Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
#|~{<}%]*^ baas maar super lieve herder
Moderator: moderatorteam
-
flamme
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
Re: #|~{<}%]*^ baas maar super lieve herder
Tja, ik vind dat TS goed heeft gehandeld.
Als een baas zijn hond aflegt in de volle zon en er komt iemand met een bak water aan en die baas ziet dat niet eens of, ziet het wel maar reageert niet, dam zegt iets in mij dat het niet zo'n bar betrokken baas is.
Dan kan water aan een hond geven niet slim zijn, maar anders om, een hond dood laten gaan is dat ook niet. Een beetje een betrokken baas gaat niet met zijn rug naar de hond zitten en ziet dus wat er met zijn hond gebeurd.
Dan had hij in kunnen grijpen als de bak water niet gewenst was. Iedereen die het een domme actie vind schat ik dusdanig hoog in dat ze wel weten dat er iemand bij hun hond zou rommelen met een bak.
Daar is voor mij het belangrijkste punt, dat die baas blijkbaar niet op zijn hond lette.
Als een baas zijn hond aflegt in de volle zon en er komt iemand met een bak water aan en die baas ziet dat niet eens of, ziet het wel maar reageert niet, dam zegt iets in mij dat het niet zo'n bar betrokken baas is.
Dan kan water aan een hond geven niet slim zijn, maar anders om, een hond dood laten gaan is dat ook niet. Een beetje een betrokken baas gaat niet met zijn rug naar de hond zitten en ziet dus wat er met zijn hond gebeurd.
Dan had hij in kunnen grijpen als de bak water niet gewenst was. Iedereen die het een domme actie vind schat ik dusdanig hoog in dat ze wel weten dat er iemand bij hun hond zou rommelen met een bak.
Daar is voor mij het belangrijkste punt, dat die baas blijkbaar niet op zijn hond lette.
-
Wolfsblut
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
[quote="flamme"
Soms is het raadzaam om even de avatar te bekijken van bepaalde personen voordat je er mee in discussie wilt gaan. Zo hond, zo baas zullen we maar zeggen. Althans in een fiks aantal gevallen. En dan met name as zu un heddur hebbe.[/quote]
Beetje flauw wel. Je scheert iedereen over 1 kam in deze. Er zijn genoeg mensen die anders hebben gereageerd.[/quote]
Daar heb je dan ook wel weer gelijk in Flamme. Er zitten natuurlijk ook een aantal aardige menschen tussen.
Je hebt trouwens de derde naamval foutief geschreven. Kan natuurlijk ook opzet zijn zoals ik gedaan heb om de juffen te behagen.
Bespaar je die energie Dinos. Of je bedoelingen goed zijn of niet dat maakt hier totaal niets uit. Of je tegen de stroom in zwemt, assertief bent, integer, altruïstisch. Het maakt allemaal niets uit, commentaar krijg je toch. Als je lekker mee lult met de sterksten uit de diverse klieken dan word je redelijk ontzien is mijn ervaring.Dinos schreef:Komt er nog ééntje massa malinoismalinois schreef:waar bemoei je je dan mee...Dinos schreef:
Helaas kunnen sommige mensen niet lezen en daar ben jij er één van ,waar heb ik gezegd dat hij kilometers gefietst heeft, heb juist aangegeven dat ik dat niet wist.
Soms is het raadzaam om even de avatar te bekijken van bepaalde personen voordat je er mee in discussie wilt gaan. Zo hond, zo baas zullen we maar zeggen. Althans in een fiks aantal gevallen. En dan met name as zu un heddur hebbe.[/quote]
Beetje flauw wel. Je scheert iedereen over 1 kam in deze. Er zijn genoeg mensen die anders hebben gereageerd.[/quote]
Daar heb je dan ook wel weer gelijk in Flamme. Er zitten natuurlijk ook een aantal aardige menschen tussen.
Je hebt trouwens de derde naamval foutief geschreven. Kan natuurlijk ook opzet zijn zoals ik gedaan heb om de juffen te behagen.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
-
Dinos
Re: #|~{
Komt er weer één massa malinoismalinois schreef:Fijn zolang ie maar van de mijne afblijft.iones schreef:Ik merk op dit forum vaker dat mensen bang zijn zich te bemoeien en een hond die hulp nodig zou hebben voorbij gaan want misschien bla bla bla. Ik vind dat dinos correct gehandeld heeft.
Dat gebemoei doen ze maar bij een ander.
