Zo, de eerste nacht hebben we overleefd

. Hij is zo verschrikkelijk ontheemd dat het ons niet verstandig leek om hem voor de nacht naar wéér een nieuw vertrek mee te nemen (en alleen achter laten gingen we natuurlijk sowieso niet doen). Dus manlief is met mr T in de huiskamer gebleven en piep en ik zijn naar de slaapkamer vertrokken.
T heeft nog een tijdje onrustig lopen drentelen en piepen, maar doordat er verder absolute stilte en rust heerste is hij uiteindelijk toch in een mand gaan liggen. Ik lag met oordoppen in dus heb gelukkig erdoorheen kunnen slapen, maar hij heeft af en toe nog even gedrenteld 's nachts. Vanaf 5u was hij echt onrustiger zei manlief en om 6u heeft hij mr T even uitgelaten. Daarna is hij niet meer rustig geweest eigenlijk, tótdat ik ook op was en we na een tijdje allemaal weer gingen zitten.
Hij ligt nu, af en toe zachtjes (of wat harder) piepend, maar hij ligt

. Als hij even stil ligt dan daalt er gelijk weer een rust neer in huis, zalig. Buiten die momenten om is het wel retestressvol hoor

. Ik kan zelf niet zo goed tegen veel geluiden en hij loopt continu te piepen/janken, hijgen en met lange nagels over de houten vloer te trippelen. Ik ben blij dat manlief zich ook echt over mr T ontfermt, zodat ik de zorg niet alleen hoef te dragen.
De katten zijn trouwens ook van het padje af: mr T is erg fel op ze. Godzijdank heb ik een aparte kattenkamer met ook nog eens een raam dat open kan, dus de katten zitten opgesloten in die kamer en kunnen van daaruit zelf in en uit lopen. Totdat mr T wat tot rust gekomen is blijven de katten uit de kamer, want een confrontatie zou nu alleen maar tot meer stress leiden, voor alle partijen. Hij is totaal nog niet bereikbaar op zo'n moment, maar dat komt door zijn algehele toestand nu. Eerst maar eens rust, rust, rust en nog eens rust.
Maar het gaat dus wel al de goede kant op. Gisteravond heeft hij echt nauwelijks gelegen: dat wij rustig zaten was niet genoeg voor hem om rustig te worden. Nu zorgt dat laatste wél al voor (relatieve) rust bij hem, of toch sneller en langer. Jongejonge, wat is ie toch van het padje af. Maar hij was dan ook al erg gestressed in de periode voor hij hier kwam, dus dat zal echt flink zijn tijd nodig hebben. En die zal hij krijgen.
Iemand nog een oplossing voor mijn koude voeten? Mijn sokken zijn de hele dag door zeiknat omdat Mr T de inhoud van de waterbak door het hele huis wenst te verspreiden

.