Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Broodfokteefje

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

~Suzanne~
Zeer actief

Re: Broodfokteefje

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Wolfsblut schreef:
Renee1966 schreef:Jij was toch mee. Zo te zien heb je internet en ben je slim zat. Ik vermoed dat als je de gegvens van deze fokker had gegoogled, je vooraf al wist waar je mee t e maken had. Ter plekke had het schurengebeuren en dat je de zgn moeder niet van dichtbij mocht zien, ook moeten waarschuwen.
Er viel niets te googelen Renee.
Ze komen niet eens voor op Google.

Het ging om particulieren die af en toe een nestje hebben.
We hebben de moeder op circa 10 meter afstand gezien.
Daar viel niets op aan te merken.

Ook de stallen met goedverzorgde renpaarden zagen er keurig uit.
En zeker de goed ingerichte ruimte waar de pups aanwezig waren.
Minimaal zo schoon en verzorgd als waar ik in het verleden mijn pups kocht.

Ook bij de officiele fokkers in achteraf wijken heb ik wantoestanden gezien in bedompte kelders waar de pups ondergebracht waren. Ze adverteerden met in huis opgegroeid.
Aan mijn hoela. Ook daar was het puur een geldkwestie. Al zullen de meesten niet zo zijn.

Ahum... vind jij het vetgedrukte nou niet een tikkeltje in tegenspraak met het schuingedrukte??
Echt niet...?
Nee?
Zie mijn vorige betoog over "steen" een "eronder gezeten".

"Goed ingerichte ruimte" voor de pups??? Die is gek, als het geen woonkamer was moeten er als een bezetene bellen afgegaan zijn. Zo niet... zie wederom mijn vorige betoog over steen enzo ;-)

Sorry hoor maar dat zijn toch dingen die je doorhebt, die je voelt, die je... nou ja.. laat ook maar. Precies HIEROM dus kan de broodfok (met en zonder stamboom) blijven bestaan!

Suzanne
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Gollum schreef:Hoe kan dat volgens jou anders dan?
Door de overheid erbij te betrekken omdat het in mijn ogen een dermate groot probleem is en door de reputatie van de rashond wat op te poetsen. Als ik afga op mijn omgeving en op de commentaren van enkele pupkopers op die broodfokkerij hebben mensen het idee dat de stamboomwereld met ziektes en valse papieren aan elkaar hangt. En hoewel reportages over de wantoestanden binnen de rashondenfok heus goed bedoeld zullen zijn helpen ze niet echt mee aan dat beeld omdat ze laten uitschijnen dat het enkel stamboomhonden betreft.
deugenietje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler en witte dwerg schnauzer

Ongelezen bericht door deugenietje »

-Saskia- schreef:Ach joh, met al die kooiverrijking valt het leed reuze mee, kijk zelf maar:
Afbeelding
(Foto van een stage die ik heb gelopen bij een broodfokker :ugh: )

Eerste wat ik dacht is van. Jeetje vreselijk, wat doen die hondjes in een kippenhok.

Dat hok volstaat aan een kippenhok.
deugenietje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler en witte dwerg schnauzer

Ongelezen bericht door deugenietje »

Ik weet niet of het hier hoort.

Maar een labrador is van natuurlijk een zeer actieve en werkgerichte hond.

Als er mensen labradors als broodfok gebruiken of gewoon mensen die graag pups willen van hun teef. Kunnen daar dan hyper (adhd) Labradors uit komen of is het puur te weinig lichaamsbeweging.

Want jaren terug was ik op de manege en hoorde daar iets over.

Snappen jullie waar ik op doel?
Wolfsblut
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

~Suzanne~ schreef:
Wolfsblut schreef:
Renee1966 schreef:Jij was toch mee. Zo te zien heb je internet en ben je slim zat. Ik vermoed dat als je de gegvens van deze fokker had gegoogled, je vooraf al wist waar je mee t e maken had. Ter plekke had het schurengebeuren en dat je de zgn moeder niet van dichtbij mocht zien, ook moeten waarschuwen.
Er viel niets te googelen Renee.
Ze komen niet eens voor op Google.

