Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

dat jullie daar tegen kunnen , ik zeker niet !

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: dat jullie daar tegen kunnen , ik zeker niet !

Ongelezen bericht door sbientje »

Nanna schreef:Ik ben er wat dubbel in. Als Tops een konijn vangt denk ik alleen maar "dat was dan geen heel slimme".
Want 99.99% ontkomt gewoon met twee vingers in de neus.
Heb vorig jaar op Terschelling echter wel een pinguin uit de branding gered :pffff: Die had ook wat met zijn vleugel. Afgeleverd bij de kustwacht en de vogelopvang zou hem komen ophalen. Bij nader inzien bleek het trouwens een alk te zijn ;-)
happy feet? :P
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Ik heb ooit een jr herplaatst omdat hij de buurt onveilig maakte, wanneer een van mijn kinderen vergeten was het hek dicht te doen. Hij was een katten moordenaar, die ik hier echt niet kon houden. Ik was hier echt niet trots op, en het was hem niet af te leren.

Ik ben een vogelliefhebber en erger mij wanneer ik de vogels s'winters bijvoer en een buurtkat haalt ze bij mij van de voedertafel. Ik heb er over gedacht om ter zijner tijd een kat bij Balou te nemen, maar ik denk dat dit met mijn vogelliefde geen goed idee is.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Puchu vangt muizen en vreet ze op :oeps: Ik denk dat hij heel wat meer muizen vangt dan mijn kat :mrgreen:
Vind ik het leuk? nee dat niet, als hij gaat kraken dan loop ik even een stukje door (hij vangt ze in de polder), maar ik vind
het ook niet heel erg.
Zou hij echter een haas/konijn of vogels pakken, dan zou ik dat veel erger vinden. Vraag me niet waarom, maar dat vind
ik dan weer erger dan een muis. Gelukkig heeft hij die nooit te pakken gehad en echt erop jagen doet hij ook niet, wel op muizen dus.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Trouwens onze huiskatten hebben het vaak weer zwaar met eksters.
Een poos terug toen ik met de honden liep zat er een kat in het gras die telkens door laag vliegende eksters werd bestormt die kat maakte er dan wel een spelletje van tenminste zo leek het maar de eksters waren echt goed boos en totaal niet bang.
Denk dat poes lief misschien een jong had van een ekster maar dat kon ik niet zien van de afstand
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Ik bedacht me vanochtend ineens, was ik alweer vergeten, dat Jarah wel een keer een duif heeft gegrepen op ons balkon, maar ja had hij/zij maar verder moeten vliegen.
Het zijn tenslotte territoriumverdedigers, dus geen duif op hun territorium weg ermee.

Maar dat vind ik wel minder leuk want ze kotste hem later uit op mijn bed. Hahaha.

En voor Jarah ook niet geheel ongevaarlijk want voor hetzelfde geld springt ze zo over de reling heen.

Maar goed dan is er weer een "moordenaar" minder.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Volgens mij pak de bal kan ik van jou nog heel goed herinneren dat jou stabij regelmatig een eindje verderop in de duinen was en niet naar jou luisterde.... Waar was die hond op dat moment mee bezig dan? Echt niet elke keer dat het gebeurde met gewoon snuffelen hoor! Vertelde je zelf ook wel eerder! Dus nou niet zo enorm liegen! Dat verlies je al bij voorbaat! Dat je stabij het niet kwam brengen in de regel is wat anders dan dat hij nooit wat gevangen zou kunnen hebben!

Bas onze terrier was onhandig. Hij vond het leuk om mollenhopen uit te graven, maar volgens mij was zijn neus defect want hij heeft nog nooit een mol gevonden. Gewonde vogels die we onderweg vonden gingen naar de vogelopvang en Bas keek er niet naar (als ze maar uit zijn buurt blijven). De schotse collie vonden zichzelf te mooi om te gaan jagen en de hele reden waarom ik ook binnen de brave herdershonden blijf is omdat ik gruwelijke hekel aan jagen heb. Kay en Norah hebben dan ook nog never nooit wat gedood. Dat is hun instinct namelijk. Alleen maar opdrijven en niet doden! En gelukkig zijn ze zo gehoorzaam, want als ze al achter een ree aan gaan rennen kan ik ze gewoon meteen terug fluiten. Alleen met reeeen moet ik met Kay dus oppassen, die wil hij nog wel eens een stuk opjagen, maar hij dood ze niet en komt ook niet met een ree terug. Nee een jachthond of ongedierteverdelger zou ik toch moeilijk mee samen kunnen leven.

Ik heb nu twee katten, maar hierna nooit weer. Tenzij ik de boerderij later muisvrij moet houden.
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

gyanty schreef:*knip* De schotse collie vonden zichzelf te mooi om te gaan jagen ...

Mijn collies zijn te dom om te jagen. Bij Lyndie zijn letterlijk wel eens de konijnen tussen haar poten weggesprongen en het enige wat ze deed was ze een beetje verbaasd nakijken. :mrgreen:

Bonnie daarentegen is een volleerde jager. Als ze de kans krijgt. En die krijgt ze dus níet. Ze heeft bij een vriendin 2 zijdehoentjes te pakken gehad toen ik haar net een paar weken had, bij Kees (Bouvierpoedel) een kip van de buren (nou ja, Pien had het beest eerst te pakken) en hier in het hondenuitlaatgebied ook een kip van een vrouw wiens tuin aan het gebied grenst en die die beesten rustig in het hondenuitlaatgebied liet scharrelen.
Ik heb die vrouw een keer gewaarschuwd dat ik niet voor Bonnie instond en niet altijd op tijd zou kunnen ingrijpen. Maar die vrouw haalde haar schouders daar over op.
Tja, dan is het ook niet mijn probleem meer.
Afbeelding
Bmamavan2
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradormix

Ongelezen bericht door Bmamavan2 »

Punzel schreef:
Bmamavan2 schreef: Dat noemt men natuur!
Ach asteblief, alles wordt alleen maar natuur genoemd wanneer het de mens uitkomt. Zodra je een dier in je huis neemt en houdt als huisdier is er niks meer natuurlijks aan, klaar. Dat je hond doet waar hij voor gefokt is, oké, maar 'dat is natuur' vind ik toch zo'n vreselijke zin. In de natuur hebben katten geen pluchen mandjes, geen brokken, geen dierenarts.. nee maar muizen wel en dan is het ineens natuur :roll:
Wat nou alsjeblieft? Hoe wil je het dan noemen? Mijn (en menig huiskat die wel eens buitenkomt) hoeft niet te jagen want zijn buik zit vol dure brokjes/blikjes of kvv en hij kan lekker in een zacht mandje gaan liggen slapen.
Maar wanneer een kat buitenkomt zal hij/zij instinctief reageren op elk geluidje of beweginkje. Hij hoeft niet te reageren en zeker niet te jagen maar hij/zij zal het wel doen!
Het zijn gewoon roofdieren, ze worden geboren met die drang om voor hun eigen eten te kunnen zorgen en hoe gedomesticeerd ze ook kunnen zijn, hun natuur zit altijd in hen en ze moeten jagen, of ze nou honger hebben of niet! Het is de natuur die dit regelt!

Een kat die daarbij ook nog eens erg aan zijn baas hangt zal zijn prooi ook nog eens aan hem/haar presenteren. Zo heb ik in mijn kraambed ooit een dooie muis gekregen van onze poes :engel:
Hoe moet ik dit dan noemen? Moet ik dan denken dat mijn poes een vreselijk ondier is omdat zij ondanks alle goede zorgen toch zo'n lief zielig muisje vangt? Sorry, ben een grote dierenvriend maar dan had dat muisje maar uit zijn buurt moeten blijven.
Als mijn hond daadwerkelijk een konijn zou vangen wil niet zeggen dat ik dat leuk vindt maar hij doet het wel omdat de natuur hem dat ingeeft, hoe gedomesticeerd hij ook is.
Net zo goed als het zijn natuur is om in water te duiken, of dat het voor een ander ras zijn natuur is om (schapen)te hoeden.
Afbeelding
under the red sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door under the red sky »

Pakdebal schreef: Maar die vele muizen, mollen, konijnen , hazen , jonge zwanen , die jullie honden " for the fun " doden .???
daar zou ik niet tegen kunnen . :ugh:
Deden ze dat maar. Hoefde ik ook geen mollenklemmen te zetten :ok:
Maar verder vind ik je topics hilarisch hoor, moet er altijd smakelijk om lachen.
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
yodi
Zeer actief
Mijn ras(sen): rottweiler

Ongelezen bericht door yodi »

Ai mijn Nelle heeft een mugje van het raam gelebberd, hoort ze nu ook bij de rest van de killers of telt dat dan weer niet??
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

under the red sky schreef:
Deden ze dat maar. Hoefde ik ook geen mollenklemmen te zetten :ok:

Zal ik Kiki even sturen?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Nanna schreef:
bouvierpoedel schreef: Ja want stokken gooien is ook gevaarlijk voor de hond en je kunt er ook een konijn of hert mee dood gooien. Of een rolstoel in gooien. Moet je dat bos weer rolstoelvriendelijk gaan aanpassen voor al die hertjes en konijnen.
:lol1:
Afbeelding

Wordt op die manier wel een makkie voor Topsi, zó is er geen sportiviteit meer aan :ugh:
:80: Oh heilige maagd maria ,gaan we ook al knijnen in een rolstoel hangen. :oohja:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

lieke schreef:
gyanty schreef:*knip* De schotse collie vonden zichzelf te mooi om te gaan jagen ...

Mijn collies zijn te dom om te jagen. Bij Lyndie zijn letterlijk wel eens de konijnen tussen haar poten weggesprongen en het enige wat ze deed was ze een beetje verbaasd nakijken. :mrgreen:

Bonnie daarentegen is een volleerde jager. Als ze de kans krijgt. En die krijgt ze dus níet. Ze heeft bij een vriendin 2 zijdehoentjes te pakken gehad toen ik haar net een paar weken had, bij Kees (Bouvierpoedel) een kip van de buren (nou ja, Pien had het beest eerst te pakken) en hier in het hondenuitlaatgebied ook een kip van een vrouw wiens tuin aan het gebied grenst en die die beesten rustig in het hondenuitlaatgebied liet scharrelen.
Ik heb die vrouw een keer gewaarschuwd dat ik niet voor Bonnie instond en niet altijd op tijd zou kunnen ingrijpen. Maar die vrouw haalde haar schouders daar over op.
Tja, dan is het ook niet mijn probleem meer.
:hmmm: Ga je mijn lieve Pien nu de schuld geven van de moord op die zielige oh zo lieve en onschuldige kip door jouw hond. :S:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Pakdebal schreef:
gonnie schreef:En nou ben ik toch wel heel erg benieuwd of jij vlees of eieren eet?
Dat zijn ook dieren he? Of is het dan anders omdat ze voor je doodgemaakt worden?
die heb ik niet zelf doodgemaakt en rauw opgegeten , dat is de oermens die dat deed .

je wringt je nu in alle hoeken om je excuus te vinden voor je honden ( want daar gaat het om ) , maar ik blijf er bij :

dat het volstrekt NIET nodig is . :pffff: . en reuze zielig
En wat met doodzieke nijnen bijvoorbeeld, die laat je dus liever creperen dan dat een hond dat in 1 x afmaakt?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

thom schreef:
smoekie schreef:
Fafo schreef:En maar blijven reageren. Ik vind het wonderbaarlijk. Twee topics over een dooie vogel.

Tis een gave :LOL: Oh, en dan heb ik het niet alleen over pdb hoor :LOL:
Jullie reageren anders ook hoor. :F:
Tis mijn eerste Thom :pffff: Daarbij reageer ik niet op Pak om er maar voor te zorgen dat het wéér een x aantal pagina's krijgt om zodoende weer te gaan :jank: over Pdb :LOL:

Degene die steeds maar weer op haar reageren en blijven reageren zijn mijn inziens net zo zielig als waar ze pdb meer dan eens van beschuldigen hoor :F:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
gonnie
Zeer actief

Dan ben ik maar zielig, al vind ik dat een rotwoord.
Zeg dan maar gewoon dat ik dom ben.

Maar we leven in een vrij land en als ik op Pak de Bal wil reageren dan doe ik dat.
Ik doe haar graag een plezier. Als ze aandacht wilt kan ze dat van me krijgen hoor.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Nou snoek ik vind niks zielig aan op pak reageren hoor vind het zieliger als niemand het zou doen :denken:
Afbeelding
labje
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retriever

Ongelezen bericht door labje »

Op het moment dat ik de uitspraak van PdB las 'Ik geef jullie een voertje, en dan reageren jullie wel', was het voor mij duidelijk..
Ze zei het een tijd geleden, maar blijkbaar gaat het nog steeds op. :ugh:
Té veel controversiële topics, té veel prikkelende reacties naar anderen.
Geen zalf aan te strijken, zeggen we hier :wink:
Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

gonnie schreef:Dan ben ik maar zielig, al vind ik dat een rotwoord.
Zeg dan maar gewoon dat ik dom ben.

Maar we leven in een vrij land en als ik op Pak de Bal wil reageren dan doe ik dat.
Ik doe haar graag een plezier. Als ze aandacht wilt kan ze dat van me krijgen hoor.

Nou ja dom is het natuurlijk idd wel een klein beetje want je verwacht toch niet echt serieus antwoord terug te krijgen op serieuze vragen :LOL:

Jij en vele met jou doen haar idd het plezier en geven haar steeds maar weer de aandacht die ze graag wil. Prima, heel goed. Maar het zou dan ook fijn zijn als er niet achteraf eens gejankt wordt als pdb weer een of andere uitlating doet waarvoor men dan weer op de meld knopt meent te moeten drukken ,want oh, oh tis zo erg wat ze schrijft :jank:

Donder dan gewoon uit haar topics of reageer gewoon niet op haar :U: Oh, enne ff voor de duidelijkheid, is niet persoonlijk he :J: Is simpelweg wie de schoen past trekke hem aan :F:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
gonnie
Zeer actief

Hahaha, ik pas de schoen niet, want zoals ik hier in het topic dacht ik al eens gezegd heb: ik jank niet om dingen die ik niet kan veranderen.

En op het knopje heb ik nog nooit gedrukt ( tenminste niet express) ik vind dat zo kinderachtig dat geklik over anderen.
Dat doen kleine kinderen op de kleuterschool over elkaar klikken.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Punzel schreef:
Ach asteblief, alles wordt alleen maar natuur genoemd wanneer het de mens uitkomt. Zodra je een dier in je huis neemt en houdt als huisdier is er niks meer natuurlijks aan, klaar. Dat je hond doet waar hij voor gefokt is, oké, maar 'dat is natuur' vind ik toch zo'n vreselijke zin. In de natuur hebben katten geen pluchen mandjes, geen brokken, geen dierenarts.. nee maar muizen wel en dan is het ineens natuur :roll:
Instinct vind ik idd. natuur.
Hoe wil je het anders noemen? Het zijn geen jachthonden hier maar ze weten precies wat ze moeten doen, hap/krak dood... Geen lijdensweg gewoon direct einde oefening. Nogmaals ze mogen er nooit achteraan hier, dat doen ze ook niet maar ik kan niet voorkomen als ik hier in het hoge gras/onkruid loop van een industrieterrein wat maar eens per jaar gemaaid wordt en het onkruid okselhoog staat dat ik een konijn/haas/patrijs weet ik veel wat er allemaal rondhuppelt mis in mijn zichtsveld. En als dat beest dan ineens tussen de poten van een van de honden zit dan is het over en uit, hoe sneu ik het gevoelsmatig ook vind.
Maar dat vind ik ook van de vele vogels die ik hier zeer regelmatig onthoofd zie liggen naast en onder de windmolen, moeten we die dan ook maar stilzetten omdat het zo zielig is? Het is geen natuurgebied, het is geen broedgebied het is industrieel terrein...

Zwanen zag ik pdb ook noemen daar zwemmen ze gewoon bij, als enige honden want pa en ma zwaan laten geen andere honden in de buurt van hun kroost, maar deze kennen ze blijkbaar al zolang en goed dat ze het gedogen. Ze talen er ook niet naar, ook niet naar eenden of iets dergelijks... daar zwemmen ze ook bijna dagelijks tussendoor.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier

Ongelezen bericht door nyckle »

malinois schreef:
Punzel schreef:
Hoe wil je het anders noemen? Het zijn geen jachthonden hier maar ze weten precies wat ze moeten doen, hap/krak dood... Geen lijdensweg gewoon direct einde oefening. Nogmaals ze mogen er nooit achteraan hier, dat doen ze ook niet maar ik kan niet voorkomen als ik hier in het hoge gras/onkruid loop van een industrieterrein wat maar eens per jaar gemaaid wordt en het onkruid okselhoog staat dat ik een konijn/haas/patrijs weet ik veel wat er allemaal rondhuppelt mis in mijn zichtsveld. En als dat beest dan ineens tussen de poten van een van de honden zit dan is het over en uit, hoe sneu ik het gevoelsmatig ook vind.
Maar dat vind ik ook van de vele vogels die ik hier zeer regelmatig onthoofd zie liggen naast en onder de windmolen, moeten we die dan ook maar stilzetten omdat het zo zielig is? Het is geen natuurgebied, het is geen broedgebied het is industrieel terrein...

Zwanen zag ik pdb ook noemen daar zwemmen ze gewoon bij, als enige honden want pa en ma zwaan laten geen andere honden in de buurt van hun kroost, maar deze kennen ze blijkbaar al zolang en goed dat ze het gedogen. Ze talen er ook niet naar, ook niet naar eenden of iets dergelijks... daar zwemmen ze ook bijna dagelijks tussendoor.
Jij weet dat er wild zit. Dus honden aan de lijn.
gonnie
Zeer actief

nyckle schreef:
malinois schreef:
Punzel schreef:

Dacht het niet, ik ga echt mijn honden geen levenslang geven omdat er in het enige veilige losloopgebied konijnen en hazen zitten.

Die konijnen zijn trouwens gedumpt door mensen die zo nodig van hun konijnen af moesten. Ze hebben zich inmiddels al aardig voortgeplant. En in het Schollebos hebben ze de bomen die omgehakt zijn op elkaar gestapeld zodat de konijntjes kunnen schuilen.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

nyckle schreef:
malinois schreef:
Punzel schreef:

Geen haar op mijn hoofd daar kunnen ze lekker loslopen en dat wordt daar ook gedoogd. Ze jagen niet dus ze lopen daar heerlijk los. :ok:

Oh en de meneer van natuur en water huppeldepup heeft ook al eens een babbeltje met me gehouden en vind dat mijn honden zich prima gedragen en daar ook gewoon los mogen lopen. En daar hecht ik toch wat meer waarde aan dan aan jouw mening. ZE JAGEN NIET nl. (ben daar gek, dan heb ik een dode hond als ik dat toelaat met al die drukke (snel)wegen in de buurt.
Afbeelding
Melanie
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Markiesje
Ollie

Ongelezen bericht door Melanie »

Bmamavan2 schreef:
Punzel schreef:
Wat nou alsjeblieft? Hoe wil je het dan noemen? Mijn (en menig huiskat die wel eens buitenkomt) hoeft niet te jagen want zijn buik zit vol dure brokjes/blikjes of kvv en hij kan lekker in een zacht mandje gaan liggen slapen.
Maar wanneer een kat buitenkomt zal hij/zij instinctief reageren op elk geluidje of beweginkje. Hij hoeft niet te reageren en zeker niet te jagen maar hij/zij zal het wel doen!
Het zijn gewoon roofdieren, ze worden geboren met die drang om voor hun eigen eten te kunnen zorgen en hoe gedomesticeerd ze ook kunnen zijn, hun natuur zit altijd in hen en ze moeten jagen, of ze nou honger hebben of niet! Het is de natuur die dit regelt!

Een kat die daarbij ook nog eens erg aan zijn baas hangt zal zijn prooi ook nog eens aan hem/haar presenteren. Zo heb ik in mijn kraambed ooit een dooie muis gekregen van onze poes :engel:
Hoe moet ik dit dan noemen? Moet ik dan denken dat mijn poes een vreselijk ondier is omdat zij ondanks alle goede zorgen toch zo'n lief zielig muisje vangt? Sorry, ben een grote dierenvriend maar dan had dat muisje maar uit zijn buurt moeten blijven.
Als mijn hond daadwerkelijk een konijn zou vangen wil niet zeggen dat ik dat leuk vindt maar hij doet het wel omdat de natuur hem dat ingeeft, hoe gedomesticeerd hij ook is.
Net zo goed als het zijn natuur is om in water te duiken, of dat het voor een ander ras zijn natuur is om (schapen)te hoeden.
Wil ik dit er nog aan toevoegen:
Wij hebben een gewone huiskat die nooit buiten komt en toch af en toe een muis te pakken heeft.
Hij heeft ook een volle buik en een fluwelen mandje maar laat toch instinctief gedrag zien.
Afleren maar en plakmatten of muizenvallen plaatsen?

