Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waarom???

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Aantal honden: 1

Re: Waarom???

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Ach, ik heb het ook wel eens gedacht, waarom een hond uit het buitenland terwijl in de asielen hier.

Maar ik heb inmiddels zoveel buitenlandertjes gezien dat ik denk: de happy few. En oprecht happy dus. En ook hondjes uit Nederlandse asielen. Als het leuk klikt tussen hond en baasje is er toch niet zo veel mis? :19:
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Door mijn werk zie ik ook buitenlandertjes die beter niet naar Duitslang gehaald moesten zijn.
Vreselijk angstig of zo verminkt dat een normaal lopen er niet in zit, maar de hond is wel een spaanse mastiff en gedijt niet goed op de medelijden van de hond.
Of een buitenlandertje wat totaal niet over weg kan met andere honden, of een buitenlandertje die verder leeft alsof hij nog op de straat leeft. Honden met gezondheidsproblemen, waarin ik een soort dierenarts functie heb en mensen someer direkt de dierenarts te raadplegen.

Gelukkig kan ik soms wat betekenen voor de hond, en hebben we na een jaar trainen een geweldige hond eruit weten te, wat erin zat natuurlijk.

Maar voor mij geeft dat aan dat er ook slechte stichtingen zijn, in mijn ogen hadden hun de mensen moeten begeleiden, zodat ze weten wat ze in huis krijgen. En denk ik dat het wel degelijk om winst gaat, of onwetendheid?

Gelukkig zie ik ook goede matches, en snap ik best dat mensen als een blok voor een hond vallen.

Maar soms is het mensen niet duidelijk wat ze moeten verwachten van hun nieuwe huisgenootje, en bellen ze mij omdat hun illusie heel anders uitpakte.
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Liefde kent geen grenzen? Blijkbaar wel, van alle benaderde stichtingen wilde er maar 1 een hond bij mij plaatsen. Want ik woonde te ver (Franse grens) voor een huisbezoek en nazorg :hmmm:

Bitter hoor, als je om die reden geen buitenlandse hond mag adopteren.
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

silvester schreef:Hahahahaha, nee hoor, ik voel me niet geroepen om een afdankertje te moeten nemen, mijn financiele positie is goed genoeg zodat ik me gewoon een rashond kan veroorloven. :cheer:
Klassiek gevalletje van klagers geen nood maar pochers geen brood lijkt me dit als je constant loopt te mekkeren over de kosten die het fokken met zich meebrengt.
Ik geloof dat je nog de kopjes koffie noemde in je lijst aan kosten :mrgreen:

Ik zou ook graag een linkje zien die de beweringen door jou gedaan aantonen.
En dan bij voorkeur een betrouwbaar linkje. Niet weer een door jou geplaatst linkje wat direct onderuit kan worden geschoffeld zoals het in de regel met je linkjes of ongefundeerde beweringen gaat.
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Ik heb mijn mening over buitenlandse hondje wel bijgesteld, ben er niet meer tegen. Maar toch denk ik dat er nog genoeg honden in nederland zijn en dat er voor iedereen wel een hondje te vinden is.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Pepper en Lucy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Pepper en Lucy »

sTefaniA schreef:Liefde kent geen grenzen? Blijkbaar wel, van alle benaderde stichtingen wilde er maar 1 een hond bij mij plaatsen. Want ik woonde te ver (Franse grens) voor een huisbezoek en nazorg :hmmm:

Ik heb helemaal geen huisbezoek gehad toen ik Pepper ging adopteren.
[size=40]In nood leert men z'n vrienden kennen.
Hoe beter je mensen leert kennen des te meer dat je van honden
tineke

nathalie schreef:Ik heb mijn mening over buitenlandse hondje wel bijgesteld, ben er niet meer tegen. Maar toch denk ik dat er nog genoeg honden in nederland zijn en dat er voor iedereen wel een hondje te vinden is.

