Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Keuze voor welke ras/kruising?
Moderator: moderatorteam
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Re: Keuze voor welke ras/kruising?
Ik zag gister een kruising Beagle/ Labrador, dat was een leuk hondje! Gek op water en hij had een heel handzaam formaat, die zou zo mee op de plank kunnen. Alleen had hij al een baas..
-
- Actief
Ik heb op Puris gereageerd idd...
Vind t ook wel moeilijk nu.....
Vind t ook wel moeilijk nu.....
-
- Zeer actief
In Loosdrecht kun je suppen met de hond en daar gaan allerlei groottes mee op de plank. Hier gaan alle honden mee op de surfplank (zonder zeil natuurlijk), ze vinden het fantastisch!
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

-
- Actief
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr
Ik ben bij deze ook al 2x wezen kijken....is n pup (zwart/wit)lief, vriendelijk hondje.
Ik ben bij deze ook al 2x wezen kijken....is n pup (zwart/wit)lief, vriendelijk hondje.
- iones
- Zeer actief
Die hond is geen boomer! Hoe groot worden ze?Macaan schreef:http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
- Actief
Zij had er ook haar vraagtekens bij, maar dr kan ook teckelbloed inzitten....
ze worden iets groter dan n jack, maar de pups staan hoger op hun benen, behalve die bruine...die heeft echt boomer uiterlijk en ook lager op zn pootjes
Wil geen ruzie met de baas....en op dansschool zullen ze dan ook wel zo denken...Wel goed dat hij gewoon eerlijk en duidelijk is. Denk dat hij pup beter vind, omdat je die metmijn levensstijl kunt opvoeden ofzo.
gister nog even bij laika geweest en daar liep ook n shih tszu, onwijs tof beest (niet voor adoptie vanwege tic als ze stress ervaart).
Zag ook nog n kruising chihuahuaxmaltezer..is dat heel gek?
ze worden iets groter dan n jack, maar de pups staan hoger op hun benen, behalve die bruine...die heeft echt boomer uiterlijk en ook lager op zn pootjes
Wil geen ruzie met de baas....en op dansschool zullen ze dan ook wel zo denken...Wel goed dat hij gewoon eerlijk en duidelijk is. Denk dat hij pup beter vind, omdat je die metmijn levensstijl kunt opvoeden ofzo.
gister nog even bij laika geweest en daar liep ook n shih tszu, onwijs tof beest (niet voor adoptie vanwege tic als ze stress ervaart).
Zag ook nog n kruising chihuahuaxmaltezer..is dat heel gek?
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
Als je werkgever al over het formaat van een middelgeoot hondje valt, zou ik het sowieso niet andurven. Wat als de hond op een andere manier voor overlast zorgt? Je kaan dat vooraf nooit zeker weten. Thuis laten is met een fulltime baan echt niet te doen.
Een pup zou ik niet doen. Het is met de vorige ook mis gegaan en de meeste pups zullen je flink van je werk af houden.
Een pup zou ik niet doen. Het is met de vorige ook mis gegaan en de meeste pups zullen je flink van je werk af houden.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Dan trek ik hierbij ook onze Murdog terug uit het lijstje mogelijke kandidaten. Als het mislukt is hij weer een negatieve ervaring rijker. Maar er staan nog genoeg leuke hondjes bij dacht ik zo. succes met zoeken.Paisley schreef:Als je werkgever al over het formaat van een middelgeoot hondje valt, zou ik het sowieso niet andurven. Wat als de hond op een andere manier voor overlast zorgt? Je kaan dat vooraf nooit zeker weten. Thuis laten is met een fulltime baan echt niet te doen.
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Voor wat betreft het formaat, dat kan voor sommige mensen echt wel uitmaken. Ik herken dat van mijn vader, daar hoeft het ook allemaal niet zo groot van. Ziva vindt hij eigenlijk al te groot. Niet dat hij niet gek op haar is, maar voor hem is zij echt een grote hond. En ik vind het ook echt wel verschil maken als je niet zo van honden houdt of dat formaat op je af komt of een kleine swiffer.Paisley schreef:Als je werkgever al over het formaat van een middelgeoot hondje valt, zou ik het sowieso niet andurven. Wat als de hond op een andere manier voor overlast zorgt? Je kaan dat vooraf nooit zeker weten. Thuis laten is met een fulltime baan echt niet te doen.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- Paisley
- Zeer actief
Mijn ervaring is dat gedrag veel belangrijker is. Een hondje van onder de 20 kg komt toch ook niet bedreigend over?Lysette schreef:Voor wat betreft het formaat, dat kan voor sommige mensen echt wel uitmaken. Ik herken dat van mijn vader, daar hoeft het ook allemaal niet zo groot van. Ziva vindt hij eigenlijk al te groot. Niet dat hij niet gek op haar is, maar voor hem is zij echt een grote hond. En ik vind het ook echt wel verschil maken als je niet zo van honden houdt of dat formaat op je af komt of een kleine swiffer.Paisley schreef:Als je werkgever al over het formaat van een middelgeoot hondje valt, zou ik het sowieso niet andurven. Wat als de hond op een andere manier voor overlast zorgt? Je kaan dat vooraf nooit zeker weten. Thuis laten is met een fulltime baan echt niet te doen.
Ik weet hoe vervelend het is om op eieren te lopen met je hond op je werk. Die ervaring heb ik ook gehad met Mayke toen ze jonger was. Maar daar moet je even doorheen. Als je werkgever daar geen begrip voor hebt, kom je in een lastig parket. Een hond heeft veel tijd, begeleiding en sturing nodig voor hij alles kan wat Macaan wil. Ze heeft nu 2 week vakantie, maar gaat daarna weer fulltime aan het werk.
Mayke is best een makkelijke hond en is nu (1,5 jaar) zover dat ik haar ik veel situaties probleemloos met mij meeneem. Maar ik heb een hele tijd met mijn handen in mijn haar gezeten en je moet wel de energie, doorzettingsvermogen en tijd hebben om daar doorheen te gaan. En dat betaalt zich ronduit terug!
Tuurlijk zullen er ook hondjes zijn die zich probleemloos aanpassen maar je weet het van tevoren niet en je moet een plan B hebben als het allemaal niet gaat zoals verwacht. En ook na aanleiding van het bezoek aan Jody gisteren, is er helemaal geen plan B.
Ook voor Jody gaan we op zoek naar een andere plek en er komen vanavond mensen kijken.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Top!Paisley schreef:Mijn ervaring is dat gedrag veel belangrijker is. Een hondje van onder de 20 kg komt toch ook niet bedreigend over?Lysette schreef:Voor wat betreft het formaat, dat kan voor sommige mensen echt wel uitmaken. Ik herken dat van mijn vader, daar hoeft het ook allemaal niet zo groot van. Ziva vindt hij eigenlijk al te groot. Niet dat hij niet gek op haar is, maar voor hem is zij echt een grote hond. En ik vind het ook echt wel verschil maken als je niet zo van honden houdt of dat formaat op je af komt of een kleine swiffer.Paisley schreef:Als je werkgever al over het formaat van een middelgeoot hondje valt, zou ik het sowieso niet andurven. Wat als de hond op een andere manier voor overlast zorgt? Je kaan dat vooraf nooit zeker weten. Thuis laten is met een fulltime baan echt niet te doen.
Ik weet hoe vervelend het is om op eieren te lopen met je hond op je werk. Die ervaring heb ik ook gehad met Mayke toen ze jonger was. Maar daar moet je even doorheen. Als je werkgever daar geen begrip voor hebt, kom je in een lastig parket. Een hond heeft veel tijd, begeleiding en sturing nodig voor hij alles kan wat Macaan wil. Ze heeft nu 2 week vakantie, maar gaat daarna weer fulltime aan het werk.
Mayke is best een makkelijke hond en is nu (1,5 jaar) zover dat ik haar ik veel situaties probleemloos met mij meeneem. Maar ik heb een hele tijd met mijn handen in mijn haar gezeten en je moet wel de energie, doorzettingsvermogen en tijd hebben om daar doorheen te gaan. En dat betaalt zich ronduit terug!
Tuurlijk zullen er ook hondjes zijn die zich probleemloos aanpassen maar je weet het van tevoren niet en je moet een plan B hebben als het allemaal niet gaat zoals verwacht. En ook na aanleiding van het bezoek aan Jody gisteren, is er helemaal geen plan B.
Ook voor Jody gaan we op zoek naar een andere plek en er komen vanavond mensen kijken.

