Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Maximum aantal honden

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Maximum aantal honden

Ongelezen bericht door lieke »

Apple schreef:
Mojuan schreef:
Apple schreef:
Rami schreef:We hebben er nu met z'n tweeën drie (twee kleintjes en 1 wat grotere) en dat vind ik wel genoeg. Mocht ik ooit weer ergens wonen met een flink stuk land dan wil ik er wel meer. Een aantal ouwetjes bijvoorbeeld, die stik tevreden zijn met een leuke roedel, warme mand en een lekker groot grasveld.
Oh? :D vertel!

Ik vind 1 momenteel wel prima, druk bestaan en des te fijner is het dat Apple makkelijk mee kan op bezoek etc.
Is toch lastiger met twee honden.
Apple is ook steeds meer een mensen hond aan het worden ipv hondenhond heb ik het idee.
Ze wil liever niet delen met de meeste honden.
Ik laat mijn honden meestal gewoon thuis. Bij sommige mensen neem ik ze gewoon alle vier mee :engel:
Maar dat vind ik dus zielig, ze zit al met veel regelmaat alleen ivm mijn werk en studie.
Dus als ik dan daarnaast ook altijd weg ga, en haar thuis laat, is het niet leuk meer.
Twee kleintjes zou nog best kunnen, maar denk niet dat ik er Apple een groot plezier mee doe.
Alleen als ik karakter goed kan matchen misschien.
Neem er een Bonnie bij... die twee waren vanaf de allereerste blik gezworen kameraden. Of partners in het kwaad, zo je wil. :mrgreen:

Mijn ideale aantal is vier. En gelijk ook het maximum. Zit er al een tijdje over te dubben of ik er eentje bij wil hebben maar ben ook nog niet actief op zoek want mijn drie meiskes zijn samen een heel stabiele en hechte roedel.
Aan de andere kant ben ik bang dat ik over niet al te lange tijd een besluit moet nemen over Kyra en ik weet niet hoe Lyndie zal reageren op het wegvallen van haar moeder want zij heeft zich altijd geweldig opgetrokken aan Kyra.
Mijn grootste angst is dat ik ze snel na elkaar zal moeten missen. En afgezien van mijn gevoelens daarbij, weet ik niet hoe Bonnie daarmee om zal gaan omdat zij heel duidelijk een echte roedelhond is.
Afbeelding
Tallie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tallie »

Ik zou best 2 honden willen hebben, maar meer ook niet. Partner wil er echter niet meer dan één, bovendien denk ik ook niet dat ik Tallie er een lol mee zou doen. We houden het dus mooi bij eentje!
Afbeelding
Australiankelpieforum.com
Groetjes! Marieke & Tallie.
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Ik heb aan deze twee wel genoeg. Maar toch zou ik wel graag een echt speelmaatje voor Figo erbij willen.
Maar dan zelf ook meer tijd.
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Ik heb er nu twee, maar in de toekomst wil ik terug naar 1 omdat dit voor mij beter te doen is.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
MBJ
Actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MBJ »

Ik heb er 3, maar twee vind ik makkelijker om mee te nemen. 3 is dus echt het maximale.
Roxywoezel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chiweeny= chihuahua X Dwerg Teckel

Ongelezen bericht door Roxywoezel »

