Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waarom willen mensen platneuzen?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

dagmar88
Zeer actief

Re: Waarom willen mensen platneuzen?

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nanna schreef:
dagmar88 schreef:
Nanna schreef:
dagmar88 schreef: Het is een combinatie van humor/lolbroekerij, eigenwijsheid en aanhankelijkheid.
Dat hebben teckels ook :19: En die hebben een steekneus. Goed, wel een lange rug maar een dierenarts heeft ooit gezegd dat bullen veel vaker hernia's hebben dan teckels...
Ja, dat zijn ook net bullen.

:cool2:
Qua uiterlijk niet :engel: Maar voor de rest geloof ik niet dat het erg veel verschilt qua persoonlijkheid. Alles wat van bullen gezegd wordt geldt voor teckels ook.
Gewoon helemaal niet :engel:
Rahne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tamaskan
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rahne »

Ik heb mijn honden juist omdat ik het leuk vind om veel met ze te wandelen en ze overal mee naar toe te nemen. Als ik hier naar op zoek was: "easy to take care of," "low-energy," "couch potatoes," which are "funny looking" and which have "personality"... dan zou ik wel een kat nemen :Q:

Zou ook nooit bewust voor een platneus kiezen, niet alleen vanwege de gezondheid maar ik vind ze er helemaal niet mooi en schattig uitzien :19:
Ik merk trouwens al bij mijn Staffy Guess, die niet eens zo'n extreem korte neus heeft, dat ze al snel last heeft van de warmte...

Hier val ik op:
Afbeelding

Een natuurlijk gebouwde en uitziende hond, zonder enige overdrijving :I:
-Rahne-
Afbeelding
Nederlandse Tamaskan Club: http://www.tamaskan-dog.nl
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Anneke & Timka schreef:Maar in tegenstelling tot al dat geschop tegen kortneuzen zal ik dat nooit rondbazuinen. Ieder z'n smaak, hoe wanstaltig ik sommige rassen ook vind!
daar valt ook weinig tegen te schoppen in t kader van kortneuzen - moeilijk ademen. Langsnuiten hebben daar over t algemeen geen last van.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

dagmar88 schreef:
Hilde schreef:
*Ellen* schreef:Bullen, welk soort dan ook, hebben iets grappigs. En dat is niet het uiterlijk.
Ze hebben wat.
Ballorigheid. Schijt aan alles.
Dat is leuk !
Ik ken genoeg gezondere rassen die ook min of meer dat soort karaktertrekken hebben. Denk aan veel lopende jachthonden, oertypen, windhondachtigen, gezelschapshondjes en poolhonden. Het zal allemaal wel net iets anders zijn, maar als je voor het karakter gaat zijn er heus gezondere opties.

:wink: Nee dat lijkt er echt niet op. Het is een combinatie van humor/lolbroekerij, eigenwijsheid en aanhankelijkheid.
Een bull terrier dus :mrgreen:
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Anneke & Timka schreef: Voor mij dus enkel een Franse Bulldog! Een ander ras komt er niet in! (Of het zou al een Mopsje moeten zijn.)
En waarom kies jij ervoor? Gewoon nieuwsgierig. Wat vind je er zo geweldig aan?
Anneke & Timka schreef: Moet er niet aan denken dat ik een of ander langharig of langneuzige hond zou moeten hebben. Ik vind ze ontzettend lelijk. Maar in tegenstelling tot al dat geschop tegen kortneuzen zal ik dat nooit rondbazuinen. Ieder z'n smaak, hoe wanstaltig ik sommige rassen ook vind!
Het gaat geloof ik ook niet over "wanstaltig", maar over gezondheid.
Dus langneuzige honden, zoals je dat zo mooi noemt, vind je ontzettend lelijk. Maar, dat zijn dus honden die in ieder geval normaal kunnen ademen zoals hun voorouder, de wolf, ook kan. Vind jij wolven dan ook ontzettend lelijk? Mag hoor, ik kan het me alleen zo moeilijk voorstellen.
Ik zit redelijk in de paarden, een paard op een goed stel benen ga ik niet lelijk noemen óm die benen. Om even een soort vergelijking te maken.
Dat hoort er namelijk aan te zitten :denken:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Valerie schreef: Een bull terrier dus :mrgreen:

