Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waar ben ik aan begonnen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Waar ben ik aan begonnen

Ongelezen bericht door Belle »

Mojuan schreef: Gisteren roerde ik wat met mijn hand door haar voer terwijl ze at, en ineens 'grrrrrrr grauw!'
Echt zo fel joh, dus hop, rustig op het rugje, en even gewacht tot ze zich overgaf, rustig weer op haar zij en overeind gerold, en voerbak toegeëigend.
Ik reageerde eigenlijk vooral op de andere dingen die ik las. Bijvoorbeeld wat je hierboven schrijft. Ik vraag me af waarom je in vredesnaam in de voerbak van je pup moet gaan roeren en haar vervolgens straft als ze daarop reageert. Dat is een hond opzetten om de fout in te gaan en dat vervolgens afstraffen. Het komt bij mij een beetje over of je heel krampachtig bezig bent de roedelleider te zijn.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Nou, omdat je er blijkbaar erg blij van wordt om het te horen, deze speciaal voor jou:

Mojuan, je bent geweldig en de enige op het hele forum die álles met betrekking tot haar eigen honden altijd voor de volle 100% onder controle heeft.
Applaus voor jezelf!

Maar je kent de disclaimer toch: rendementen uit het verleden bieden geen enkele garantie voor de toekomst...

Verder ben ik het met Nanna's posts eens, je geloof- en kredietwaardigheid kun je bij de meesten wel vergeten dus vraag niet ooit nog om serieuze raad, want die zal je vermoedelijk niet krijgen. Gelukkig weet je alles zelf perfect, dat scheelt.

Succes ermee.
Belle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Belle »

Belle schreef:
Mojuan schreef: Gisteren roerde ik wat met mijn hand door haar voer terwijl ze at, en ineens 'grrrrrrr grauw!'
Echt zo fel joh, dus hop, rustig op het rugje, en even gewacht tot ze zich overgaf, rustig weer op haar zij en overeind gerold, en voerbak toegeëigend.
Ik reageerde eigenlijk vooral op de andere dingen die ik las. Bijvoorbeeld wat je hierboven schrijft. Ik vraag me af waarom je in vredesnaam in de voerbak van je pup moet gaan roeren en haar vervolgens straft als ze daarop reageert. Dat is een hond opzetten om de fout in te gaan en dat vervolgens afstraffen. Het komt bij mij een beetje over of je heel krampachtig bezig bent de roedelleider te zijn.
Ik quote nog even mijn eigen post, want ik bedenk me ineens dat je precies hetzelfde hier aan het doen bent, met opzet je medeforummers uitlokken om te reageren.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

toots schreef:
Kortom je verveelde je en je startte een toppic om te rellen.
Om uit te zoeken of mensen zouden happen. Dat doen ze hier je bent hier al vanaf 2006.
Maar als een gedeelte van je verhaal wel waar is zou ik iets minder zelf vertrouwen hebben met alle opgedane ervaring en toch echt hulp zoeken bij de opvoeding van de pup want ik heb niet de indruk dat je dit in goede banen kunt lijden, ben niet zo onder de indruk van maniertjes die beschrijft.
Ik krijg al hulp :wink:
Ik doe het niet alleen.
:zweep:
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Mojuan schreef:
Rebble schreef:Wat heb je nou aan dit topic? Het starten met de intentie dat je negatieve reacties krijgt door de toedracht weg te laten en dan gaan lopen mekkeren over die reacties.

Ik snap je niet helemaal (helemaal niet, eigenlijk).
Eerlijk gezegd was ik gewoon benieuwd of mensen nou laatst alleen maar aan het hielenlikken waren met mijn vorige topic.
En dat blijkt maar weer. Het kwam veel te kontekusserig over, het klopte niet.

Natuurlijk kon ik het verwachten, maar toch snap ik het niet. Het is echt niet moeilijk om een topic wat luchtiger op te vatten hoor.
Met al mijn smilies etc.
Het was een topic met een knipoog, en toch duikt men er bovenop, als een stel vliegen op een dikke plakkaat stront.
Nou in dat topic heb je mij in ieder geval niet gezien maar ook ik snapte inderdaad de positieve reacties op jou niet want als je iets hebt laten zien met je lijst aan incidenten is het wel het gebrek aan kennis en inzicht.
En steeds maar met dat vingertje naar andere wijzen zonder eens ooit je eigen aandeel onder de loep te nemen.