Het ging om particulieren die af en toe een nestje hebben.
We hebben de moeder op circa 10 meter afstand gezien.
Daar viel niets op aan te merken.

Ook de stallen met goedverzorgde renpaarden zagen er keurig uit.
En zeker de goed ingerichte ruimte waar de pups aanwezig waren.
Minimaal zo schoon en verzorgd als waar ik in het verleden mijn pups kocht.

Ook bij de officiele fokkers in achteraf wijken heb ik wantoestanden gezien in bedompte kelders waar de pups ondergebracht waren. Ze adverteerden met in huis opgegroeid.
Aan mijn hoela. Ook daar was het puur een geldkwestie. Al zullen de meesten niet zo zijn.

Ahum... vind jij het vetgedrukte nou niet een tikkeltje in tegenspraak met het schuingedrukte??
Echt niet...?
Nee?
Zie mijn vorige betoog over "steen" een "eronder gezeten".

"Goed ingerichte ruimte" voor de pups??? Die is gek, als het geen woonkamer was moeten er als een bezetene bellen afgegaan zijn. Zo niet... zie wederom mijn vorige betoog over steen enzo ;-)

Sorry hoor maar dat zijn toch dingen die je doorhebt, die je voelt, die je... nou ja.. laat ook maar. Precies HIEROM dus kan de broodfok (met en zonder stamboom) blijven bestaan!

Suzanne
Suzanne, het geheel is meer dan de som der delen.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

renee-uk schreef:
bouvierpoedel schreef: Nou nou , niet iedereen weet dat hoor ,misschien jij en vele andere hondenliefhebbers maar sommige mensen zijn niet zo uitzoekerig en gaan gewoon een leuk hondje ergens kopen en vertrouwen op het vertrouwen ,
Dat soort mensen kopen ook een auto of koelkast met die instelling.
bedoel je die mensen die wel meteen de dag dat het fout gaat met hun broodfokpupje het forum kunnen vinden om hun beklag over diezelfde broodfokker te doen?
Sommig waarschijnlijk en die hebben dan ook niet allenmaal zitten zoeken maar zijn achteraf getipt door iemand,
En het grootste gedeel hoor je niet , die zijn tevreden met hun hoind of ze accepteren dat het beest dood is of ziek.
Mensen zijn niet allemaal het zelfde ,kijk hier maar.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

deugenietje schreef:Ik weet niet of het hier hoort.

Maar een labrador is van natuurlijk een zeer actieve en werkgerichte hond.

Als er mensen labradors als broodfok gebruiken of gewoon mensen die graag pups willen van hun teef. Kunnen daar dan hyper (adhd) Labradors uit komen of is het puur te weinig lichaamsbeweging.

Want jaren terug was ik op de manege en hoorde daar iets over.

Snappen jullie waar ik op doel?
kom ik weer met mijn zeikverhaaltje (zal ook eens niet haha)
mijn zus had eens een broodfokpup, labradorlook, want het leek op een teddybeertje. superschattig.
die is binnen een paar weken gecrepeerd aan de parvo
toen was het huilen. later zag ze hoe de hond van haar vriendin uitgroeide en hoeveel klachten het arme beest had (die hond kwam bij dezelfde fokker vandaan).
toen was ze er wel blij om.
goed nieuws: betreffende vriendin heeft pas een nieuwe pup. deze keer bij een echte fokker gekocht.dus dat vind ik dan wel mooi dat mensen wel tot inzicht komen, jammer dat het dan weer jaren duurt maar uiteindelijk groeit bij mensen toch iets van besef. vooral als ze zelf veel dierenartskosten moeten ophoesten.
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

Corneliana schreef:goed nieuws: betreffende vriendin heeft pas een nieuwe pup. deze keer bij een echte fokker gekocht.dus dat vind ik dan wel mooi dat mensen wel tot inzicht komen, jammer dat het dan weer jaren duurt maar uiteindelijk groeit bij mensen toch iets van besef. vooral als ze zelf veel dierenartskosten moeten ophoesten.
ach, in die hitte nog steeds mensen met een galopperende hond naast zich , bewijst toch wel dat ze buiten dit forum er niets van aantrekken ?.. :denken:
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

