Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bang voor bepaalde rassen?
Moderator: moderatorteam
-
Bmamavan2
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradormix
- Aantal honden: 1
Re: Bang voor bepaalde rassen?
Ben eigenlijk voor geen enkel dier echt bang, ik zal met sommige hondenrassen iets voorzichtiger zijn en met name kijken naar bijbehorende baas.
Op basis van die twee factoren kan ik er voor kiezen om maar liever even de straat over te steken ofzo.
Ben niet gek op van die langpootspinnen, zilvervisjes en oorwurmen maar ik ben er nou ook weer niet echt bang van.
Op basis van die twee factoren kan ik er voor kiezen om maar liever even de straat over te steken ofzo.
Ben niet gek op van die langpootspinnen, zilvervisjes en oorwurmen maar ik ben er nou ook weer niet echt bang van.

- LaRep
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tokkel
Bang is een groot woord, laat ik zeggen dat ik op mijn hoedde ben bij rottweilers.
Ik kan ze totaal niet lezen en begrijp ze daarom vaak niet goed
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
- Aantal honden: 2
LaRep schreef:Bang is een groot woord, laat ik zeggen dat ik op mijn hoedde ben bij rottweilers.
Daar is iets aan te doen, ik had dat met Mechelaars en Staffords, dus gewoon mensen aangesproken of ik mee mocht wandelen. Daar heb ik veel van geleerd
-
Pakdebal
dit zie ik niet vaak , of bijna nooit , ( met 3 staffords )wenmart20 schreef:ik ben niet bang voor geen enkel ras.
En ik ontloop bijna alle honden. Want ik heb geen zin in dat geklier aan de riem.
Dus als ik een andere hond tegen kom is het gewoon naast lopen en doorlopen.
Geen gezeik.
- herejede
- Zeer actief
nee ben niet bang voor een ras, en hoef niks te ontlopen, kom geen hond tegen
- *Petra*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier en de Hollandse Herdershond Langhaar
- Aantal honden: 6
Ben bang voor rottweilers, die kan ik totaal niet lezen.
Als ik les geef en ik heb krijg er een in groep, overleg ik met een andere instructeur dat die de hond neemt.
Als ik les geef en ik heb krijg er een in groep, overleg ik met een andere instructeur dat die de hond neemt.

een dag niet gelachen om je hond, is een verloren dag.
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik ben voor mezelf niet bang van een bepaald ras, maar ben wel altijd alert bij mechelaars en border collies. Gelukkig zie je meestal snel genoeg of het de nerveuze varianten zijn (die ik dus met mijn honden ontloop), of de normale.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Hylos
- Zeer actief
Zo doe ik het ook. Al vinden mensen het soms blijkbaar wel eng dat ik mn hond ineens strak naast me zet of ineens de andere kant op loop.wenmart20 schreef:ik ben niet bang voor geen enkel ras.
En ik ontloop bijna alle honden. Want ik heb geen zin in dat geklier aan de riem.
Geen gezeik.
Alles wat los loopt wordt aangelijnd, ze houden hun honden ook ineens strak naast zich en kijken me argwanend aan.. Al helemaal als ik ze dan ook nog eens vriendelijk groet.. Of ik van een andere planeet kom ofzo.m
xavi doet verder niks maar ik heb geen zin aan gegroet en gedoe aan de riem. (Tenzij het 1 van zn 2 vriendjes zijn)
En qua ras...ik vind de herders vaak moeilijk te peilen. Staffords zie ik wel als ze kwaad willen, de herder houding heb ik nog niet zo goed ontdekt.
Ik hoor overigens bijna nooit iets over herder hond-hond agressie, alleen maar stafford/pitbull maar volgens mij is dit met herders net zo veel aan de orde, zou het niet?

- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Evenveel weet ik niet. Ik ken voornamelijk herders die niet met sexgenoten kunnen (als ze niet met een andere hond kunnen) of die te veel willen regelen en dus niet met vreemde honden in contact komen. Echte hond agressie tegen elke andere hond hoor ik veel minder, maar dat zegt niet zoveel, ik ken ze niet allemaal en kom niet op elke club.Hylos schreef:Zo doe ik het ook. Al vinden mensen het soms blijkbaar wel eng dat ik mn hond ineens strak naast me zet of ineens de andere kant op loop.wenmart20 schreef:ik ben niet bang voor geen enkel ras.
Geen gezeik.
Alles wat los loopt wordt aangelijnd, ze houden hun honden ook ineens strak naast zich en kijken me argwanend aan.. Al helemaal als ik ze dan ook nog eens vriendelijk groet.. Of ik van een andere planeet kom ofzo.m![]()
xavi doet verder niks maar ik heb geen zin aan gegroet en gedoe aan de riem. (Tenzij het 1 van zn 2 vriendjes zijn)
En qua ras...ik vind de herders vaak moeilijk te peilen. Staffords zie ik wel als ze kwaad willen, de herder houding heb ik nog niet zo goed ontdekt.meestal blaffen ze wel maar soms zijn ze ook echt stil. En ze zetten niet alles zo overduidelijk omhoog als een stafford.
Ik hoor overigens bijna nooit iets over herder hond-hond agressie, alleen maar stafford/pitbull maar volgens mij is dit met herders net zo veel aan de orde, zou het niet?
- LaRep
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tokkel
In mijn geval wordt dat lastig, een vriendin van mij heeft altijd rotties dus ik ken ze, laat ze zo nu en dan voor haar uit e.d. maar ik begrijp ze simpelweg gewoon niet.Kit schreef:LaRep schreef:Bang is een groot woord, laat ik zeggen dat ik op mijn hoedde ben bij rottweilers.
Daar is iets aan te doen, ik had dat met Mechelaars en Staffords, dus gewoon mensen aangesproken of ik mee mocht wandelen. Daar heb ik veel van geleerd
- semmyboy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De duitse herdershond!
Over je laatste zin.Hylos schreef:Zo doe ik het ook. Al vinden mensen het soms blijkbaar wel eng dat ik mn hond ineens strak naast me zet of ineens de andere kant op loop.wenmart20 schreef:ik ben niet bang voor geen enkel ras.
Geen gezeik.
Alles wat los loopt wordt aangelijnd, ze houden hun honden ook ineens strak naast zich en kijken me argwanend aan.. Al helemaal als ik ze dan ook nog eens vriendelijk groet.. Of ik van een andere planeet kom ofzo.m![]()
En qua ras...ik vind de herders vaak moeilijk te peilen. Staffords zie ik wel als ze kwaad willen, de herder houding heb ik nog niet zo goed ontdekt.meestal blaffen ze wel maar soms zijn ze ook echt stil. En ze zetten niet alles zo overduidelijk omhoog als een stafford.
Ik hoor iedereen vaak dat hun hond gegrepen is door een duitse herder.
Hier in de buurt lopen 2 duitse herders die erg agressief zijn.
Ben daar zelf ook een beetje schijterig voor, ze beginnen in de verte al erg dominant te staan en te fixeren. En als ik langsloop met een bochtje erom heen, willen ze sem aanvliegen.
De ene heeft het misschien erger dan de ander.
Mijn hond is dan wel weer sociaal met andere honden.
Niet een grote spelerd, maar even snuffelen en weer verder.
- Messi
- Actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua
Ik ben bang voor teken ^_^
En ik hou niet van kleine kriebel beestjes..
En van honden.. Gemeen kijkende honden ^_^
Van die grote met een kleine eigenaar die de hond bijna niet kan houden...
En ik hou niet van kleine kriebel beestjes..
En van honden.. Gemeen kijkende honden ^_^
Van die grote met een kleine eigenaar die de hond bijna niet kan houden...
- Hylos
- Zeer actief
Ik weet het ook niet precies, ik vind het wel anders dan bij staffords.
Misschien willen ze hun baas beschermen? Herders zijn vaak vrij eenkennig toch?
Ik kom ze regelmatig tegen in het losloop gebied, vlak ernaast zitten namelijk 2 hondenclubs. Maar ze worden vrijwel direct aangelijnd of half de bosjes in geduwd als we er aan komen. Sommige idd agressief, maar werd altijd keurig gemeld, dat zie je gelukkig vaak wel van eigenaren die ik tegenkom. Ze weten wat voor hond ze hebben.
Laatst was er een club van 4 duitse herders die losliepen.. Voordat ik het wist kwamen ze aangestormd. Xavi maar rennen en die herders er jankend achteraan. Gebeurde verder niks maar vond het een vreemd schouwspel
Ik kom ze regelmatig tegen in het losloop gebied, vlak ernaast zitten namelijk 2 hondenclubs. Maar ze worden vrijwel direct aangelijnd of half de bosjes in geduwd als we er aan komen. Sommige idd agressief, maar werd altijd keurig gemeld, dat zie je gelukkig vaak wel van eigenaren die ik tegenkom. Ze weten wat voor hond ze hebben.
Laatst was er een club van 4 duitse herders die losliepen.. Voordat ik het wist kwamen ze aangestormd. Xavi maar rennen en die herders er jankend achteraan. Gebeurde verder niks maar vond het een vreemd schouwspel

