Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

BOA terreur

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

DjockPuck
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Jack Russels

Re: BOA terreur

Ongelezen bericht door DjockPuck »

linlin schreef:de beste arcee is overigens zelf beveiligingsmedewerker.
Lijkt mij een beetje een opruier( tje)
want ik vind dit gedrag echt iets voor een kleuter.
Volgens mij bedoelt om te rellen.
Groetjes Willy, Djock en Puck

Afbeelding
DjockPuck
Zeer actief

marian* schreef:
yuki schreef:
DjockPuck schreef:die mensen doen alleen maar hun werk denk ik zo.
Hier moeten we een ID en opruimzakjes/schepjes bij ons hebben.
En als er om gevraagd word heb je het maar te tonen.
Wij betalen hier geen hondenbelasting, dus het is het een of het ander.
Nou nee hoor, hier betalen we OOK voor hondenbelasting (nouja zouden we moeten) en moeten we ook zakjes kunnen tonen. het is dus niet het een of het ander :wink:
Hier betalen we geen hondenbelasting meer maar moeten wel zakjes of andere opruimmiddelen kunnen tonen.
Heb er dus ook altijd een stuk of wat bij me.
Ik ook in iedere zak zit wel wat.
Kleinkinderen weten al niet beter dat ik heb altijd poepzakjes bij me.
Levert ook wel eens hillarische taferelen op.
Als er eentje uit de zak valt:"He Oma je poepzakje valt".

Afbeelding
Yukusaki Akitas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jitsu: Japanse akita
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yukusaki Akitas »

Woow, dat is lef hebben. Ik zou alleen maar ja en amen durven te zeggen als ik een boete krijg. Zelfs al zou ik weten dat het onterecht is! Ben dan ook wel een scheiterd eerste klas :p

Over dat bordje; honden mogen volgens mij alleen loslopen als er een bordje staat dat het wel mag. Als er geen bordje staat dat het niet mag, is dat nog altijd geen reden om hem los te laten lopen.
Wij doen het overigens ook. Hebben een losloopterrein dat maar van bordje tot bordje loopt, daarnaast is nog een heel veld waar het officieel niet mag, maar zie je hond maar eens binnen de onzichtbare lijntjes te houden. Doet overigens niemand hier, en er wordt ook niet gecontroleerd. Sinds oktober is hier een proef ingegaan met opruimplicht (nooit geweest) en niemand houd zich eraan, ook nog nooit gecontroleerd. Dan is het hun eigen pakkie an :p
Yukusaki Akitas
http://www.yukusaki.nl
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

DjockPuck schreef:
Das stoer en mannelijk in bepaalde kringen in Neanderthaler gebied, :engel: .
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
DjockPuck
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
DjockPuck schreef:
Das stoer en mannelijk in bepaalde kringen in Neanderthaler gebied, :engel: .

Ah..... so.

Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Yukusaki Akitas schreef:Woow, dat is lef hebben. Ik zou alleen maar ja en amen durven te zeggen als ik een boete krijg. Zelfs al zou ik weten dat het onterecht is! Ben dan ook wel een scheiterd eerste klas :p
:wink: Als je het er niet mee eens bent kun je dat toch vriendelijk en netjes laten weten?

:tongue: Heeft er bij mij voor gezorgd dat de heren het niet eens konden worden en mijn boete is komen te vervallen.
Buddyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Altijd dogachtigen, nu 2 chihuahua's (van dochter)

Ongelezen bericht door Buddyboy »

Allemaal opgekropte frustratie...

TIP: voor Arcee...
Misschien kun je met je hond een leuke hondensport doen.. zo raak jij je energie kwijt en je hond (op een plaats waar ze dat mogen doen..)...

Kortom... doe iets aan je frustratie. Beter dan hier te boel wat zitten te jennen...

Ingrid

PS... hoop niet dat je je af reageert op je viervoeter...
Afbeelding
Lizzy & Faya, de oppashondjes
Yukusaki Akitas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jitsu: Japanse akita
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yukusaki Akitas »

dagmar88 schreef:
Yukusaki Akitas schreef:Woow, dat is lef hebben. Ik zou alleen maar ja en amen durven te zeggen als ik een boete krijg. Zelfs al zou ik weten dat het onterecht is! Ben dan ook wel een scheiterd eerste klas :p
:wink: Als je het er niet mee eens bent kun je dat toch vriendelijk en netjes laten weten?

:tongue: Heeft er bij mij voor gezorgd dat de heren het niet eens konden worden en mijn boete is komen te vervallen.

