nou die laatste zin vind ik wat grof, als je kind autistisch is ofzo iets is die bevestiging er dagelijks.bouvierpoedel schreef:Heb ik al eerder gezegt.Corneliana schreef:ik denk niet dat voor autisme een speciale hulphond nodig is.Julisca schreef:Maar is dat ook niet zo met 'niet' hulphonden?Jaap* schreef:Met uitzondering van blindegeleidehonden ben ik het daar wel mee eens. Ik vind het bovendien vaak ten hemel schreiend hoe hulphonden uiteindelijk terechtkomen en wat er van verwacht wordt.
En heb je ooit een autismebegeleidingshond in actie gezien? En weet je van een nabij iemand hoe zeer het een leven kan verbeteren/verrijken?
Het is zo overduidelijk bij een blind persoon wat de hond doet, het zijn de ogen......
Jammer dat dat bij de andere hulphonden minder het geval is. Da maakt ook dat ik steeds weer ga uitleggen, terwijl ik dat eigenlijk heel erg beu ben(maar goed, dan doe ik mezelf aan
)
maar dan heb ik ook meer verstand van autisme dan van honden.
Dat in dit geval als ik die moeder was geweest ik lekker het hondje voor mijn dochter had gehouden ook al was het geen officieel begeleidings hondje meer .
Vond dat gejank van ma ook nep en vreselijk over de top.
Niemand die haar verplichte om die hond van haar dochter weg te doen ,maar goed het deed haar zo zeer en verdriet en even tussendoor nog zeggen jaaa mijn dochter ook.![]()
Als ik zag dat het meisje heel leuk en rustig met het hondje om ging zou dat de meerwaarden moeten zijn.
Maar goed je zal de bevestiging dan je kind een autist is eens moeten missen.
daar voegt een hond niks aan toe.
en ik zou de hond denk ik ook niet snel wegdoen.
zeker niet als ik al geen vertrouwen in de stichting had.