evs schreef:
volgend jaar mogen ze niet meer verhandeld worden volgens de nieuwe exoten wet
Nou daar ben ik erg blij mee. Dat doen ze om te voorkomen dat ie uiteindelijk uitsterft in het wild. Als je dan zo van dingo's houdt, dat kan toch nooit de bedoeling zijn? Zou jij dat niet erg vinden dan? Fokken en verhandelen van dieren toestaan, betekent dat er dollar of eurotekens in mensen hun ogen komen te staan en dat staat het moreel nog wel eens in de weg. Vindt je ook niet dat de dingo daarbuiten moet vallen, om niet (het zoveelste) slachtoffer te worden van de hebberige mens? Of je nou vindt dat het erg is dat de dingo in het wild uitsterft of niet, handel leidt tot misbruik, en dat moet je gewoon niet willen met een wild dier. Ook al maakt die wet dingen voor jou wat lastiger, het is een wet die dingo's probeert te beschermen.
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt met:
broodje aap bouw nu hokken om ze vol te proppen
vraag me af wat is de keerzijde van goed
Wat is je punt, dat ze nu in hokken moeten leven? Ik neem aan dat ze dan bedoelen de nachtverblijven, of niet? Want het lijkt mij stug dat je een dingo geen ruimte mag geven om vrij te rennen want dat is ie wel gewend vanuit zijn natuur. Moet er waarschijnlijk wel een hek omheen. Maar ja, dat moet ook als je honden hebt hoor, bij de meeste wel, en bij grote honden een flink hoog hek ook, 2 meter is lang niet genoeg.
Ik snap ook niet dat je het niet okee vindt, begrijp ik uit wat je zegt, dat dierentuinen fokoverschotten aan particulieren verkopen, maar toch heb je er zelf aan meegedaan. Omdat het niet verboden is? Zo klinkt het namelijk. Ik vind dieren verkopen in een dierenwinkel niet okee, en daarom koop ik daar ook geen dier. Het is niet verboden om dieren uit winkels te verkopen, maar dat zou het wel moeten zijn, wat mij betreft. Daar doe ik dus liever niet aan mee, aan dingen die ik niet okee vind. Ik zei toch al, het bevalt me al helemaal niet hoe je aan die dingo bent gekomen.
Nu heb ik ook ooit een konijn gekocht in een tuincentrum omdat ik zag dat ie doodziek was en hem een zachtere dood gunde dan hij in die winkel zou hebben, tegen mijn principes in, maar dat doe ik niet meer want ik heb ze natuurlijk wel betaald voor dat konijn en de lege plek van dat konijn, bood weer een plekje voor een ander konijn. Ik kijk tegenwoordig gewoon niet meer naar de dierenafdeling in winkels. Jouw beslissing om de dingo te kopen, vind ik van een iets andere aard. Dat konijn kon ik inderdaad een zachtere dood bieden, kun jij jouw dingo wel een prettig leven bieden, in een gewoon huis, met weinig zaken waar een dingo normaal gesproken mee te maken krijgt? Ik denk dus dat dat wat lastiger is. En ook al is het niet onmogelijk, wenselijk is het ook niet.
Ik snap wel iets van passies en bevliegingen, gefascineerd en onder de indruk zijn. Maar die passie, kan ook teveel kosten of gaan kosten op een dag. Dan besteed je te weinig aandacht aan andere belangrijke dingen in het leven bijvoorbeeld. Ik zou zeggen, hou wel je hoofd koel en wees niet blind en doof als anderen je terug proberen te roepen. Zou best kunnen namelijk dat ze gelijk hebben en je proberen te beschermen voor teleurstellingen.