Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Oplossingen voor verkeerde baas hond combinaties.
Moderator: moderatorteam
-
Manu
Re: Oplossingen voor verkeerde baas hond combinaties.
Ik ging uit van de nietswetende hondeneigenaar die rondloopt met een jonge Stafford of ander gecompliceerder (qua socialiteit dan) ras. Nu nog vriendelijk maar al bepaalde tekenen missend door de baas.
Meestal als er al eens iets voorgevallen is neemt die eigenaar de verantwoordelijkheid wel. Tenminste, dat is mijn ervaring.
Dan blijft zo'n hond vaak wél aan de riem. Terwijl er de maanden daarvoor misschien al meerdere tekenen zijn geweest die een hondenkenner herkent en ziet als fixatie terwijl baas denkt dat hondjelief alleen maar wil spelen.
Meestal als er al eens iets voorgevallen is neemt die eigenaar de verantwoordelijkheid wel. Tenminste, dat is mijn ervaring.
Dan blijft zo'n hond vaak wél aan de riem. Terwijl er de maanden daarvoor misschien al meerdere tekenen zijn geweest die een hondenkenner herkent en ziet als fixatie terwijl baas denkt dat hondjelief alleen maar wil spelen.
-
S@ndr@
- Zeer actief
Zo ben ik aan Baco gekomen en t was een match made in heaven, en t heeft mijn liefde voor molssers aangewakkerd en ik heb heel veel van en met hem geleerd, ik had die ervaring niet graag willen missen en die hond ook niet.TessaThomas schreef:Nee, als je een idee hebt wat je wilt niet. Dan is erover nagedacht, heb je eisen en ben je kritisch, wat het écht lastig kan maken. Ik snap wel wat Martin bedoeld, want nu opent een leek marktplaats, typt een ras in wat hem leuk lijkt, zoekt er één een beetje in de omgeving en gaat de pup halen. (Als je er of geen verstand van hebt of het je niet zo interesseert).S@ndr@ schreef:ik vind dat je evengoed al je hemd uit je broek moet lopen om een leuke hond, pup te vinden, zo gemakkelijk is dat helemaal niet als je een idee in je hoofd hebt van wat je wilt, dan is echt niet iedere pup of nest goed hoor.
zo slecht allemaal.
er staan ook goede fokkers op de marktplaats, als ze pups over hebben of afzeggingen,.... dan kan die marktplaats best een goed plek zijn om ze onder de aandacht te brengen, waarom niet
- Sanchis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
- Aantal honden: 3
Marktplaats maakt het nemen van een hond echt niet toegankelijker. We hadden vroeger altijd honden zonder papier. Dan hadden de buren een nestje, je keek in de krant of bij de advertenties in een supermarkt. Zoveel is er nu ook weer niet veranderd met de komst van Internet.
Dat zijn we toch niet vergeten?
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Aantal honden: 2
Van mij hoeft het verbod op aanbieden van dieren op marktplaats niet hoor, maar ik snap wel dat de drempel daardoor veel lager is. Het is alleen geen oplossing om dat af te schaffen denk ik. Voor iemand die precies weet wat die zoekt is het moeilijker om een pup te vinden, dan voor iemand die niet zulke strenge eisen heeft.S@ndr@ schreef:Zo ben ik aan Baco gekomen en t was een match made in heaven, en t heeft mijn liefde voor molssers aangewakkerd en ik heb heel veel van en met hem geleerd, ik had die ervaring niet graag willen missen en die hond ook niet.TessaThomas schreef:Nee, als je een idee hebt wat je wilt niet. Dan is erover nagedacht, heb je eisen en ben je kritisch, wat het écht lastig kan maken. Ik snap wel wat Martin bedoeld, want nu opent een leek marktplaats, typt een ras in wat hem leuk lijkt, zoekt er één een beetje in de omgeving en gaat de pup halen. (Als je er of geen verstand van hebt of het je niet zo interesseert).S@ndr@ schreef:ik vind dat je evengoed al je hemd uit je broek moet lopen om een leuke hond, pup te vinden, zo gemakkelijk is dat helemaal niet als je een idee in je hoofd hebt van wat je wilt, dan is echt niet iedere pup of nest goed hoor.
zo slecht allemaal.
er staan ook goede fokkers op de marktplaats, als ze pups over hebben of afzeggingen,.... dan kan die marktplaats best een goed plek zijn om ze onder de aandacht te brengen, waarom niet
Maar idd, je moet toch ooit ergens beginnen.
