Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Terre schreef:Bij Herby, daar is de vleesmix die ik heb 1,30 per kilo.
@alinelaila, aangezien jij zo dichtbij woont, kunnen we samen bestellen?
Stuur maar pb bij interesse
nu 1,50 per kilo
Wel verpakt in rollen!
Nu past er gelijk een stuk meer in de vriezer
Is dat een compleet voer?
En is het eerder vet of mager?
rottielover schreef:ik heb een rottweiler van nu 40 kilo ik ben 80 euro per maand kwijt, ik geef kynofit ongeveer 500 gram per dag er zit 15 kilo in een zak.
rottielover schreef:ik heb een rottweiler van nu 40 kilo ik ben 80 euro per maand kwijt, ik geef kynofit ongeveer 500 gram per dag er zit 15 kilo in een zak.
kost dat voer 80,- per zak ?
de voer zelf kost 54 euro per zak van 15 kilo, was vergeten bij te zetten de rest aan bot en kauwproducten
een hond neem je niet even maar voor een honden leven.
ik weet het niet precies. ik koop een enorme zak kenner van 20 a 30 euro en die gaat 2 a 3 maanden mee.
maar daar komt dan wel koekjes bij, geraspte kaas (die kan je zo leuk uitstrooien over de stoep) en soms wat blikvoer.
Anja schreef:Als ik het even snel uitreken ben ik zo'n 9.50 per maand kwijt voor 2 hondjes.
4 pakjes smuldier per week. Ik gebruik een pakje 2 dagen en dan gooi ik het weg ( het is dan nog niet leeg) omdat ik bang ben dat het niet goed meer is.
Toen Max er nog was, gebruikte ik 2 pakjes per dag voor 3 honden en was ik zo'n 35 euro kwijt per maand.
Dit is zonder snoepjes en pensstaafjes en andere extraatjes.
Dan doe je het toch in de vriezer
Weeg het af wat zij eten per dag op de eerste dag en gooi de rest in de vriezer
is toch zonde om het weg te gooien en het kan best 2 keer bevroren worden
Chris78 schreef:Op dit moment 1 kg vlees per dag, tussen de 3 en 5,5 euro per kg. Reken maar uit, ik doe aan struisvogelpolitiek
Ik voer brok en kvv om en om. Luna is een kruising, 63 cm hoog en 27 kilo. De ene dag krijgt ze 600 gram kvv, Haaksbarf, dat is geloof ik €4,5 per kilo en 's ochtends een klein beetje brok tegen het gal spugen. De andere dag krijgt ze alleen brok. Ik denk dat ik per maand rond de 30 euro zit?
Anja schreef:Als ik het even snel uitreken ben ik zo'n 9.50 per maand kwijt voor 2 hondjes.
4 pakjes smuldier per week. Ik gebruik een pakje 2 dagen en dan gooi ik het weg ( het is dan nog niet leeg) omdat ik bang ben dat het niet goed meer is.
Toen Max er nog was, gebruikte ik 2 pakjes per dag voor 3 honden en was ik zo'n 35 euro kwijt per maand.
Dit is zonder snoepjes en pensstaafjes en andere extraatjes.
Dan doe je het toch in de vriezer
Weeg het af wat zij eten per dag op de eerste dag en gooi de rest in de vriezer
is toch zonde om het weg te gooien en het kan best 2 keer bevroren worden
Nou inderdaad, zonde anders. Koelkast moet ook vast wel goedgaan. Het zijn honden, die worden niet zomaar ziek.