-
flamme
- Zeer actief
Ierse Setter
Wolfsblut schreef:
Laatst gewijzigd door flamme op 21 jul 2014 22:09, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Dinos
Gelukkig kost het niets ik zou geen cent voor je mening over hebben.Dinos schreef:Komt er weer één massa malinoismalinois schreef:Fijn zolang ie maar van de mijne afblijft.iones schreef:Ik merk op dit forum vaker dat mensen bang zijn zich te bemoeien en een hond die hulp nodig zou hebben voorbij gaan want misschien bla bla bla. Ik vind dat dinos correct gehandeld heeft.
-
lunaquinty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
- Aantal honden: 4
als hij het niet doet, doe ik het wel, en dan mag jij of wie dan ook rustig denken dat ik zwakbegaafd ben. dat boeit me geen reet. als er 1 soort gevoelig is voor een maagtorsie, is het wel de molosser, en laat ik die nou al heel lang hebben. er is er hier nog nooit 1 gestorven aan een torsie, dus ik neem aan dat ik weet hoeveel water verantwoord is.Heavy schreef:Misschien denken ze dat hij zwakbegaafd is omdat hij zegt dat hij het de volgende keer weer zou doenWolfsblut schreef:Oh Dinos, die juffen komen wel binnen vallen hoor. Daar wachten ze mee als de discussie ten einde dreigt te lopen. Dat willen ze koste wat kost voorkomen.Heavy schreef:@wolfsblut ik mag dan wel een herder hebben maar ben er helemaal niet op uit om iemand neer te halen of wat dan ook.
Dat geloof ik ook wel Heavy, daarom schreef ik er ook bij dat ze niet allemaal zo zijn.
Ik probeer iemand aan zijn verstand te krijgen dat je een situatie wel eens héél verkeerd kan inschatten hoe goed bedoeld dat ook is.
Als een of twee man dat tegen Dinos zeggen zou hij dat ook begrepen hebben. De massa die daar nog eens een schepje boven op doet lijkt me niet zo nodig. Tenzij ze denken dat hij zwak begaafd is. Al denk ik eerder dat een aantal van hen het prettig vinden om na te trappen.
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Hahaha, dat vind ik leuk want ik had gehoopt dat nu de quote verkloot kliek over me heen zou vallen. Dat gaat nu niet door want jij hebt slapende honden wakker gemaakt. Ik was ze net zo lekker aan het voeren.flamme schreef:Wolfsblut schreef:
1e, 2e. Of 3e naamval. Jij quote verkeerd
![]()
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- dagmar88
- Zeer actief
malinois schreef:Fijn zolang ie maar van de mijne afblijft.iones schreef:Ik merk op dit forum vaker dat mensen bang zijn zich te bemoeien en een hond die hulp nodig zou hebben voorbij gaan want misschien bla bla bla. Ik vind dat dinos correct gehandeld heeft.
Stel het wel altijd op prijs als het gevraagd wordt.
-
lunaquinty
- Zeer actief
jij ook, maar je bent zo onsportief om het aan te passenflamme schreef:Wolfsblut schreef:
![]()
-
flamme
- Zeer actief
Ierse Setter
Je kunt slapende honden niet voeren. Dan zullen ze eerst wakker moeten worden. Ik heb je een dienst bewezenWolfsblut schreef:Hahaha, dat vind ik leuk want ik had gehoopt dat nu de quote verkloot kliek over me heen zou vallen. Dat gaat nu niet door want jij hebt slapende honden wakker gemaakt. Ik was ze net zo lekker aan het voeren.flamme schreef:Wolfsblut schreef:
![]()
-
lunaquinty
- Zeer actief
zeker laat wakker vanmorgen?Heavy schreef:Oh wacht jullie zijn een setjenou vooruit dan voor jou ook een lintje
-
flamme
- Zeer actief
Ierse Setter
Snielunaquinty schreef:jij ook, maar je bent zo onsportief om het aan te passenflamme schreef:Wolfsblut schreef:
![]()
Heb het wel aangepast maar dat was omdat het anders niet meer te lezen was. Niet omdat ik verkeerd gequote had
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Bedankt Flamme, al zal de hoofdjuf dat niet op prijs stellen. Zij is zich met haar staff aan het beraden.flamme schreef:Je kunt slapende honden niet voeren. Dan zullen ze eerst wakker moeten worden. Ik heb je een dienst bewezenWolfsblut schreef:Hahaha, dat vind ik leuk want ik had gehoopt dat nu de quote verkloot kliek over me heen zou vallen. Dat gaat nu niet door want jij hebt slapende honden wakker gemaakt. Ik was ze net zo lekker aan het voeren.flamme schreef:Wolfsblut schreef:
![]()
![]()
Leuk, we zijn nu een setje.
