Op redelijk goede dagen probeer ik wel wat zuivel te drinken/eten of voor het avondeten groenten uit blik meestal of wat vruchten.Corneliana schreef:maar hoe krijg je dan je goede stoffen binnen?Mina2006 schreef:Ik heb ingewikkelde darm en maag problemen, die voor mij verergeren bij groenten en vezels en veel dingen die goed (zouden) zijn voor mensen. Natuurlijk hebben véél dingen wel te maken met hoe je zelf leeft, maar niet alles, zoals idd ziektes waar je niks aan kan doen, offff een allergie of zoMarion. schreef:Dat, uiteraard. Maar goede voeding helpt daar wel bij natuurlijk. Ik lees dat jij meestal instant-pakjes eet, en amper groenten. Tja, dat is nu eenmaal niet erg gezond.Mina2006 schreef:Ja of de een heeft minder geluk met gezondheid dan de ander (zonder direct een ''eigen schuld'' eraan te hebben)
En hou me te goede hoor, wij eten best gezond denk ik, maar ik rook en ik drink. Dat ik met die laatste 2 geen problemen heb ligt volledig aan mijn op dat punt gelukte genen. En dat mijn honden nooit iets mankeren zal ook mazzel zijn. Maar toch ook wel een beetje met hoe we ze houden, wat voor eten ze krijgen, en uit welke ouders ze geboren zijn.
Het is niet alleen maar mazzel of pech wat je treft in het leven. Een heleboel is maakbaar. En te verpesten.![]()
Het is 50/50, dus wat jij zegt is ook zeker waar.
Op slechte/meeste dagen val ik dan terug op de flesjes vloeibare voeding van de apotheek of van de drogist. Daar zitten genoeg voedingsmiddelen in voor als je dus een dag niet vast kan eten.
Buiten dat om krijg ik sowieso niet alle goede stoffen binnen maar dat leek me al wel duidelijk haha