Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bedankt voor de tip.

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Re: Bedankt voor de tip.

Ongelezen bericht door Branka »

Devel schreef:
thom schreef:Zeg Devel, misschien een kleine tip, hang straks je baby ook een TT om, de baby gaat er niet dood aan en het opvoeden gaat lekker snel. :piew:
Jezes thom ga eens lezen ik heb het over een stroomdraad en geen tt!!!! Dat bedoel ik dus met lezen wat je wil lezen
Heb je wel eens een stroomdraadje gevoeld? Moet je dan voor de gein eens proberen voor je dat aanraadt. Want ik heb het idee dat de tik die je daarvan krijgt niet veel onderdoet aan de tik van een tt. Wordt niet voor niets gebruikt om dieren als paarden en koeien in het land te houden ;)
korthaar schreef:
malinois schreef:
bouvierpoedel schreef:Ben er meestal wel voor om in 1 x duidelijkheid te verschaffen ,in zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Ik weet niet hoe hard/eigewijs de hond is van TS en weet ook niet hoe hoog de stroomstoot is die er op die hoogste stand zit.
Schijnbaar heeft het toch geholpen als ik het zo lees.
Schaar het bij de rest van de fouten die iedereen wel eens gemaakt heeft bij het opvoeden.
Dat ben ik met je eens maar wel aangepast aan de hond. Je moet niet gaan opbouwen maar hij hoeft ook geen licht te geven. Met zo'n ding weet je dat simpelweg nooit... dan zul je kwaliteit moeten kopen.
Maar dan nog moet je weten wat je doet en dat doet ie niet gezien zijn vragen die er na komen. Dat had je vooraf al moeten bedenken...
Denk maar zo: als je de hond niet de kans geeft zich helemaal vol te tanken met adrenaline heb je geen stroomband nodig, want dan blijft ie bereikbaar. Dan helpt ook het tintelstandje niet meer.
Tenzij je natuurlijk voor de e-collar american way methode wilt gaan.
Dat voorkomen dat een hond zich vol kan tanken met adrenaline noemen mensen ook wel opletten en opvoeden. Voorkomen i.p.v. genezen.
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Re: Bedankt voor de tip.

Ongelezen bericht door Gollum »

bouvierpoedel schreef:Ben er meestal wel voor om in 1 x duidelijkheid te verschaffen ,in zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Ik weet niet hoe hard/eigewijs de hond is van TS en weet ook niet hoe hoog de stroomstoot is die er op die hoogste stand zit.
Schijnbaar heeft het toch geholpen als ik het zo lees.
Schaar het bij de rest van de fouten die iedereen wel eens gemaakt heeft bij het opvoeden.
Ik vond het niet eens zo verkeerd dat Gol als jonge hond het schrikdraad is ingerend toen ze achter de koeien aan ging. Ze is nooit meer achter de koeien aan gegaan, ze gaat er met een grote boog omheen. Ik had het niet beter kunnen doen. Daar ligt wel het gevaar gelijk want als je zelf zo'n schrikreactie wilt veroorzaken moet de timing wel perfect zijn.
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”