-
flamme
- Zeer actief
Ierse Setter
Ach een Wolfsblut en een saarlooseigenaar. Er gebeuren wel gekkere dingen 
-
lunaquinty
- Zeer actief
en zelfs met die 2 honden breng je hier heel wat meer tijd door dan ikHeavy schreef:Nee hoor maar ik heb niet zoveel tijd voor het forum ik heb 2 hondenlunaquinty schreef:zeker laat wakker vanmorgen?Heavy schreef:Oh wacht jullie zijn een setjenou vooruit dan voor jou ook een lintje
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Dat deed die man dus blijkbaar ook.. maar toch vond meneer het nodig om zich ermee te bemoeien.lunaquinty schreef:zolang jij goed voor je honden zorgt is er geen reden dat mensen zich ermee gaan bemoeien. doe je dat niet, en ik zie het toevallig, dan zorg ik wel voor ze, en ik weet heel zeker dat ze me niet bijten.malinois schreef:Fijn zolang ie maar van de mijne afblijft.iones schreef:Ik merk op dit forum vaker dat mensen bang zijn zich te bemoeien en een hond die hulp nodig zou hebben voorbij gaan want misschien bla bla bla. Ik vind dat dinos correct gehandeld heeft.
Van dat laatste dat gebeurd niet, want niemand komt er aan mijn honden.. dan kan ik heel hard lopen

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Schijnbaar kennen jullie geen waterschrokkers anders was de verbazing niet zo groot dat dit bestond, honden die emmers water kunnen schrokken incl. lucht...lunaquinty schreef:
als hij het niet doet, doe ik het wel, en dan mag jij of wie dan ook rustig denken dat ik zwakbegaafd ben. dat boeit me geen reet. als er 1 soort gevoelig is voor een maagtorsie, is het wel de molosser, en laat ik die nou al heel lang hebben. er is er hier nog nooit 1 gestorven aan een torsie, dus ik neem aan dat ik weet hoeveel water verantwoord is.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Precies.., geen enkel probleem mee maar er wordt echt niet maar zo aan mijn honden gezeten en gevoerddagmar88 schreef:malinois schreef:Fijn zolang ie maar van de mijne afblijft.iones schreef:Ik merk op dit forum vaker dat mensen bang zijn zich te bemoeien en een hond die hulp nodig zou hebben voorbij gaan want misschien bla bla bla. Ik vind dat dinos correct gehandeld heeft.
![]()
Stel het wel altijd op prijs als het gevraagd wordt.

-
Dinos
Ach je weet wat ik doe met lintjes daar veeg ik mijn k.nt mee af, gelukkig heb ik dan een lintje want sommige mensen zouden niet eens mijn toiletpapier mogen zijn.Heavy schreef:Nee hoor maar ik heb niet zoveel tijd voor het forum ik heb 2 hondenlunaquinty schreef:zeker laat wakker vanmorgen?Heavy schreef:Oh wacht jullie zijn een setjenou vooruit dan voor jou ook een lintje
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Vraag je dat nooit netjes voordat je ze door je gleuf heen haald.Dinos schreef:Ach je weet wat ik doe met lintjes daar veeg ik mijn k.nt mee af, gelukkig heb ik dan een lintje want sommige mensen zouden niet eens mijn toiletpapier mogen zijn.Heavy schreef:Nee hoor maar ik heb niet zoveel tijd voor het forum ik heb 2 hondenlunaquinty schreef:zeker laat wakker vanmorgen?Heavy schreef:Oh wacht jullie zijn een setjenou vooruit dan voor jou ook een lintje
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
Wolfsblut
- Zeer actief
Volgens mij overdrijf je met emmers water naar binnen schrokken. Dat lijken wel nijlpaarden. Kan het geen medische oorzaak hebben?malinois schreef:Schijnbaar kennen jullie geen waterschrokkers anders was de verbazing niet zo groot dat dit bestond, honden die emmers water kunnen schrokken incl. lucht...lunaquinty schreef:
als hij het niet doet, doe ik het wel, en dan mag jij of wie dan ook rustig denken dat ik zwakbegaafd ben. dat boeit me geen reet. als er 1 soort gevoelig is voor een maagtorsie, is het wel de molosser, en laat ik die nou al heel lang hebben. er is er hier nog nooit 1 gestorven aan een torsie, dus ik neem aan dat ik weet hoeveel water verantwoord is.
