Misschien verwoorden zij het op een manier die jou niet aanstaat, dat kan. Maar in zekere zin kan ik me wel in hun antwoorden vinden. Ik heb een lieve labrador die tussen mijn benen kruipt als ze in haar neus word gebeten. Maar er lopen genoeg honden rond die terugbijten en dan is zo'n klein hondje veel erger beschadigd dan een grote hond die dezelfde correctie krijgt. En inmiddels pikt mijn lieve lab ook niet alles meer en vermijd ik dus bepaalde combinaties. Niet omdat ik of mijn hond verscheurd kan worden maar wel omdat mijn hond een begrijpelijke reactie terug kan geven.laeken schreef:Ik vind jouw reacties ook prima. Ik erger me echter aan Dinos en nu ook aan Dagmar omdat ze persoonlijk wordt. Ik vind niet alle honden gevaarlijk al zijn ze niet opgevoed maar dat is dan mijn persoonlijke mening. Ik vind niks eng aan een onopgevoede chhihuahua maar als andere mensen bang zijn dat dat hondje hun hond verwond dan mag dat. Ik ben daar niet bang voor want ik til dat hondje met duim en wijsvinger aan zijn nekvel op en werp het bij wijze van in de kliko. Weg ermee! hupla. Ik vind dat elke hond opgevoed moet worden maar om te gaan beweren dat alle honden gelijk zijn en dat elke hond gevaarlijk kan zijn gaat mij gewoon te ver. En blijkbaar mag dat niet en komen mensen allemaal hele gevaarlijke keffers tegen die bloedbaden veroorzaken. Ik ken alleen rottweilers en co die honden vermoorden, kinderen verminken en mensen grijpen en toetakelen. Ik ken geen verhalen van levensgevaarlijke maltezers en dat wil ik ook graag zo houden.Gollum schreef:Volgens mij legde ik het echt heel vriendelijk en normaal uit en het enige persoonlijke wat ik in mijn bericht kon ontdekken was de verwijzing naar de JR die je in je bericht gebruikte
Ik vind alle onopgevoede honden gevaarlijk, of ze nou groot of klein zijn. Is het niet voor het slachtoffer dan wel voor de dader. Ik schatte jou toch wel zo intelligent in dat je dat zou kunnen snappen.![]()
Verder laat ik de topic nu echt voor wat hij is want na wat persoonlijk gedoe van Dagmar is me de lol vergaan en ik vind het ook werkelijk niet serieus te nemen dat een chi gelijk staat aan een CC zoals Dinos graag wil. Onzin, en daar blijf ik bij. Discussie is zinloos merk ik.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Honden met een streepje voor
Moderator: moderatorteam
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Re: Honden met een streepje voor
-
Dinos
Ik heb heb er een andere mening over als jij,ik heb je negens beledigd en alleen op uitspraak van jou gezegd dat ik je onder die 70% schaar?Ook heb ik je gezegd dat ik verschil chi en C.c begrijp maar er wezenlijk geen verschil is. Afijn je bent er klaar mee, maar je zou nog maar eens moeten lezen wat ik geschreven en geantwoord heb.laeken schreef:Ik vind jouw reacties ook prima. Ik erger me echter aan Dinos en nu ook aan Dagmar omdat ze persoonlijk wordt. Ik vind niet alle honden gevaarlijk al zijn ze niet opgevoed maar dat is dan mijn persoonlijke mening. Ik vind niks eng aan een onopgevoede chhihuahua maar als andere mensen bang zijn dat dat hondje hun hond verwond dan mag dat. Ik ben daar niet bang voor want ik til dat hondje met duim en wijsvinger aan zijn nekvel op en werp het bij wijze van in de kliko. Weg ermee! hupla. Ik vind dat elke hond opgevoed moet worden maar om te gaan beweren dat alle honden gelijk zijn en dat elke hond gevaarlijk kan zijn gaat mij gewoon te ver. En blijkbaar mag dat niet en komen mensen allemaal hele gevaarlijke keffers tegen die bloedbaden veroorzaken. Ik ken alleen rottweilers en co die honden vermoorden, kinderen verminken en mensen grijpen en toetakelen. Ik ken geen verhalen van levensgevaarlijke maltezers en dat wil ik ook graag zo houden.Gollum schreef:Volgens mij legde ik het echt heel vriendelijk en normaal uit en het enige persoonlijke wat ik in mijn bericht kon ontdekken was de verwijzing naar de JR die je in je bericht gebruikte
Ik vind alle onopgevoede honden gevaarlijk, of ze nou groot of klein zijn. Is het niet voor het slachtoffer dan wel voor de dader. Ik schatte jou toch wel zo intelligent in dat je dat zou kunnen snappen.![]()
Verder laat ik de topic nu echt voor wat hij is want na wat persoonlijk gedoe van Dagmar is me de lol vergaan en ik vind het ook werkelijk niet serieus te nemen dat een chi gelijk staat aan een CC zoals Dinos graag wil. Onzin, en daar blijf ik bij. Discussie is zinloos merk ik.