Edit: ik zie op mijn telefoon de quote van Punzel er nu niet bijstaan, die hoort er echter wel bij.

Life is like a box of chocolates....
Pat75
Zeer actief

Ongelezen bericht door Pat75 »

S@ndr@ schreef:
Pat75 schreef:Geld het letterlijk doodschrikken van een kip ook toen deze 1 van mijn honden de hoek om zag komen
ja :pffff:
:jank: ja maar ja maar Blits had de kip met geen poot of tand aan geraakt.

Blits ging de hoek om ik en de buurvrouw hoorde een verschtikt Toook en toen niks en de kip lag dood
Afbeelding
nyckle
Zeer actief

malinois schreef: Oh en de meneer van natuur en water huppeldepup heeft ook al eens een babbeltje met me gehouden en vind dat mijn honden zich prima gedragen en daar ook gewoon los mogen lopen. En daar hecht ik toch wat meer waarde aan dan aan jouw mening. ZE JAGEN NIET nl. (ben daar gek, dan heb ik een dode hond als ik dat toelaat met al die drukke (snel)wegen in de buurt.
Het is niet mijn mening, het staat in de F/F wet. Inderdaad jagen jou honden niet. Jullie zijn aan het stropen als jou hond een konijn een haas of wat voor dier ook pakt.
Dan kan die meneer nog zo veel huppelen, maar verstand van de F/F wet heeft hij niet. Ik hoop voor je, dat je niet een BOA tegen komt. Ik bedoel niet zo'n wurgslang, maar een buitengewone opsporingsbeambte. Want dan ben jij en iedereen die zijn dieren laat stropen, het haasje.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

nyckle schreef:
malinois schreef: Oh en de meneer van natuur en water huppeldepup heeft ook al eens een babbeltje met me gehouden en vind dat mijn honden zich prima gedragen en daar ook gewoon los mogen lopen. En daar hecht ik toch wat meer waarde aan dan aan jouw mening. ZE JAGEN NIET nl. (ben daar gek, dan heb ik een dode hond als ik dat toelaat met al die drukke (snel)wegen in de buurt.
Het is niet mijn mening, het staat in de F/F wet. Inderdaad jagen jou honden niet. Jullie zijn aan het stropen als jou hond een konijn een haas of wat voor dier ook pakt.
Dan kan die meneer nog zo veel huppelen, maar verstand van de F/F wet heeft hij niet. Ik hoop voor je, dat je niet een BOA tegen komt. Ik bedoel niet zo'n wurgslang, maar een buitengewone opsporingsbeambte. Want dan ben jij en iedereen die zijn dieren laat stropen, het haasje.
Nou ik loop hier al heeeeeeeeeeel wat jaartjes nog nooit een BOA gezien, die zouden ook wel gek zijn die kunnen hun centen veel makkelijker binnenhalen in de wijken natuurlijk (wat ze ook niet doen want ik heb ze hier ook nog nooit gezien en ik woon aan de rand van een losloopgebied) :idea: dan op de wildste tijden op een verlaten industrieterrein. Daarnaast zul je dan toch echt met een dood beest moeten aankomen en die heb ik niet hoor... :U: Zou wel een stuk in de voerkosten schelen natuurlijk :idea: Mens je hebt geen idee waar je het over hebt en daarnaast ken je me niet eens... je doet net of mijn honden dagelijks hun vreten bij elkaar moeten scharrelen, schei toch uit.
Afbeelding
gonnie
Zeer actief

Ben weleens de boswachter tegen gekomen en die zei dat zijn hond ook weleens achter een haas aangaat. Dus niet iedereen maakt zich er druk om.

Tegenwoordig is er geen boswachter meer maar rijdt de handhaving door het bos en die hebben nog nooit commentaar gehad.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
nyckle
Zeer actief

Dan wordt dat weer eens tijd. Misschien een leuk idem voor de db.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”