Corneliana schreef:goed nieuws: betreffende vriendin heeft pas een nieuwe pup. deze keer bij een echte fokker gekocht.dus dat vind ik dan wel mooi dat mensen wel tot inzicht komen, jammer dat het dan weer jaren duurt maar uiteindelijk groeit bij mensen toch iets van besef. vooral als ze zelf veel dierenartskosten moeten ophoesten.
in die hitte nog steeds een vrouw met een galopperende hond naast zich gezien , bewijst toch wel dat ze buiten dit forum er niets van aantrekken ?.. :denken:
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

Pakdebal schreef:
in die hitte nog steeds een vrouw met een galopperende hond naast zich gezien , bewijst toch wel dat ze buiten dit forum er niets van aantrekken ?.. :denken:
nee dat bewijst alleen maar dat die vrouw haar hond laat galopperen.
het feit dat die hond galoppeert is het enige wat je ziet.
en dat is niet verstandig denk ik met de hitte, maar dat is 1 vrouw. er zijn echt veel mensen buiten het hondenforum die enorm goed voor hun dieren zorgen.
en wat betreft broodfok groeit echt langzaam maar zeker het besef. dat merk ik in elk geval om me heen. mensen willen ook weten wat de moeder en de vader is, hond wordt steeds meer echt huisgenoot/sportgenoot en minder waakhond/ accessoire. mensen sporten over het algemeen meer etc etc.
en er zullen altijd broodfokkers zijn, een zogenaamde harde kern. net als met alle oude vastgeroeste nare gewoontes. zo zullen er ook altijd mensen zijn die slecht voor hun dieren zorgen, tegen beter weten in. maar de onwetendheid wordt onderhand wel verslagen door de vrije info op internet.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Inge O schreef:jeetje, bp, jij lijdt de laatste tijd toch echt aan de 'doodrelativeerziekte' hoor :roll: .

is er eigenlijk nog iets waar we wel over in mogen zitten?
Heerlijk hé , geeft zo'n rust in het hoofd. :W:
Hoe je dat zelf doet mag jezelf weten ,je bent toch eigen baas in je hoofd. :zweep:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

bouvierpoedel schreef:
renee-uk schreef:
bouvierpoedel schreef: Nou nou , niet iedereen weet dat hoor ,misschien jij en vele andere hondenliefhebbers maar sommige mensen zijn niet zo uitzoekerig en gaan gewoon een leuk hondje ergens kopen en vertrouwen op het vertrouwen ,
Dat soort mensen kopen ook een auto of koelkast met die instelling.
bedoel je die mensen die wel meteen de dag dat het fout gaat met hun broodfokpupje het forum kunnen vinden om hun beklag over diezelfde broodfokker te doen?
Sommig waarschijnlijk en die hebben dan ook niet allenmaal zitten zoeken maar zijn achteraf getipt door iemand,
En het grootste gedeel hoor je niet , die zijn tevreden met hun hoind of ze accepteren dat het beest dood is of ziek.
Mensen zijn niet allemaal het zelfde ,kijk hier maar.
tja blijf ik het toch opmerkelijk vinden dat het dan ineens wel kan, dat zoeken en vinden van info.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Wolfsblut
Zeer actief

Ik persoonlijk heb er geen moeite mee om de hoofdprijs te betalen voor een pup.
Ik koop en heb ook nooit gekocht bij de doorsnee fokker.

Ik vind het alleen jammer dat met name veel doorsneefokkers er een slaatje uit slaan met hun topprijzen.
Zoals ik al meerdere malen aangaf zijn zij er mede debet aan dat de broodfok in stand gehouden word.

Aangezien ik hier regelmatig lees dat het vooral gaat om hobbyfokkers begrijp ik die hoge prijzen niet zo goed.
Dat er kosten zijn logisch en dat je er wat aan wilt verdien is duidelijk.

