Hilde schreef:Even praktisch, wil wat dingetjes gaan aanschaffen voor dan, hoeft niet allemaal nu maar kan ik me er vast mee bezig gaan houden. Waar hebben jullie goede heupriemen vandaan? Want dat lijkt me wel handig voor de lange afstand. Ook wil ik voor Beau een tuig dan, een Hurtta Lifeguard tuig, is dat wat? Of zouden jullie een ander tuig aanraden? En hoe houden jullie de honden warm 's nachts? Kan me van de vorige keer in een tent met Beau herinneren dat hij het zo koud had 's nachts, dat wil ik echt voorkomen. Veel dekens mee, of iets anders?
Moet ook nog een nieuwe tent, denk aan zo'n opgooitentje..
Ik heb zelf een heupgordel van natte neuzen. Maar deze heb ik nog nooit gebruikt tijdens de dogtrail. Ik heb ze aan de heupgordel van mijn rugzak zitten. Ik loop dan wel met Benno en Jip. Mijn man loopt met Ziva en klikt de politielijn om zijn middel. Zo'n gordel verdeeld de druk wel beter.
Tuigjes hebben wij van furka. Ik vind dit model veel fijner van de hurrta tuigjes. Voor Jip heb ik ook zo'n model tuigje als de hurrta maar ik vind deze minder goed blijven zitten en ze vindt hem zelf ook niet prettig. Ziva heeft ook een ruffwear, die is ook erg fijn. Maar bij Benno en Jip vind ik die minder zitten op de een of andere manier.
Bij de xenos hebben ze van die matjes met aan een kant aluminiumfolie. Ziva heeft die in haar bench en dat scheelt echt heel veel. Benno en Jip krijgen hun fleece overall aan

en die kruipen eventueel nog in de slaapzak. Ziva vindt dat echt verschrikkelijk dus die ligt lekker in de bench
Die opgooitentjes zijn trouwens echt ideaal!