Chris78 schreef:Op dit moment 1 kg vlees per dag, tussen de 3 en 5,5 euro per kg. Reken maar uit, ik doe aan struisvogelpolitiek
Ik voer brok en kvv om en om. Luna is een kruising, 63 cm hoog en 27 kilo. De ene dag krijgt ze 600 gram kvv, Haaksbarf, dat is geloof ik €4,5 per kilo en 's ochtends een klein beetje brok tegen het gal spugen. De andere dag krijgt ze alleen brok. Ik denk dat ik per maand rond de 30 euro zit?
misschien kan ik niet rekenen maar stel dat je 15 dagen ( dat is ongeveer de helft van de maand) kvv geeft en dat is maar 500gr per dag dan zit je al op 33.75 aan kvv en dan je brokken nog , dus ook struisvogelpolitiek?
ook al is er slecht weer, ik heb 3 zonnetjes in huis
Ik gebruik twee en een half pakje Smuldier voor drie honden. Dus 1.50 euro per dag en dan nog af en toe een kauwbotje als we weggaan.
Dus ik denk dat wij alles bij elkaar 50 euro per maand kwijt zijn.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou. Groetjes Gonnie. Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Ik heb even zitten rekenen omdat ik Bommel sinds kort iets meer voer. Als ik acht kilo vlees koop bij Degomeat kan hij daar ongeveer 50 dagen van eten. Het kost tussen de 24 en 30 euro afhankelijk van de soorten die ik koop. Sliert en Rakker heb ik op brok en ik heb net een nieuwe voorraad gekocht. Voor dertig kilo betaal ik (inkl gekochte korting) 53 euro. Hier eten ze ongeveer vijf maanden van.
Ik gebruik zo'n tien blikken sperziebonen a 0,59 cent per maand.
Bij Degomeat koop ik ook hertenribben en geitennekken om te knagen. Hier geef ik ongeveer 20 euro per keer aan uit. Op is op in dit geval want ik ga niet speciaal deze dingen bestellen maar gewoon met de rest mee.
Knagen doen ze het liefst op hoefjes en daar betaal ik 1,80 voor vijf voor.
Ik denk dat ik per maand nog tien euro kwijt ben aan wortels en appeltjes.
5 honden, (4 herders, 1 chihuahua) ongeveer 160€ per maand.
Herders krijgen NRV, chihuahua krijgt kvv (die hij deelt met de kat).
Ik voer 4 kilo per dag voor ongeveer 100kg hond.
Even rekenen:-)
Voor drie hondjes ben ik plus de dentasticks enz. Circa 60 euro kwijt in de maand.
Voor de katten circa 210 euro, kattenbakvulling niet mee gerekend.
Ze krijgen allemaal royal canin.
Let bij smuldier wel op stukjes rubber/plastic. Ik heb het al meerdere keren aangetroffen. Ben ook overgestapt naar Lotgering. Dit is niet eens echt duurder en veel gezonder/ voedzamer. Ik ben ongeveer 30 euro per maand kwijt voor 2 honden.
Ik koop verschillende kvv en ik koop bij islam centrum kopvlees kalfssnippers eendennekken enz voor ongeveer twintig euro.Ik denk dat ik rond de vijftig euro kom voor twee honden.
koekjes heb ik brokken voor in de plaats gekocht..nu dr clauders maar hierna ga ik dlg kopen...daar doe ik denk vier maanden mee
Vlo verslind echt kauwstaven daar betaal ik per tien tien euro voor.Oh en ik heb ook blik gekocht in de aanbieding voor 1.60 die geef ik aan Dol 1 keer per week daar doet ze echt een moord voor
mijn hond is zo'n 7kg en krijgt nu per dag 200 gram degomeat verschillende soorten kvv. Dit is gemiddeld 60 cent per dag dus 18 euro per maand.
Daarnaast krijgt ze dentasticks, botten, belonings snoepjes, varkensoren etc.. dus ik ben altijd wel duurder uit maar kan daar geen goed gemiddelde uit halen. Ik denk niet meer dan 50 per maand.
Ik ben aan Bas ongeveer 7 euro per week kwijt. BARF en nog wat andere soorten kvv en kippenvleugeltjes. Ze krijgt ook gedroogde eendenborst, lamsoren en andere knaag en snoepdingetjes. Ze weegt inmiddels 5 kilo dus is een klein pukkeltje. Ik verwen haar omdat ze klein is en dus weinig eet, dan mag het ook wat kosten haha.