- mmartinn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 1
Ik heb het meer over adverteren in het algemeen.Sanchis schreef:Marktplaats maakt het nemen van een hond echt niet toegankelijker. We hadden vroeger altijd honden zonder papier. Dan hadden de buren een nestje, je keek in de krant of bij de advertenties in een supermarkt. Zoveel is er nu ook weer niet veranderd met de komst van Internet.
Of dat er 1 advertentiesite komt voor dieren (honden) waarbij je aan een aantal eisen moet voldoen als aanbieder.

-
Dinos
De chip is verplicht misschien is hier wat extra,s mee te behalen, b.v verantwoording verkochte hond nog 2 jaar bij vorige eigenaar laten. De drempel is dan hoog je hondje te verkopen.Voor fokkers zou een andere regeling moeten komen , Wat dus in zou houden dat ze zich inschrijven k.v.k en dus een geregistreerd bedrijf zijn. Ik ben ook maar wat aan het brainstormen en er zullen in deze questie heel veel haken en ogen zijn.
- mmartinn
- Zeer actief
Elk idee begint met het feit dan het gros er om lacht (Steve Jobs bv, en kijk nu eens), elk idee moet ook bijgesteld en aan geschaaft worden, maar moet ergens een begin zijn toch.Dinos schreef:De chip is verplicht misschien is hier wat extra,s mee te behalen, b.v verantwoording verkochte hond nog 2 jaar bij vorige eigenaar laten. De drempel is dan hoog je hondje te verkopen.Voor fokkers zou een andere regeling moeten komen , Wat dus in zou houden dat ze zich inschrijven k.v.k en dus een geregistreerd bedrijf zijn. Ik ben ook maar wat aan het brainstormen en er zullen in deze questie heel veel haken en ogen zijn.

- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Precies. Zo ben ik aan Skadi gekomen. Die zou naar de UK gaan, maar die mensen konden geen goed huis vinden voor de quarantaineperiode.S@ndr@ schreef:er staan ook goede fokkers op de marktplaats, als ze pups over hebben of afzeggingen,.... dan kan die marktplaats best een goed plek zijn om ze onder de aandacht te brengen, waarom niet
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- Sanchis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
Maar waarom moet je aan 'eissen' voldoen? Wie stelt die eisen op, en wie gaat de controleur van die eisen dan betalen? Wordt een pup dan zo'n gevoelig handelswaar, dat een briefje bij de supermarkt ineens een illegale advertentie maakt?mmartinn schreef:Ik heb het meer over adverteren in het algemeen.Sanchis schreef:Marktplaats maakt het nemen van een hond echt niet toegankelijker. We hadden vroeger altijd honden zonder papier. Dan hadden de buren een nestje, je keek in de krant of bij de advertenties in een supermarkt. Zoveel is er nu ook weer niet veranderd met de komst van Internet.
Of dat er 1 advertentiesite komt voor dieren (honden) waarbij je aan een aantal eisen moet voldoen als aanbieder.
Waarom moet een fokker van hondjes aan eisen voldoen, maar een fokker van paarden, koeien, schapen en dwerghamsters niet? En wat gebeurt er als je teef per ongeluk wordt gedekt, en je voldoet niet aan 'eisen' (wat dat ook moge zijn).