Als ik dan weer lees dat de Hollandse Smouthond voor slechts 250 euro te koop is en de fokker er met een gemiddeld nest mee uit de kosten is, dan vind ik bedragen van ver boven de 1000 duizend euro voor een pup van een hobbyfokker buiten proportioneel.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

-Saskia- schreef:
Inge O schreef:hoe kwam het dat je stage liep bij een broodfokker?
De stageplek die ik had toegewezen gekregen ging plots niet meer door en dus moest ik redelijk kortdag op zoek naar een nieuwe.
Een klasgenoot van me mocht twee weken logeren bij een broodfokker en ik vond dat een ervaring wat voor mij leerrijker zou zijn dan twee weken guppy's sorteren in een dierenwinkel of meedraaien in een asiel. En dat was het ook. Bizar, triest, zoveel dingen.

Overigens geloof ik ook niet zo in broodfok uitroeien enkel en alleen door de pupkopers te benaderen, maar dat terzijde.
Bij mijn vorige opleiding werden we gewoon naar een broodfokker gestuurd voor stage hoor. Want je kon er altijd wat leren, toch? :ugh:
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Als je ergens heen 'gestuurd' wordt, is het altijd nog aan jou of je ook gaat hoor..!
Beetje zelfstandigheid, het zijn je eigen keuzes.
Afbeelding
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Wolfsblut schreef:Ik persoonlijk heb er geen moeite mee om de hoofdprijs te betalen voor een pup.

Ik vind het alleen jammer dat met name veel doorsneefokkers er een slaatje uit slaan met hun topprijzen.
Zoals ik al meerdere malen aangaf zijn zij er mede debet aan dat de broodfok in stand gehouden word.

Aangezien ik hier regelmatig lees dat het vooral gaat om hobbyfokkers begrijp ik die hoge prijzen niet zo goed.

Als ik dan weer lees dat de Hollandse Smouthond voor slechts 250 euro te koop is en de fokker er met een gemiddeld nest mee uit de kosten is, dan vind ik bedragen van ver boven de 1000 duizend euro voor een pup van een hobbyfokker buiten proportioneel.
Wat is een doorsnee fokker?
En ik denk dat de Riesenschnauzer ook wel zo rond de 1000 euro kost.
Wolfsblut
Zeer actief

Tara schreef:
Wolfsblut schreef:Ik persoonlijk heb er geen moeite mee om de hoofdprijs te betalen voor een pup.

Je plaat blijft een beetje hangen, hoe je een Smoushond kunt kopen voor slechts 250 euro weet ik ook niet.
Ik weet wel dat ik en alle andere fokkers die ik persoonlijk ken er beslist geen slaatje uit proberen te slaan.
De pupprijs die ik vraag, en die mijn collegafokkers vragen zijn echt reëel, lees nou voor de aardigheid eens wat er in de link die ik postte staat, dan snap je er misschien meer van.
Die link heb ik gelezen Tara. De plaat blijft niet hangen, maar er wordt niet echt gelezen wat ik schrijf. Veel fokkers zullen inderdaad de Kerk in het midden laten, MAAR NIET ALLEMAAL.
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Paisley schreef:Als je ergens heen 'gestuurd' wordt, is het altijd nog aan jou of je ook gaat hoor..!
Ik ben ook niet gegaan inderdaad. Maar dan krijg je dus wel op je donder van de leerkracht. Ik heb dat altijd een beetje raar gevonden, dat ze daardoor de broodfok in feite steunen.
Paisley
Zeer actief

Maeve schreef:
Paisley schreef:Als je ergens heen 'gestuurd' wordt, is het altijd nog aan jou of je ook gaat hoor..!
Ik ben ook niet gegaan inderdaad. Maar dan krijg je dus wel op je donder van de leerkracht. Ik heb dat altijd een beetje raar gevonden, dat ze daardoor de broodfok in feite steunen.
Haha ja geweldig. En het zou me niets verbazen als diezelfde docent wel hele mooie verhalen kan vertellen dat 'de jeugd van tegenwoordig' geen eigen visie of ruggengraat meer heeft.