:mrgreen: Die hebben het beste van beiden.
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Manu schreef:Ik zit redelijk in de paarden, een paard op een goed stel benen ga ik niet lelijk noemen óm die benen. Om even een soort vergelijking te maken.
Precies.
Een hond zonder neus is voor mij net hetzelfde als eentje waarvan ze de achterhand of ander lichaamsdeel hebben weg gefokt. Gehandicapt :19:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Inge O schreef:
Manu schreef: Dus langneuzige honden, zoals je dat zo mooi noemt, vind je ontzettend lelijk. Maar, dat zijn dus honden die in ieder geval normaal kunnen ademen zoals hun voorouder, de wolf, ook kan. Vind jij wolven dan ook ontzettend lelijk? Mag hoor, ik kan het me alleen zo moeilijk voorstellen.
Ik zit redelijk in de paarden, een paard op een goed stel benen ga ik niet lelijk noemen óm die benen. Om even een soort vergelijking te maken.
ja, dat snap ik ook niet zo goed - of eerder helemaal niet natuurlijk :scratch: .
inderdaad....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Anneke & Timka schreef:Waarom willen mensen platneuzen?

In mijn geval omdat ik geen andere hond zou willen hebben dan een Franse Bulldog.

Altijd dat geschop tegen Franse en Engelse Bulldogs en Mopsjes. Er zijn plenty waar niets aan mankeert!

Mijn vorige Franse Bulldog Gina is bijna 13 jaar oud geworden en kwam enkel voor de entingen bij de dierenarts.
Mijn huidige Franse Bulldog Timka is nu al weer een jaar en ook een super gezond hondje.

Timka snurkt niet, heeft het (zelfs met warm weer) niet benauwd. Idem dito vroeger met Gina.

Ik heb mijn hondjes dan ook bij een verantwoorde fokker vandaan. Een fokker die bewust op gezondheid fokt. En ja, Timka heeft een iets langere neus en grote neusgaten.

Als ik mensen vertel dat ik een Franse Bulldog heb is het eerste wat ze zeggen: "Die knorren en snurken". Nou, dat hebben de mijne nog nooit gedaan!

Maar nogmaals, ik was bereid een goede fokker uit te kiezen. En ja, dat kost geld. Geld dat de meeste mensen er niet voor over hebben. Die gaan dus naar broodfokkers die totaal geen maling aan gezondheid hebben.

Maar zijn het niet juist de broodfokkers die bij ieder ras voor de problemen zorgen?

Voor mij dus enkel een Franse Bulldog! Een ander ras komt er niet in! (Of het zou al een Mopsje moeten zijn.)

Moet er niet aan denken dat ik een of ander langharig of langneuzige hond zou moeten hebben. Ik vind ze ontzettend lelijk. Maar in tegenstelling tot al dat geschop tegen kortneuzen zal ik dat nooit rondbazuinen. Ieder z'n smaak, hoe wanstaltig ik sommige rassen ook vind!
Je hond nu is nog jong. Je weet niet hoe deze verder gaat uitgroeien en waar deze wel of geen last van gaat krijgen. Mijn Tirsa heeft de eerste 6 jaar ook nergens last van gehad, snurkte alleen af en toe als ze sliep en verder niet. Tot ik op een gegeven moment vond dat ze wel raar liep. Overbelast werd er gezegd. Totdat ik dat niet meer geloofde en naar een andere DA ging en rontgenfoto's eiste. Nu, zie op de vorige bladzijde het resultaat.

En ja, natuurlijk zitten er gezonde examplaren bij, maar omdat je je hond bij een goede fokker heb gekocht en veel geld voor hebt neergeteld, dat had ik nl. ook, 2000 gulden ervoor betaald in 2000 en gelukkig heeft ze alleen zware artrose gekregen en verder niets, maar als ik nu naar show ga en kijk wat daar rondloopt, dat is echt niet meer gezond. Ik heb echt bewust naar een ander ras gezocht, want ik wil hier niet meer aan meewerken. Pas als ook de fokkers eens eerlijk gaan worden en zeggen wat de honden allemaal mankeren, en dat is niet alleen de grootte van de neusopening en zelf ervoor gaan zorgen dat het ras gezonder wordt. Maar tot nu toe steken ze allemaal hun kop in het zand. Volgens mij zijn er nog steeds geen VERPLICHTE testen die gedaan moeten worden.
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

Ik denk dat bij heel veel rassen gefokt wordt naar vraag, en of het dan schadelijk is voor hond alla ik voldoe aan de vraag. kortere snuit ,kleinere kop ,kortere poten , langere rug, zwaardere bouw, andere kleur, iets hoger of lager, etc etc
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”