Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Valerie schreef:
De oudere kerels zonder penis nemen eerder Duitse herders. Die hier overigens voor de problemen zorgen. Niet de staffs.
sommige oudere vrouwen, gelukkig ook zonder penis maar wel met tattoos, ook!
voor problemen zorgen die dh's dan weer niet.
Maar die zullen de honden daadwerkelijk uitlaten. Hier moeten ze het doen met het stukje lopen naar het gras. Of balletje gooien met 30 graden zodat ze binnen 2 seconden overhit zijn.
Maar goed van mij hoeven de DH's niet verboden te worden hoor. In mijn ogen ligt het nog altijd aan de baasjes en niet aan de hond.
Van mij part mag er omtrent pitbullachtigen best wat aan de wildfok gedaan mogen worden, mp en marktplaats staat er vol mee. De vraag is echter hoe en dat is weer een discussie apart.
Maar ook die verkrachte rassen met te extreme lijven/koppen/vacht mogen aangepakt worden, zeker de Engelse Bulldog en de Teckel van tegenwoordig, als je foto's ziet van 100jaar terug zagen die er toen nog fatsoenlijk uit. Deze rassen zijn dan niet gevaarlijk voor de omgeving maar lijden wel door hun onnatuurlijke bouw (ook al wordt er hard geroepen van niet), alleen maar voor de show en dat vind ik misschien nog erger.
Bink2009 schreef:Van mij part mag er omtrent pitbullachtigen best wat aan de wildfok gedaan mogen worden, mp en marktplaats staat er vol mee. De vraag is echter hoe en dat is weer een discussie apart.
Maar ook die verkrachte rassen met te extreme lijven/koppen/vacht mogen aangepakt worden, zeker de Engelse Bulldog en de Teckel van tegenwoordig, als je foto's ziet van 100jaar terug zagen die er toen nog fatsoenlijk uit. Deze rassen zijn dan niet gevaarlijk voor de omgeving maar lijden wel door hun onnatuurlijke bouw (ook al wordt er hard geroepen van niet), alleen maar voor de show en dat vind ik misschien nog erger.
Nou inderdaad. Wel schreeuwen over de pitbulls die zoveel beter in hun lijf zitten. Waarom je zo'n hond wil hebben. Waarom willen mensen een Engelse Bulldog? Franse Bulldog? Duitse herder die niet fatsoenlijk op zijn poten kan wandelen. Tekkels met te korte poten en te lang lijf... en ga zo maar door.. en dan ook nog ontkennen dat de alles prima kunnen doen. Vraag me af of ze net zo hoog en hard kunnen rennen/springen als mijn Darko.. Die komt makkelijk boven mij uit als hij wil. Ben dan ook maar 1.60
Devel schreef:En dan te bedenken dat dit soort hondjes helemaal niet stoer zijn... De meeste zijn al behoorlijk onder indruk van een brul.
vandaar de stroomband om het eten van de grond af te leren
Goed lezen hé... De Meeste
dat zal dan vooral zijn bij eigenaren die weten wat ze doen
de missers komen meer voor bij onbenullen van bazen, die geen zak te vertellen hebben over een hondje dat nog niet eens een jaar oud is gewoon omdat ze helemaal niks begrijpen van honden, maar wel met hun grote smoel vooraan moeten staan.
sommige mensen zouden helemaal geen hond mogen houden en al zeker geen potentieel gevaarlijke!
you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Devel schreef:Ja of niet. Hondjes die weg kruipen bij een correctie vind ik ook niet echt normaal.
dan zal het vast niet bij een brul gebleven zijn.
voor mij vallen die eigenaren in dezelfde categorie onbenullen als degene die een stroomband inzet om vooral maar geen energie in opvoeden te steken.
typisch dat dat soort dingen altijd gebeurt bij pitjes en aanverwanten, smerig misbruik maken van de supergrote mensvriendelijkheid van die hondjes is het.
ik vind het laf en ongelofelijk zum kotzen
you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
malinois schreef:Hij heeft dus niks gekorft en de pit ook nog los. De ambull valt enorm uit naar alle honden en hij vliegt er letterlijk achteraan...
Ik heb dat hier met een meneer die zijn Berner dus niet kan houden en gister was het dus weer zover dat de hond uit zijn handen schoot en gelukkig had ik Buffel bij me die niets doet en die ik tot 2x toe kon rond draaien bij de bijtende Berner vandaan waarna hij een flinke brul en holschop kreeg en uiteindelijk de baas er toen bij kwam. Heb ook gezegt dat hij hem mss beter kan muilkorven voor de zekerheid.