- Paddle
- Zeer actief
Nu ik erover nadenk heb ik best wel veel rassen die ik liever niet tegenkom. Bepaalde herders, en de gehele 'vechthonden' sectie.
Maar wij wonen in een regio waar de eigenaren van zulke honden eigenlijk hun honden nooit uitlaten. Die blijven altijd in de tuin/kennel. Een uitzondering daargelaten. Zielig voor die honden maar loopt wel rustig voor ons.
Maar wij wonen in een regio waar de eigenaren van zulke honden eigenlijk hun honden nooit uitlaten. Die blijven altijd in de tuin/kennel. Een uitzondering daargelaten. Zielig voor die honden maar loopt wel rustig voor ons.

- Hylos
- Zeer actief
Sorry, Nana, ik had hem nog niet voorbij zien komen.
Zal het nóóóit weer zeggen
Zal het nóóóit weer zeggen

- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Ik kan net doen alsof Tessa mij beschermd in het donker. Er mag niemand op ons af lopen, want dan gaat ze grommen en zich groot maken. Jammer genoeg doet ze dat omdat ze zelf onzeker wordt en ze niet wil dat ze naar háár toekomen. 
-
nathalie71
- Irta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xHH
Niet bang voor een bepaald ras, maar ik hou er niet van als wat grotere loslopende honden op me af komen gerend.
-
nathalie71
- Lin851
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Witte herder
Staffords, pittbulls en alles wat daar op lijkt ontloop ik. Ik vertrouw die honden (baasjes) voor geen cent.
Hier wonen er in ieder geval 2 die eerder andere honden hebben gegrepen, en sinds kort wordt iemand uit de buurt hier dagelijks uitgelaten door een stafford. De hond zit aan een flex, maar is hyperactief en sleurt zijn baas (volwassen man) mee. Hij holt struikelend achter de hond aan over de stoep, of ik zie hem van links naar rechts over het veld voor ons huis getrokken worden door die hond.
Het is ook het favoriete ras van de hangjongeren hier die stoer rondhangen met een paar van die honden om zich heen.
En ik heb het idee dat, mocht het ooit fout gaan, de schade veel groter is dan wanneer hij door een ander soort hond word gegrepen.
Bij andere rassen ligt het aan de hond / baas / eerdere ervaringen. Aan de lijn reageren andere reuen nog wel eens op mijn reu, die daar weer heftig op reageert, als ze los lopen gaat het prima, maar aan de lijn lopen we dus even een stukje om bij bepaalde honden.
Hier wonen er in ieder geval 2 die eerder andere honden hebben gegrepen, en sinds kort wordt iemand uit de buurt hier dagelijks uitgelaten door een stafford. De hond zit aan een flex, maar is hyperactief en sleurt zijn baas (volwassen man) mee. Hij holt struikelend achter de hond aan over de stoep, of ik zie hem van links naar rechts over het veld voor ons huis getrokken worden door die hond.
Het is ook het favoriete ras van de hangjongeren hier die stoer rondhangen met een paar van die honden om zich heen.
En ik heb het idee dat, mocht het ooit fout gaan, de schade veel groter is dan wanneer hij door een ander soort hond word gegrepen.
Bij andere rassen ligt het aan de hond / baas / eerdere ervaringen. Aan de lijn reageren andere reuen nog wel eens op mijn reu, die daar weer heftig op reageert, als ze los lopen gaat het prima, maar aan de lijn lopen we dus even een stukje om bij bepaalde honden.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Ik zal ze ook altijd gelijk aanlijnen/bij me roepen en dat heeft niks met agressie te maken maar omdat ik de andere hond niet ken en ik de meeste eigenaren totaal niet vertrouw in hun hondenkennis.Hylos schreef:Ik weet het ook niet precies, ik vind het wel anders dan bij staffords.
Overigens vind ik een herder een van de makkelijkste rassen om t 'lezen' even voor het gemak beperkend tot de mechelaar, hollander en duitser.
Zo overduidelijk geven ze aan als er iets staat te gebeuren
Molosers in het algemeen kan ik slecht lezen en daar zal ik dus veel voorzichter mee zijn als ik mijn honden bij me heb....