Kunnen: Ja.
Durven: Nee. Ik ben echt een watje, ik zou daar niet tegenin durven gaan :ugh:
Yukusaki Akitas
http://www.yukusaki.nl
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

Lef hebben? Vind het ontzettend kinderachtig van een volwassen man. Moet je niet júist als beveiliger je temperament beter bij je kunnen houden? :19:
Icecold81
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door Icecold81 »

Pfffff ik begin nu wel ernstig te twijfelen aan het hele fietserverhaal.... zat die fietser toen idd wel fout of lag het toch ook wel aan jezelf? Als ik je reactie in deze lees ...
take a chill pil!
Afbeelding
Een hond heeft meer aan een boomstam dan aan een stamboom.
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

btje apart idd
Corneliana
Zeer actief

_Leonie schreef:
Lef hebben? Vind het ontzettend kinderachtig van een volwassen man. Moet je niet júist als beveiliger je temperament beter bij je kunnen houden? :19:
ik vind het ook verre van lef. en Yukusaki daar heeft men assertiviteitstrainingen voor want als het zeker onterecht is mag je er best op een normale manier van zeggen :wink: dat is iets heel anders dan uit je stekker gaan.
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Buddyboy schreef:Allemaal opgekropte frustratie...

TIP: voor Arcee...
Misschien kun je met je hond een leuke hondensport doen.. zo raak jij je energie kwijt en je hond (op een plaats waar ze dat mogen doen..)...

Kortom... doe iets aan je frustratie. Beter dan hier te boel wat zitten te jennen...

Ingrid

PS... hoop niet dat je je af reageert op je viervoeter...
Zou ik niet doen, die hondensport, als hij verliest en vindt dat de ander vals gespeeld heeft, komt ook de Neanderthaler in hem boven.... :MSN:
Lijkt me geen goed plan :jank:
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Ik gaf ze ooit eens volkomen gelijk. Vervolgens kreeg ik een waarschuwing en draaide de boa zich abrupt om, om over te willen steken, daarbij bijna geschept wordend door een auto :oohja:
Als ik fout zit zit ik fout, en dan moet ik de consequentie daarvan accepteren. Nu laat ik Finn ook wat vaker loslopen op stukken waar het niet mag maar waar het overzichtelijk is. Hij is zo instabiel en staat overal te snuffelen. En ik vind het prima. Als ze me betrappen en willen bekeuren dan is dat maar zo. Voor nu vind het belangrijker dat hij nog even lekker zijn ding kan doen en ik met Bluf niet continue stil moet staan. Haar heb ik wel aan de lijn.
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

Icecold81 schreef:Pfffff ik begin nu wel ernstig te twijfelen aan het hele fietserverhaal.... zat die fietser toen idd wel fout of lag het toch ook wel aan jezelf? Als ik je reactie in deze lees ...
take a chill pil!
Misschien was het wel een mountainbiker :cool2:
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
blondie
Zeer actief

In de ochtend loop ik ook door rood. Puur omdat het kan en ik de in de verte naderende automobilisten niet voor Jan met de korte achternaam wil laten stoppen als ik genoeg tijd heb om over te steken :wink:
Ze kunnen me ervoor bekeuren, dan zal ik wel reageren, met hoe kinderachtig het is als ze maar voor willen beboeten.
En als ze me op dat stuk waar ik Finn los heb willen beboeten, zal ik ook wel wat zeggen over zijn toestand. Ik laat ook los waar ik zie dat het kan, lijn aan bij tegenliggers, dat wel. Maar als ze de bon uitschrijven, dan zal ik niet uit mijn stekker gaan, puur omdat ik weet dat ik in overtreding ben.
Jacq
Zeer actief
Mijn ras(sen): vubara
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jacq »

ik vind dat gedrag wel een dubbele boete waard eigenlijk...
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ik heb een keer heftig geprotesteerd toen een aspirantagent tegen mij zei:
Zo zo mevrouwtje, hebben wij geen licht op de fiets?
Ik heb hem in keurige doch pittige bewoordingen duidelijk gemaakt dat ik er niet van gediend was, en toen zijn collega tegen me zei: Nu moet u ophouden, anders moet u mee naar het bureau, heb ik gezegd: Meneer,. als uw collega tegen mij gezegd had, mevrouw, u heb geen licht op de fiets, ik moet u bekeuren, had ik hem zonder protest aangenomen, maar deze toon pik ik niet van uw collega.
hij kon niet anders dan me gelijk geven....
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Neuh, niet om half 8 s ochtends....
En ik geloof dat hij de "hint"wel begrepen had, mijn eerste zin tegen hem was, na hem van boven naar beneden bekeken te hebben: Zo jongeman, heeft je moeder je nieuwe broek gestreken?
Kom op zeg, bekeuring geen probleem, maar geen "mevrouwtje" en "wij"
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

fes/lou schreef:Neuh, niet om half 8 s ochtends....
En ik geloof dat hij de "hint"wel begrepen had, mijn eerste zin tegen hem was, na hem van boven naar beneden bekeken te hebben: Zo jongeman, heeft je moeder je nieuwe broek gestreken?
Ohwww, dat haat ik sowieso, dat 'wij' als er jij bedoelt wordt.
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Cleva schreef:
fes/lou schreef:Neuh, niet om half 8 s ochtends....
Een plotselinge lachbui met even plotseling eind en dan direct Het Oog des Doods er achteraan.