En drijven we daarbij de hele hondenfok niet in de handen van de rashondenfokkers, waardoor je genetisch nòg meer afgebakende eilandjes krijgt wat erfelijke afwijkingen in de hand werkt? Ik denk dat het heel goed is voor de honden dat er hier en daar nog willekeurig erop los wordt gekruist. Zouden ze meer moeten doen, als je het mij vraagt.
Ik vind dat je een heel onsamenhangend verhaal presenteert, zonder realiteitszin.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
- mmartinn
- Zeer actief
Naast eisen moet het ook voordelen opleveren.
Kennisvergaring is zoiets, hulp etc
Dus niet standaard een fotootje erop mikken en wachten totdat puplief met de eerste de beste chapo mee gaat.
Mensen kunnen dan ook licht gestuurd worden om op een gereguleerde manier van hun hondje af te komen.
Kennisvergaring is zoiets, hulp etc
Dus niet standaard een fotootje erop mikken en wachten totdat puplief met de eerste de beste chapo mee gaat.
Mensen kunnen dan ook licht gestuurd worden om op een gereguleerde manier van hun hondje af te komen.

- dagmar88
- Zeer actief
Ach, nog maar weer eens...mmartinn schreef:
Belgische marktplaats http://www.intramarkt.be/dieren_en_toeb ... ppies.html
Volgens mij mag er in Belgie nog meer met dieren dan in Nederland. Heb je daar ook niet zo'n markt?
http://www.health.belgium.be/eportal/An ... 2JkyVdFotk
In NL is de verkoop van pups in dierenspeciaalzaken daarentegen niet verboden.
- sky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.
Ik heb toch echt meer moeite gehad met mijn herder op te voeden dan mijn border collie en staff/Pitt/boxer kruising hoor.iones schreef:Wat zijn moeilijke rassen?
Ik denk de rassen die het vaakst ter herplaatsing worden aangeboden op marktplaats en in asiels.
Jack russels vallen daar onder. Ik vind het ook gemakkelijke honden, maar ik geef ze dan ook de nodige beweging en de meeste honden moeten dat gewoon ontberen.
Staffords vallen er ook onder. Gezien hun aantallen in de herplaatsing.
Herders vallen er ook onder. Niet dat ze moeilijk op te voeden zijn. Maar mensen voeden dus gewoon niet op en dan worden ze lastig.
Op deze manier zijn ze denk ik makkelijk te definiëren.
En inderdaad broodfokken verbieden. Oepsnestjes kan eenmalig, maar ene tweede keer wordt verdacht.
Ik heb ook heel wat moeilijke probleem honden heropgevoed maar deze was ondanks dat hij nu super luistert toch echt het moeilijks.
Heeft niets te maken met niet opvoeden.
Niet alleen bij de herder maar ook bij andere rassen verkijken mensen zich op de tijd en moeite die je in een hond moet stoppen, misschien juist bij herders omdat daarvan gedacht word dat deze vol Will to please en baas afhankelijk geboren worden (niet allemaal dus).
Volgens mij gaan er pas dingen veranderen in positieve zin wanneer mensen beseffen dat ze te maken hebben met verschillende rassen en karakters.
En dus niet voor het uiterlijk gaan van een hond maar eerst kijken wat ze kunnen bieden, dan wat ze met de hond willen (gezelschap, trainen en zo ja hoeveel, lange, korte wandelingen enz enz) dan vanuit de rassen die over blijven kijken naar de lijnen en het gedrag en dan pas naar uiterlijk.
En ja zo kies ik mijn honden uit.
- Biet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder
Ik lees eigenlijk alleen maar administratieve oplossingen.
Met administratie regel je niets, je registreert alleen maar.
Leuke bedoelingen, maar het gaat niks doen aan 'verkeerde baas hond combinaties'.
Leuke bedoelingen, maar het gaat niks doen aan 'verkeerde baas hond combinaties'.
Wiel
-
Dinos
Ja helemaal gelijkBiet schreef:Ik lees eigenlijk alleen maar administratieve oplossingen.
