Mina2006 schreef:Tara schreef:Mina2006 schreef:
Ja..dat wil inderdaad zeggen dat je dat ras in Nederland niet kan houden..ténzij je op een of andere manier ervoor kan zorgen dat de oren/staart niet verminkt worden.
Als je het niet wílt begrijpen, dan denk ik dat we hier wel een beetje uitgediscussieerd zijn ja.
Goede genen buiten de deur houden omdat er in het land van herkomst geen coupeerverbod van kracht is, druist in tegen werkelijk álles waar in de kynologie momenteel zoveel om te doen is: Namelijk het alsmaar verkleinen van de beschikbare genenpoel.
Heel wonderlijk, en sta jij dan straks ook om het hardst te roepen als ook die rassen naar de verdommenis gaan?
Waarom ga je die rassen dan niet zelf fokken..? Dan blijven ze er in toch?

omdat je dan bij een deel rassen, dus moet beginnen met een hond die gecoupeerd is, wat je dus niet in je bezit mag hebben, als die wet er door moest komen
daar gaat het juist om, dat er haken en ogen aan zitten, dat er nog altijd rassen zijn, die buiten land van herkomst (en dus gecoupeerd) niet heel veel voorkomen
en dat je dan dus, net wat Tara zegt, een heel deel genen weggooit puur omdat de hond gecoupeerd is
ik kan misschien stom zijn, maar ik snap het verschil niet zo goed, tussen het couperen van staarten/oren en het weghalen van duimpjes/hubertusklauwen?
alle 4 is (in mijn ogen) een ingreep op schoonheid