En als jij dan met je almachtige kennis wist hoe Anders was dan had je dit incident toch makkelijk kunnen voorkomen.
Maar nee dat kan jij nooit om de een of andere reden ,des te beter ben je in het analyseren ervan na afloop :roll:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik ben het volledig kwijt, Paula, echt.
Ik haak bij deze af.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Mojuan
Zeer actief

Tanja Simba&Bella schreef:Hoe iedereen zijn/ haar hond opvoed moet ieder voor zich weten. Vanaf een scherm is het vaak lastig oordelen omdat er vaak zoveel meer achter zit.

Waar ik wel nieuwsgierig naar ben is waarom je in haar etensbak gaat zitten als zij aan het eten is. Ik zie dat ook wel eens bij die amerikaanse programma's dat ze bij het testen v an een hond zo'n plastic arm gebruiken. Ik heb dat nooit begrepen en vraag mij af welke gedachte hier achter zit.

Nu ben ik een mens, maar als ik lekker zit te eten en iemand gritst ineens mijn bord weg, dan kan je ook een niet zo vriendelijke reactie verwachten. Peuters reageren ook als je dat doet, die zetten het op het krijssen.
Ik gris toch ook geen voedsel weg?
Dat overdreven gedoe ook altijd hier.

Wij grissen hier niets weg, dat is vragen om problemen.
De reden dat ik dit doe (heb ik ook bij Romeo en Julia altijd zo gedaan) is dat ik wil dat de hond accepteert dat er mensen bij eten en kluifjes in de buurt kunnen komen.
Het voedsel is van mij, en van niemand anders. Room en Juul waren dus ook superlief daarmee, en het maakte niet uit wie er bij hun voedsel kwam, alles was oke en werd geaccepteerd. En ze deden zelfs een stap terug als iemand bij het voer ging staan ipv het te verdedigen.
Dat is mijn doel dus.
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Mojuan schreef:Dat overdreven gedoe ook altijd hier.
:LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
En dat uit jouw mond in dit topic :goeie: :goeie:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

Mojuan schreef:
Nee hoor, zal ik niet doen.
Prik je dan ook een vorkje mee?
Ze zou al saté worden vanaf de dag dat ze hier is, maar het is nog steeds niet gebeurd.
op hoop vooral voor Anders dat dit goed af gaat lopen. Voor jou hoop ik dat je eens flink met je snufferd op de feiten gedrukt gaat worden, alleen jammer genoeg lijkt dat alleen te kunnen als het goed fout gaat. Ik zou iig een flinke buffer opbouwen zodat je de da kan betalen als het mis gaat[/quote]

dan snap ik helemaal niet dat je niet op zoek gaat naar een pup die past in jouw roedel :80:
Met mijn neus op de feiten gedrukt?
Dat stadium ben ik al lang voorbij hoor, ik heb de fouten in het verleden gemaakt, en daar goed van geleerd.
Romeo heb ik totaal verkeerd opgevoed, en die was echt niet leuk met andere honden.[/quote]
dan snap ik helemaal niet waarom je niet op zoek gaat naar een pup die wel in jouw roedel past maar goed, dat zal mijn dommigheid wel zijn gezien het feit dat jij alles al weet
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Voedsel is van mij, tot ik het aan de hond gegeven heb. Dan is het voor de hond. Ik bemoei me nooit met hun eten en mocht ik kluiven willen innemen dan ruil ik ze. Ik kan ze wel afpakken als het moet maar vind dat niet fijn voor de hond.
Mojuan
Zeer actief

Ik ga er maar weer eens vandoor, heb wel weer genoeg gezien van dit oh zo leuke forum.
Veel plezier allemaal.
Ik kom over een jaartje of 3 nog wel eens terug om te laten zien hoe het gaat.
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Mojuan schreef: Het voedsel is van mij, en van niemand anders.
Nou niet als je het gegeven hebt hoor, van mij zou je ook een klap op je handen krijgen als je af zou pakken :19:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Jemig wat een grap :LOL: :ugh:

Ik heb het toch anders geleerd, voedsel toevoegen aan de bak.
Afbeelding
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Ik geloof niet dat dat vreselijk overdreven gebruik van ouderwetse regels (eten is van mij, puh!) je gaat helpen.
Maar goed, jij zal vast dé persoon zijn die alles in goede banen gaat leiden, succes :ok:
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Mojuan schreef:Ik ga er maar weer eens vandoor, heb wel weer genoeg gezien van dit oh zo leuke forum.
Veel plezier allemaal.
:denken:

En je bent zo zelfverzekerd???
Dan zou je je hier toch uit moeten kunnen praten?
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Jezus wat een verschrikkelijk topic om te lezen. :ugh:
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Mojuan schreef:Ik ga er maar weer eens vandoor, heb wel weer genoeg gezien van dit oh zo leuke forum.
Veel plezier allemaal.
Waarom zou je terug willen komen op een forum met debieletjes???
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

LongFields schreef:Ik krijg van je hele verhaal ook een beetje een nare smaak in mijn mond...
Sneu voor Anders dat ze nu al zo gekoeioneerd wordt door je pup van 9 weken. Dat belooft weinig goeds als je het mij vraagt.
Ik sluit me hier helemaal bij aan, Anders is toch een mini poedeltje? Arm beestje :(
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Veel plezier allemaal.
Lol, eerst deze reacties bewust uitlokken en dan met je staart tussen de benen er vandoor.

Doei dan maar!
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Cleva schreef:
Veel plezier allemaal.

Hoeft niet, hoor.

Dag.
Inderdaad. Blijf maar weg. Dag hoor :zwaai
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Veel plezier allemaal.
Blijf maar weg, je valt ontzettend door de mand. En wat was je aardig in de andere topic en wat had je het goed voor elkaar. Nu lees ik dat het binnen de week al een teringzooi is, je hondje in je poedel hangt en jij in voerbakken roert en pupjes op de rug draait. Nou succes meid. Je weet prima wat je doet was het toch? En hoe durfde ik je plezier te vergallen met een kleine kanttekening? Nou, die kanttekening was nog te mild als ik dit zo lees. :oohja:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

dagmar88 schreef: :denken: Weet echt niet wat ik hier nu van moet denken, bewust aan het stangen?

Anyway, geloof niet dat een hond ook maar iets leert van geforceerd op de rug draaien, en uiteindelijk gaat je dat ook niet meer lukken.
Charlie doet het wel eens, maar dat is in een wip en geestelijk; de andere hond geeft zich uit zichzelf over. Om serieus mot te voorkomen.
Als je het van fysieke overheersing moet hebben, ben je nergens.
Daarbij ga je er baknijd echt niet mee aanpakken. Je bevestigt alleen maar dat je inderdaad een klier bent met haar eten.

Ik zou zelf een volgende staff/pit pup alleen in de roedel laten spelen, niet met andere honden.
Als je dat al doet met volwassen, rustige honden, niet met pups.
Maar ik zou liever hebben dat vreemde honden compleet genegeerd worden.
Hoe dat zo?
Dat op de rug draaien was geen handige, zou ik zelf nooit gedaan hebben.
(CM wel, dat weet ik en dat is het systeem dan Mojuan hanteert als ik me goed herinner).
Maar daarna is Mojuan uit de hand gaan voeren.
En daar ..................... lijkt mij niets mis mee :ok:

Ik snap alleen niet waarom in het openingsverhaal de indruk werd gewekt dat Anders en Tselfde aan het knokken waren, terwijl het verhaal als ik het nu zo lees uit latere bijdragen wel iets anders ligt.
Dacht dat je dat van tevoren wel had kunnen inschatten Mojuan. :U:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Jokkebrok

Ongelezen bericht door Jokkebrok »

Belle schreef: Ik quote nog even mijn eigen post, want ik bedenk me ineens dat je precies hetzelfde hier aan het doen bent, met opzet je medeforummers uitlokken om te reageren.
Ik quote jou post even omdat ik het raar vind dat dit (=reacties uitlokken) een issue zou zijn. Ik denk dat 99% van de posters hier iets neerzetten omdat ze een reactie willen (applaus voor de kunsten die ze hun hond hebben geleerd, troost voor het verdriet dat hebben, bevestiging voor de beslissingen die ze hebben genomen, etc etc).