Als je je rijbewijs hebt en rijdt door rood ,zet je auto op invalideplek, scheurt over zebra heen terwijl er 10kinders staan te wachten.Dit zij excessen en zal je nooit kunnen voorkomen, en voorzien.
Maar dit is dus houder die afgerekend moet worden en niet de hond.
- mmartinn
- Zeer actief
Dat zowieso.Dinos schreef: Maar dit is dus houder die afgerekend moet worden en niet de hond.
Maar misschien is het voorkomen dat zo'n hond uberhaupt bij zo'n (verkeerde) houder komt ook wel iets.

-
Dinos
De drempel verhogen om een hond te kunnen /mogen aanschaffen zou een oplossing zijn, maar in welk perspectief dit alles moet is mij ook nog een groot raadsel.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Dan moet je eerst bepalen wie die broodfokkers of handelaren zijn.Valerie schreef:Broodfok en hondenhandel strafbaar maken.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- mmartinn
- Zeer actief
Zou wel makkelijk zijn inderdaad!marian* schreef:Dan moet je eerst bepalen wie die broodfokkers of handelaren zijn.Valerie schreef:Broodfok en hondenhandel strafbaar maken.

- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
Ik bepaal zelf nog wel wat voor hond ik in huis haal.
Liefst zo stoer en scherp mogelijk
- mmartinn
- Zeer actief
Wat doe je dan met je huidige honden?Suske schreef:Ik bepaal zelf nog wel wat voor hond ik in huis haal.

-
Neeltje
Je kunt heel hard blijven dromen. Ook voor het bestaan van internet kon je overal honden vandaan krijgen, daar heb je geen internet voor nodig.mmartinn schreef:Ik heb het meer over adverteren in het algemeen.Sanchis schreef:Marktplaats maakt het nemen van een hond echt niet toegankelijker. We hadden vroeger altijd honden zonder papier. Dan hadden de buren een nestje, je keek in de krant of bij de advertenties in een supermarkt. Zoveel is er nu ook weer niet veranderd met de komst van Internet.
En by the way als je één site heb, wie gaat die aanbieders dan allemaal thuis controleren, of worden ze op hun blauwe ogen geloofd? Want als er maar één site is, staan daar heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel advertenties op. Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel.
- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
Nou, de een bijt en de ander wordt standaard aangezien voor pliesiehondmmartinn schreef:Wat doe je dan met je huidige honden?Suske schreef:Ik bepaal zelf nog wel wat voor hond ik in huis haal.
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Daar kom je wel achter als de computers van het chipregistratiekantoor gelinked worden met de belastingdienst.marian* schreef:Dan moet je eerst bepalen wie die broodfokkers of handelaren zijn.Valerie schreef:Broodfok en hondenhandel strafbaar maken.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Oplossingen voor verkeerde baas hond combinaties.
Toch vraagt het inschatten van een baas-hond combi ook de nodige zelfkennis onder bazen. Had ik vooraf geweten dat Luna zoals Luna zou worden had ik het niet aangedurfd en ik denk dat ze voor iedere eerste hondeneigenaar wel wat "veel" is. We zijn inmiddels vier jaar onderweg en ik denk dat we het heel aardig doen. Had ik vooraf het plaatje van Luna nu geschetst op het forum en advies gevraagd of ik haar moest nemen, hadden veel mensen, waaronder ikzelf, gedacht "nahh doe maar niet". Het is maar subjectief natuurlijk. Het ligt ook aan hoeveel tijd en energie je bereid bent te investeren.
Daarbij als een ander voor mij gaat bepalen wat ik wel en niet kan of wat wel of niet bij mij past ben ik er snel klaar mee denk ik...
Daarbij als een ander voor mij gaat bepalen wat ik wel en niet kan of wat wel of niet bij mij past ben ik er snel klaar mee denk ik...