-
Dinos
Een aantal reactie,s van jou op sommige waaronder deze hierboven en die is dan nog redelijk netjes.laeken schreef:Aansteller!Dinos schreef:Maar topic zegt het al er zijn hondjes met een streepje voor.
Gaan me laten denken onaangepaste kleine hondjes mogen alles ,zou het zo zijn hond lijkt op baasje?
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik denk dat we langs elkaar heen praten. Ik praat over de eerste posten dat een hond een hond is en dat elke hond gelijk behandeld moet worden en dat het raar is dat een chi getolereerd wordt als hij uitvalt en een CC niet. Nu wordt net gedaan alsof ik vind dat kleine hondjes zoals JR die doordraaien niet opgevoed kunnen en hoeven worden of niet kunnen bijten. Kunnen ze wel, alleen niet echt goed in vergelijking met de CC en aanverwanten. Maar de discussie draait weg en er worden zaken bij gehaald die niet van toepassing zijn. Daarom ook dat ik nu echt ga stoppen want erg zinnig vond ik de discussie al niet. Enigszins amusant maar zoals hij nu gaat lopen is dat ook niet meer het geval voel ik al aan mijn water. 
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Ik loop inderdaad ook net zo goed even om voor kleine uitvallende hondjes als voor grote om dezelfde reden: ik wil het niet meemaken dat Mila een keer wat terugdoet.Gollum schreef:Dat vind ik dus ook. Toen Gol nog wat jonger was liet ze alles over zich heenlopen maar ze word wat ouder en pikt niet alles meer. Als ze nu word aangevallen vecht ze terug. Ik moet er niet aan denken dat ze reageert op een piepklein hondje en die per ongeluk in tweeën bijt![]()
Honden reageren gewoon op gedrag van een andere hond, ze zien echt niet hoe groot de hond is en wat voor effect een correctie kan hebben op een hond die veel kleiner is dan zij zijn. Natuurlijk doe ik er alles aan om te voorkomen dat dat gebeurd maar het zou prettig zijn als andere hondeneigenaren dat ook doen. Welke grootte of ras de hond ook heeft.
Nu reageert ze niet op kleine kefferds, die worden standaard genegeerd en Mila maakt wel degelijk onderscheid: van kleine hondjes pikt ze vaak veel meer. Mila is ook een keer gemeen in haar neus gebeten door een chi (tot bloedens toe), maar was toen te verbouwereerd om iets terug te doen.
Bij grote honden die uitvallen denk ik aan Mila's en mijn eigen veiligheid, en kleine uitvallende hondjes ga ik dus uit de weg om te voorkomen dat Mila hen wat aandoet. Al zal dat zo'n vaart niet lopen, ik neem het risico liever gewoon helemaal niet. Genoeg leuke kleine hondjes (én grote) die zich wel normaal gedragen.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Goh, ik dacht echt dat Dinos zich alleen maar realiseerde dat er zo anders wordt gereageerd op die kleine chi die sinds kort ook bij hem woont?laeken schreef:Je stelt je vreselijk aan. Je gedraagt je als een kind dat zijn gelijk wil halen en vergelijkt appels met peren. Jij kiest voor een CC en dan zit je op de blaren vwbt vooroordelen. Maar mij is het om het even of het om een CC of een Riezenschnautzer gaat hoor. Maak je geen zorgen. Je hebt rassen die bijtkracht, vechtlust, waakdrift of andere zaken bezitten en als je daar voor kiest dan loop je daar mee rond.Dinos schreef:Ach struisvogel politiek ligt mij niet zo.