Ik kan ook geen 2 of 3 honden tegelijk uitlaten, ja Buffel en Whisper kan ik samen doen maar dan nog vind ik dat niet fijn dus ja wij lopen per dag met 5 honden apart en ik vind dat helemaal niet erg want ik loop dan gewoon op mijn gemak en niet omdat mijn honden wat zouden doen (ja wel als ze aangevallen zouden worden wel ja) maar meer dat als er dan wat gebeurt ik 'maar' 1 hond onder controle hoeft te houden en niet een Sjonnie en een Phantom want dat gaat me gewoon niet lukken. En als ik geen zin zou hebben om 3x 5 keer eruit te moeten dan had ik maar 1 hond gehad
Bink2009 schreef:Van mij part mag er omtrent pitbullachtigen best wat aan de wildfok gedaan mogen worden, mp en marktplaats staat er vol mee. De vraag is echter hoe en dat is weer een discussie apart.
Nou inderdaad. Wel schreeuwen over de pitbulls die zoveel beter in hun lijf zitten. Waarom je zo'n hond wil hebben. Waarom willen mensen een Engelse Bulldog? Franse Bulldog? Duitse herder die niet fatsoenlijk op zijn poten kan wandelen. Tekkels met te korte poten en te lang lijf... en ga zo maar door.. en dan ook nog ontkennen dat de alles prima kunnen doen. Vraag me af of ze net zo hoog en hard kunnen rennen/springen als mijn Darko.. Die komt makkelijk boven mij uit als hij wil. Ben dan ook maar 1.60
Maar wat heb je aan een hond die hoog kan springen als je een hond hebt die waarschijnlijk nooit veilig los kan en waarbij je de rest van de wereld moet ontwijken? Daar zal jouw Darko niet anders in zijn straks.
Je hebt wel meer klojos van honden en bazen, alleen zoals gezegd, de schade is vaak een stuk ernstiger met een hond die hele krachtige kaken heeft, en daarnaast het doorzettingsvermogen van een terriër
bouvierpoedel schreef:Het lijkt wel of de groep liefhebbers steeds groter word . Is er eigenlijk een relatie tussen tattoo's ,piercings en staffies ,pitjes en aanverwant.?
Want zie steeds meer lookalike bendeleden uit de achterbuurt met zo'n beest lopen.
Ik zie hier vooral jonge mannen (en hun vriendinnen) met klapkaken lopen en het worden er inderdaad steeds meer. Beetje testosteron typjes die niet weten wat ze aan de lijn hebben.
Het knusse 50+ stel loopt met hele andere rassen.
En hier in de achterstands wijk zijn het nog steeds niet de Staffie's/Pitbulls en aanverwanten die de overhand hebben hoe graag sommige die hier niet wonen dat ook willen vertellen. Ik heb dagen dat ik er geen tegen kom behalve die van mezelf, ja echt en dat in centrum Den Haag tis wat he en dan ben ik ik de buurt ook nog eens 1 van de uitzonderingen met tattoo's, piercings, crocs en een camping outfit aan hoes mogelijk
Brigitte schreef: en dan ben ik ik de buurt ook nog eens 1 van de uitzonderingen met tattoo's, piercings, crocs en een camping outfit aan hoes mogelijk
je vergeet dat je ook nog eens dagelijks met je turkse loverboy over straat gaat...
Brigitte schreef: en dan ben ik ik de buurt ook nog eens 1 van de uitzonderingen met tattoo's, piercings, crocs en een camping outfit aan hoes mogelijk
je vergeet dat je ook nog eens dagelijks met je turkse loverboy over straat gaat...
Hahaha nou sinds ik met die hier de straat op ga is de aandacht van de Turkse medemens echt inmens geworden, nou ja naar Sjon toe dan
Maar wat heb je aan een hond die hoog kan springen als je een hond hebt die waarschijnlijk nooit veilig los kan en waarbij je de rest van de wereld moet ontwijken? Daar zal jouw Darko niet anders in zijn straks.
Je hebt wel meer klojos van honden en bazen, alleen zoals gezegd, de schade is vaak een stuk ernstiger met een hond die hele krachtige kaken heeft, en daarnaast het doorzettingsvermogen van een terriër
Dus jij hebt liever een franse bulldog die los kan lopen en voor de rest niets. Dan een gezonde hond dat dan niet kan?
@devel, ik kies een hond in de eerste plaats voor het karakter.
Een hond die hondagressief is past niet bij mijn ideeën van het hebben van een hond.
Als ik op zondag met de rest van NL wil wandelen op de hei, dan wil ik dat kunnen.
Rondlopen met een hondagressieve hond voelt als rondlopen met een wapen die elk moment af kan gaan.
Dat moet je je iedere seconde van de dag beseffen, doe je dat niet, dan ben je gevaarlijk bezig.
Dat gezegd hebbende, ik zou niet voor de lol kiezen voor een gehandicapte hond, maar een teckel noem ik niet gehandicapt, hoe krom de bouw ook is. En zo zijn er ook nog wel FB 's of cavaliers die niet gehandicapt zijn.
Maar goed dat lijkt me een andere discussie.
Hahaha nou sinds ik met die hier de straat op ga is de aandacht van de Turkse medemens echt inmens geworden, nou ja naar Sjon toe dan
Apple schreef:
Een hond die hondagressief is past niet bij mijn ideeën van het hebben van een hond.
Mischien mis ik even iets in de vele paginas maar hondagressief word toch bepaald door de individueele hond niet door het ras toch?
Elke hond kan hondagressief worden, maar staffords en pitbulls zijn jaren gefokt om hondagressief te zijn, je kan er met zo'n ras dus wel van uit gaan dat je te maken krijgt met hondagressie.
Combineer het met de kracht en vastberadenheid van een staff, maak dan je borst maar nat.
hehe ik had een heel antwoord uitgetypt maar ik realiseer me net dat deze discussie toch nergens naar toe gaat.
Natuurlijk hebben rassen eigenschappen en hebben sommige honden meer aanleg om aggresief te worden. Maar in mijn ogen gaat het om de opvoeding niet om het ras. Maar goed. Dat is mijn mening en veel mensen delen die niet.
Overigens: ik ben het er zeker mee eens dat de meeste mensen die een pitbull hebben het soort mensen zijn die niet iets aan de opvoeding doen.
Lightsun schreef:hehe ik had een heel antwoord uitgetypt maar ik realiseer me net dat deze discussie toch nergens naar toe gaat.
Natuurlijk hebben rassen eigenschappen en hebben sommige honden meer aanleg om aggresief te worden. Maar in mijn ogen gaat het om de opvoeding niet om het ras. Maar goed. Dat is mijn mening en veel mensen delen die niet.
Overigens: ik ben het er zeker mee eens dat de meeste mensen die een pitbull hebben het soort mensen zijn die niet iets aan de opvoeding doen.
Je kan, als je goed kan opvoeden en het werkt voor die hond, het wel onder controle houden. Dus dat het niet echt tot opvreten en afmaken komt. Maar die intentie zit er wel in. Die haal je er niet uit met goed opvoeden, het worden gewoon geen gezellige speelhondjes met andere honden. Net zoals de meeste DH dat niet worden, alleen zullen de meeste DH's gedrag laten zien wat voor eigenaren ongewenst is en niet meteen een hond willen killen, terwijl die kans bij een pitbull erg aannemelijk is.
Dat je bijvoorbeeld 10 pitbulls kent die geen andere honden killen kan inderdaad door opvoeding komen, maar dan is de intentie en de ras eigenschap niet weg. De eigenaar heeft de hond dan bijvoorbeeld geleerd om honden te negeren en zoekt bepaalde situaties niet op. Dat maakt de hond niet ineens hond sociaal.
1 van de raseigenschappen van een pitbull is dat ze goed kunnen vechten. Wil niet zeggen dat ze iedere hond willen vermoorden, de ene bloedlijn is daar relaxter in dan de andere. Ik heb een teef van 9 jaar die staat een andere hond van verre op te wachten zo van kom in mijn buurt dan gaan we knokken, 99 van de 100 honden begrijpen dat en bleven ver weg bij haar. Nu ze iets ouder is wou de herder van de buren dat toch wel even uitproberen. De loslopende herder stormde op haar af en ik kon geenkant uit met mijn hond. Gelukkig hou ik de kop erbij en trek haar uit haar spelletje en de herder dacht hmm was niet zo verstandig na op een afstand wat patsen was ie weg. Dan heb ik nog een reutje Gunnar van bijna 3 jaar die loopt niets uit te dagen, gaat zijn eigen weg en is welbekend op de renbaan, heb hem niet 1 x zien uitvallen is alleen bezig met zijn ding. Andere honden willen wel eens proberen hem te imponeren aangezien hij 15 16 kg is en niet imponeert tot nu toe alles kunnen voorkomen van loslopende honden. Dan heb ik er nog 2 reuen van een jaar en bijna een jaar, tot nu toe de vredelievendheid zelve, maar denk nou niet dat een andere hond ze moet gaan aanvallen en dat ze op de rug gaan liggen en denk bijt me maar dood, nee dan kunnen ze in hun favoriete spelletje komen en dan is het mis. Ik probeer dat altijd te voorkomen door op tijden dat niet iedereen met zijn hond eruit gaat mijn honden te doen, naar renbanen 1 x per week gaan zodat ze hun portie vrijheid ervaren. Ook zijn mijn honden voor mensen en kinderen goudlief. Ze zijn stabiel in hun hele doen en laten. Is ook een bloedlijn die ik uitgezocht heb en een fokker die het zo wil houden. Is dit eruit te krijgen nee is het een raseigenschap ja maar het is maar net hoe je ermee omgaat en hoe je het wilt interpreteren. De meesten zijn eenlingen en hebben geen enkel belang bij andere honden, vinden ze niet interessant, in huis kan het elkaar tolereren maar gooi ze niet allemaal op een kluitje en loop erbij weg.
Ik vind het een (h)eerlijk ras en zou geen ander ras willen.
cesar millan werkt toch vooral veel met (sociale) pitbulls?? althans Daddy en Junior zijn toch pitbulls die bij en tussen heel veel honden gezet worden