Laatst gewijzigd door luna2906 op 01 mei 2014 22:36, 1 keer totaal gewijzigd.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Ik denk dat dat lastig wordt bij import uit het Oostblok.Wolfsblut schreef:
Daar kom je wel achter als de computers van het chipregistratiekantoor gelinked worden met de belastingdienst.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
korthaar
- Zeer actief
Houden zo, er komen hele leuke hondjes vandaan en zo geweldig is het hier ook allemaal niet.marian* schreef:Ik denk dat dat lastig wordt bij import uit het Oostblok.Wolfsblut schreef:
Daar kom je wel achter als de computers van het chipregistratiekantoor gelinked worden met de belastingdienst.
- Plumeau
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 leen-shelties en 1 leen-collie
Ik heb het idee dat er meerdere sporen samen moeten werken.
1- impulsaankopen moeilijker maken.
Dit is een makkelijke kreet, maar de uitvoering is lastig. Ik wil dat een goede fokker zijn klanten wel kan bereiken, maar een broodfokker niet.
Een van de opties die in me opkomt is een eis dat de pupkoper minimaal 2 weken voordat de pup wordt opgehaald de pup persoonlijk moet bezoeken, maar ja... hoe controleer je zoiets?
2- basiskennis van mensen vergroten.
Mensen maken veel keuzes waarbij ze geen idee hebben van de wereld die daarachter ligt. Op de lagere scholen hoort een vorm van Maatschappijkennis aangeleerd te worden, waarin onder andere de dierlijke gedragskenmerken worden toegelicht. Als een kind al weet dat honden een eigen taal hebben waarover je heel veel informatie kan vinden, dan is de kans kleiner dat deze later als volwassene een hond verpest.
3- strikt handhaven bij beginnende problemen.
Binnen ons politiepersoneel zouden een paar mensen zich toe moeten leggen op hondengedrag, bijvoorbeeld de al bestaande hondengeleiders. Een wijkagent signaleert dat er iets niet goed lijkt te gaan en de gespecialiseerde agent komt observeren. Bevestigt deze dat er een probleem is (nog zonder dat er een bijtincident heeft plaatsgevonden), dan kan deze agent een muilkorf reeds verplichten. Uiteraard moet de maatschappij daar wel geld voor over hebben, want een paar keer voor jan-x lopen patroulleren in de wijk kost wel manuren
En als de agent een fout maakt, moet er ook weer een procedure zijn waarmee de eigenaar van de muilkorfplicht af kan komen.
De wijkagent kan bij 'sterke honden' daarnaast veel eerder beboeten van het negeren van aanlijnplicht. Ik vind het nogal een verschil of er een mogelijke kuitenbijter losloopt, of dat iemand zijn rotweiler niet bij zich kan houden.
Edit: zin verduidelijkt
1- impulsaankopen moeilijker maken.
Dit is een makkelijke kreet, maar de uitvoering is lastig. Ik wil dat een goede fokker zijn klanten wel kan bereiken, maar een broodfokker niet.
Een van de opties die in me opkomt is een eis dat de pupkoper minimaal 2 weken voordat de pup wordt opgehaald de pup persoonlijk moet bezoeken, maar ja... hoe controleer je zoiets?
2- basiskennis van mensen vergroten.
Mensen maken veel keuzes waarbij ze geen idee hebben van de wereld die daarachter ligt. Op de lagere scholen hoort een vorm van Maatschappijkennis aangeleerd te worden, waarin onder andere de dierlijke gedragskenmerken worden toegelicht. Als een kind al weet dat honden een eigen taal hebben waarover je heel veel informatie kan vinden, dan is de kans kleiner dat deze later als volwassene een hond verpest.
3- strikt handhaven bij beginnende problemen.
Binnen ons politiepersoneel zouden een paar mensen zich toe moeten leggen op hondengedrag, bijvoorbeeld de al bestaande hondengeleiders. Een wijkagent signaleert dat er iets niet goed lijkt te gaan en de gespecialiseerde agent komt observeren. Bevestigt deze dat er een probleem is (nog zonder dat er een bijtincident heeft plaatsgevonden), dan kan deze agent een muilkorf reeds verplichten. Uiteraard moet de maatschappij daar wel geld voor over hebben, want een paar keer voor jan-x lopen patroulleren in de wijk kost wel manuren
De wijkagent kan bij 'sterke honden' daarnaast veel eerder beboeten van het negeren van aanlijnplicht. Ik vind het nogal een verschil of er een mogelijke kuitenbijter losloopt, of dat iemand zijn rotweiler niet bij zich kan houden.