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Brigitte
- Zeer actief
Alles onder de 40 cm vind ik dood eng

-
nathalie71
Vlinder is ook heul eng.....en gevaarlijk;ze ziet er heel pluizig-poezelwoezelig uit maar onder tussen....................

-
Connie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel , Duitse staande x stabij en een raad wat ik ben ras
Ik ben bang voor dobermann's ik heb al een aantal keer hele leuke meegemaakt(mensen die mij van de angst af wilde helpen) maar toch als ik een onbekende zie steek ik de straat over
oo en ik vind paarden alleen leuk achter een hek
oo en ik vind paarden alleen leuk achter een hek
groetjes Connie

Daantje,Faye,Pluk

Daantje,Faye,Pluk
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Niet bang voor een ras. Maar wel soms op mijn hoede voor een combi baas/hond.
-
Pakdebal
Hylos schreef: Laatst was er een club van 4 duitse herders die losliepen.. Voordat ik het wist kwamen ze aangestormd. Xavi maar rennen en die herders er jankend achteraan. Gebeurde verder niks maar vond het een vreemd schouwspel
zal het nooit vergeten , dat er 2 Duitse herders een kleine hond van een oudere dame achterna renden ..
vrouw huilen .., bah, was zo zielig allemaal ..
hoezo , dat ik hier eerder las, dat ze liever doorlopen ?..
-
flamme
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
Ik vind heb niks met border collies. Ik vind ze een beetje engig kijken
Overigens aai ik ze wel gewoon hoor en wandel zelfs regelmatig met 1
maar ik houd niet zo van "the eye".
Overigens aai ik ze wel gewoon hoor en wandel zelfs regelmatig met 1
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
ja eh.. wat heb ik daarmee te maken? De mijne lopen liever door...Pakdebal schreef:
hoezo , dat ik hier eerder las, dat ze liever doorlopen ?..... hier weer een voorbeeld dat het juist andersom is ...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Angelique.
Ik ben als de dood voor husky's, vooral die met blauwe ogen

- iones
- Zeer actief
Ik ben voor geen een ras bang. Ik benader elke hond hetzelfde.
Ik kijk naar ogen en oren of ze wel benaderd willen worden. Ik laat aan mijn hand ruiken en lees hun antwoord of ze al dan niet geaaid willen worden. Werkt prima.
Ik kijk naar ogen en oren of ze wel benaderd willen worden. Ik laat aan mijn hand ruiken en lees hun antwoord of ze al dan niet geaaid willen worden. Werkt prima.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen

[/url]