Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat Waar Waarom?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Pakdebal

Re: Wat Waar Waarom?

Ongelezen bericht door Pakdebal »

Tiny schreef:
Pakdebal schreef:
kipo schreef: En sommige honden hebben geen geweldige start gehad en dan zijn er mensen als Stefania, die met heel veel tijd en geduld het toch voor elkaar krijgen om het vertrouwen van zo'n hond te winnen en hem weer plezier in het leven te bezorgen. En dan gaat het in het begin niet altijd vlekkeloos, tsja.
ik wist niet dat het een 2de hands hond was
Een hond is nooit 2e hands maar een herplaatser. Een auto wel.
geen gevoel voor humor . jammer
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Pakdebal schreef:
Tiny schreef:
Pakdebal schreef:
kipo schreef: En sommige honden hebben geen geweldige start gehad en dan zijn er mensen als Stefania, die met heel veel tijd en geduld het toch voor elkaar krijgen om het vertrouwen van zo'n hond te winnen en hem weer plezier in het leven te bezorgen. En dan gaat het in het begin niet altijd vlekkeloos, tsja.
Een hond is nooit 2e hands maar een herplaatser. Een auto wel.
geen gevoel voor humor . jammer
Waar in je zin zit de humor dan :denken:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Pakdebal

kipo schreef:
Pakdebal schreef:
Dat kan gebeuren, maar het is handiger om eerst te vragen naar het hoe en waarom en dan pas te oordelen.
sommige honden bijten al bij de eerste eigenaar, vandaar . :wink:
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Kit »

Pakdebal schreef:
kipo schreef:
Pakdebal schreef:
Dat kan gebeuren, maar het is handiger om eerst te vragen naar het hoe en waarom en dan pas te oordelen.

Erg grappig :roll:
Pakdebal

Kit schreef:Erg grappig :roll:
is niets grappigs aan , hoor . :wink:
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Pakdebal schreef:
kipo schreef:
Pakdebal schreef:
maar daarom dus eerst vragen, dan oordelen.
-Mieke-
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 spaans, 2 roemeense ex-straathondjes
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door -Mieke- »

Bob, gecastreerde bouvier reu, was een angstbijter. Paar keren bij andere mensen een tandje laten voelen (niets om mee naar een dokter te lopen), één keer een man op een gevoelige plek geraakt :vaag: was zijn eigen schuld hoor! Zelf één keer naar de huisarts geweest, nadat hij me even té hard vast had ahum juist toen ik zijn muilkorf wilde aandoen en de DA voor de deur stond. Dat laatste had hij dus al door.... En één keer hem zien opvliegen naar de keel, ook bij een poging tot verzorging, net op tijd kunnen wegtrekken, dat was echt eng, maar gelukkig niets gebeurd. En toch was hij echt mijn allerbeste maatje, mijn Bobbeke...

Laika, geholpen teefje uit Roemenië, kruising van ????, kan helemaal niet overweg met bepaalde andere teefjes op haar terrein. Met een zwaar gehavend gebit slaagde ze er nog in voor een gaatje te zorgen. :roll:
groetje, Mieke
I.M. Vlaamse Bob, I.M. Roemeense Laika. Spaanse Rambi,
Momo en Kiki
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Kirry
Zeer actief

Ongelezen bericht door Kirry »

Ik ben tijdje geleden gebeten door een zwarte Cocker Spaniel. Ik snap nog steeds niet zo goed waarom: ik liep langs een grasveldje richting bushalte. Mijn gedachten compleet bij mijn Ipod om wat muziek op te zoeken. Ik liep in een rechte lijn en keek niet op of om. De Cocker was aan het spelen op het gras, zag mij en kwam op mij afgerend en bijt vervolgens zo in mijn knie. Een meisje kwam aangerend, maar zij kon hem niet vasthouden, want de hond had geen halsband of riem om, ondanks het zijn in de bebouwde kom. Ze heeft hem vastgehouden tot ik uit het zicht was, maar toen ik in de bus zat, toen kwam ik hem tegen terwijl hij fietsers op de rotonde aan het achtervolgen was met een gillend meisje in zijn broekzak. (Reu, geen idee of gecastreerd of niet.)

Andere keer was terwijl ik post bezorgde op een erf. Een Jack Russel kwam hard naar mij toegerend en beet in mijn enkel. Het baasje stond in de deuropening en ik vroeg de hond terug te roepen. Baasje zei: "Oh joh, dat doen ze nu eenmaal." :denken: (Geen idee of het een reu of teef was.)

