Het temperament van de korthaar. Ik heb het ook nog niet in levende lijve mogen aanschouwen hoor dediana. Ken ook alleen maar hele rustige kortharen. Maar ik zou het voor de mindere problemen met vacht er zeker voor over hebben, want een collie met engelse vacht is in mijn omgeving (nat blubber bos) geen doen.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Verliefd....
Moderator: moderatorteam
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Re: Verliefd....
Grappig, laatste tijd wel veel topic over collies haha. Ik ben in algemeen toch ook wel fan van de Amerikanen, al vind ik de hoofden vaak te lelijk voor woorden en zulke lelijken heb ik hier tussen gelukkig nog niet echt gezien. Hoofden gaan soms richting die van een bull terrier. Maar ik hou dan ook weer niet van te veel stop eigenlijk. Tiporen, het kan me ook gestolen worden. Monty had prikkers en Tasha had 1 prikker. Ik kan het wel waarderen. Het geeft een veel kwieker uiterlijk. Meer werkhond dan showhond (vind ik van tiporen bij borders hoor, geeft een sloom showig uiterlijk). Veel engelse types vind ik helemaal niet zo charmant lopen. Een wiebelkont in draf, waarvan je meteen het idee hebt dat het niet meer lekker vooruit stuwend is. OVer de galop kan je het niet eens meer hebben, want die ziet er gewoon niet uit en heeft ook meteen een heel zielig beeld en niks van elegantie. Bij Amerikanen zie ik nogal eens ongelijke verdeling. Een voorhand die veel verder vooruit kan grijpen dan de achterhand. Iets wat ik vreselijk vind in het beeld. Je krijgt daardoor een overbouw idee. Haha ik wil het beste van twee. Oh nee was overgestapt op een ander ras. En eerlijk is eerlijk. Ik noem Santos mijn lelijkerd.
Als hij zijn oren erop heeft vind ik hem best er goed uit zien, maar altijd die oren in de nek, maakt hem lelijk. Verhouding Santos vind ik ook niet zo mooi. Zijn draf vind ik ook geen souplesse uitstralen en zijn galop is stijf in de rug wat het ook niet charmant maakt. Maar ach hij is kwa karakter een fantastische hond
Daar zou ik er 10 van kunnen hebben.
Het temperament van de korthaar. Ik heb het ook nog niet in levende lijve mogen aanschouwen hoor dediana. Ken ook alleen maar hele rustige kortharen. Maar ik zou het voor de mindere problemen met vacht er zeker voor over hebben, want een collie met engelse vacht is in mijn omgeving (nat blubber bos) geen doen.

-
Corneliana
- Zeer actief
ik ken iem die 2 shelties zou moeten hebben en ieder ander weet bijna zeker dat de ene een collie is dan wel een collie/sheltie maar ze heeft ze als shelties gekochtDeDiana schreef:Nee, je bent absoluut niet de enige. De Engelse collie wordt ook steeds kleiner, dus gaat qua formaat ook steeds meer richting de Sheltie.sTefaniA schreef:Ben ik nu de enige die vind dat de engelse collie's steeds meer op shelties beginnen te lijken?
Ik zie soms nauwelijks verschil, en zeker op foto.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Is dat aub fotoshop, please????DeDiana schreef:O jee, dan krijgen we straks dit:Tara schreef:Het worden teckels!![]()
Wat een korte pootjes zeg!
Dan hoef ik ook geen collie meer hoor, neem ik wel een echte teckel
BIZAR als het echt is!
Suzanne
- Ellen.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel
Ik dacht hetzelfde.Inge O schreef:dat is een PRACHTIGE collieNanna schreef:Voor mij moet het oog donker zijn, en schuingeplaatst
Niet klein. Maar zéker ook niet rond en groot, dat bederft de expressie.
Ik vind dit een erg mooi oog, sowieso een mooie hond![]()
Hij heet Ben en resideert in Finland.
.
Incl. Glenn, ook érg mooi. De rest vind ik niet wat..
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Haha, natuurlijk is dat niet echtTara schreef:Is dat echt?DeDiana schreef:O jee, dan krijgen we straks dit:Tara schreef:Het worden teckels!![]()
Wat een korte pootjes zeg!
Dan hoef ik ook geen collie meer hoor, neem ik wel een echte teckel
- DeDiana
- Zeer actief
Nog ééngyanty schreef:Haha ik wil het beste van twee.
Grappig dat jij dat ook zo hebt ervaren, dat het met dat temperament van de korthaar wel meevalt. Het wordt vaak gebracht alsof dat bijna een heel andere hond is, en ik vind dat ook reuze meevallen.gyanty schreef:Het temperament van de korthaar. Ik heb het ook nog niet in levende lijve mogen aanschouwen hoor dediana. Ken ook alleen maar hele rustige kortharen. Maar ik zou het voor de mindere problemen met vacht er zeker voor over hebben, want een collie met engelse vacht is in mijn omgeving (nat blubber bos) geen doen.
Ik vind ze ook vaak een beetje stijfjes bewegen... maar dat is misschien toeval bij de exemplaren die ik hier veel tegenkom?
- DeDiana
- Zeer actief
Ik vroeg me ineens af: hoe zit dat eigenlijk met andere rassen? Heb je daarin ook zo veel verschil tussen bijvoorbeeld een Europese en Amerikaanse variant?
Ik ken het eigenlijk alleen van de Amerikaanse vs. Engelse cocker spaniel, maar verder...
Ik ken het eigenlijk alleen van de Amerikaanse vs. Engelse cocker spaniel, maar verder...
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Bij de Puli is het verschil ook groot. De Puli in Amerika heeft een andere rasstandaard. Het gangwerk is bv niet te vergelijken met de Europese Puli.DeDiana schreef:Ik vroeg me ineens af: hoe zit dat eigenlijk met andere rassen? Heb je daarin ook zo veel verschil tussen bijvoorbeeld een Europese en Amerikaanse variant?
-
Muk
Die bovenste springer is een Amerikaans type, lelijk in mijn ogen dus.
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
ik vind die amerikaanse collies, over het algemeen heel mooi.
hierdoor ga ik de collie weer mooi vinden
overigens vind ik juist bij honden als de Collie weinig stop juist echt heel mooi.
een collie met veel stop, vind ik juist niet echt collie-achtig, vooral niet als er meteen van die plofharen omheen zitten. dan is het meer een keeshond/ pomeriaan.
hierdoor ga ik de collie weer mooi vinden
overigens vind ik juist bij honden als de Collie weinig stop juist echt heel mooi.
een collie met veel stop, vind ik juist niet echt collie-achtig, vooral niet als er meteen van die plofharen omheen zitten. dan is het meer een keeshond/ pomeriaan.
- Turrie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- DeDiana
- Zeer actief
Allejezus... dit kwam ik net tegen:

Die kan volgens mij niet eens meer opstaan door al dat haar.

- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
DeDiana schreef:Allejezus... dit kwam ik net tegen:
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer: