noekie schreef:
Er zijn meer asielen dan deze 2 en niet iedereen houd zich vast aan de regiogrens; dus de eigenaar had flink rond kunnen bellen.
Verder hoop ik voor de hond dat het meevalt en er snel een nieuwe plek gevonden word
Ik weet niet naar hoeveel asiels er gebeld is. En er zal nog wel veel meer aan informatie zijn van wat er allemaal gebeurd en gedaan is waar ik ook niet van op de hoogte ben.
tineke schreef:
Maar als de hond onherplaatsbaar is dan is het toch ook niet eerlijk om daar een ander mee op te zadelen daar wordt hij niet herplaatsbaarder van immers.
Ik vind het hoe dan ook niet netjes van de eigenaar om de hond te willen laten inslapen voor iets wat ,als ik het goed begrijp tenminste,geen gevaarlijke aandoening is enkel financieel een zware last.
Ik vind dat hij dus best zelf wat meer moeite had kunnen doen ,rondkijken of ergens de operatie goedkoper kon ,er is een kliniek meen ik voor minima ,contact met de fokker ,regeling met de da allemaal zaken die hij zelf had kunnen proberen.
Nu doe jij dat voor hem en dat is boffen voor de hond maar dat maakt hem geen betere eigenaar in mijn ogen

Zit wat in.
Tsja, als het míjn hond was geweest, dan had ik gewoon laten behandelen en betaald. keer op keer. En gemopperd natuurlijk vanwege alle onkosten. Maar ik had die hond niet laten gaan. Niet naar iemand anders, en al helemaal niet dood.
Kijk, ik heb van het voorjaar een hond af gegeven en ik had er ik weet niet wat voor over gehad om haar te mogen behouden. Dat verdriet komt bij mij te hard aan. Dan maar een paar duizend euro betalen. Daar baal je van. Maar daar heb je geen verdriet van.
Ik doe het inderdaad voor die hond. Omdat ik van honden hou en op mijn beperkte manier mijn idealisme in deze wereld een beetje probeer om te zetten in daden.
Op dit moment zit ik in de serre en ligt ze naast me op de bank heerlijk te snurken. Ik denk dat er toch een huishond van te maken is. Maar ze moet opgevoed worden alsof ze een pup is van 2 maanden. Gaat nog wel effe tijd in zitten. Maar ze is de moeite waard. Ze heeft grote fluwelen flappers van oren waar ik heel graag aan zit en ze laat zich graag knuffelen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen