Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Lune opgenomen - Update pag. 5 - 20/5 Positief!
Moderator: moderatorteam
- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
- Aantal honden: 1
- Mary
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Re: Lune opgenomen
Ik blijf duimen

I.M. Matje/Mahatma 05-08-1999 / 28-08-2009
Mijn maatje en schurkie
- Ri@nne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.
Ik lees het nu pas..
Duimen draaien overuren hier!
Duimen draaien overuren hier!
- Suuz!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
- Aantal honden: 3
Even een update na een chaos dag:
Vanochtend om 10 uur kreeg ik te horen dat ze Lune na de 3e röntgenfoto vanochtend gemaakt te hebben besloten hadden dat ze toch open moest. In de maag en darmen zat gas wat eigenlijk niet verplaatste.
De kans dat ze iets gegeten zou hebben wat dwars zat was klein, maar ze dachten ook aan het in elkaar schuiven van de darmen door het vele braken.
Nou goed, uiteindelijk dus om 11 uur op de operatie tafel, en om 12 uur werd ik gebeld dat alles in orde was in dr darmen en maag. Er zat wel gas, maar dat hebben ze geprobeerd wat weg te drukken/masseren en daarna is ze weer dicht gemaakt. Geen obstructie dus. Wel zagen ze dat haar darmen echt heel erg geïrriteerd/rood zijn. Ook zijn haar lever en milt wat vergroot, maar niet extreem, en volgens de dierenarts goed te verklaren door de ontsteking die er zit. Verder geen tumoren of andere enge dingen.
Ze is nu op een 2e antibioticum gezet, en ze zit nog steeds aan het infuus. Vanochtend bij het bezoek om 10 uur kon er nog net een kwispel vanaf, maar was ze wel heel loom en bleef ze in dr kennel liggen. Ik ben bij dr gaan zitten en heb even een goed potje gejankt. Het feit dat ze open ging, en zo verzwakt maakte me toch best bang. Maar gelukkig heeft ze de narcose goed doorstaan.
Deze foto is van vanochtend vroeg:

Vanmiddag ben ik samen met een vriendin terug gegaan, en voor een hond uit een narcose net 3 uurtjes was ze toch aardig helder. Ze begon direct te kwispelen toen ze mij zag, maar bleef wel liggen. Tot ze de desbetreffende vriendin zag (mijn wandelmaatje met de honden, en die associeert ze dus ook alleen maar met leuke dingen doen) toen durfde ze zowaar overeind te komen.
Heel voorzichtig kwam ze iets uit dr kenneltje, maar het was echt nog wel heel rustig allemaal, maar voor ons wel een goed teken. Ze heeft de kracht en wil wel. Dus hopen dat de behandeling aan slaat.

Vanavond kon ik zelf niet naar de kliniek omdat ik moest werken, en ik was er om 4 uur nog geweest immers. Maar de desbetreffende vriendin bood aan om vanavond nog even bij dr te gaan kijken, en om kwart voor 8 toen ze daar was kwam Lune dr kennel uit lopen, wilde bijna tegen dr aan gaan klimmen (lukte nog niet) om te knuffelen, en was erg blij om dr te zien. De dierenarts was erg blij om deze verbetering te zien, en ze was eigenlijk zelfs bijna op weg naar de deur naar buiten, alsof ze zei, zo, gaan we nu naar huis.....?
Hier de enthousiaste kwispel van vanavond:

en knuffelen met degene die haar het bezoek bracht vanavond:

Ze heeft vanavond wel iets gepoept, maar daar zat overduidelijk minder bloed bij volgens de dierenarts, en ze heeft na de narcose nog wel gebraakt. Het is nu even afwachten wanneer ze wat gaat binnen houden. Ze krijgt dr infuus, antibiotica, en ik geloof ook iets met Glucose per infuus, zodat ze wellicht weer wat meer eetlust krijgt als ik het goed onthouden heb.
Morgen gaan ze smorgens haar nierwaarden weer testen, en kijken of ze inderdaad voeding gaat binnen houden en haar vocht ook binnen houdt.
Mits de nierwaarden gedaald zijn, en ze niet meer spuugt en geen extreme diarree meer heeft zou ze dan eventueel mee naar huis mogen einde van de middag. Dat is waar we nu even van uit gaan, maar ik hou een slag om de arm, het kan ook best zijn dat ze nog even moet blijven. Want ondanks de positieve berichten, zijn dit momenten van 10 minuten, en daarna gaat ze ook weer slapen in dr kennel omdat ze echt wel een jas heeft uitgedaan.
Gelukkig hebben ze inmiddels wel ook urine kunnen opvangen, en dit is opgestuurd voor onderzoek.
Afwachten dus. En de duimen mogen nog even doordraaien voor onze dame.
Vanochtend om 10 uur kreeg ik te horen dat ze Lune na de 3e röntgenfoto vanochtend gemaakt te hebben besloten hadden dat ze toch open moest. In de maag en darmen zat gas wat eigenlijk niet verplaatste.
De kans dat ze iets gegeten zou hebben wat dwars zat was klein, maar ze dachten ook aan het in elkaar schuiven van de darmen door het vele braken.
Nou goed, uiteindelijk dus om 11 uur op de operatie tafel, en om 12 uur werd ik gebeld dat alles in orde was in dr darmen en maag. Er zat wel gas, maar dat hebben ze geprobeerd wat weg te drukken/masseren en daarna is ze weer dicht gemaakt. Geen obstructie dus. Wel zagen ze dat haar darmen echt heel erg geïrriteerd/rood zijn. Ook zijn haar lever en milt wat vergroot, maar niet extreem, en volgens de dierenarts goed te verklaren door de ontsteking die er zit. Verder geen tumoren of andere enge dingen.
Ze is nu op een 2e antibioticum gezet, en ze zit nog steeds aan het infuus. Vanochtend bij het bezoek om 10 uur kon er nog net een kwispel vanaf, maar was ze wel heel loom en bleef ze in dr kennel liggen. Ik ben bij dr gaan zitten en heb even een goed potje gejankt. Het feit dat ze open ging, en zo verzwakt maakte me toch best bang. Maar gelukkig heeft ze de narcose goed doorstaan.
Deze foto is van vanochtend vroeg:

Vanmiddag ben ik samen met een vriendin terug gegaan, en voor een hond uit een narcose net 3 uurtjes was ze toch aardig helder. Ze begon direct te kwispelen toen ze mij zag, maar bleef wel liggen. Tot ze de desbetreffende vriendin zag (mijn wandelmaatje met de honden, en die associeert ze dus ook alleen maar met leuke dingen doen) toen durfde ze zowaar overeind te komen.
Heel voorzichtig kwam ze iets uit dr kenneltje, maar het was echt nog wel heel rustig allemaal, maar voor ons wel een goed teken. Ze heeft de kracht en wil wel. Dus hopen dat de behandeling aan slaat.

Vanavond kon ik zelf niet naar de kliniek omdat ik moest werken, en ik was er om 4 uur nog geweest immers. Maar de desbetreffende vriendin bood aan om vanavond nog even bij dr te gaan kijken, en om kwart voor 8 toen ze daar was kwam Lune dr kennel uit lopen, wilde bijna tegen dr aan gaan klimmen (lukte nog niet) om te knuffelen, en was erg blij om dr te zien. De dierenarts was erg blij om deze verbetering te zien, en ze was eigenlijk zelfs bijna op weg naar de deur naar buiten, alsof ze zei, zo, gaan we nu naar huis.....?
Hier de enthousiaste kwispel van vanavond:

en knuffelen met degene die haar het bezoek bracht vanavond:

Ze heeft vanavond wel iets gepoept, maar daar zat overduidelijk minder bloed bij volgens de dierenarts, en ze heeft na de narcose nog wel gebraakt. Het is nu even afwachten wanneer ze wat gaat binnen houden. Ze krijgt dr infuus, antibiotica, en ik geloof ook iets met Glucose per infuus, zodat ze wellicht weer wat meer eetlust krijgt als ik het goed onthouden heb.
Morgen gaan ze smorgens haar nierwaarden weer testen, en kijken of ze inderdaad voeding gaat binnen houden en haar vocht ook binnen houdt.
Mits de nierwaarden gedaald zijn, en ze niet meer spuugt en geen extreme diarree meer heeft zou ze dan eventueel mee naar huis mogen einde van de middag. Dat is waar we nu even van uit gaan, maar ik hou een slag om de arm, het kan ook best zijn dat ze nog even moet blijven. Want ondanks de positieve berichten, zijn dit momenten van 10 minuten, en daarna gaat ze ook weer slapen in dr kennel omdat ze echt wel een jas heeft uitgedaan.
Gelukkig hebben ze inmiddels wel ook urine kunnen opvangen, en dit is opgestuurd voor onderzoek.
Afwachten dus. En de duimen mogen nog even doordraaien voor onze dame.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
Re: Lune opgenomen - Update pag. 4
Pjoew zeg, ben zo blij met de update. Nog heel zorgelijk dus, maar ook positief dat er een kwispel komt en wat meer kracht/leven. Kan me voorstellen dat je flink moet janken dan. Je wilt je meisje zo niet daar zien. Nogmaals veel sterkte. Ik blijf duimen.

- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
- Aantal honden: 2
Wat een zorgen en niet leuk om haar daar achter te moeten laten.
Ik duim stug door!
Ik duim stug door!
-
Mieke-Bo
Oef heftige zorgen... Sterkte lieve lune!
- Le Grand
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendéen
- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
Gelukkig zijn er geen rare dingen aangetroffen. Hopelijk knapt ze nu snel op.
Heel veel sterkte en beterschap!
Heel veel sterkte en beterschap!
Groetjes, Marjan
- Evertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix
Pff de duimen moeten dus nog even doordraaien!
Hopelijk zet het herstel door en mag ze snel verder thuis aansterken!
Hopelijk zet het herstel door en mag ze snel verder thuis aansterken!
- Yeufke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
De duimen blijven draaien voor Lune. 
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Ik hoop dat ze snel opgeknapt en ze mee naar huis kan, sterkte.
. Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
He, jouw wandelmaatje ken ik. Fijn dat het beter lijkt te gaan met Lune. Ik blijf duimen hoor!!

- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Hopelijk gaat het herstel spoedig!

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
-
jome
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Wat een zorgen, sterkte!!
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
- Suuz!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
dat weet ikSas schreef:He, jouw wandelmaatje ken ik. Fijn dat het beter lijkt te gaan met Lune. Ik blijf duimen hoor!!
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 0
Al met al gelukkig redelijk positief maar ik blijf duimen

Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Ik duim dat ze snel goed opknapt 
- Rea
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor - Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Dat klinkt in ieder geval een klein beetje positief maar voor alle zekerheid blijf ik ook nog ff duimen dat ze helemaal opknapt.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite- Belle
- Zeer actief
Dat klinkt toch al redelijk positief! Hopelijk zet het zich zo door.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Gelukkig toch wat positief en nu heel hard hopen en duimen dat de verbetering doorzet en ze lekker mee naar huis
mag morgen (vandaag)

mag morgen (vandaag)
-
Laura84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Contacteer:
Fijn dat het weer wat beter gaat, toch draaien mijn duimen flink door
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
-
g.vercoelen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): border collie
mijn duimen blijven hier draaien voor Lune 
- Elly*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
toch wel een opluchting dit bericht van jou. Ik blijf duimen dat de verbetering zich voortzet.
- Terry
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Wetter
Fijn dat het wat beter gaat met Lune en hoop dat ze snel weer op haar eigen plekje thuis ligt. Blijf nog wel even duimen.
Groetjes, Terry
- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Contacteer:
Heel veel sterkte en beterschap. Ik duim!
- Caro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tervuerense herder
In ieder geval fijn dat er geen enge dingen gevonden zijn. Nu maar hopen dat ze helemaal opknapt. Weten ze trouwens hoe die gasvorming is ontstaan?

Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15