Vergt wat oefening maar dan kun je ze ook laten verschieten.
Dit was leuker :P
Een prent van 25 euro en voor 50 euro lol gehad :D
En ik geloof niet dat hij ooit nog iemand op die manier aanspreekt :pffff:
blondie
Zeer actief

Vind het wel leuk om geen bekeuring te krijgen hoor. In duin ook eens in overtreding geweest. Hond mocht toen niet los. Maar het was héél vroeg, geen mens te bekennen en Finn jaagt niet maar wilde dolgraag zwemmen. Dus lekker zijn speel het water in gooien, vervolgens hoor ik een auto en riep hem wel maar gut. Druipende hond, speel in de bek en een korte lijn in mijn hand. Duinwachter is ook niet gek natuurlijk :roll:
"Hij houdt zo van zwemmen :mann: " met aangelijnd houden vanaf nu :hmmm: kon ik de weg vervolgen.
Evenzo met te hard rijden op een bepaald stuk. En ik vroeg me al af waarom iedereen zich aan de snelheid hield :denken: tot ik de auto zag staan en ik een motor agent achter me aankreeg :engel:
Hij achtervolgde me tot waar ik ging parkeren, maar gaf toen nog geen teken. Ik ben voorzichtig achteruit gereden het parkeervak in in de hoop dat meneer de agent zich zou verplaatsen, wat hij ook deed.
Vervolgens uitgestapt. "Mevrouwtje" (ja ook ik kreeg hem te horen, maar ik was toen 21 of zo) "Enig idee waarom ik u ben gevolgd?" Tsja, omdat ik te hard reed? :roll:
"Weet u, hardrijders..." jaja zijn doodrijders meneer. "Volgende keer niet meer doen hoor!" En weg ging hij. Kijk da's toch aardig?
Oh en ik heb overigens wel boetes gehad voor bepaalde overtredingen, kwam er niet altijd genadig vanaf met mijn blonde haartjes en blauwe oogjes :mrgreen:
Corneliana
Zeer actief

ik geloof niet dat boa's er zijn om te pesten en vind het wat apart als volwassenen dat echt denken.
ze hebben gewoon een baan en moeten hun taken uitvoeren
en ik vind het ook smerig als een hond op een speelveldje poept.
dat is niet te controleren als het dier daar losloopt

ik zal er niet om liegen hoor, als Sky geplast en gepoept heeft gaat hij gewoon een paar rondjes speeltuin racen hier om de hoek s' avonds laat. maar als ik dan bekeurd wordt is dat mijn probleem. en hoef ik niet iemand anders belachelijk te maken omdat ik zelf te eigenwijs ben denk ik.
nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door nyckle »

Melanie 74 schreef:
Heb ik hier in dit duffe dorp geen last van, alleen van jagers die denken de wereld te bezitten .... :piew:
Vertel eens ....
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Corneliana schreef:ik geloof niet dat boa's er zijn om te pesten en vind het wat apart als volwassenen dat echt denken.
Mwah, ik denk wel dat er aardig wat boa's zijn die eigenlijk pliesie hadden willen worden maar daarvoor afgekeurd werden. En dus kicken op dat pakje en de macht.
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

Cleva schreef:
blondie schreef: Als ik fout zit zit ik fout, en dan moet ik de consequentie daarvan accepteren.
Ja. Nou.
Of ik fout zit bepaal ik zelf wel en dat er mensen zijn die zichzelf tot regeltjesproducent hebben laten verkiezen heeft geen logische connectie naar met wat ik wel of niet zou mogen.
Daarnaast en daarboven heb ik allang de illusie verloren dat bekeuringen dienen om de burger op te voeden. Het is inderdaad gewoon innen. Geeft niets, is ook belangrijk, maar dat is het.

Ik heb me nergens voor opgegeven. Dus regeltjes van wat ik wel en niet mag leg ik naast me neer. Tot op een bepaald niveau, hoor. Ik ben geen eigenwijze spookrijder op de snelweg ofzo.
Het zal mijn anarchistische inslag wel zijn maar ik heb werkelijk maling aan waar ik wel en niet mijn hond af mag lijnen. Ik moet niets van dat geneuzel hebben. Als het kan dan kan het. Net zoals ik niet middenin de nacht naar een rood stoplicht blijf staan kijken maar gewoon oversteek.

Dat laat onverlet dat ik in staat ben op een beleefde manier een boete aan te nemen.
Ik zeg er waarschijnlijk wel heel dramatisch "Ik verwerp uw systeem en de bijbehorende onzinnigheden." bij.