Ander geval was best pittig nu ik er achteraf over na denk. Ik was 16 en werkte bij mijn zwager in de garage; beetje administratie, opruimen etc. Hij had toen een Rottweiler die het erf bewaakte. Ik moest even op mijn zwager zijn pc zijn en liep zijn kantoor binnen. Ik zat op de stoel en plots hoor ik in mijn linkeroor een flink gegrom. Ik kijk waar het geluid vandaan komt en er staat een Rottweiler met ontbloote tanden en grommend op ooghoogte. Mijn zwager kwam net binnen en heeft het beest giga op zn donder gegeven. Het was geen bijtincident, maar ik weet het nog goed na al die jaren. De hond is helaas op latere leeftijd doodgebeten door een andere Rottweiler. De honden kenden elkaar al hun hele leven. De jongere hond beet zijn strot eruit. :ugh: (Beide Rottweilers waren niet gecastreerd)
nelleke
Zeer actief
Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door nelleke »

Kirry schreef:Ik ben tijdje geleden gebeten door een zwarte Cocker Spaniel. Ik snap nog steeds niet zo goed waarom: ik liep langs een grasveldje richting bushalte. Mijn gedachten compleet bij mijn Ipod om wat muziek op te zoeken. Ik liep in een rechte lijn en keek niet op of om. De Cocker was aan het spelen op het gras, zag mij en kwam op mij afgerend en bijt vervolgens zo in mijn knie. Een meisje kwam aangerend, maar zij kon hem niet vasthouden, want de hond had geen halsband of riem om, ondanks het zijn in de bebouwde kom. Ze heeft hem vastgehouden tot ik uit het zicht was, maar toen ik in de bus zat, toen kwam ik hem tegen terwijl hij fietsers op de rotonde aan het achtervolgen was met een gillend meisje in zijn broekzak. (Reu, geen idee of gecastreerd of niet.)

Andere keer was terwijl ik post bezorgde op een erf. Een Jack Russel kwam hard naar mij toegerend en beet in mijn enkel. Het baasje stond in de deuropening en ik vroeg de hond terug te roepen. Baasje zei: "Oh joh, dat doen ze nu eenmaal." :denken: (Geen idee of het een reu of teef was.)

Ander geval was best pittig nu ik er achteraf over na denk. Ik was 16 en werkte bij mijn zwager in de garage; beetje administratie, opruimen etc. Hij had toen een Rottweiler die het erf bewaakte. Ik moest even op mijn zwager zijn pc zijn en liep zijn kantoor binnen. Ik zat op de stoel en plots hoor ik in mijn linkeroor een flink gegrom. Ik kijk waar het geluid vandaan komt en er staat een Rottweiler met ontbloote tanden en grommend op ooghoogte. Mijn zwager kwam net binnen en heeft het beest giga op zn donder gegeven. Het was geen bijtincident, maar ik weet het nog goed na al die jaren. De hond is helaas op latere leeftijd doodgebeten door een andere Rottweiler. De honden kenden elkaar al hun hele leven. De jongere hond beet zijn strot eruit. :ugh: (Beide Rottweilers waren niet gecastreerd)
Jeetje jij hebt een hele geschiedenis met beten. Vooral die laatste wat een enge herinnering is dat. Ik zou het ook niet gauw vergeten zijn. Raar dat die hinden jou moeten "hebben" :oeps:
Afbeelding
Neeltje
Kirry
Zeer actief

Ongelezen bericht door Kirry »

