Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dogtrail Cunos 2014

Voor de evenementen die niet in de andere rubrieken passen.
Ook geschikt voor aankondigingen met betrekking tot workshops en lezingen.

Moderator: moderatorteam

Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Dogtrail Cunos 2014

Ongelezen bericht door Zamunda »

Leuk om te lezen allemaal :ok: .

Over die afstand: 20 à 30 km had ik niet verwacht. Normaal gesproken hoef je me voor zo'n afstand ook echt niet mee te vragen. Maar ik kan me zomaar voorstellen dat het belang van de afstand flink naar de achtergrond verdwijnt door al het leuks wat je doet en meemaakt! Heerlijk met andere hondenliefhebbers en honden allerlei leuke en spannende dingen doen :cheer: . Wie weet, volgend jaar...
Jeannettebo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Het is op een dag ook eerder 15-20 km, meer als 20 is zeldzaam, of je moet heel erg fout lopen. Dat laatste lukt vernamelijk een mevrouw met een stel boeven :engel:
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Jeannettebo schreef:Het is op een dag ook eerder 15-20 km, meer als 20 is zeldzaam, of je moet heel erg fout lopen. Dat laatste lukt vernamelijk een mevrouw met een stel boeven :engel:
Ooooooh, dat klinkt al een stuk beter :E: . Waar kan ik me aansluiten? Ik ga alleen ab-so-luut niet bij gerda dan :engel: .
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

15 km is een prima wandelafstand vind ik, als je gezond bent en geen klachten hebt aan benen of rug ofzo, moet dat voor iedereen te doen zijn. Voor een hond is het al helemaal geen probleem. 20 km vind ik zelf altijd wel een beetje de limiet van wat nog leuk is, al is dat op zon weekend natuurlijk heel anders. Het is dat ik dan net op vakantie ben of net terug, we doen een tocht van 110 km dus ik denk dat ik dan wel ff genoeg wandel gezien heb ;)
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sanne!! »

ik heb op een dag mezelf ingeschreven voor de 80 van de langstraat. 80km lopen in 20u? als ik me niet vergis.
helaas werd ik afgevoerd met de brancard op 67km. dat is mijn limiet denk ik....?
maar dit jaar vind ik het nog te vroeg voor Nala anders was ik aangesloten bij de mad dog athletics.

edit: en voor een fijne heupgordel moet je bij floys zijn.
niet duur en degelijk!
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Ja, Beau trekt. Hij loopt normaal grote einden alleen los dus dan maakt het niet zo veel uit, maar als we nu 20km lopen aan de riem wil ik wel graag een tuig met goede drukverdeling. En na vijf kilometer zal het trekken wel weer mee gaan vallen, maar B is tegen die tijd elf dus ik vind het prettig om dan iig goed tuig te hebben. Bedankt voor de rest van de tips!
Afbeelding
Frouke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell en Border Collie

Ongelezen bericht door Frouke »

Woehoe, wij zijn er ook weer bij dit jaar! :cheer: :cheer: :cheer: Heb er nu al zin in!

Vorig jaar hebben wij de eerste dag dik 20 km gelopen, maar toen zijn we ook wel errug fout gegaan. Jaar daarvoor trouwens ook :mrgreen:. Dat wij nog ergens in de middenmoot eindigen komt echt door onze hondjes die de opdrachten goed doen haha. Maar wij gaan ook voor de fun hoor, alleen de voorpret is al leuk :D
Frouke
Zeer actief

Hilde schreef:Ja, Beau trekt. Hij loopt normaal grote einden alleen los dus dan maakt het niet zo veel uit, maar als we nu 20km lopen aan de riem wil ik wel graag een tuig met goede drukverdeling. En na vijf kilometer zal het trekken wel weer mee gaan vallen, maar B is tegen die tijd elf dus ik vind het prettig om dan iig goed tuig te hebben. Bedankt voor de rest van de tips!
Ik heb zelf het Web Master Harness van Ruffwear, vind ik echt een fijn tuig voor dit soort dingen. Las een stukje terug iets over het warmhouden van je hond, het warmste is als ze een stukje van de grond liggen. Ik heb voor Abbey een stretcher (voor mezelf trouwens ook) en dat scheelt echt enorm in de kou. Maar dat is wel weer een investering, wat je ook kan doen is bij een bouwmarkt een rol bubbeltjesplastic halen en een paar lagen onder de bench/kussen doen, dat doe ik bij winterwedstrijden ook. En lekker een jasje aan :D
Hilde
Zeer actief