Bij ons komt er morgen iemand. Die al eerder een kooiker heeft gehad...

-
- Actief
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Bedenk dat een pup zindelijk maken echt veel tijd kost. Hoe blij is de baas als het tapijt 10x per dag onder gepiest wordt? Want dat gaat gebeuren..
Ik denk ook dat een rustige kleine hond makkelijker ontvangen wordt. Vaak vinden mensen zwarte honden enger, grote honden en drukke honden. Als je een kleine kruising teckel/jack oid hebt en die keft de boel bij elkaar worden ze ook niet blij op je werk.
Mijn Akita is een stuk groter dan mijn staff maar mensen vinden hem vaak minder eng omdat hij zo kalm is. Hij snuffelt even en gaat weer liggen pitten.
Ik zou dus meer op rust focussen dan op grootte.
Ik denk ook dat een rustige kleine hond makkelijker ontvangen wordt. Vaak vinden mensen zwarte honden enger, grote honden en drukke honden. Als je een kleine kruising teckel/jack oid hebt en die keft de boel bij elkaar worden ze ook niet blij op je werk.
Mijn Akita is een stuk groter dan mijn staff maar mensen vinden hem vaak minder eng omdat hij zo kalm is. Hij snuffelt even en gaat weer liggen pitten.
- kipo
- Zeer actief
Ik ook, maar Macaans baas geeft duidelijk aan dat hij vanaf een bepaalde grootte niet ziet zitten, daar heb je het dan toch maar mee te doen.Valerie schreef:Bedenk dat een pup zindelijk maken echt veel tijd kost. Hoe blij is de baas als het tapijt 10x per dag onder gepiest wordt? Want dat gaat gebeuren..
@Macaan; kun je niet eerst eens met je baas om tafel gaan zitten om de wederzijdse verwachtingen helder en duidelijk te krijgen. Nu geeft hij al aan dat grootte wel degelijk een rol speelt, wie weet wat hij nog meer voor ideeën heeft, dat kun je beter weten voordat een evt hond er is (en niet aan die ideeën voldoet...)
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Of een hond onder de 20 kilo bedreigend is, verschilt heel erg per persoon. mijn ervaring is dat het behoorlijk wat verschil kan maken. Vriendin van mij heeft niks met honden (is er zelfs een tijdlang heel bang voor geweest). Benno en Jip vindt ze prima, Ziva blijft ze nog altijd wat huiverig voor. En die is niet druk of opdringerig.Paisley schreef:Mijn ervaring is dat gedrag veel belangrijker is. Een hondje van onder de 20 kg komt toch ook niet bedreigend over?Lysette schreef:Voor wat betreft het formaat, dat kan voor sommige mensen echt wel uitmaken. Ik herken dat van mijn vader, daar hoeft het ook allemaal niet zo groot van. Ziva vindt hij eigenlijk al te groot. Niet dat hij niet gek op haar is, maar voor hem is zij echt een grote hond. En ik vind het ook echt wel verschil maken als je niet zo van honden houdt of dat formaat op je af komt of een kleine swiffer.Paisley schreef:Als je werkgever al over het formaat van een middelgeoot hondje valt, zou ik het sowieso niet andurven. Wat als de hond op een andere manier voor overlast zorgt? Je kaan dat vooraf nooit zeker weten. Thuis laten is met een fulltime baan echt niet te doen.
Ben het met je eens dat je niet op eieren moet lopen hoor, wil alleen zeggen dat voor sommige mensen dat verschil in grootte wél een heel groot verschil kan maken, zonder dat ze meteen niks van honden kunnen velen.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
-
- Actief
Ik was net op de dansschool en mn trainster heeft n boomerpup die na 4mnd nog niet zindelijk is. Ik ben vanmorgen s bij n boomernestje gaan kijken en zij zei..als je jezelf er even goed op toelegd, heb je ze met 2wkn zindelijk. Die pups waren krantzindelijk.
- kipo
- Zeer actief
Zou ik ook zeggen... Kleine hondjes hebben wel eens wat meer tijd nodig om zindelijk te worden, 4-6 maanden lijkt geen uitzondering (en hogere leeftijden zie ik ook nog vrij geregeld voorbij komen).Macaan schreef:Ik was net op de dansschool en mn trainster heeft n boomerpup die na 4mnd nog niet zindelijk is. Ik ben vanmorgen s bij n boomernestje gaan kijken en zij zei..als je jezelf er even goed op toelegd, heb je ze met 2wkn zindelijk. Die pups waren krantzindelijk.
- Lin-C
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër
Dat hangt heel erg van het hondje en jouzelf af. Ik heb ook een klein hondje en was van te voren ook gewaarschuwd dat de zindelijkheid nog wel eens lang kon gaan duren. Ik geloof dat hij na een week of 3 zindelijk was. Dat is inderdaad maar net hoe snel het kwartje bij het hondje valt en hoe goed jij erop inspeelt. Als jij in het begin ieder uur naar buiten gaat (en met name na slapen, spelen, eten) hoeft dat echt geen eeuwen te duren hoor.Macaan schreef:Ik was net op de dansschool en mn trainster heeft n boomerpup die na 4mnd nog niet zindelijk is. Ik ben vanmorgen s bij n boomernestje gaan kijken en zij zei..als je jezelf er even goed op toelegd, heb je ze met 2wkn zindelijk. Die pups waren krantzindelijk.
- Paisley
- Zeer actief
'Zindelijk' betekent ook vaak dat de hond niets meer in huis doet, omdat de baas er na iedere dutje, na het spelen, na het eten, voor het eten en tussen het spelen door ermee buiten staat
Dan doet de hond niets meer in huis, maar dan staat de baas wel ieder uur met de hond buiten. Het is de vraag of je werkgever het daar mee eens is.