Misschien wel ,maar het is natuurlijk totale onzin dat als je wel op een buitenlandertje valt dat dan zo veroordeeld wordt ,terwijl er bij de keuze van rashonden ,al komen die van oorsprong uit verweggistan, er niets aan de hand is :wink:
Ik beslis graag zelf waar ik mijn hond haal net als de rashondenkoper dat doet.
Tenzij het broodfok is kan het mij eigenlijk totaal niet schelen waar iemand een hond vandaan haalt.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Melanie 74 schreef:

Maar soms is het mensen niet duidelijk wat ze moeten verwachten van hun nieuwe huisgenootje, en bellen ze mij omdat hun illusie heel anders uitpakte.
Maar dat is niet anders met rashonden. Ik krijg wekelijks vragen hoe hun mh weer op de rit te krijgen, aanbod van mh, gratis af te halen etc. En dat zijn honden van zowel fokkers als uit asiel. Met en zonder boom.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
tineke

malinois schreef:
Melanie 74 schreef:

Maar dat is niet anders met rashonden. Ik krijg wekelijks vragen hoe hun mh weer op de rit te krijgen, aanbod van mh, gratis af te halen etc. En dat zijn honden van zowel fokkers als uit asiel. Met en zonder boom.

Guusje is een dag of vijf op het adres geweest waar hij uit het nest naartoe ging :ugh:
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Mijn rashond(en) kwamen uit Argentinie, Hongarije en Nederland en een uit een asiel in Duitsland, allemaal met stamboom hoor en betaald;)

Mijn huidige hond komt uit Portugal, geen ras geen boom, klein bedrag voor betaald, wat is nou het verschil dan? :scratch:

Daarbij is er maar 1 die bepaald waar ik mijn hond vandaan haal, en dat ben ik zelf een ieder die dat voor mij denkt te bepalen kan de pot op :wink:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

http://www.dierenasielzwolle.nl/plaatsbare-honden.html

Hier zitten er nog 3....

Steeds weinig keus in andere rassen.

Kan me voorstellen dat je dan ergens anders kijkt.

Ik ga eerder voor een herplaatser uit Nederland waar wat meer over bekent is,maar als ik er eentje tegen was gekomen via een buitenlandse organisatie en ik was er verliefd op geworden had dat zo maar gekund.

Vind het alleen een beetje eng wat ziektes betreft.
nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

Maar deze site worden wel veel honden aan geboden uit Nederland.Er zijn er wel aardig wat maar ze zitten tegenwoordig volgens mij niet veel meer in de asiels.

https://www.facebook.com/huisdieren.hulp

Een aantal op marktplaats etc.en herplaats sites.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Tessa is een buitenlands afdankertje, waar schaar ik haar dan onder?

Wij hebben diverse asielen en particulieren benaderd voor verschillende honden, maar wij werden meteen onder 'niet geschikt' geplaatst of de hond had toch wat meer problemen dan vermeld werd. Toen we Tessa tegenkwamen hebben we gebeld en zijn we gaan kijken. Ze zat in Belgie in een asiel, dus eigenlijk voor ons een buitenlander. Maar dit was het 1e asiel waar wij wel geschikt bevonden werden. En ja, Tessa heeft angst agressie en volgens het asiel viel dit enorm mee. Dat dit niet zo was konden zij niks aan doen, maar als ik had geweten dat het zo erg was was ik er niet aan begonnen. Ook al is het een wereldhond nu.

En wij hadden wel het geld voor een stamboomhond hoor, maar een pup paste toen niet in het plaatje.

EDIT: Dus in de NLse asielen zat of niks geschikts, of wij waren niet geschikt volgens het asiel. Te jong, verkeerde woon situatie.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

TessaThomas schreef:Tessa is een buitenlands afdankertje, waar schaar ik haar dan onder?

Wij hebben diverse asielen en particulieren benaderd voor verschillende honden, maar wij werden meteen onder 'niet geschikt' geplaatst of de hond had toch wat meer problemen dan vermeld werd. Toen we Tessa tegenkwamen hebben we gebeld en zijn we gaan kijken. Ze zat in Belgie in een asiel, dus eigenlijk voor ons een buitenlander. Maar dit was het 1e asiel waar wij wel geschikt bevonden werden. En ja, Tessa heeft angst agressie en volgens het asiel viel dit enorm mee. Dat dit niet zo was konden zij niks aan doen, maar als ik had geweten dat het zo erg was was ik er niet aan begonnen. Ook al is het een wereldhond nu.

En wij hadden wel het geld voor een stamboomhond hoor, maar een pup paste toen niet in het plaatje.

EDIT: Dus in de NLse asielen zat of niks geschikts, of wij waren niet geschikt volgens het asiel. Te jong, verkeerde woon situatie.

Een aantal jaar geleden kwamen vrienden naar mij toe. Die waren al meer dan een half jaar bezig met het zoeken naar een leuke asielhond. Ze hebben twee kinderen (die toen 10 en 8 jaar oud waren) en ze wilden gewoon een leuke volwassen gezinshond. Geen langharige hond en geen herder (vrouw was bang voor herders omdat ze als kind gebeten waren), verder geen wensen of eisen.
Maandenlang zijn ze aan het zoeken geweest en óf het waren staffachtige of jr-achtige honden óf ze de hond in kwestie had ernstige gedragsproblemen óf de aangeboden hond op de site van dierenasiels.com was al lang geplaatst of het asiel vond ze niet geschikt.
Uiteindelijk heb ik hier op het forum geen oproepje geplaatst en binnen een week had dit gezin een gewéldige labrador die ze overigens nog steeds hebben.
Tot zover dus de 'overvolle' Nederlandse asiels met zulke geschikte honden. :roll:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

TessaThomas schreef:Tessa is een buitenlands afdankertje, waar schaar ik haar dan onder?

Ik ben ook nooit geschikt hoor ;-) ik doe een enge sport en heb honden niet 24/7 bij elkaar dus totaal ongeschikt... :roll:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

lieke schreef:

Een aantal jaar geleden kwamen vrienden naar mij toe. Die waren al meer dan een half jaar bezig met het zoeken naar een leuke asielhond. Ze hebben twee kinderen (die toen 10 en 8 jaar oud waren) en ze wilden gewoon een leuke volwassen gezinshond. Geen langharige hond en geen herder (vrouw was bang voor herders omdat ze als kind gebeten waren), verder geen wensen of eisen.
Maandenlang zijn ze aan het zoeken geweest en óf het waren staffachtige of jr-achtige honden óf ze de hond in kwestie had ernstige gedragsproblemen óf de aangeboden hond op de site van dierenasiels.com was al lang geplaatst of het asiel vond ze niet geschikt.
Uiteindelijk heb ik hier op het forum geen oproepje geplaatst en binnen een week had dit gezin een gewéldige labrador die ze overigens nog steeds hebben.
Tot zover dus de 'overvolle' Nederlandse asiels met zulke geschikte honden. :roll:
Dat bedoel ik. En wij wilden juist wel een herder, wel een duitse, maar goed. Maar een stel afwijzen, omdat ze te jong zijn? (22 en 25) Terwijl ze bergen vrije tijd hebben, sportief zijn, willen trainen met de hond en noem maar op. Maar de particulieren en fokkers die we benaderden wezen ons ook af daarom, of omdat we op een appartement woonden.
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Pepper en Lucy schreef:
sTefaniA schreef:Liefde kent geen grenzen? Blijkbaar wel, van alle benaderde stichtingen wilde er maar 1 een hond bij mij plaatsen. Want ik woonde te ver (Franse grens) voor een huisbezoek en nazorg :hmmm:

Ik heb helemaal geen huisbezoek gehad toen ik Pepper ging adopteren.
Ik van de ene stichting wel (de zeer strenge Mit :hmmm: ) en de andere niet.
Ik ben helemaal niet in een hokje te plaatsen, woon in Belgie, heb twee griekse honden, een franse kat en een kat uit een Nederlands asiel :mrgreen:
En ben zo rijk dat ik elke dag wel een fatsoenlijke rashond zou kunnen kopen :pffff:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Melanie 74 schreef:Door mijn werk zie ik ook buitenlandertjes die beter niet naar Duitslang gehaald moesten zijn.
Vreselijk angstig of zo verminkt dat een normaal lopen er niet in zit, maar de hond is wel een spaanse mastiff en gedijt niet goed op de medelijden van de hond.
Of een buitenlandertje wat totaal niet over weg kan met andere honden, of een buitenlandertje die verder leeft alsof hij nog op de straat leeft. Honden met gezondheidsproblemen, waarin ik een soort dierenarts functie heb en mensen someer direkt de dierenarts te raadplegen.

Gelukkig kan ik soms wat betekenen voor de hond, en hebben we na een jaar trainen een geweldige hond eruit weten te, wat erin zat natuurlijk.

Maar voor mij geeft dat aan dat er ook slechte stichtingen zijn, in mijn ogen hadden hun de mensen moeten begeleiden, zodat ze weten wat ze in huis krijgen. En denk ik dat het wel degelijk om winst gaat, of onwetendheid?

Gelukkig zie ik ook goede matches, en snap ik best dat mensen als een blok voor een hond vallen.

Maar dit hele verhaal heeft toch niet specifiek met Nederlandse of buitenlandse hond of met rashond of asielhond te maken? :U:
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Trouwens als dierenasielbeheerster had ik een wachtlijst met mensen die een ongecompliceerde gezinshond zochten. Ik kon geen blikje van die honden optrekken, als er geschikte hond binnenkwam was het vaak een kwestie van een telefoontje.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Lizanne schreef:
Melanie 74 schreef:Door mijn werk zie ik ook buitenlandertjes die beter niet naar Duitslang gehaald moesten zijn.

Maar dit hele verhaal heeft toch niet specifiek met Nederlandse of buitenlandse hond of met rashond of asielhond te maken? :U:

Nee, dat heeft er ook niets mee te maken. Ik heb al járen herplaatscollies. Bijna al deze herplaatsers zijn en waren geweldige leuke lieve stabiele honden. Sommigen kwamen van fokkers, sommigen uit het buitenland, sommigen via marktplaats, sommigen via stichtingen. Enfin, allemaal leuke honden, ondanks soms een slechte achtergrond.
Maar één van die collies kwam van een fokker. Een Néderlandse fokker. Was mee geshowd, mee gefokt, had gewoon in een roedel geleefd. Kortom, geen raar verleden.
Maar man o man, ik heb nog nooit zo'n angstig beest meegemaakt. Bang voor honden, bang voor verkeer, bang voor mensen, bang om uitgelaten te worden.
Ik heb er vreselijk mee getobt. Gedragstherapeuten, kalmeringsmiddelen, bachbloesem... de hele reutemeteut. Na vele maanden is het iets beter geworden maar het is nooit helemaal overgegaan en ik heb haar nooit los kunnen laten want dan rende ze in blinde paniek dwars over de weg richting huis.
Afbeelding
Qal
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo & Welsh

Ongelezen bericht door Qal »

Afhankelijk van waar de stichting en zijn vrijwilligers gevestigd is/zijn misschien ook niet helemaal realistisch om dat wel te verwachten? :wink:
Dit is meer een gevalletje van niet kunnen dan niet willen. Het blijft vrijwilligerswerk.
'Oooow Lars ik hou van je' :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :lief:
'hahaha jij bent geweldig' :mrgreen:

Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Als ik ter zijner tijd een andere hond neem zal ik eerst in de asielen hier gaan kijken voor een herplaatsertje, maar ik sluit een buitenlandertje zeker niet uit. Kan ik geen hond vinden die mij aanspreekt( wat mij onmogelijk lijkt), dan word het een pup van het ras waarin ik mij verder heb verdiept en wat helemaal mijn hond is. Maar gelukkig sta ik niet voor deze keuze.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
zoe2710
Actief
Mijn ras(sen): Podenco

Ongelezen bericht door zoe2710 »

Wij hebben een Podenco vanuit Spanje, gebruikt voor de jacht, niet goed genoeg en dan maar ergens gedumpt en mishandeld.

Waarom?

Omdat hier in Belgie in het asiel meestal honden zitten zoals Staffords of Jack Russels en dit geen honden zijn voor ons. Of anders zijn het honden die door de eigenaar gebracht worden omdat die er niet meer voor kunnen zorgen, oudere mensen bv, die zijn dan ook vrij snel terug weg.

Als wij een hond hadden gvonden naar onze "eisen" hier dan hadden we die genomen, want tenslotte kijk je toch ook voor een stuk naar karakter van het ras.

Wij hebben ook "genoeg" geld, blijkbaar is een rashond voor sommige hier dan een statussymbool :oohja: , om een rashond pup te kunnen kopen, maar als we zo'n hond kunnen helpen waarom niet. En was dit er 1 uit Belgie geweest, even goed.

@ Silvester: Ik denk dat jij de situatie van de honden in Spanje/Portugal/Griekenland niet goed kent. Het zijn zeker niet allemaal broodfok of huishonden die gedumpt worden. Er worden er daar nog heel veel gebruikt voor hondenrennen, jacht en dergelijk dingen en die worden zeker niet goed behandeld.
Ik zou ook wel eens een link willen zien die jou "feiten' ondersteund :wink:
aussie2011
Actief

Ongelezen bericht door aussie2011 »

ik zou zelf nooit een buitenlands hondje willen of een asiel hondje.
maar het verschil tussen een buitenlands hondje en een 'nederlands' asiel hondje is dat
de hondjes die hier in het asiel zitten huishonden zijn. buitenlandse hondjes zijn meestal van de straat.

waarom mensen hiervoor kiezen durf ik ook niet direct te zeggen.
wel kan ik er inkomen, want meestal ( en dat is niet altijd ) zijn de honden die hier zitten in het asiel 'gevaarlijk' niet op gevoed en noem maar op. de honden hier worden gewoon gedumpt omdat ze er ineens geen tijd meer voor hebben en het zogenaamd ineens crisis is voor de hond. je hebt toch een bepaald beeld van een 'nederlandse' hond die hier dus in het asiel zit
een buitenlandse hond kan net zo gevaarlijk zijn maar dat is toch 'zieliger'. tenminste zo komt het bij mij over.
ik denk dat dat ook vaak wel de reden is, doordat het een zwerfhond is/of is geweest.

ach ja ieder zijn ding.
boekalaboekalaaaa
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Ja waarom fokken als asiels zo vol zijn.
Ja waarom een pup als er volwassen honden zijn.
Zoveel smaken zoveel keus.
En zoals gezegd liefde kent geen grens.
Afbeelding
DaniBanani
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising husky/herder

Ongelezen bericht door DaniBanani »

Sinds wanneer is het uitkiezen van een hond eigenlijk een politiek statement geworden?
Serieus, waarom spelen daarin ineens allerlei economische en politieke belangen mee terwijl het gemiddelde baasje zich alleen bezig houdt met het zoeken naar een leuk huisdier? Ook dat gezeur over 'zielig' en 'hondjes redden', ga toch weg. Ik wilde -en heb- geen sneu zielig ineengedoken bang hondje, ik wilde een leuke energieke hond. En die heb ik ook.

Maar goed, een wedervraag: waarom zou er een preferentiebeleid moeten zijn voor honden uit het eigen land? En mag ik dan wel een asielhond uit België halen, of ook niet? En een rashond uit Spanje, mag dat? Ik hoor graag hoe tegenstanders van buitenlandse-hond-adoptie dat hele beleid voor zich zien.
Afbeelding
-Lilo-
Zeer actief

aussie2011 schreef:ik zou zelf nooit een buitenlands hondje willen of een asiel hondje.
maar het verschil tussen een buitenlands hondje en een 'nederlands' asiel hondje is dat
de hondjes die hier in het asiel zitten huishonden zijn. buitenlandse hondjes zijn meestal van de straat.

wel kan ik er inkomen, want meestal ( en dat is niet altijd ) zijn de honden die hier zitten in het asiel 'gevaarlijk' niet op gevoed en noem maar op. de honden hier worden gewoon gedumpt omdat ze er ineens geen tijd meer voor hebben en het zogenaamd ineens crisis is voor de hond. je hebt toch een bepaald beeld van een 'nederlandse' hond die hier dus in het asiel zit
een buitenlandse hond kan net zo gevaarlijk zijn maar dat is toch 'zieliger'. tenminste zo komt het bij mij over.
ik denk dat dat ook vaak wel de reden is, doordat het een zwerfhond is/of is geweest.

ach ja ieder zijn ding.
Onzin. Veel buitenlanders uit Spanje zijn gebruikt voor de jacht. Mijn buitenlander is waarschijnlijk wel van mensen geweest, maar ook in Spanje zijn mensen weleens uitgekeken op hun hond, net zoals honden hier in het asiel terechtkomen. Dat heeft niks met zielig te maken.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

waarom, zou er een waarom moeten zijn, je ziet een hond je wilt hem hebben en schaft hem aan of zoiets, wat die lijntjes op de kaart dan betekenen is voor iedereen wat anders, mijn huidige hond is gefokt net over de grens in Duitsland - ik hoop dat t door de ballotage kan :piew:
aussie2011
Actief

Ongelezen bericht door aussie2011 »

Lizanne schreef:
aussie2011 schreef:ik zou zelf nooit een buitenlands hondje willen of een asiel hondje.

ach ja ieder zijn ding.
Onzin. Veel buitenlanders uit Spanje zijn gebruikt voor de jacht. Mijn buitenlander is waarschijnlijk wel van mensen geweest, maar ook in Spanje zijn mensen weleens uitgekeken op hun hond, net zoals honden hier in het asiel terechtkomen. Dat heeft niks met zielig te maken.
lees mijn verhaaltje nog eens opnieuw... want wat jij zegt is onzin... ik zeg niet ALLE.. ik zeg MEESTAL
moeilijk he, lezen
boekalaboekalaaaa
-Lilo-
Zeer actief

aussie2011 schreef:
Lizanne schreef:

ach ja ieder zijn ding.
lees mijn verhaaltje nog eens opnieuw... want wat jij zegt is onzin... ik zeg niet ALLE.. ik zeg MEESTAL
moeilijk he, lezen
Ik begrijp je punt wel, maar toch ben ik het er niet mee eens. Dat lijkt me niet erg in een discussie als deze? Het is niet dat je met gebruik van het woord 'meestal' ineens nergens meer op gewezen kan worden.

Mijn ervaring is dat de buitenlandse hondjes helemaal niet altijd van de straat komen en ex-zwervers zijn. Vele in Spanje zijn bijvoorbeeld gebruikt voor de jacht of hondenrennen oid. En het is naar mijn idee ook niet zo dat buitenlanders worden geadopteerd omdat ze zieliger gevonden worden. Mijn eigen hond is van beide een voorbeeld. Zij is zeer waarschijnlijk geen zwervende straathond geweest en zij is al helemaal niet zielig en daarom gekozen. Ze zat gewoon in een Nederlands gastgezin en heeft d'r mond groot genoeg om iedereen die haar zielig vindt met een middelvinger te behandelen. In dit topic schrijven een boel eigenaren van een buitenlander dat zij in Nederland niets konden vinden wat in hun situatie paste. Dat heeft niks met zielig te maken.

We zijn het wel eens over je laatste zin ;) ieder z'n ding :)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”