nelleke schreef: Jeetje jij hebt een hele geschiedenis met beten. Vooral die laatste wat een enge herinnering is dat. Ik zou het ook niet gauw vergeten zijn. Raar dat die hinden jou moeten "hebben" :oeps:
Valt wel mee hoor. :wink: Drie incidenten in 15 jaar ofzo. Bij de Jack Russel was ik op zijn erf, dus ik 'snap' het wel. Ookal was het niet echt netjes van de baas om niks te doen. De Rottweiler was heel erg waaks en ik zat tenslotte op zijn baasjes stoel. (Geen idee of dat een excuus is hoor.) De laatste keer dat ik die hond zag, toen was hij nog een puppy, dus herkennen zal ie wel niet gedaan hebben. Ik snap alleen die Cocker niet, maar achteraf hoorde ik van een kennis dat het baasje erg ziek was en dat de hond daarom vaak werd uitgelaten door verschillende meisjes en dat de hond meer mensen had gebeten. Hij zat ook zelden aan de lijn. Hij is niet veel later herplaatst.
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Ik ben twee keer gebeten door onze eigen poedel vroeger, na 40 jaar nog littekens van.
op mijn 15e in het gezicht gebeten door een doberman, twee gaatjes.
dochter, gebeten met 3 jaar door opvang bordercollie in haar gezicht, twee gaatjes.
7 jaar geleden, vorige bernersennen aangevallen en gebeten door stabij en aangevallen en gebeten door bordeaux, geen littekens.
in 2008 en 2011 mijn beide zussen bij betreden van de woning gebeten door mijn huidige berner, beiden hebben littekens daarvan.
2012, Kooi aangevallen en gebeten door wijlen de buurtbernersennenreu, heeft een dag gemankt.
alle honden, behalve mijn berner waren reuen.
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Gos schreef:
Pakdebal schreef:
Antonetta schreef:Mijn cairn is van achteren door een uit zijn halsband ontsnapte stafford gegrepen, hij liep hierbij een op meerdere plaatsen gebroken poot, scheurwonden, gescheurde kniebanden (door het schudden) en een shock op. De stafford is de zelfde dag ingeslapen. Ik heb geen idee waarom hij aanviel, wel dat het beest op mij super gestoord over kwam, zelfs zijn baas was bang voor hem. Hij was nog geen jaar oud. Die aanval heeft er voor gezorgd dat ik geen vertrouwen meer heb in stafford (achtigen).

ontzettend, :(: ..en dan blijf je hier zo rustig op dit forum ?... wel klasse van je , ik zou ze wat aandoen nu .
Zo zie je maar, net zoals niet alle honden of honden van hetzelfde ras hetzelfde zijn, zijn ook niet alle (al dan niet ex-) hondeneigenaars hetzelfde.

Sommigen weten zichzelf meer te beheersen dan anderen :mrgreen:
Ik was vlak na de aanval echt niet beheerst, eerder een krijsend viswijf. Later heb ik hier mijn verontschuldiging nog voor aangeboden, het kwam ook zeker door de schrik, ik ben tot een bepaald moment rustig maar hierna ontplof ik.
Ik heb geen reden om mijn buurman nog iets kwalijk te nemen, zijn verzekering heeft de da kosten betaald en hij heeft zijn gevaarlijke hond in laten slapen. Het enige dat ik hem kwalijk nam, is dat hij niet wist hoe hij zijn hond van die van mij moest afkrijgen. De hond weigerde ondanks klappen en schoppen op zijn kop en in zijn pens los te laten. Ik vind dat als je kiest voor dit soort honden, hij onder jou verantwoordelijkheid valt en je dus ook moet weten wat je moet doen als hij aanvalt en niet los wil laten. Als hij gelijk had geweten wat hij moest doen waren de verwondingen zeker weten minder geweest.
Ik denk dat dit veelal het probleem is bij dit soort aanvallen, de baas staat er bij en kijkt er na. :denken:
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Als kind een keer gebeten in mijn hand door het hondje van de garage. Geen kik gegeven, vond toen dat het mijn eigen schuld was.
Shib heeft mij 1 keer vol in mijn hand gebeten toen ik hem uit een gevecht probeerde te halen.
En afgelopen dinsdag net niet gebeten door een asielherder, eigen schuld. Hond heeft zijn kop en nek vol met wonden en ik pakte zijn halsband en kwam tegen de wond aan wat natuurlijk pijn deed.

Shib is 1 keer in zijn zij gebeten door een harig mixje uit de buurt, dat leverde een litteken van 7 cm op.
Verder wel kleine gaatjes van wat schermutselingen, maar niet noemenswaardig.
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Pakdebal

Antonetta schreef:
Pakdebal schreef:
Antonetta schreef:Mijn cairn is van achteren door een uit zijn halsband ontsnapte stafford gegrepen, hij liep hierbij een op meerdere plaatsen gebroken poot, scheurwonden, gescheurde kniebanden (door het schudden) en een shock op. De stafford is de zelfde dag ingeslapen. Ik heb geen idee waarom hij aanviel, wel dat het beest op mij super gestoord over kwam, zelfs zijn baas was bang voor hem. Hij was nog geen jaar oud. Die aanval heeft er voor gezorgd dat ik geen vertrouwen meer heb in stafford (achtigen).