En zeker hier op dit forum zou je verwachten dat mensen,geen onderscheid zouden maken in verschillende rassen, maar naar gedrag zouden kijken .Blijkbaar is niets minder waar.
Ga nu niet zo kinderachtig lopen doen dat een maltezerleeuwtje in principe hetzelfde is als een CC omdat het een hond is. Dat is niet zo, zo zien mensen dat ook niet en dat gaat ook niet veranderen.
Ga mij ook niet hypocriet noemen en begin helemaal niet over alle rassen zijn gelijk. De politie werkt niet met shitzu's en een herder kan niet met oma de straat op en in de avond op schoot. Zo is het nu eenmaal.
Hij ziet het verschil in de beoordeling van wangedrag nu voor zijn eigen honden, dus heel direct.
En daar opent hij dan een topic over...............
Het is zoals enkelen waaronder Jaap* al hebben gezegd.
Hier op het forum zijn er nog genoeg te vinden die van mening zijn dat zo'n klein hondje zich ook hoort te gedragen en dus ook opgevoed moet worden.
Maar in de gewone wereld wordt om stoere kleintjes gelachen en zijn grote honden in dat geval vals.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Dinos schreef: Wat er raar aan is ,is dat een chi dus in broek /kuit mag bijten ,en er daar beetje dom om gelachen wordt met een soort gelijke opmerking van zo wat een fel klein hondje haha.
Terwijl als Dinos alleen maar kijkt, de hondjes als jojo,s de lucht invliegen aan hun tuigje of heel snel aangelijnd worden. Onze chi wordt ook aangelijnd maar om de reden dat hij nog niet te vertrouwen is met mens en honden buiten de roedel.De eerste beste chi, J.R, poedel , etc die mij in mijn kuiten bijt krijgt een rotschop en doe ik zeker aangifte . Er gelden naar mijn mening geen verschillen in groot klein herder klapkaak. Net als ik aangifte zal doen als ik beroofd wordt, het boeit mij dan weinig of dit door Nederlander Turk Amerikaan Chinees Duitser gebeurd.
Ja ik snap dat een beet van C.C wat erger is dan van Chi maar het gedrag is het zelfde en zal ook hetzelfde beoordeeld moeten worden.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
laeken
- Zeer actief
Eens, met beide uitspraken. Ik lach ook om de valse chi's van de buren en ik ben net als iedereen van mening dat hondjes opgevoed moeten worden ongeacht ras, grootte etc. Bas heeft ook een tijdje de neiging gehad te grommen naar grote honden. Nee! Mag niet. En nu doet ze het niet meer. Ik lach daarentegen ook om een kleine branieschopper en daar is denk ik niks mis mee. Ik kan andermans hondjes niet opvoeden.ranetje schreef:Het is zoals enkelen waaronder Jaap* al hebben gezegd.
Hier op het forum zijn er nog genoeg te vinden die van mening zijn dat zo'n klein hondje zich ook hoort te gedragen en dus ook opgevoed moet worden.
Maar in de gewone wereld wordt om stoere kleintjes gelachen en zijn grote honden in dat geval vals.
De stelling dat ik gelijk moet reageren op een grommende chi en een grommende CC is echter complete bullshit en stiekem neem ik even aan dat iedereen anders reageert op een grommende chi tov een grommende CC. Dat is waar ik op reageer. Want ben jij bang voor een grommende chi? Nee toch? En voor een grommende CC? Ja toch? Nou dan
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Het gaat mij er niet om of er al dan niet direct gaatjes vallen.laeken schreef:Tja, heel eerlijk gezegd heb ik echt geen angst dat een chihuahua mij of Bas wat aandoet. Nooit aan de hand gehad ook. Ik versta een mini-bullterrier ed overigens niet onder schoothondjes. Maltezers die keffen lig ik ook niet wakker van. Hollewipper en weg zijn ze. Spijt me, ik ga niet mee in de gevaren van de keffertjes. Mijn buren hebben 3 keffers waarvan er 1 behoorlijk agressief. Die bijt in je broekspijp of hiel en dan heb je 4 kleine rode deukjes. Dat is een chi. Die komen niet eens door een spijkerbroek met die tandjes. Ook Bas is volkomen ongevaarlijk en als ze al zou uitvallen hoeft er echt niemand bang te zijn voor gaatjes.marian* schreef:laeken schreef:Verder maakt het me geen drol uit bij die kleintjes want ze kunnen niks.