Dat iemand een bericht post omdat hij/zij zijn/haar eigen (voor)oordelen bevestigd wil zien verschilt toch niet zoveel van iemand die een bericht post omdat hij/zij zwaar behoefte heeft aan complimentjes. Iedereen maakt op z'n eigen manier gebruik van dit forum, en al zij die reageren keuren dat gebruik volgens mij - al dan niet onbewust - goed.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Marjoleine schreef:Ik ben het volledig kwijt, Paula, echt.
Ik haak bij deze af.
Ik doe met je mee :ugh:
Afbeelding
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar

Ongelezen bericht door Pepie »

Mojuan schreef:
Veronique & Kyra schreef:
sbientje schreef:je had natuurlijk ook gewoon meteen de toedracht kunnen vermelden. Maar dit is vast humor.. kan iemand me even kietelen?
Nou, echt humor hoor :roll:

Maar wellicht wil ts gewoon veren in haar reet omdat ze het met ál haar kennis zo goed in banen kan leiden als dé nieuwe CM.
Ik weet anders ook niet waarom je dit in zo'n topic moet zetten, schiet mij maar lek.

Omdat ik het leuk vind dat iedereen meteen op z'n achterste tenen staat te gillen hier.
Heerlijk forum dit, altijd al geweest, en zal het altijd blijven.
Mensen reageren gewoon op wat jij neerzet..Pure uitlokking dit topic :pffff:
Afbeelding
Ήυs
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ήυs »

Even los gezien van het feit dat ik TS op een hele vervelende manier vind schrijven, snap ik wel wat ze eerder zei. En dat was dat toen ze de touwtjes in eigen handen ging nemen het een stuk beter ging dan toen ze alles van iedereen aan nam. Ik heb dat zelf toentertijd ook zo ervaren.

Maar goed. Ik vind de reactie ook niet normaal van de pup. Of het nou een beheerste correctie is of niet, ik zie een pup van die leeftijd niet vaak zo heftig terug reageren. Of de pup nou schrikt of niet en of de oudere hond nou normaal corrigeert of niet.

Ik hoop maar dat je ook echt je afgrijselijke arrogantie kan waar maken ;) Voor de pup dan he.
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

Ik heb hier eigenlijk geen mening over in eerder topic heb ik wat tips aangedragen ,maar is niet nodig t.s. weet precies wat ze doet en hoe alles gaat verlopen ok.
Ik hoop dat dit zo is en dat hondje na jaar niet herpl gaat worden.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Pf konden jullie niet in begin van topic zeggen dat lezen zinloos was bijna net zo niets zeggend als veel van mijn topics
Afbeelding
Ήυs
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ήυs »

Veronique & Kyra schreef:
Veel plezier allemaal.
Lol, eerst deze reacties bewust uitlokken en dan met je staart tussen de benen er vandoor.

Doei dan maar!
Ik geloof ook niet dat ze het nog eerlijk zal zeggen mocht het mis gaan met de honden ;) En dat snap ik goed als je zo vol bent van jezelf :mrgreen: Sta je toch wel gigantisch voor lul.
Annedee
Erelid
Mijn ras(sen): Oudduitse Herder, maar vind bijna alle honden leuk

Ongelezen bericht door Annedee »

Pff wat een vervelend topic om te lezen, gelukkig schrijf je ergens
dat je de komende 3 jaar weg blijft.

Opluchting :mrgreen: .

Hoop je ook nooit tegen te komen met je roedeltje....
Ik ben namelijk niet zo overtuigd van je leiderskwaliteiten als jezelf bent...
Laatst gewijzigd door Annedee op 17 jun 2014 19:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”