Ik ben zelf docent. Leerlingen met idealen, die nadenken over ethiek, die weten wat ze willen met hun toekomst, die de wereld een klein beetje beter willen hebben, die koester ik!
Afbeelding
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

Wolfsblut schreef: Als deze zaak achter de rug is kom ik hier wel op terug en zal deze fokker met naam en adres noemen.
Nou, wat mij betreft laat je dat adres lekker zitten. Dat vind ik namelijk niet zo netjes. Iedereen, zelfs broodfokkers, heeft recht op een bepaalde mate van privacy.

Broodfok moet je aan pakken van allerlei kanten. Dat zit hem niet alleen in de pupkopers en niet alleen in de rashondenfokkers. Voorlichting over rashonden (want de laatste tijd wordt er in de media alleen aandacht besteed aan de negatieve kanten van de rashondenfokkerij), voorlichting over de broodfok, waarbij plaatjes als in de OP wat mij betreft wijd verspreid worden, het strafbaar maken van zulke praktijken, strengere controle etc. Als je het niet van verschillende kanten benadert, is het dweilen met de kraan open.
Wolfsblut
Zeer actief

Tara schreef:
Wolfsblut schreef:
Tara schreef:
Wolfsblut schreef:
Je plaat blijft een beetje hangen,
Die link heb ik gelezen Tara. De plaat blijft niet hangen, maar er wordt niet echt gelezen wat ik schrijf. Veel fokkers zullen inderdaad de Kerk in het midden laten, MAAR NIET ALLEMAAL.
Je plaat blijft wel hangen, want ik zie je continu hetzelfde verkondigen.
En volgens mij lees je zelf niet helemaal wat je schrijft, want zoals je ziet ben je jezelf een klein beetje aan het tegenspreken.
MAAR NIET ALLEMAAL
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

Wolfsblut schreef:
Wolfsblut schreef:MAAR NIET ALLEMAAL
"Niet allemaal" is nogal wat anders dan "de doorsnee fokker". Qua omvang en zo.
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
Paisley schreef:
Maeve schreef:
Haha ja geweldig. En het zou me niets verbazen als diezelfde docent wel hele mooie verhalen kan vertellen dat 'de jeugd van tegenwoordig' geen eigen visie of ruggengraat meer heeft.

Ik ben zelf docent. Leerlingen met idealen, die nadenken over ethiek, die weten wat ze willen met hun toekomst, die de wereld een klein beetje beter willen hebben, die koester ik!
en of.

als 'mijn' studenten bij een broodfokker op stage zouden willen kan dat voor mij niet, tenzij ze zelf heel goed weten waar het om gaat voor ze beginnen en er in hun stagerapport zeer kritisch over zijn.
:ok:
Ik ben het helemaal met je eens. Vond het ook heel vreemd destijds dat het kon en zelfs aangemoedigd werd. Want je kon overal wat van leren zeiden ze dan :19: Maar als je niet weet hoe het wél moet leer je daar toch hele verkeerde dingen?
Paisley
Zeer actief

Ja precies. En daarnaast wordt door jóu arbeid iemand ander zn poot uitgedraaid, en honden verkloot.
Afbeelding
labje
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retriever

Ongelezen bericht door labje »

Paisley schreef:Ja precies. En daarnaast wordt door jóu arbeid
Oei, en jij bent nog wel docente? :wink:
Afbeelding
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Maeve schreef:Ik ben het helemaal met je eens. Vond het ook heel vreemd destijds dat het kon en zelfs aangemoedigd werd. Want je kon overal wat van leren zeiden ze dan :19: Maar als je niet weet hoe het wél moet leer je daar toch hele verkeerde dingen?
Even voor de duidelijkheid: ik wist dat het een broodfokker was voor ik aan de stage begon hoor. Maar ik wil graag weten wat er achter de schermen van zo'n praktijken gebeurt en ik ben achteraf ook blij dat ik de stage gedaan heb.
Ook mijn docenten zaten vol gruwel te kijken naar de foto's tijdens mijn eindproef, bij hen was geen twijfel over het "soort" fokker waar het over ging en als ik had durven meedelen dat ik een heleboel nieuwe dingen had geleerd die ik later kon gebruiken in de praktijk hadden ze me buitengegooid gok ik :mrgreen:

Ik vond het leerrijk, maar dan in de zin van hoe die wereld in elkaar zit, niet qua dingen die ik in de toekomst nog kan gebruiken.
Maar als zo'n bezoek of stage voorgesteld wordt als iets waar je ook echt technieken van kan leren snap ik het inderdaad niet zo.
Wolfsblut
Zeer actief

Tara schreef:
Kells schreef: Euh, ik kan mijn pups ook niet voor een paar honderd euro verkopen, maar het voorbeeld waar jij nu mee komt vind ik weer een beetje van de zotte. Mijn honden heb ik in de eerste plaats voor mijn eigen plezier en een nestje fokken doe ik omdat er behoefte is aan nakomelingen van mijn hond in de werklijnen.
Je hebt gelijk hoor, en zo uitgebreid als in dat staatje bereken ik het ook echt niet. :wink:
Maar het is wel een feit dat zeker de helft van dat staatje weergeeft wat je allemaal aan kosten hebt bij het fokken van een nest.
Zelf reken ik bijvoorbeeld wat ik minimaal moet uitgeven om aan de fokeisen te voldoen, dus show, wedstrijden, onderzoeken...
Het voer van de teef ga ik niet meerekenen, dat wordt me allemaal te ingewikkeld, en wat het mij aan vrije dagen kost reken ik om diezelfde reden ook niet mee. Maar als je dat wel gaat doen, dan kom je er wel achter dat er gewoon echt veel geld in dat nest gaat zitten. Je dierenartskosten, het voer voor de pups, eventuele speeltjes voor de pups, een werpkist... Het loopt best behoorlijk op.
Daarbij is het maar aan de fokker wat hij wil 'terugverdienen' aan wat hij in een nest pups steekt. Die kosten zijn dan wel gemaakt, maar doordat je ze niet meerekent in de 'opbrengsten' lijkt het alsof je onderaan de streep meer overhoudt, terwijl dat niet echt zo is.
Zo heb ik mijn vorige (kleine) nest zogenaamd quitte kunnen spelen, doordat ik mijn nieuwe werpkist niet heb opgevoerd bij de gemaakte kosten. Dat heb ik bij het nest er na gedaan, en zo kon ik mezelf in het eerste geval wijsmaken dat ik net uit de kosten was, terwijl ik bij mijn laatste nest iets overhield maar door die afschrijving zogenaamd net uit de kosten was. :wink:
Respect :ok:
Devel

Ongelezen bericht door Devel »

Het is toch een hobby waarom moeten die uren die je wss betaald hebt vrij genomen nog eens doorberekend worden?
Shows lijkt me oom pure hobby jij vind het leuk om de hond kampioen te laten worden dat vraagt de puppen koper niet om hoor. Zou even lekker zijn zeg alle shows gehad en doorberekenen aan de klant.

Prima dat je teef een pup werpt daar snap ik in dat het veel gaat kosten zeker als daar ook nog keizersnede bij komt kijken. Maar als jij een nest van 12 pups hebt liggen en je vraagt er bewjjze van 1.500 p.p. maak je mij niet wijs dat je er geen 1000 euros aan over houdt.
Devel

Ongelezen bericht door Devel »

Het is toch een hobby waarom moeten die uren die je wss betaald hebt vrij genomen nog eens doorberekend worden?
Shows lijkt me oom pure hobby jij vind het leuk om de hond kampioen te laten worden dat vraagt de puppen koper niet om hoor. Zou even lekker zijn zeg alle shows gehad en doorberekenen aan de klant.

Prima dat je teef een pup werpt daar snap ik in dat het veel gaat kosten zeker als daar ook nog keizersnede bij komt kijken. Maar als jij een nest van 12 pups hebt liggen en je vraagt er bewjjze van 1.500 p.p. maak je mij niet wijs dat je er geen 1000 euros aan over houdt.
Paisley
Zeer actief

labje schreef:
Paisley schreef:Ja precies. En daarnaast wordt door jóu arbeid
Oei, en jij bent nog wel docente? :wink:
Spellingfout ontdekt? Bèta knobbel, talen deuk :mrgreen: Als dit 3x in 1 periode op het bord gebeurt, trakteer ik, beloof ik mijn leerlingen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”