Ik heb er ook 3, maar dat was alvast voor als de oudste er niet meer zou zijn. Gezien hij heeeel slecht ging. Nu gaat het steeds beter dus zit ik bijna zeker nog wel 5 jaar met 3 honden.
Vind ik helemaal niet erg, maar voor het gemak is 2 wel beter.
Ken je net ff wat meer.
Woezel you will be loved forever 02-09-2014
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Kells schreef:
Elmo/maureen schreef:
Zamunda schreef:
Elmo/maureen schreef:2 vind ik wel een mooi aantal :ok: Helaas maar 1 hond, omdat man niet dezelfde mening heeft :hmmm:
Oh, daar heb ik nog wel tips voor :engel: :Q: .
Kells schreef: Ik ook wel! :mrgreen: :engel:
Oh please enlighten me :mann:
Je neemt een logeetje voor een week of 2. Manlief went er snel aan dat er 2 honden in huis zijn. Vervolgens vraag je of er nog een logeetje mag komen. Dit keer met de voorzichtige boodschap dat de logeerpartij voor altijd is. Mijn wederhelft moest even slikken, maar zo kwam Gina erbij. Er waren al fokplannen met Kells, dus was het niet meer dan logisch dat er hier een pup bleef. Dat vond mijn wederhelft heel logisch! :engel:
:mrgreen: Hmm ja zoiets zei de fokker van Elmo ook al :LOL: Het nadeel is dat ik geen fokker ben (ok wel eigenaar van een dekreu), maar die heeft nog niet gedekt. :ugh:
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Heb er nu 5 en is goed te doen. Ze vermaken elkaar natuurlijk ook wel.
Zou er eigenlijk nooit minder dan 2 willen , net zogoed dat mensen nodig heb en leuk vind lijkt mij dat voor mijn hond ook wel.
Waarschijnlijk komt er volgend jaar als alles goed gaat een eigengefokt grijs teefje bij.
Of een leuke xsing poedel die ik in de kop heb, maar dat moet ik nog even aankijken.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

Wij hebben er negen, maar daarvan wel vier kleintjes. Ik ben de hele dag thuis, man werkt in ploegen en allebei zijn we idolaat van de honden. Het is ook geweldig om te zien hoe de roedel met elkaar om gaat, daar leer je echt heel veel van.
AfbeeldingAfbeelding
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Hier 2; al zou ik er nog wel iets kleins bij willen.
Maar manlief vind 2 honden echt de max.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
Jacan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar

Ongelezen bericht door Jacan »

Ik riep altijd 3 is het maximale niet meer, ik wou ook niks aanhouden van Jayjay haar nest
Maarja Fleur had wat en ik was zo verkocht aan haar dat we haar wel moest houden
Dus nu is 4 het maximale :mrgreen:
Afbeelding
Luna 25-11-2011 27-12-2017
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Ik zou uiteindelijk graag 3 honden willen. Maar dat is een jarenplan. Ik wil per hond een spaarpotje hebben en even afwachten wat voor huis we in gaan wonen en wat voor baan mijn vriend uiteindelijk gaat krijgen. Ik werk fulltime en als ik dan 3 honden elke dag naar een oppas moet brengen ben je een aardig fortuin kwijt.
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Gelet op mijn situatie, alleenstaand, hou ik het bij een hond. Mijn grootste angst is ziekte of een ziekenhuisopname. Een hond is dan nog wel onder te brengen maar meerdere word al wat moeilijker.
Als ik een vrouw tegen het lijf loop wordt het een ander verhaal. Moet ze wel van honden houden natuurlijk anders blijf ik liever alleen met Lut.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Het ligt er aan. Voor nu is twee honden het maximum, maar dan vooral qua budget. :D Als ik dit jaar nog een baan vind, dan komt nummer 3 volgend jaar.

Wij hebben thuis de afspraak dat het 1 (sport)hond per persoon is, tot die hond de leeftijd heeft dat hij bijna met pensioen gaat, dan komt er een pup bij. Dan blijft het maximum op de 3 of 4 honden tegelijk met minimaal 3 jaar ertussen. Nu hebben we Tessa en Tessa kost bijna geen tijd. Die doe je geen plezier met trainen, kan alleen in afgelegen stukken loslopen en heeft een hekel aan autorijden. Terwijl Tay juist veel tijd kost. Ik zou naast Tay geen 2e hond kunnen hebben die evenveel tijd kost, maar mijn vriend naast Tessa wel weer. Hij heeft geen hond om te trainen, die komt als het goed is volgend jaar. Dan is Tessa 6 jaar, Tay 2 jaar en dan een pup. Daarna is het wachten tot Tay 6jaar of ouder is, als het allemaal net zo leuk blijft als nu.
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