Was dat maar waar.
Het gaat mij er wél om dat mijn grotere hond dat gedoe een keer zat wordt en uithaalt als ze haar kans een keer schoon ziet.
En ja, zo is het me met Max vergaan. Die was het gedoe van een slecht opgevoede keffer met grootheidswaan een keer zo zat dat hij zich in een onbewaakt ogenblik los heeft kunnen rukken en het hondje heeft kunnen verwonden. Van die verwonding hoorde ik overigens pas jaren later aangezien de eigenaren ook niks zagen totdat de da hen een keer op een litteken wees.

-
laeken
- Zeer actief
Dat grote honden terug reageren klopt. Maar daar ging het niet over zover ik weet. Ik ben het natuurlijk eens met dat kleine hondjes opgevoed moeten worden. Zou veel ellende voorkomen. Volgens mij is dat helemaal het punt niet maar misschien mis ik iets?
-
Dinos
Goh, ik dacht echt dat Dinos zich alleen maar realiseerde dat er zo anders wordt gereageerd op die kleine chi die sinds kort ook bij hem woont?
Hij ziet het verschil in de beoordeling van wangedrag nu voor zijn eigen honden, dus heel direct.
[/quote]
Ja gelukkig zijn er leden die vinden dat iedere hond opgevoed moet worden groot of klein, en de verantwoording voor hun hond nemen.Het topic heeft andere wending genomen, maar waar het mij om gaat is dat klein er vaak mee weg komt, terwijl voor mij bijten bijten is. De discussie dat verwondingen miniem of extreem zijn wil ik niet eens voeren, gaat er om dat slecht gedrag bij klein hondje vaak luchtig lacherig afgedaan wordt terwijl ik het net zo kwalijk vindt als van b.v Argentijn of welk ras dan ook.
Ja gelukkig zijn er leden die vinden dat iedere hond opgevoed moet worden groot of klein, en de verantwoording voor hun hond nemen.Het topic heeft andere wending genomen, maar waar het mij om gaat is dat klein er vaak mee weg komt, terwijl voor mij bijten bijten is. De discussie dat verwondingen miniem of extreem zijn wil ik niet eens voeren, gaat er om dat slecht gedrag bij klein hondje vaak luchtig lacherig afgedaan wordt terwijl ik het net zo kwalijk vindt als van b.v Argentijn of welk ras dan ook.
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Aantal honden: 2
Het gedrag is even erg inderdaad. Maar de gevolgen minder, dus is er voor een aantal eigenaren geen noodzaak om er wat aan te doen.Dinos schreef: Ja gelukkig zijn er leden die vinden dat iedere hond opgevoed moet worden groot of klein, en de verantwoording voor hun hond nemen.Het topic heeft andere wending genomen, maar waar het mij om gaat is dat klein er vaak mee weg komt, terwijl voor mij bijten bijten is. De discussie dat verwondingen miniem of extreem zijn wil ik niet eens voeren, gaat er om dat slecht gedrag bij klein hondje vaak luchtig lacherig afgedaan wordt terwijl ik het net zo kwalijk vindt als van b.v Argentijn of welk ras dan ook.
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Dat is het ook.Dinos schreef: gaat er om dat slecht gedrag bij klein hondje vaak luchtig lacherig afgedaan wordt terwijl ik het net zo kwalijk vindt als van b.v Argentijn of welk ras dan ook.
Uitvallen is uitvallen en door wie of wat het gedaan wordt zal me worst zijn.

-
laeken
- Zeer actief
Dus jij vindt een keffende chi even erg als een uitvallende Argentijnse dog? De laatste keelt je hond in 30 seconde en die chi neemt vooral zelf een risico. Maar dat is hetzelfde als jij ze tegenkomt? Niet toch?marian* schreef:Dat is het ook.Dinos schreef: gaat er om dat slecht gedrag bij klein hondje vaak luchtig lacherig afgedaan wordt terwijl ik het net zo kwalijk vindt als van b.v Argentijn of welk ras dan ook.