Edit: zin verduidelijkt
Laatst gewijzigd door Plumeau op 02 mei 2014 08:41, 1 keer totaal gewijzigd.
-
S@ndr@
- Zeer actief
tja, mijn irritante kuiten bijter die bijt ook echt -als puntje bij paaltje komt, mijn CC van 65 kilo loopt los negeert en blijft netjes op de stoep. wat jij wilt hoor
ga je dus weer op t formaat af en je gaat scheef, heel erg scheef.
I k hou die kleine wel lekker vast en geef die grote t vertrouwen dat hij verdiend, en als er mensen aan komen doe ik hem voor de vorm even vast- niet dat ik hem tegen zou kunnen houden hoor met de riem als hij iets zou willen doen, hij is sterker dan ik ben namelijk, maar mensen voelen zich dan veilig
tja, mensen zijn rare wezens en maken heel vaak een verkeerde inschatting- op formaat ja
I k hou die kleine wel lekker vast en geef die grote t vertrouwen dat hij verdiend, en als er mensen aan komen doe ik hem voor de vorm even vast- niet dat ik hem tegen zou kunnen houden hoor met de riem als hij iets zou willen doen, hij is sterker dan ik ben namelijk, maar mensen voelen zich dan veilig
- Plumeau
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 leen-shelties en 1 leen-collie
Ik kijk naar de mate van gevaar: een niet opgevoede kuitenbijter is zeer vervelend, maar een niet opgevoede St. Bernard is levensgevaarlijk. Zolang er geen incidenten plaatsvinden vind ik dat je met die kleintjes het langer aan kan blijven kijken dan met een grote.S@ndr@ schreef:tja, mijn irritante kuiten bijter die bijt ook echt -als puntje bij paaltje komt, mijn CC van 65 kilo loopt los negeert en blijft netjes op de stoep. wat jij wilt hoorga je dus weer op t formaat af en je gaat scheef, heel erg scheef.
I k hou die kleine wel lekker vast en geef die grote t vertrouwen dat hij verdiend, en als er mensen aan komen doe ik hem voor de vorm even vast- niet dat ik hem tegen zou kunnen houden hoor met de riem als hij iets zou willen doen, hij is sterker dan ik ben namelijk, maar mensen voelen zich dan veiligtja, mensen zijn rare wezens en maken heel vaak een verkeerde inschatting- op formaat ja
Als het duidelijk is dat de kleine bijt (al dan niet na een gelukte poging daartoe), dan zeg ik nergens dat je die kleine niet aan moet pakken!
-
S@ndr@
- Zeer actief
ik wordt een beetje sikkeneurig van mensen die denken dat een grote hond wel zal bijten, als eigenaar heb je t meeste profijt van je grote hond een degelijke opvoeding te geven, die kutkeffers daarentegen krijgen zo ongeveer nul opvoeding
.
en wees niet ongerust als eigenaar van zo`n grote - pak ik die kleine net zo goed aan heb een pleuris hekel aan ongeleide projectielen, maar
dus of alles vast en vooral ook die kutkeffers en niet denken van die groters bijten harder. gewoon geen onderscheid dan, de onopgevoede mormels die ik hier tegenkom, komen geen van allen tot mijn knie
en wees niet ongerust als eigenaar van zo`n grote - pak ik die kleine net zo goed aan heb een pleuris hekel aan ongeleide projectielen, maar
dus of alles vast en vooral ook die kutkeffers en niet denken van die groters bijten harder. gewoon geen onderscheid dan, de onopgevoede mormels die ik hier tegenkom, komen geen van allen tot mijn knie