Kells schreef:
Elmo/maureen schreef:
Zamunda schreef:
Elmo/maureen schreef:2 vind ik wel een mooi aantal :ok: Helaas maar 1 hond, omdat man niet dezelfde mening heeft :hmmm:
Oh, daar heb ik nog wel tips voor :engel: :Q: .
Kells schreef: Ik ook wel! :mrgreen: :engel:
Oh please enlighten me :mann:
Je neemt een logeetje voor een week of 2. Manlief went er snel aan dat er 2 honden in huis zijn. Vervolgens vraag je of er nog een logeetje mag komen. Dit keer met de voorzichtige boodschap dat de logeerpartij voor altijd is. Mijn wederhelft moest even slikken, maar zo kwam Gina erbij. Er waren al fokplannen met Kells, dus was het niet meer dan logisch dat er hier een pup bleef. Dat vond mijn wederhelft heel logisch! :engel:
Ik moet man juist afremmen, als het aan hem lag, kwam er nog een Cane Corso bij.
AfbeeldingAfbeelding
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

Lothian schreef:Earl Grey speuren? Om de illegale import van thee met bergamotolie te bestrijden? :mrgreen:
Had een duidelijke geur nodig die je in de buurt niet veel rook dus vandaar
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
Wellus
Actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder langhaar
Hollandse Herder korthaar
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Wellus »

Ik heb altijd meer dan 2 honden gehad. Heb er nu 5 waarvan 1 buiten de deur woont.
De 3 oudsten zijn nu 13 en 11 jaar. De jongste hier in huis is nu 2 jaar.
Tegen de tijd dat er een hond in de veteranenklasse (agility) loopt komt er weer nieuwe aanwas.

Dit jaar komt er hopelijk weer een pup bij en volgend jaar blijft er een pup uit het nest dat dan gefokt wordt.
Deze honden zijn tevens de doorstart van de kennel. Het is nu 10 jaar geleden dat het laatste nest geboren is.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Inge O schreef:heel lang was 5 mijn max maar toen kwam er een zesde en dan werd 6 jarenlang de magische grens.

tot ik een paar maand terug door het hf werd vedrplicht om er nog een pup bij te nemen :hmmm: :F: . mijn plafond is dus andermaal doorbroken maar het zijn laatste stuiptrekkingen of extinction burst of hoe je het noemen wilt want vanaf nu wordt het zeker weten alleen minder, hoe moeilijk ik het ook vind.
Zei zij dapper :mrgreen: . Ik zeg maar zo: de ruggengraat van een weekdier :tongue: .
*Ellen*

Ongelezen bericht door *Ellen* »

Hier hebben we 5 honden gehad, een bullmastiff en 4 engelse bullen.
Ik vond het veel te druk.
En je kan nergens meer zitten.
Zamunda
Zeer actief

Inge O schreef:
Zamunda schreef:
Inge O schreef:heel lang was 5 mijn max maar toen kwam er een zesde en dan werd 6 jarenlang de magische grens.

tot ik een paar maand terug door het hf werd vedrplicht om er nog een pup bij te nemen :hmmm: :F: . mijn plafond is dus andermaal doorbroken maar het zijn laatste stuiptrekkingen of extinction burst of hoe je het noemen wilt want vanaf nu wordt het zeker weten alleen minder, hoe moeilijk ik het ook vind.
Zei zij dapper :mrgreen: . Ik zeg maar zo: de ruggengraat van een weekdier :tongue: .
nee, dat zei zij helemaal niet dapper maar diep bedroefd :jank: . mijn leven loopt stilaan ten einde dus ik moet schoon schip maken :jank: .
Zeg hé, alsof je al met één poot in de kuil staat die sette en rana (toch?) voor je gegraven hebben (nouja, rana had 'm gegraven, maar sette had 'm in bezit).
Zamunda
Zeer actief

Inge O schreef:
Zamunda schreef:Zeg hé, alsof je al met één poot in de kuil staat die sette en rana (toch?) voor je gegraven hebben (nouja, rana had 'm gegraven, maar sette had 'm in bezit).
nee, attack en ita :F: .

en ja hoor, ik ga elke dag al even in die kuil liggen om te wennen :engel: .
Oh, bíjna goed :oohja: :engel: .