- ranetje
- Zeer actief
Ik dacht dat de discussie daar - in ieder geval aanvankelijk - helemaal niet over ging of bedoeld was.laeken schreef:Eens, met beide uitspraken. Ik lach ook om de valse chi's van de buren en ik ben net als iedereen van mening dat hondjes opgevoed moeten worden ongeacht ras, grootte etc. Bas heeft ook een tijdje de neiging gehad te grommen naar grote honden. Nee! Mag niet. En nu doet ze het niet meer. Ik lach daarentegen ook om een kleine branieschopper en daar is denk ik niks mis mee. Ik kan andermans hondjes niet opvoeden.ranetje schreef:Het is zoals enkelen waaronder Jaap* al hebben gezegd.
![]()
Het enige dat ik kan doen is mijn eigen hond opvoeden.
De stelling dat ik gelijk moet reageren op een grommende chi en een grommende CC is echter complete bullshit en stiekem neem ik even aan dat iedereen anders reageert op een grommende chi tov een grommende CC. Dat is waar ik op reageer. Want ben jij bang voor een grommende chi? Nee toch? En voor een grommende CC? Ja toch? Nou dan![]()
Niet of je banger moet zijn voor de ene hond (CC) dan voor de andere (de chi), maar dat er van die chi zo veel meer geaccepteerd wordt terwijl dat ook een etter is als hij niet normaal als hond wordt opgevoed (Ja ik weet het, niet zo gevaarlijk als een etter van een CC).
Dat is voor mensen die zowel hun CC als hun chi als hond beschouwen, met de daarbij behorende regels, misschien wat verbazingwekkend.
Ik ben zeker niet bang voor een etterende chi, maar ik let wel op dat mijn kuiten heel blijven.
En lachen doe ik er niet om.
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Het gedrag is hetzelfde dus ik vind die keffende Chi even erg als die uitvallende Argentijn ja.laeken schreef:Dus jij vindt een keffende chi even erg als een uitvallende Argentijnse dog? De laatste keelt je hond in 30 seconde en die chi neemt vooral zelf een risico. Maar dat is hetzelfde als jij ze tegenkomt? Niet toch?marian* schreef:Dat is het ook.Dinos schreef: gaat er om dat slecht gedrag bij klein hondje vaak luchtig lacherig afgedaan wordt terwijl ik het net zo kwalijk vindt als van b.v Argentijn of welk ras dan ook.

-
laeken
- Zeer actief
OK, dan hebben we nu de zere plek. Ik vind die uitvallende chi totaal niet erg en ik ben doodsbang voor een uitvallende Argentijn omdat als die losbreekt de gevolgen niet te overzien zijn. Dan is het toch echt wat ik dacht waarover wij in mening verschillen. Mag, geen enkel probleem. Ik dacht al dat ik er niks meer van begreep maar nu begrijp ik het gelukkig wel. Mensen vinden een uitvallende chi even erg als een uitvallende Argentijnse dog. Dat vind ik heel bijzonder maar dat doet er niet toe. Ieder zijn mening al deel ik deze totaal niet.marian* schreef:Het gedrag is hetzelfde dus ik vind die keffende Chi even erg als die uitvallende Argentijn ja.laeken schreef:Dus jij vindt een keffende chi even erg als een uitvallende Argentijnse dog? De laatste keelt je hond in 30 seconde en die chi neemt vooral zelf een risico. Maar dat is hetzelfde als jij ze tegenkomt? Niet toch?marian* schreef:Dat is het ook.Dinos schreef: gaat er om dat slecht gedrag bij klein hondje vaak luchtig lacherig afgedaan wordt terwijl ik het net zo kwalijk vindt als van b.v Argentijn of welk ras dan ook.
-
Dinos
Zoals Marian en Ranetje zeggen gaat het niet om de eventuele verwondingen van groot of klein maar om de acceptatie van wangedrag bij kleinere maatjes. En dat moet op een hondenforum toch niet moeilijk te begrijpen zijn,dat ik dat een erg verontruste houding vind
- ranetje
- Zeer actief
Zere plek?laeken schreef:OK, dan hebben we nu de zere plek. Ik vind die uitvallende chi totaal niet erg en ik ben doodsbang voor een uitvallende Argentijn omdat als die losbreekt de gevolgen niet te overzien zijn. Dan is het toch echt wat ik dacht waarover wij in mening verschillen. Mag, geen enkel probleem. Ik dacht al dat ik er niks meer van begreep maar nu begrijp ik het gelukkig wel. Mensen vinden een uitvallende chi even erg als een uitvallende Argentijnse dog. Dat vind ik heel bijzonder maar dat doet er niet toe. Ieder zijn mening al deel ik deze totaal niet.