Ik heb een paar keer (laten we het drie noemen) een bon gehad voor dergelijke rommelarij. Omdat je niet met je paard op de stoep mag, geen licht op de fiets en nog zoiets.
Ze vragen dan "wilt u nog een opmerking bij de bekeuring laten opnemen?". Nou dat moet je mij natuurlijk niet vragen. :mrgreen: "Ten eerste!"

Wat ik bedoel te zeggen is dat het verzet, het aannemen van de bekeuring omdat dat nu eenmaal moet, prima samengaan met het bewaken van een kwalitatieve ondergrens in het contact met uw medemens dat nu eenmaal zijn werk aan het doen is.

Voor Arcee vertaald "Je ken ook normaal doen."

We verlagen ons straat niet tot basaal gedrag. Daar is het hondenforum voor.
Hmmmmmmmm even denken, hmmmmmm ik denk dat ik je gelijk moet geven, het is je anarchistische inslag

:F:
En de groeten van de mannen :zwaai
Marion.

Cleva schreef:En daar hebben we meteen de uitzondering op de regel : 'Macht maakt aantrekkelijk."

Afbeelding
Die van ons heeft lekker een snor. En die gaat zich achter bomen verschuilen, en komt "Boe! Gepakt!" tevoorschijn vanachter zijn schuilplaatsje. Overigens wel alleen als hij vrouwen ziet die hun honden los laten lopen, tegen mannen durft hij dat denk ik niet.

Wij hebben de enige echte Bromsnor :cheer: :cheer: :cheer:

(en op mijn vraag hoe ik mijn jonge honden beweging moest geven zei hij dat ik ze maar naast de fiets mee moest nemen; deed hij met zijn Heidewachtel ook en die vond dat heel erg leuk)
Corneliana
Zeer actief

Cleva schreef:
Corneliana schreef:ik geloof niet dat boa's er zijn om te pesten en vind het wat apart als volwassenen dat echt denken.
ze hebben gewoon een baan en moeten hun taken uitvoeren
Ja. Maar we wonen niet in India en je bent niet beroepsmatig belast met opgeheven vingertjes naar de burgerij omdat dat je dat beroep hebt omdat je vader en je opa het ook deden. Daar kies je voor en daar mogen anderen iets van vinden.

Fatsoen moet je doen en beleefd zijn is verplicht maar buiten dat steek ik mijn dédain voor dergelijk volk niet onder stoelen of banken.
Uiteindelijk kies je er zelf voor om van je bemoeizuchtige hobby je werk te maken en daar mag ik gerust iets van vinden.

Het is prima als je het leuk vindt om samen met je belachelijke dubbelganger de straten af te schuimen om tegen melkertloon te zoeken naar mensen die iets stouts doen maar je roept natuurlijk ook wel iets over je af en de gunfactor daalt nogal.

Ik blijf uiterst correctmaar dat is puur omdat is ze verder helemaal niets gun. Bij mij valt geen stijve gezagsplasser te halen.
ik heb meer respect voor een boa dan iemand die dat niet wil doen en liever een uitkering ontvangt.
dan maar een melkertloon.
en verder heb ik er geen moer mee te schaften waarom en hoe ze iets doen.
hoe ik me gedraag, dat is mijn verantwoordelijkheid.
daar staat ieder anders gedrag buiten.
Marion.

Cleva schreef:
Marion. schreef: Die van ons heeft lekker een snor. En die gaat zich achter bomen verschuilen, en komt "Boe! Gepakt!" tevoorschijn vanachter zijn schuilplaatsje. Overigens wel alleen als hij vrouwen ziet die hun honden los laten lopen, tegen mannen durft hij dat denk ik niet.

Marc en ik hadden op ons adres in een recreatiegebied een beheerder die alleen maar gas gaf als er rottigheid was.

Die had geheel geen zin.

Gelijk had hij.
Dan is die van ons veel spannender :pffff:
(vreemd genoeg als ik daar loop, loop ik ook altijd een verbastering van het liedje van Swiebertje te zingen :mrgreen: "waar is snorretje, waar is snorretje, snorretje met zijn mooie grote snor! "Dáár is snorretje, daar is snorretje....")
Corneliana
Zeer actief

Marion. schreef:
Mwah, ik denk wel dat er aardig wat boa's zijn die eigenlijk pliesie hadden willen worden maar daarvoor afgekeurd werden. En dus kicken op dat pakje en de macht.
dat denk jij
maar dat is jouw keus om dat te denken.
je kan ook denken dat het aardige mensen zijn die graag minder vervelende dingen willen zien en die proberen te voorkomen door dit soort regeltjes (wat ik ook niet altijd leuk vind) te handhaven.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”