Maar gooi die kuil nou maar dicht, want die heb jij voorlopig nog niet nodig :pffff: .
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Voor mezelf als vrijgezel vind ik twee honden eigenlijk ideaal, en voor de honden ook. Ze hoeven nooit helemaal alleen te zijn, hebben een soortgenoot als speelkameraadje etc. Nu loopt hier sinds Bayko's overlijden echter alleen nog Cyntha rond en waar ik tot niet zo heel lang geleden gevoelsmatig nog graag een nieuw vriendje voor haar had uitgezocht, ben ik daar nu helemaal vanaf gestapt omdat Cyntha de laatste tijd rap ouder aan het worden is in haar doen en laten. Zij mag haar oude dag dus lekker rustig bij mij doorbrengen, in haar eigen tempo en op haar eigen manier zonder zich te hoeven aanpassen aan een nieuwkomer. Mocht Cyntha er ooit niet meer zijn, wat hopelijk toch nog wel een poosje op zich laat wachten, zou ik dolgraag weer een andere hond willen maar ik vrees dat dat er in financieel opzicht niet meer in zal zitten en daar heb ik 't best moeilijk mee :( Vooralsnog geniet ik dus maar zoveel mogelijk van mijn lieve oude meisje.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Mar
geregistreerd lid
Aantal honden: 8

Ongelezen bericht door Mar »

Haai,

Momenteel heb ik zeven honden.
Echt een max heb ik niet, net zo goed ik niet van te voren heb bedacht van ..zo neem er zeven.
Het komt...en blijft 'plakken'. Wel 1 voorwaarde.
De hond moet goed 'passen' in mijn bestaande roedel.
Wil geen vechtpartijen etc.
Wel een minimum..2 honden.. :wink:
En ik heb nog een aantal rassen die ik graag nog eens zou willen voordat ik mijn ogen sluit.

Mar.
Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Ik heb 1 hond, lieve Sam. :I: Ik zou in 2010 een 'dochter' van Sam erbij krijgen, want Sam had als dekreu gefungeerd en daar was een mooi nest van. Maar net in die tijd kwam ik in het ziekenhuis met een pittige operatie en was een 2e hond geen optie.

Daarna had ik ook wel iets van; Ik houd het ook alleen bij Sam. Er mogen hier vaak logeerhondjes komen, dat is prima voor situaties waarbij ik ook vrij ben, maar als ik werk, is het gewoon handiger, om alleen Sam te hebben.
Afbeelding
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Ik wil weer uitbreiden naar 4. Vond ik toch het leukst om 4 honden te hebben. Er komt in ieder geval een grote poedel bij en als 4de wil ik een wat kleiner hondje. Misschien wel een vrolijke vuilnisbak. Nu alleen nog even mijn vriend overtuigen.
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

Ik heb er nu 3 eigen honden. Ik wil ruimte hebben voor logeerhonden en wil maximaal 6 honden in huis hebben. Mijn huis is niet zo groot en 6 honden op 40 vierkante meter is al redelijk veel. Mocht ik tegen iets heel leuks aanlopen dan is hij/zij welkom en heb ik tijdelijk 4 honden. Daan zal niet meer heel lang meegaan en Fleur vrees ik ook niet niet.
Ik wil in ieder geval niet meer zoveel leeftijdsverschil in huis, Daan en Dieber schelen 12 jaar en dat beperkt je wel.
Afbeelding
Elf
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Altijd dogachtigen gehad en groot liefhebber van deze rassen. Tot voor kort Bordeaux dog en Amerikaanse bulldog, nu nog alleen Amerikaanse bulldog.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elf »

Jarenlang 2 honden gehad en ik heb daar echt van genoten. 2 Vond ik toch gezelliger dan 1, vooral omdat het echt een stelletje was samen. Ik heb nu weer 1 hond, omdat 1 van mijn honden recent is overleden.

Ik heb alleen voorkeur voor hele grote rassen, dus praktisch was het niet altijd met 2 van die grote lobbesen, haha ( ik ben zelf nogal klein en tenger ). Als ik groter zou wonen met een tuin, zou ik graag meerdere honden hebben.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”