Een uitvallende Argentijn is gevaarlijker.
Maar een etter van een Chi en een etter van een Argentijn zijn beiden niet opgevoed.
Dat is even erg/niet acceptabel .......................
..........................al is het niet even eng/gevaarlijk.
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Ja en?laeken schreef: OK, dan hebben we nu de zere plek. Ik vind die uitvallende chi totaal niet erg en ik ben doodsbang voor een uitvallende Argentijn omdat als die losbreekt de gevolgen niet te overzien zijn. Dan is het toch echt wat ik dacht waarover wij in mening verschillen. Mag, geen enkel probleem. Ik dacht al dat ik er niks meer van begreep maar nu begrijp ik het gelukkig wel. Mensen vinden een uitvallende chi even erg als een uitvallende Argentijnse dog. Dat vind ik heel bijzonder maar dat doet er niet toe. Ieder zijn mening al deel ik deze totaal niet.
Als mijn hond na tig keer wangedrag van een keffer getolereerd/genegeerd of wat dan ook te hebben er genoeg van krijgt kan ze een keer losbreken en dan zijn de gevolgen voor de keffer misschien wel niet te overzien.

- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Het is een ramp al pak je een klein hondje bij zijn kippennekkie en levert hem of haar bij de baas af met de woorden, misschien een beetje opvoeden
maar het meest gehoord is hier bazen met kleine keffers, ohhhhhhh ga maar even kijken bij die grote hond dat durf jij wel he en doordat Baco niet blaft of uitvalt denken ze dat het een lieverd is
gelukkig vind hij kleine uitvallers niets aan, maar opvoeden zou niet moeten ophouden bij alleen grote honden 
-
Dinos
Laeken schrap die cane corso maar uit mijn openingspost, ik zal speciaal voor jou het anders formuleren.
Ik vind het vreemd dat b.v chi of ander klein maatje ,een mens in broekspijp kan hangen, een andere hond in zijn poot kan bijten zonder dat daar moeilijk over gedaan wordt en dat zowel baas als slachtoffer er beetje lacherig over doen,de hond die in zijn poot gebeten word zal hier overigens niet lacherig over doen, en als je chi heel blijft is dit te danken aan goedheid van andere hond.
Ik vind het vreemd dat b.v chi of ander klein maatje ,een mens in broekspijp kan hangen, een andere hond in zijn poot kan bijten zonder dat daar moeilijk over gedaan wordt en dat zowel baas als slachtoffer er beetje lacherig over doen,de hond die in zijn poot gebeten word zal hier overigens niet lacherig over doen, en als je chi heel blijft is dit te danken aan goedheid van andere hond.
-
laeken
- Zeer actief
Ik blijf erbij dat een Chi die mensen en honden echt bijt niet grappig gevonden wordt. Niemand lacht als hij zoals jij zegt echt gebeten wordt. Dit voorbeeld is onzin. Een keffende Chi ala daar lach je om.
Daarnaast vind ik het sowieso geen goed plan om honden zo met elkaar om te laten gaan. Ik laat mijn honden niet gebeten worden. Nooit gedaan ook. Bijt een andere hond mijn hond om niks dan probeer ik dat te stoppen. Er worden geen honden gebeten. Niet door mijn hond maar die wordt ook niet gebeten. Welke hond een ontmoeting overleefd is wat mij betreft niet aan de hondjes/honden ongeacht schuld en voorgeschiedenis. Ook bijtende hondjes worden niet doodgebeten door je grotere hond. Het recht van de sterkste geldt niet bij onze huisdieren want dat zijn wij als mens en baasje.
Daarnaast vind ik het sowieso geen goed plan om honden zo met elkaar om te laten gaan. Ik laat mijn honden niet gebeten worden. Nooit gedaan ook. Bijt een andere hond mijn hond om niks dan probeer ik dat te stoppen. Er worden geen honden gebeten. Niet door mijn hond maar die wordt ook niet gebeten. Welke hond een ontmoeting overleefd is wat mij betreft niet aan de hondjes/honden ongeacht schuld en voorgeschiedenis. Ook bijtende hondjes worden niet doodgebeten door je grotere hond. Het recht van de sterkste geldt niet bij onze huisdieren want dat zijn wij als mens en baasje.