-
- Actief
Ik ga even met m'n baas overleggen of hij mee wil kijken. Naar mijn idee zijn grotere juist rustiger en stabiel van karakter. Hij houdt zelf meer van de engelse staffords, dus ook niet erg klein...
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Ayleen was ook zindelijk in een paar weken. Maar wel omdat we om de 2 uur (en steeds beetje langer) naar buiten gingen. Dan zijn er nauwelijks ongelukjes. Maar als je op je werk zit moet je wel regelmatig even weg kunnen. 

-
- Actief
Gister n gesprek gehad. Hij vind rond de 50cm niet echt professioneel overkomen. Nou is dat natuurlijk sowieso n hond op kantoorniet, maar n grote is meer aanwezig qua jaaa grootte. Ook in zin van ze blaffen harder, verharen meer e.d...kleinere is geen punt, mits geen overlast. Maar dat lijkt me logisch.
Vanmorgen bij n maltezer wezen kijken, 4jr, wel n stoer hondje. Niet eens zo klein. Goed opgevoedt, bench gewend. Gaat weg omdat de mensen m niet genoeg meer kunnen uitlaten (zijn tegen de 80)
Vanmorgen bij n maltezer wezen kijken, 4jr, wel n stoer hondje. Niet eens zo klein. Goed opgevoedt, bench gewend. Gaat weg omdat de mensen m niet genoeg meer kunnen uitlaten (zijn tegen de 80)
-
- Actief
-
- Zeer actief
Van mijn drie honden neem ik Kiwi (de grootste dus) het liefste mee naar mijn werk. Die gaat rustig liggen daar heb je echt geen hond aan. Jamie wil de hele dag aandacht en Teun blaft veel.
Succes met de zoektocht! Komen erg leuke hondjes voorbij.
Succes met de zoektocht! Komen erg leuke hondjes voorbij.
- Paisley
- Zeer actief
Wat ga je doen als je nieuwe hond wel overlast blijkt te veroorzaken?Macaan schreef:.kleinere is geen punt, mits geen overlast. Maar dat lijkt me logisch.

-
- Actief
Naar m'n ouders
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Misschien een kleinere waterhond zoals een spaanse of italiaanse ? Pluspunt is nog dat ze niet verharen, en gek op water zijn 

Sandra

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Basenji , wat ik begrijp is dat ze snel zindelijk zijn en heel schoon op zichzelf , redelijk snel leren en niet blaffen.En nog een mooi formaatje.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- iones
- Zeer actief
Dat heb ik eigenlijk nog nooit meegemaakt. Bobbes, mijn kruising friese stabij die de grootste is van mijn honden duurde het langst maar dat duurde een maand. Sokkie heeft alles bij elkaar 3x wat binnen gedaan, maar dat was wel een hele erge makkie. Zij kwam van een stichting uit Spanje en had nog nooit binnenshuis verbleven.kipo schreef:Zou ik ook zeggen... Kleine hondjes hebben wel eens wat meer tijd nodig om zindelijk te worden, 4-6 maanden lijkt geen uitzondering (en hogere leeftijden zie ik ook nog vrij geregeld voorbij komen).Macaan schreef:Ik was net op de dansschool en mn trainster heeft n boomerpup die na 4mnd nog niet zindelijk is. Ik ben vanmorgen s bij n boomernestje gaan kijken en zij zei..als je jezelf er even goed op toelegd, heb je ze met 2wkn zindelijk. Die pups waren krantzindelijk.
Peppie, mijn bonte jr had ik in een paar weken zindelijk en die zal ook niet veel binnen gedaan hebben. Misschien iets van 4x of zo? Dus ik snap niet zo goed hoe jij tot die conclusie kan komen.
Ik weet wel dat bepaalde brakken zoals beagles wél moeilijker zindelijk te krijgen zijn dan andere honden.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
- Zeer actief
In jouw situatie zou ik helemaal niet aan een hond beginnen. Je bent nl volledig afhankelijk van anderen.
Ik heb alle tijd van de wereld maar krijg al een schuldgevoel als ik een half uur boodschappen moet gaan doen. Dan krijg ik zo'n zielige blik van: " laat je me nu alleen "?
Ik begrijp dat je een hond aan wil schaffen voor je plezier. Maar omgedraaid dient een hond ook plezier aan zijn baas te hebben. Als je hem dat niet optimaal kunt bieden zou ik geen hond aanschaffen.
Ik heb alle tijd van de wereld maar krijg al een schuldgevoel als ik een half uur boodschappen moet gaan doen. Dan krijg ik zo'n zielige blik van: " laat je me nu alleen "?
Ik begrijp dat je een hond aan wil schaffen voor je plezier. Maar omgedraaid dient een hond ook plezier aan zijn baas te hebben. Als je hem dat niet optimaal kunt bieden zou ik geen hond aanschaffen.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.