelijnd in een groep wordt wat lastig, en een roedel los in een groep is ook al niet helemaal ideaal. Oh ja, en ik vind 20 km te ver voor mij en mijn ouwetje van 13
Dus ik pas :D
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

lullig hoor fes/ lou :F:
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

_Leonie schreef:Oh. Ik vind dat beetje saai eigenlijk, vind het veel leuker als ik haar zie donderjagen met andere honden. Dan heeft ze echt zoveel meer plezier.
Als je echt lange afstanden gaat wandelen is het juist beter om ze aan de lijn te doen. Wij lopen 30 km, die honden leggen vaak wel 2x de afstand af als ze los zijn. Om ze tegen zichzelf te beschermen is het dan beter om ze aan te lijnen. En mijn honden willen nog wel eens wat ver van mij af lopen, dat is op lange wandelingen op onbekend terrein ook niet altijd even handig.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
_Leonie
Zeer actief

Sita schreef:
_Leonie schreef:Oh. Ik vind dat beetje saai eigenlijk, vind het veel leuker als ik haar zie donderjagen met andere honden. Dan heeft ze echt zoveel meer plezier.
Als je echt lange afstanden gaat wandelen is het juist beter om ze aan de lijn te doen. Wij lopen 30 km, die honden leggen vaak wel 2x de afstand af als ze los zijn. Om ze tegen zichzelf te beschermen is het dan beter om ze aan te lijnen. En mijn honden willen nog wel eens wat ver van mij af lopen, dat is op lange wandelingen op onbekend terrein ook niet altijd even handig.
Dat geloof ik direct. Maar lange losloopwandelingen zou ik ook niet mee gaan. Al is het maar om ook mezelf in bescherming te nemen. :tongue:
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Pepie schreef:lullig hoor fes/ lou :F:
Ja, je kent me :Q:
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

TS is geen lid meer. het onderwerp an sich vind ik wel interessant.
Afbeelding
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

We kunnen wel mer het karretje meegaan....als mensen moe worden kunnen ze mee liften :cheer: :cheer: :mrgreen:
Sita
Zeer actief

_Leonie schreef:
Sita schreef:
Dat geloof ik direct. Maar lange losloopwandelingen zou ik ook niet mee gaan. Al is het maar om ook mezelf in bescherming te nemen. :tongue:
Korte wandelingen wil ik ook losloopgebied. Kunnen ze inderdaad lekker rennen en klieren :ok:

Afbeelding
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

M@scha schreef:TS is geen lid meer. het onderwerp an sich vind ik wel interessant.
Wat kinderachtig. Ze stopt die hondenwandelvoetjes maar ergens waar de zon niet schijnt. Gedram :kotz:
Sita
Zeer actief

Inge O schreef:
Nanna schreef:
Sita schreef: Als je echt lange afstanden gaat wandelen is het juist beter om ze aan de lijn te doen. Wij lopen 30 km, die honden leggen vaak wel 2x de afstand af als ze los zijn. Om ze tegen zichzelf te beschermen is het dan beter om ze aan te lijnen.
Ik denk juist dat ze loslopend veel minder moe worden. Dat heen en weer geloop en gesnuffel overal is normaal voor een hond; dertig kilometer in één tempo lopen niet. Ik denk dus dat dat laatste juist veel vermoeiender voor ze is.
Afstand zal niet zo'n rol spelen; een beetje hond kan makkelijk 50 km. lopen.
denk ik ook en daarbij worden mijn honden zwaar depressief van aangelijnd lopen, ik zou het nog niet willen al kreeg ik geld toe.
Misschien wel, maar er zijn gewoon geen wandelingen waar ze 30 km los kunnen lopen, dus lopen ze aan de lijn. Gelijk een goede voorbereiding voor Oostenrijk waar ze aan de lijn moeten. Mijn honden hebben er ook geen hekel aan om aangelijnd te lopen. Is denk ik ook een gewenning. Lopen ook niet wekelijks zo'n afstand, dus genoeg losloop momenten voor ze.

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”