ontzettend, :(: ..en dan blijf je hier zo rustig op dit forum ?... wel klasse van je , ik zou ze wat aandoen nu .
Ik was vlak na de aanval echt niet beheerst, eerder een krijsend viswijf. Later heb ik hier mijn verontschuldiging nog voor aangeboden, het kwam ook zeker door de schrik, ik ben tot een bepaald moment rustig maar hierna ontplof ik.
Ik heb geen reden om mijn buurman nog iets kwalijk te nemen, zijn verzekering heeft de da kosten betaald en hij heeft zijn gevaarlijke hond in laten slapen. Het enige dat ik hem kwalijk nam, is dat hij niet wist hoe hij zijn hond van die van mij moest afkrijgen. De hond weigerde ondanks klappen en schoppen op zijn kop en in zijn pens los te laten. Ik vind dat als je kiest voor dit soort honden, hij onder jou verantwoordelijkheid valt en je dus ook moet weten wat je moet doen als hij aanvalt en niet los wil laten. Als hij gelijk had geweten wat hij moest doen waren de verwondingen zeker weten minder geweest.
Ik denk dat dit veelal het probleem is bij dit soort aanvallen, de baas staat er bij en kijkt er na. :denken:

:ok:
helemaal mee eens , en ik zou zelf die eigenaar ook hebben aangevallen , je verdedigt je eigen hond , toch .. niets mis mee , niets verontschuldigingen !

had hij maar niet zo'n hond moeten kopen, dat weet je als je daar aan begint . :roll:
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Antonetta schreef:Ik vind dat als je kiest voor dit soort honden, hij onder jou verantwoordelijkheid valt en je dus ook moet weten wat je moet doen als hij aanvalt en niet los wil laten. Als hij gelijk had geweten wat hij moest doen waren de verwondingen zeker weten minder geweest.
Ben ik als eigenaar van dat soort type honden helemaal met je eens en ik kan me er ook aan dood ergeren want het is gewoon zo dat 8 van de 10 niet weten wat ze in handen hebben. Mijn honden weten prima wat het commando los is, dat is eigenlijk naast hierkomen het belangrijkste wat ik wil dat ze leren, alleen mijn Bulldog heeft in het heetst van de strijd als hij iets onwijs leuk vindt en dan echt heel leuk :mrgreen: weleens moeite om het commando op te volgen ik noem bv de nephaas op de renbaandag dat was de eerste keer ook vast is vast en hij is van mij :engel: dan is het voor mij even hop nog geen 2 seconde stokje ertussen en los. De keer erna liet hij netjes los. Nou verklaar mij dan maar voor gek dat ik met een breakstick rond loopt maar hij is meer dan eens van pas gekomen, en nee niet eens voor mijn eigen hond maar voor andersmans honden die in elkaar hingen met 2 gillende eigenaren erbij en maar lekker hun honden trappen en slaan :ugh:
Pakdebal

Brigitte schreef:
Antonetta schreef:Ik vind dat als je kiest voor dit soort honden, hij onder jou verantwoordelijkheid valt en je dus ook moet weten wat je moet doen als hij aanvalt en niet los wil laten. Als hij gelijk had geweten wat hij moest doen waren de verwondingen zeker weten minder geweest.
Ben ik als eigenaar van dat soort type honden helemaal met je eens en ik kan me er ook aan dood ergeren want het is gewoon zo dat 8 van de 10 niet weten wat ze in handen hebben. Mijn honden weten prima wat het commando los is, dat is eigenlijk naast hierkomen het belangrijkste wat ik wil dat ze leren, alleen mijn Bulldog heeft in het heetst van de strijd als hij iets onwijs leuk vindt en dan echt heel leuk :mrgreen: weleens moeite om het commando op te volgen ik noem bv de nephaas op de renbaandag dat was de eerste keer ook vast is vast en hij is van mij :engel: dan is het voor mij even hop nog geen 2 seconde stokje ertussen en los. De keer erna liet hij netjes los. Nou verklaar mij dan maar voor gek dat ik met een breakstick rond loopt maar hij is meer dan eens van pas gekomen, en nee niet eens voor mijn eigen hond maar voor andersmans honden die in elkaar hingen met 2 gillende eigenaren erbij en maar lekker hun honden trappen en slaan :ugh:

het probleem blijft als een rode draad na jaren nog steeds naar boven drijven :

de meesten weten niet wat voor power ze in huis hebben gehaald , en daar zijn een heleboel onschuldige honden helaas ( ! ) de dupe van geworden . !. :hmmm:
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