Ja, dat tuig lijkt me ook geschikt, maar Beau gaat bij spanning sneller borstelen dan andere overduidelijke signalen geven en door zo'n tuig kunnen andere honden/mensen dat niet meer zo goed zien ben ik bang. Voor specifiek dit weekend maakt dat niet veel uit omdat ik hem zelf gewoon lees en aan de riem heb, maar als ik dat tuig op andere plekken ga gebruiken weet ik niet of dat handig is..
Afbeelding
nomo
Zeer actief

Ongelezen bericht door nomo »

Ik vind dat we volgend jaar best een HF team kunnen maken :cheer: Lijkt me ook zo leuk om mee te doen!
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

We gaan binnenkort vast een keertje een kennismakingwandeling doen Hilde. Sowieso als de thuisopdracht binnenkomt (vaak vlak voor de zomervakantie). Dan kan je de ruffwear web master harnass wel proberen. We hebben twee maten. Die van onze borders, maar ik heb ook nog een grotere van Santos liggen (die ook enkele jaren heeft meegelopen). Verder heb ik ook de hurtta pro voor Kay en de Hurtta lifeguard voor Norah. Maar tijdens trail gebruik ik dus de ruffwear, omdat die als extra voordeel heeft dat ik mijn hond er echt aan kan optillen (ze glijden uit de hurtta). Dus genoeg pasmateriaal hier. Moet zeggen dat ik ook gewoon met een autotuig van karlie heb gelopen het eerste jaar en zelfs toen wij drie honden meenamen eentje aan een omgekeerde u-lead (Dan is het een gewoon tuig). Heb ook nog een soort neplerig tuig.

Het eerste jaar hebben wij gedaan aan de goedkope heupgordel met lijn van de zooplus. Hebben we 2 jaar mee gelopen geloof ik. Met prijzengeld hebben wij toen de heupgordels aangechaft. Zo langzamerhand verzamelen we steeds meer.

Teamgenote die dit jaar niet meeloopt had vorig jaar ook oudere hond mee. Ik heb een fleecepakje van hurtta of ruffwear en die heb ik toen uitgeleend. Die van ons hebben 's nachts een dekje op (ze liggen apart in benches en niet bij ons). En de benches staan op zeil en zijn ook afgedekt. En ik heb veel dekens mee. Ik laad mijn auto vol met dekens. Dus daardoor geen kou haha.
Afbeelding
MJ
Zeer actief

Ongelezen bericht door MJ »

Heb er ook weer zin in ! :cheer:
Hilde
Zeer actief

Oh super Sandra, dan kan ik dan eens passen! Die Ruffwear lees ik meer goeds over, maar vind dus alleen zelf het nadeel dat hij niet kan borstelen dan.. Maar misschien is dat wel overkoombaar, ik heb hem toch altijd in het oog. Voordeel is inderdaad dat ik hem wel op kan tillen, wat je zegt. Hurrta vind ik dan weer mooier.. Twijfel, twijfel, haha. Mooi is wel het minst belangrijk.
Ik denk ook dat ik zo'n heupgordel van Zooplus aanschaf, is niet duur en ik zal er toch voornamelijk mee lopen tijdens Dogtrail en misschien oefenen met lange afstanden aan de lijn.
Beau ligt wel bij mij 's nachts, maar een fleecepakje is geen slecht idee, plus allemaal extra dekens. Vorige keer in de tent heeft hij in mijn slaapzak gelegen maar toen kreeg ik het weer zo koud :mrgreen:
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Hilde schreef:Even praktisch, wil wat dingetjes gaan aanschaffen voor dan, hoeft niet allemaal nu maar kan ik me er vast mee bezig gaan houden. Waar hebben jullie goede heupriemen vandaan? Want dat lijkt me wel handig voor de lange afstand. Ook wil ik voor Beau een tuig dan, een Hurtta Lifeguard tuig, is dat wat? Of zouden jullie een ander tuig aanraden? En hoe houden jullie de honden warm 's nachts? Kan me van de vorige keer in een tent met Beau herinneren dat hij het zo koud had 's nachts, dat wil ik echt voorkomen. Veel dekens mee, of iets anders?

Moet ook nog een nieuwe tent, denk aan zo'n opgooitentje..
Ik heb zelf een heupgordel van natte neuzen. Maar deze heb ik nog nooit gebruikt tijdens de dogtrail. Ik heb ze aan de heupgordel van mijn rugzak zitten. Ik loop dan wel met Benno en Jip. Mijn man loopt met Ziva en klikt de politielijn om zijn middel. Zo'n gordel verdeeld de druk wel beter.