-
Brigitte
- Zeer actief
Ik lig nu met een gekneusde heup dankzij een Chi
zaterdag na 9km lopen zat ik met Sjon uit te rusten op een soort verhoging bij een kiosk. Ik had net eten en drinken voor ons neer gezet toen er een loslopende Chi op Sjon afvloog die ik niet gezien had omdat hij naast de verhoging langs liep en die serieus Sjon wilde bijten
dus Sjon nam een sprong naar de hond (hee leuk spelen
wees maar dankbaar Chi dat hij dat dacht) en ik verdraaide (had Sjon aan een korte lijn aan de buikgordel) toen ik viel en lag ineens tussen het eten en drinken op de grond terwijl Sjon bezig was met een tussen zijn poten bijtende herrieschoppende Chi. En ja, terwijl ik daar lag moesten langslopende mensen lachen om het hondje en toen ik eindelijk rechtop stond was Chi baasje snel gevlogen, moest eens andersom zijn 
-
S@ndr@
- Zeer actief
Dat provoceren is gewoon rotgedrag en heel slecht voor hun gezondheid, vroeg of laat krijgen ze t op hun brood, er hoeft maar een grote/ middenslag hond t zat te zijn en de kans te krijgen en dat is soms een kwestie van tiende van secondes
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
en dan is het de schuld van de grotere hond natuurlijk, want die is vals en moet ingeslapenS@ndr@ schreef:Dat provoceren is gewoon rotgedrag en heel slecht voor hun gezondheid, vroeg of laat krijgen ze t op hun brood, er hoeft maar een grote/ middenslag hond t zat te zijn en de kans te krijgen en dat is soms een kwestie van tiende van secondes
ik ben het wel met dinos eens.
voed gewoon je kleine hondje op zonder dat je zijn/haar afmeting een grotere rol laat spelen dan het feit dat ook kleine hondjes honden zijn.
een kleine hond die provoceert (of erger) is net zo fout als een grote hond die dat doet.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
laeken
- Zeer actief
Volgens mij lopen er net zoveel kleine als grote onopgevoede honden rond. Ik word nl vooral belaagd door grote honden en dat is ook altijd zo geweest. Kleine hondjes kom ik weinig tegen in het bos of de polders. Die lopen vooral blokjes om en daar kom ik nooit.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
dat is toch helemaal niet waar het in de stelling om gaatlaeken schreef:Volgens mij lopen er net zoveel kleine als grote onopgevoede honden rond. Ik word nl vooral belaagd door grote honden en dat is ook altijd zo geweest. Kleine hondjes kom ik weinig tegen in het bos of de polders. Die lopen vooral blokjes om en daar kom ik nooit.
het gaat erom dat kleine honden net zo goed opvoeding nodig hebben als grote en dat het niet terecht en ook bijzonder oneerlijk is dat gedrag dat bij grote honden enorme afkeuring wekt bij kleine honden afgedaan wordt met een lach.
en dat jij geen last hebt van onopgevoede kleine hondjes is fijn voor jou, er zijn zat mensen en honden die er wel last van hebben.
maar nogmaals, dat is niet waar het om gaat.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
S@ndr@
- Zeer actief
t is dus niet komisch genoeg dat je er je hondje voor over hebt
.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Als je hondjelief dan met je voet opzij schuift omdat je je eigen grote hond wil beschermen wordt er gekrijst over dierenmishandeling want poekie mag alles maar owee als je poekie terecht wijst...Nanna schreef:Het is allemaal afgrijselijk oneerlijk, maar wel de waan van de dag.
En ik kan me best voorstellen dat men lacht als die wawa van 2 kilo woedend een St. Bernard van over de 100 kilo te lijf wil. Pure slapstick, David tegen Goliath. Beestje lijdt aan zelfoverschatting en dat is komisch.
Men is nu eenmaal altijd altijd voor de underdog.
Als het de Bernard is die uitvalt is het een vuile rothond.
Wen er maar an
En wees gerust, Pirke wordt zodanig opgevoed dat hij niet gillend in de lijn hangt als er een Ierse Wolfshond passeert
Daar wennen ze dan ook maar aan... heb ik ook tegen dat viswijf gezegd letterlijk. Wen dr maar an of voedt dat ding op want de volgende keer gebeurd t gewoon weer.
Ik laat mn hond niet bijten niet door groot en niet door klein.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi