Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

In het donker naar park of bos, wie doet het?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

tineke

Re: In het donker naar park of bos, wie doet het?

Ongelezen bericht door tineke »

Nanna schreef:Ik zou het juist met een 'beschermende' hond extra vervelend vinden om in het donker te lopen.
Zelf zie ik geen steek en stel je voor dat mijn vijf Kaukazen iemand zien strompelen die 's avonds laat ook effe Fido uitlaat.
Ze klappen erop voor ik het in de gaten heb :schrik:

Voor verkrachters en moordenaars ben ik dan weer niet bang, ik ga er zomaar van uit dat die niet in het donker in de bossen gaan rondzwalken in de hoop een alleen wandelende vrouw tegen te komen. :piew:
Maar niet iedere beschermende hond klapt er zo maar op hoor.
Orson ,toch echt een behoorlijk beschermende hond ,kwam altijd een beetje moperend naast me lopen en dan wist ik dat er iemand in de buurt was.
Honden hebben dat in de regel veel eerder door dan wij.
Dan lijnde ik hem aan en passeerde we even later iemand ,nooit geen problemen mee gehad.
Jacq
Zeer actief
Mijn ras(sen): vubara
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jacq »

ik zorg dat ze overdag lekker hun energie kwijt kunnen, zodat ik het 's avonds afkan met een rondje in de wijk.
Asta

Ongelezen bericht door Asta »

Nee want ik heb in het licht al 0,0 richtingsgevoel laat staan in het donker :LOL: dan kom ik nooit meer thuis :LOL:
Ma-Rianne
Zeer actief
Mijn ras(sen): vader en zoon
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ma-Rianne »

Jacq schreef:ik zorg dat ze overdag lekker hun energie kwijt kunnen, zodat ik het 's avonds afkan met een rondje in de wijk.
Ik werk zelf voor mijn kost. In loondienst, dus overdag ben ik een viertal dagen per week niet thuis.
Afbeelding
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Ik loop bijna iedere nacht buiten met de honden.
Zo rond een uur of 1 ga ik, dan is het overal lekker rustig, ik kom zo goed als nooit iemand tegen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Nee zeker geen bos of park.
Gewoon lang rondje op drukkere route. Voor Ben maakt het niet uit want hij loopt altijd vast. Voor Apple ook niet want zij loopt altijd los.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Het zal wel moeten als ik naar mijn werk ga is het nog donker en als ik terug kom is het weer donker... dus ik loop elke dag in het donker... :F: En nee ik ben niet bang, zeker niet met 3 mechelaars om me heen :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

malinois schreef:Het zal wel moeten als ik naar mijn werk ga is het nog donker en als ik terug kom is het weer donker... dus ik loop elke dag in het donker... :F: En nee ik ben niet bang, zeker niet met 3 mechelaars om me heen :wink:
Jij hebt gevaarlijke pliesiehonden, dan zou ik ook niet bang zijn. :mrgreen:
Ik heb een nepheddur. Maar denk toch dat ze me wel zal beschermen als er iets zou gebeuren.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik zie geen klap in het donker, dus ik ga het bos niet in als het donker is.
Helemaal niet omdat ik dan mijn honden aan de lijn moet houden (1 jager, 1 patser). Dan kan ik het net zo goed houden bij een rondje wijk.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

tineke schreef:
Nanna schreef:Ik zou het juist met een 'beschermende' hond extra vervelend vinden om in het donker te lopen.
Zelf zie ik geen steek en stel je voor dat mijn vijf Kaukazen iemand zien strompelen die 's avonds laat ook effe Fido uitlaat.
Ze klappen erop voor ik het in de gaten heb :schrik:

Voor verkrachters en moordenaars ben ik dan weer niet bang, ik ga er zomaar van uit dat die niet in het donker in de bossen gaan rondzwalken in de hoop een alleen wandelende vrouw tegen te komen. :piew:
Maar niet iedere beschermende hond klapt er zo maar op hoor.
Orson ,toch echt een behoorlijk beschermende hond ,kwam altijd een beetje moperend naast me lopen en dan wist ik dat er iemand in de buurt was.
Honden hebben dat in de regel veel eerder door dan wij.
Dan lijnde ik hem aan en passeerde we even later iemand ,nooit geen problemen mee gehad.
Eens, Bo is zeker beschermend, maar in het donker kan ik prima mensen passeren die erg afgelegen een beetje tegen een hek aanhangen. Hij wandelt er op zn gemakje langs en wil eigenlijk ook best eventjes snuffelen. Maar toen er eens bij daglicht iemand naar me toe wilde rennen stond hij er hoor.
Afbeelding
Ody
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ody »

Nu niet meer, maar toen ik nog in R´dam werkte ging in ´s avonds nog vaak met mijn bazin en haar honden in het Kralingse Bos wandelen in het pikkedonker. Ik heb me echt nooit een seconde onveilig gevoelt, maar we liepen dan ook wel met zn tweetjes en 3 honden (Sira had ik toen nog niet).
We zijn één keertje een stel creeps tegen gekomen, maar die liepen snel door na het zien van 3 opgetrokken lippen haha.
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
Jetty1990

Ongelezen bericht door Jetty1990 »

Nooit in het bos, wel langs het bos zodat mazzel zelf even het bos in kon lopen om zijn behoefte te doen.
Maar ik moet zeggen krijg soms wel de kriebels.... niet zo'n hele erge fan van :O:
Foetsie
Actief
Mijn ras(sen): boomer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Foetsie »

Bos en park laat ik in het donker links liggen als ik alleen de hond uit laat.
Dan maar een blokje rond door de (verlichte) woonwijk.
Afbeelding
Elvira
Zeer actief
Mijn ras(sen): golden retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elvira »

ik ga voor werktijd met Nelson naar het bos, dit is zo tussen 7:30 en 8:00 uur 's morgens, het is nu dus donker. Ik ben dan overigens niet de enige, ik kom verschillende hondeneigenaren tegen, allemaal vrouwen. Overigens denk ik niet dat Nelson veel bescherming bied, hij likt hoogstens iemand dood (hopelijk blijk ik in geval van nood hier geen gelijk in te hebben). Ik ben dus blij met sneeuw en helder weer met volle maan. Helaas de afgelopen weken donker grijs weer.
Afbeelding
Bruce-Roxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder & Chihuahua X Jack-russell

Ongelezen bericht door Bruce-Roxy »

Nanna schreef:
Gollum schreef: laatst was er 's ochtends om 6.00 uur een hardloopster verkracht in het Sloterpark.
Liep ze tóch niet hard genoeg ;-)
Hoe vreselijk ik het ook voor die vrouw vind.. Ik lag in een scheur om jou opmerking!! :LOL:
Even terzake..
Ik ga ook gerust in het donker naar het park met mijn draken. Ook als we in Amsterdam (schoonouders wonen daar) zijn, kunnen wij met gemak overal lopen. Als we al iemand tegen komen, gaan ze voor ons aan de kant ("kijk een pliesiehond") :goeie:
Nu wonen wij zelf in een heel klein afgelegen dorp, dus daar ben ik sowieso niet bang, maar als ik Rox bij me heb durf ik overal te lopen.
En geloof mij, ik heb een veel ergere avond als ik NIET in het donker naar het park ga... :boos:
Bruce 20-03-2010 Roxy 11-05-2011
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Ik liep altijd alleen in het bos (niet in het donker maar als het nog licht was), maar nadat ik in het najaar iets vervelends meegemaakt heb ga ik niet meer alleen met mijn honden het bos in in de avond. Die trutten van mij zijn ook niet afschrikwekkend, of ook maar iets geneigd om mij te beschermen.
Afbeelding
Hamster-007
Actief
Mijn ras(sen): Maltezer x Terriër
Klikootje

Ongelezen bericht door Hamster-007 »

Afgelopen avond laat: Schitterende sterrenhemel met heldere maan erbij: Mooier kan het moeilijk zijn.
Lekker het bos dus weer ingegaan.
En het bos rook heerlijk! Alsof alles besloot om juist die ene nacht te gaan leven...
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Nu ik in het centrum woon is er wel straatverlichting en ga ik rustig een uur tot anderhalf nog aan de wandel om 22:30u. Lekker koel voor hem.
Voorheen had ik er wel moeite mee, er was bos, geen verkeer en geen verlichting. Dus zaklamp mee want ik ben zo nachtblind als maar kan. Dan moest ik even diep adem halen en kon ik er wel van genieten. De uil, de vleermuizen. Maar omdat ik niet verder kon zien dan het licht van mijn zaklampje was ik ook wel wat zenuwachtig als ik dan eens een onbekend geluid hoorde.
daisy2007
Actief
Mijn ras(sen): Malthezer leeuwtje

Ongelezen bericht door daisy2007 »

Ik heb maar een malthezer dus nee. Ik ga s avonds sowieso niet met de hond. Doet altijd manlief.
Groetjes Kirsten
en een pootje van Daisy

http://www.dierenarts-dierenkliniek.nl/category/home
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Na 24.00 is onze mooiste wandeling.
Kan de hond lekker rondrennen zonder dat je iemand tegen komt.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
jome
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door jome »

Woon op de veluwe en ga echt niet in het donker het bos in, het stikt hier vanaf een uur of acht al van de zwijnen.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

in nederland deed ik het altijd wel.
op de terugweg van de training kwam ik langs 'ons' bos en daar stopte ik altijd voor een laatste wandeling.
hier doe ik het niet omdat ik in een niet direkt erg veilige buurt woon, vriendje neemt de laatste ronde voor zijn rekening.
jammer wel, want ik vind het heerlijk lopen zo in het donker.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Hier zijn geen uitlaat gebieden en af en toe is er een lantaarn. Het is hier dus dan pikkedonker en dan ga ik mijn honden dus niet meer uitlaten. Ik laat ze dan gewoon even buiten op het erf.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Nee, absoluut niet. Ik loop rustig tegen elke boom aan die er staat en zie echt niks. Daarbij maak ik mezelf zo gek dat elk geluidje minimaal een serie moordenaar moet zijn, dat er weinig ontspannends aan is.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Ja, lekker stil.
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

ik wil wel maar mag niet :mrgreen: ben zo nachtblind als de pest en zal rustig overal tegenaan lopen of overal mijn nek overbreken.
ellen
Afbeelding
Hamster-007
Actief
Mijn ras(sen): Maltezer x Terriër
Klikootje

Ongelezen bericht door Hamster-007 »

iones schreef:Hier zijn geen uitlaat gebieden en af en toe is er een lantaarn. Het is hier dus dan pikkedonker en dan ga ik mijn honden dus niet meer uitlaten. Ik laat ze dan gewoon even buiten op het erf.
Pikkedonker is iets wat we in het verlichtte Nederland niet echt meer gewend zijn.
Ik zou zeggen: Probeer het weer eens. Wen weer eens aan het donker en je zal ontdekken dat de duisternis een soort rustgevende schoonheid in zich herbergt.
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Zodra het net niet écht donker meer is(dus de eerste schemer), dan ga ik hier de duinen in met mijn honden. Als het echt donker is zie je hier geen hand voor ogen zonder maanlicht. En met al die hobbelige duinpaadjes ben je meer aan 't survivallen dan dat het leuk is. En als mecheltje Oscar straks oud genoeg is om te fietsen, dan maak ik ook weer fietsrondjes voor m'n werk door het donker(of 's avonds). Heb een goede felle lamp op m'n fiets en de honden een LEDlicht band aan, dat gaat uitstekend.

Als het dus nog geheel donker is, dan loop ik hier over de weg. We wonen aan de rand van de duinen dus langs die duinwegen zat ruimte om te snuffelen voor de honden.

Met maanlicht of sneeuw is het inderdaad heerlijk om door de natuur te gaan. Onveilig voel ik me niet, Hippo (die niks doet) schrikt af en onze KNPV mecheltjes staan klaar mocht het er echt op aan komen. Neem wel altijd een telefoon mee voor als er wat gebeurd met mij of de honden.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik loop graag in het donker. In het bos, uiteraard, zodat alles lekker los kan. Als er geen maan is neem ik een lampje mee voor de zandpaden, zodat ik niet in een kuil stort.
En waarom zou ik niet durven? Alsof iemand het in zijn hoofd gaat halen mij lastig te vallen met al dat hondengespuis in mijn kielzog.
Ze kijken wel linker uit :piew:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

Geen probleem maar ik ben een man,niet dat dit enig verschil zou moeten maken.
Iedereen zou om welk tijdstip dan ook in bos / park moeten kunnen lopen, zonder zich angstig te moeten voelen.Mijn dochter gaat s,avonds af en toe wel eens rondje Dinos door park, en geen gek die haar lastig zou vallen maar als ze iets te lang wegblijft zit pa wel gelijk op de fiets hoor hahaha
Laatst gewijzigd door Dinos op 17 mar 2014 19:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”