Als het zo warm is geef ik mijn hond altijd een ijsje. Cornetto's vind ze erg lekker. Of is dat ook slecht voor een hond als het zo warm is?
-
Dinos
Ja natuurlijk als ijscoman eerst bolletje chocolade heeft geschept en niet goed heeft omgespoeld heb je een mega probleemWolfsblut schreef:Volgens mij overdrijf je met emmers water naar binnen schrokken. Dat lijken wel nijlpaarden. Kan het geen medische oorzaak hebben?malinois schreef:Schijnbaar kennen jullie geen waterschrokkers anders was de verbazing niet zo groot dat dit bestond, honden die emmers water kunnen schrokken incl. lucht...lunaquinty schreef:
Als het zo warm is geef ik mijn hond altijd een ijsje. Cornetto's vind ze erg lekker. Of is dat ook slecht voor een hond als het zo warm is?
-
Dinos
Nee hoor maar ik heb niet zoveel tijd voor het forum ik heb 2 honden
[/quote]
Ach je weet wat ik doe met lintjes daar veeg ik mijn k.nt mee af, gelukkig heb ik dan een lintje want sommige mensen zouden niet eens mijn toiletpapier mogen zijn.[/quote]
Vraag je dat nooit netjes voordat je ze door je gleuf heen haald.
[/quote]
Mafkees
Ach je weet wat ik doe met lintjes daar veeg ik mijn k.nt mee af, gelukkig heb ik dan een lintje want sommige mensen zouden niet eens mijn toiletpapier mogen zijn.[/quote]
Vraag je dat nooit netjes voordat je ze door je gleuf heen haald.
Mafkees
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
- Aantal honden: 2
Daarom schrijf ik ook ik.malinois schreef:Ja maar niet iedereen is jou;-) ik doe mijn honden ook geen plezier op een (druk) terras. Ik zou dus ook zomaar de hond in de schaduw bij een boom leggen zolang ik er duidelijk zicht op heb.Dee schreef:Geen denken aan dat ik m'n herder of Nani bij mijn fiets parkeer en ikzelf lekker op een terras ga zitten.
Ik ga op een terras zitten, als ik voor mijn honden een schaduwplekje kan vinden. Anders loop ik door. En als m'n bestelling opgenomen word, vraag ik water voor de honden, als dat al niet gevraagd word. Met deze temperaturen dan.
Wat een ander doet moet hij of zij helemaal zelf weten, maar daar vind ik je laatste zin wel belangrijk. Maar daar had Corneliana volgens mij (?) al de reactie op gegeven die ik zou geven. Dat je al bij je hond zou staan als iemand je hond zou gaan benaderen.
Verder vind ik dit topic nu niet meer leuk. Maar wou daar nog even op reageren.
-
Dinos
Ja Dee dat is helemaal waar een verantwoorde baas houdt zijn hondje in de gaten, maar zoals zoveel topics is het schijnbaar leuk om negatieve kant van t.s uit te lichten en topic andere wending te geven.Dee schreef:Daarom schrijf ik ook ik.malinois schreef:Ja maar niet iedereen is jou;-) ik doe mijn honden ook geen plezier op een (druk) terras. Ik zou dus ook zomaar de hond in de schaduw bij een boom leggen zolang ik er duidelijk zicht op heb.Dee schreef:Geen denken aan dat ik m'n herder of Nani bij mijn fiets parkeer en ikzelf lekker op een terras ga zitten.
Ik ga op een terras zitten, als ik voor mijn honden een schaduwplekje kan vinden. Anders loop ik door. En als m'n bestelling opgenomen word, vraag ik water voor de honden, als dat al niet gevraagd word. Met deze temperaturen dan.![]()
Wat een ander doet moet hij of zij helemaal zelf weten, maar daar vind ik je laatste zin wel belangrijk. Maar daar had Corneliana volgens mij (?) al de reactie op gegeven die ik zou geven. Dat je al bij je hond zou staan als iemand je hond zou gaan benaderen.
Verder vind ik dit topic nu niet meer leuk. Maar wou daar nog even op reageren.
Ik snap je reactie en pik er heus wel reactie,s uit die mij als mens beter maken.
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
- Aantal honden: 2
Pas op he, je weet tegen wie je het hebt.Dinos schreef: Ja Dee dat is helemaal waar een verantwoorde baas houdt zijn hondje in de gaten, maar zoals zoveel topics is het schijnbaar leuk om negatieve kant van t.s uit te lichten en topic andere wending te geven.
Ik snap je reactie en pik er heus wel reactie,s uit die mij als mens beter maken.
-
Dinos
Snap hem en heb een zwak voor herders, alleen is het een c.c geworden waar ik geen seconde spijt van heb gehad.
Ooit zit hier een herder of malamute maar dan wil ik meer tijd hebben. Dit zijn echt twee verschillende honden maar bij alle twee smelt ik nog steeds.
Ooit zit hier een herder of malamute maar dan wil ik meer tijd hebben. Dit zijn echt twee verschillende honden maar bij alle twee smelt ik nog steeds.
-
korthaar
- Zeer actief
Het hondje heeft in elk geval lekker kunnen drinken.
Komt er te veel lucht mee, laat het wel een boertje.
Komt er te veel lucht mee, laat het wel een boertje.
-
Jokkebrok
Lief en goedbedoeld, het zal allemaal wel.
De benoeming van de baas is wat mij het meest verbaast. Die benaming is namelijk volledig gebaseerd op de waarneming en verbeelding van TS/Dinos en niet (zoals hij zelf meerdere malen bevestigd) op wat er al dan niet werkelijk aan vooraf is gegaan of hoe baas en hond met elkaar omgaan of wat voor realistische informatie dan ook. En op basis van alleen zijn eigen waarneming en zijn eigen referentiekader noemt TS de herderbaas een ...... (geen zin om al die tekens op te zoeken).
Dit verbaast mij omdat Dinos meer dan één keer in topics ageert tegen een - al dan niet bestaand - vooroordeel over klapkaken/molossers/hoejezeookbenoemenwilt. Dinos z'n enige probleem (naar eigen zeggen) is dat "mensen aannames doen en vooroordelen hebben".
Maar blijkbaar is er slechts een tripje naar een terras voor nodig om zelf aannames te doen en in de vooroordeelvalkuil te stappen. Zonder enige achtergrondinformatie, zonder enig hoor en wederhoor, zonder enige navraag over hoe het zit met die hond, de baas, de hitte en het water trekt Dinos de conclusie dat de herderbaas een ..... is.
Ik kan het mis hebben, maar Dinos, doe je niet precies dat wat je wilt dat anderen niet doen?
De benoeming van de baas is wat mij het meest verbaast. Die benaming is namelijk volledig gebaseerd op de waarneming en verbeelding van TS/Dinos en niet (zoals hij zelf meerdere malen bevestigd) op wat er al dan niet werkelijk aan vooraf is gegaan of hoe baas en hond met elkaar omgaan of wat voor realistische informatie dan ook. En op basis van alleen zijn eigen waarneming en zijn eigen referentiekader noemt TS de herderbaas een ...... (geen zin om al die tekens op te zoeken).
Dit verbaast mij omdat Dinos meer dan één keer in topics ageert tegen een - al dan niet bestaand - vooroordeel over klapkaken/molossers/hoejezeookbenoemenwilt. Dinos z'n enige probleem (naar eigen zeggen) is dat "mensen aannames doen en vooroordelen hebben".
Maar blijkbaar is er slechts een tripje naar een terras voor nodig om zelf aannames te doen en in de vooroordeelvalkuil te stappen. Zonder enige achtergrondinformatie, zonder enig hoor en wederhoor, zonder enige navraag over hoe het zit met die hond, de baas, de hitte en het water trekt Dinos de conclusie dat de herderbaas een ..... is.
Ik kan het mis hebben, maar Dinos, doe je niet precies dat wat je wilt dat anderen niet doen?
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Het zal jou ( en mij ) niet overkomen want jij laat je hond in de hitte niet onbeheerd aan de overkant op je fiets passenmalinois schreef:Ja ik ook.. hier na t trainen wordt t al in etappes gegeven... absoluut geen bak water ineens.Heavy schreef:Nou zou ik met deze temperatuur niet gaan fietsen maar ik zou wel flippen als iemand mijn hond water gaat geven net na het fietsen![]()
Hier wordt voor het fietsen zeker een uur niet gegeten of gedronken en na het fietsen een paar slokjes en dan weer een uur niks
Die is nl in een paar slokken leeg incl bakken lucht.
Ik vind het een goede actie van Dinos
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."