Tuigjes hebben wij van furka. Ik vind dit model veel fijner van de hurrta tuigjes. Voor Jip heb ik ook zo'n model tuigje als de hurrta maar ik vind deze minder goed blijven zitten en ze vindt hem zelf ook niet prettig. Ziva heeft ook een ruffwear, die is ook erg fijn. Maar bij Benno en Jip vind ik die minder zitten op de een of andere manier.

Bij de xenos hebben ze van die matjes met aan een kant aluminiumfolie. Ziva heeft die in haar bench en dat scheelt echt heel veel. Benno en Jip krijgen hun fleece overall aan :mrgreen: en die kruipen eventueel nog in de slaapzak. Ziva vindt dat echt verschrikkelijk dus die ligt lekker in de bench :ok:

Die opgooitentjes zijn trouwens echt ideaal!
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Frouke
Zeer actief

Hilde schreef:Oh super Sandra, dan kan ik dan eens passen! Die Ruffwear lees ik meer goeds over, maar vind dus alleen zelf het nadeel dat hij niet kan borstelen dan.. Maar misschien is dat wel overkoombaar, ik heb hem toch altijd in het oog. Voordeel is inderdaad dat ik hem wel op kan tillen, wat je zegt. Hurrta vind ik dan weer mooier.. Twijfel, twijfel, haha. Mooi is wel het minst belangrijk.
Ik denk ook dat ik zo'n heupgordel van Zooplus aanschaf, is niet duur en ik zal er toch voornamelijk mee lopen tijdens Dogtrail en misschien oefenen met lange afstanden aan de lijn.
Beau ligt wel bij mij 's nachts, maar een fleecepakje is geen slecht idee, plus allemaal extra dekens. Vorige keer in de tent heeft hij in mijn slaapzak gelegen maar toen kreeg ik het weer zo koud :mrgreen:
Gewoon lekker je auto volgooien en dan vanzelf kijken hoeveel je nodig hebt, het eerste jaar dat wij meededen hadden we nachtvorst, ik heb toen echt liggen rillen in mijn tent.

Wat de tent betreft, misschien hartstikke ten overvloede, maar ik weet niet hoe kampeerderig je bent. Als je een opgooitentje koopt (Quechua?) vergeet dan niet een binnentent erbij te kopen. Misschien een open deur hoor, maar zonder binnentent is het echt niet fijn om erin te slapen (vind ik dan :D).
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Hilde, kijk ook eens naar de tre porti tuigen. Zijn goedkoper, en zitten ook goed ver achter de oksels. Die heb ik voor Dumas en Luca krijgt m ook. Csiva heeft wel een ruffwear tuig :)
gerda__b
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres of te wel de prutschuivers...:)
Contacteer:

Ongelezen bericht door gerda__b »

MJ schreef:Heb er ook weer zin in ! :cheer:
Ohhhhhhhhhhh gaaf je bent er wel bij :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:

Welk team ennuh borreltje dan maar weer he :)
Afbeelding

Those who know don't speak....and those who speak don't know ;)

06-06-2003 - 29-04-2015 Branca..... :cry:
06-01-2007 - 24-02-2016 Cayuse..... :cry:
09-08-2005 - 01-03-2016 Brandy :cry:
05-07-2005 - 04-07-2017 Sita :cry:
26-03-2008 - 06-08-2018 Centho :cry:
gerda__b
Zeer actief
Contacteer:

Maartje schreef:Voor de mensen die bang zijn voor Gerda: er is iets met appeltaart :wink:
Yep in Norg heerlijke Appeltaart :F:
Zamunda schreef:
Jeannettebo schreef:Het is op een dag ook eerder 15-20 km, meer als 20 is zeldzaam, of je moet heel erg fout lopen. Dat laatste lukt vernamelijk een mevrouw met een stel boeven :engel:
Ooooooh, dat klinkt al een stuk beter :E: . Waar kan ik me aansluiten? Ik ga alleen ab-so-luut niet bij gerda dan :engel: .
Tssssssssssssssssk jullie weten NIET wat je mist wij zijn een super leuk team..... :mann: op alles voorbereid etc. :pffff:
En zo vaak lopen wij nu ook weer niet fout hoor :LOL:
Afbeelding

Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

gerda__b schreef:

Ons team natuurlijk, were else :pffff:
Afbeelding
gerda__b
Zeer actief
Contacteer:

Jeannettebo schreef:
gerda__b schreef:

Leuk ik dacht dat jullie vol zaten...mooi man :)
Afbeelding

MJ
Zeer actief

Ongelezen bericht door MJ »

gerda__b schreef:
Jeannettebo schreef:
gerda__b schreef:

Leuk ik dacht dat jullie vol zaten...mooi man :)
Jaaaaaaaaaaaaaa..ik had weer mazzel ! :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:
En lieve ,lieve Hans heeft een weekje vrijgenomen voor me...hij zou namelijk aan boord zitten en dan had ik niet gekund wegens de andere hondjes.
:jump1: Blij*stuiter*blij*stuiter* :jump1:
kloesje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door kloesje »

gerda__b schreef:
Maartje schreef:Voor de mensen die bang zijn voor Gerda: er is iets met appeltaart :wink:
Yep in Norg heerlijke Appeltaart :F:
Zamunda schreef:
Tssssssssssssssssk jullie weten NIET wat je mist wij zijn een super leuk team..... :mann: op alles voorbereid etc. :pffff:
En zo vaak lopen wij nu ook weer niet fout hoor :LOL:
We hebben vorig jaar eigenlijk best goed gelopen :ok:
Was mijn eerste keer dogtrail, onder de vleugels van Gerda en ik heb er geen seconde spijt van gehad.
Ik heb heerlijk gelachen, onnozel gedaan en tenslotte tevreden de dogtrail gelopen :F:

Ik ben er ook dit jaar weer bij en kan er nu al zoo vreselijk naar uitkijken! Zin in!!
Afbeelding
gerda__b
Zeer actief
Contacteer:

kloesje schreef:
We hebben vorig jaar eigenlijk best goed gelopen :ok:
Was mijn eerste keer dogtrail, onder de vleugels van Gerda en ik heb er geen seconde spijt van gehad.
Ik heb heerlijk gelachen, onnozel gedaan en tenslotte tevreden de dogtrail gelopen :F:

Ik ben er ook dit jaar weer bij en kan er nu al zoo vreselijk naar uitkijken! Zin in!!
Kijk hier kan ik wat mee :flower:
Afbeelding

Tallie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tallie »

Ik had me vorig jaar voorgenomen om me dit jaar ergens bij aan te sluiten, het lijkt me hartstikke leuk! Afgelopen weekend 8 km gelopen maar dat wil mijn enkel toch echt niet, te zware belasting. Misschien is hij in september wat beter maar dan nog denk ik niet dat het slim is om dergelijke afstanden te gaan lopen :(:
Afbeelding
Australiankelpieforum.com
Groetjes! Marieke & Tallie.
Hilde
Zeer actief

Tallie schreef:Ik had me vorig jaar voorgenomen om me dit jaar ergens bij aan te sluiten, het lijkt me hartstikke leuk! Afgelopen weekend 8 km gelopen maar dat wil mijn enkel toch echt niet, te zware belasting. Misschien is hij in september wat beter maar dan nog denk ik niet dat het slim is om dergelijke afstanden te gaan lopen :(:
:80: Oh, oh. Hoop ik dat mijn been er na zes maanden anders over denkt :schrik:
Afbeelding
Tallie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tallie »

Hilde schreef::80: Oh, oh. Hoop ik dat mijn been er na zes maanden anders over denkt :schrik:
Dat komt wel goed denk ik, tegen die tijd is je bot wel weer sterk en je conditie terug. Mijn enkelbreuk zat precies in het gewricht, de hersteltijd was volgens de chirurg minimaal een jaar maar hij wordt nooit meer 100%.
Afbeelding
Australiankelpieforum.com
Groetjes! Marieke & Tallie.
Hilde
Zeer actief

Ja, wat dat betreft heb ik geluk :ugh: Bij mij is het nu inderdaad een kwestie van spieren. En ik heb een breuk op een recht bot en geen gewrichtsbot.
Afbeelding
Hilde
Zeer actief

Ja, wat dat betreft heb ik geluk :ugh: Bij mij is het nu inderdaad een kwestie van spieren. En ik heb een breuk op een recht bot en geen gewrichtsbot.
Afbeelding
Sijtje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Beauceron
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sijtje »

Gelukkig is het de Happy Shepherds ook weer gelukt een teamplaats te bemachtigen. Er staat nog een tweede team als eerste op de reservelijst en we hebben er zo'n zin in!
Wij hopen echter wel op een thuisopdracht die ons team iets meer ligt want de frisbee was voor ons geen succes. Vorig jaar voor het eerst meegelopen (voor het gehele team de primeur) en vierde geworden. Wij waren best trots en gaan aankomend jaar natuurlijk nog meer ons best doen.
Uiteraard gaat het ons om de lol, saamhorigheid en het lekker bezig zijn met de honden.

Tot september andere Dogtrailers!
Moge je hart voor honden vol liefde en je oordeel vol wijsheid zijn
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Andere teams al mail gehad? Zou toch afgelopen vrijdag of wordt het aankomende vrijdag?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Evenementen”