Pakdebal schreef:
ellen en de birmanen schreef: omdat 1 hond dat heeft gedaan wil nog niet zeggen dat andere staffords dit ook doen.
ellen

deze discussie , daar komen we nooit uit, Maar het zal je hondje maar zijn, dan piep je wel anders
ik haat ze niet allemaal om één :wink: dat is het verschil tussen jou en mij.
ellen
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

ellen en de birmanen schreef:
Pakdebal schreef:
ellen en de birmanen schreef: omdat 1 hond dat heeft gedaan wil nog niet zeggen dat andere staffords dit ook doen.
ellen

deze discussie , daar komen we nooit uit, Maar het zal je hondje maar zijn, dan piep je wel anders
ellen
Dit inderdaad.
Ik sta wekelijks samen te trainen en af en toe eens te knuffelen met bouviers :cheer: (enge gevaarlijke getrainde pakwerkhonden dan nog :schrik: )

Soms gebeurt er gewoon shit, door een inidividu. Nooit door een ganse populatie of volk van iets. :U:
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

Brigitte schreef:

Ik ken jou al een hele poos en Gaby nu ook, maar wil toch even zeggen dat ik jullie ontzettend verantwoordelijk ( EN hartstikke leuk om jullie met de kudde te zien ook) vindt met jullie honden :E:
Pakdebal

Kit schreef:
Brigitte schreef: Ben ik als eigenaar van dat soort type honden helemaal met je eens en ik kan me er ook aan dood ergeren want het is gewoon zo dat 8 van de 10 niet weten wat ze in handen hebben. Mijn honden weten prima wat het commando los is, dat is eigenlijk naast hierkomen het belangrijkste wat ik wil dat ze leren, alleen mijn Bulldog heeft in het heetst van de strijd als hij iets onwijs leuk vindt en dan echt heel leuk :mrgreen: weleens moeite om het commando op te volgen ik noem bv de nephaas op de renbaandag dat was de eerste keer ook vast is vast en hij is van mij :engel: dan is het voor mij even hop nog geen 2 seconde stokje ertussen en los. De keer erna liet hij netjes los. Nou verklaar mij dan maar voor gek dat ik met een breakstick rond loopt maar hij is meer dan eens van pas gekomen, en nee niet eens voor mijn eigen hond maar voor andersmans honden die in elkaar hingen met 2 gillende eigenaren erbij en maar lekker hun honden trappen en slaan :ugh:

Ik ken jou al een hele poos en Gaby nu ook, maar wil toch even zeggen dat ik jullie ontzettend verantwoordelijk ( EN hartstikke leuk om jullie met de kudde te zien ook) vindt met jullie honden :E:

je kan Brigitte rustig tegenkomen , want zij gaat heel verantwoordelijk er mee om . :ok:
-Mieke-
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 spaans, 2 roemeense ex-straathondjes

Ongelezen bericht door -Mieke- »

maart schreef:
ellen en de birmanen schreef:
Pakdebal schreef:
ellen

ellen
Dit inderdaad.
Ik sta wekelijks samen te trainen en af en toe eens te knuffelen met bouviers :cheer: (enge gevaarlijke getrainde pakwerkhonden dan nog :schrik: )

Soms gebeurt er gewoon shit, door een inidividu. Nooit door een ganse populatie of volk van iets. :U:
Bouviers zijn niet gevaarlijk... :pffff:
groetje, Mieke
I.M. Vlaamse Bob, I.M. Roemeense Laika. Spaanse Rambi,
Momo en Kiki
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Bouviers zijn niet gevaarlijk... :pffff:[/quote]

Geen hond is gevaarlijk zolang de eigenaar maar weet waartoe zijn hond in staat is en hier rekening mee houd. Doet hij dit niet dan kunnen alle honden gevaarlijk zijn. Mijn moeder is ooit in het ziekenhuis terecht gekomen nadat ze door een pincher in haar bovenbeen was gebeten, hij had haar slagader geraakt. En mijn schoonzus is een paar jaar geleden gemeen in haar hand gebeten door hun eigen golden retriever. Ook zij moest naar het ziekenhuis om behandelt te worden, de hond hebben ze laten inslapen hij beet vaker. Ik kan mij voorstellen dat deze retriever een kleine hond ook zwaar had kunnen verwonden of zelfs dood had kunnen bijten.

Mijn wantrouwen naar staffords heeft puur met de schrik van de aanval te maken, was het een herder geweest had ik dit wantrouwen waarschijnlijk naar herders gehad.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

Ik ben nog nooit gebeten en mijn hond ook niet 'echt'.

Ze is wel een keer door twee (onbekende) rhodesians opgejaagd toen ze haar zagen, en één van hun (gecastreerde reu) hapte vol in haar rug. Maar er was helemaal geen schade, dat is dan ook niet echt bijten toch?

Mijn vorige hond, toen ik nog bij mijn ouders woonde, was een intacte golden reu die echt uberlief was naar alles. Die is een keer gegrepen door een argentijnse dog en een bouvier (van dezelfde baas). Weet niet of ze intact waren maar die besten waren onopgevoed, niet te vertrouwen, en braken regelmatig uit de tuin. Terwijl de Argentijn onze hond bij de strot vast had, probeerde de Bouvier 'm van achter ook nog aan te vallen, waar mijn vader toen tussen stond. Het baasje ramde met alle macht op de kop van die argentijn en ik weet niet hoe maar uiteindelijk liet die toch los gelukkig. Onze golden had flinke wonden in zijn hals en ook een paar kleinere aan z'n achterpoten.
Laatst gewijzigd door runninggirl op 14 jul 2013 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Brigitte
Zeer actief

Kit schreef:
Brigitte schreef:

Dank je wel hihihi :J: we doen ons best met de rellers :D
Brigitte
Zeer actief

Pakdebal schreef:
Kit schreef:

je kan Brigitte rustig tegenkomen , want zij gaat heel verantwoordelijk er mee om . :ok:
Dank je wel PDB, erg leuk om te horen van je :ok:
Asta

Ongelezen bericht door Asta »

Ik ben weleens gegrepen maar volgens mij nooit met gaten ofzo, asta is wel meer keer gegrepen o.a. herders, dogo, stabij, jackrussel, stafford. Ergste geval was wel door een duitse herder, die er in 1 klap opdook en haar rug lag bij haar staart goed open.
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Ben gebeten door m'n eigen hond Buck, een poolhond/herder kruising. In de auto zat hij naast me en zag de buurhond langs onze auto lopen waar we in zaten. Hij was razend op die buurhond maar reageerde zich af op mij en beet in mijn bovnenarm Was een behoorlijke beet, door een dikke winterjas en een trui heen.

Was redirectie agressie en hij heeft het nooit meer gedaan want door de schrik werd ik razend op hem en heb hem verteld dat hij dat niet meer moest doen.

En Beer (klein wit rasloos hondje) is een keer gegrepen door een hele onzekere stabij teef. Voor alle honden was ze bang maar ze besloot dat ze Beer kon hebben blijkbaar toen hij alleen maar langs liep. De eigenaar van de stabij stond het allemaal zeer geinteresseerd te bekijken en had het over rangorde bepalen enzo :eek:

En Buck heeft gevochten met een opdringerige boxer. Met kleine gaatjes als resultaat. Die boxer heb ik van hem af moeten meppen door te slaan met de musketonhaken van m'n riemen. (geen handige reactie, ik weet het)
nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

Mijn dochter is iets meer dan een jaar geleden gegrepen/gebeten door onze eigen hond.
Kruising Yorkshire-Maltezer-Shih-Tzu.Hij had het formaat en gebit van een Jack Russel en op en top terriër gedrag.Hij was niet gecastreerd.

Mijn dochter schoof de eetkamer stoel op ,hij schrok daar waarschijnlijk van en leefde zich totaal uit op haar been :O: Dwars door haar spijkerbroek.Met zo`n verscheurend geluid.
Ze kon naar de eerste hulp.

Hij had daarvoor ook al meerdere hap/snap momenten gehad, naar de kinderen toe,en werd voor kinderen te gevaarlijk.
Maar zo vreselijk agressief als hij toen deed.......dat was gewoon niet normaal.
We hebben hem helaas naar het asiel moeten brengen.Als ik geen kinderen had gehad(en dus ook geen buurkindjes over de vloer had)was hij gebleven.Maar dan was dit misschien ook niet voor gevallen.Hij werd kinderen de baas.
Ik hield erg veel van dit hondje en heb daar ook bijna een jaar intens verdriet van gehad.
nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

Het is een klein beetje te vergelijken met dit hondje,al gromde hij niet zo vaak,hij ging opeens in de aanval.
je schrok je rot!
En territorium verdedigen .

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

nathalie71 schreef:Het is een klein beetje te vergelijken met dit hondje,al gromde hij niet zo vaak,hij ging opeens in de aanval.
je schrok je rot!
En territorium verdedigen .

En dat hondje in de link wordt dominant genoemd :roll: :blauwoog:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”