Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ga ik het weer over pupprijzen hebben
Moderator: moderatorteam
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Ga ik het weer over pupprijzen hebben
Paarden brengen bijna niks op op het moment. Alleen de paarden in de hoge prijsklasse. En de hele lage klasse, die gaan naar Italië op transport.
Wij hebben 2 redelijk jonge merries op stal staan die 'afgedankt' zijn omdat men ze niet kon verkopen. Super papieren er bij, kunnen erg leuk lopen. Maar ze zijn geen cent waard. Een jaar of 7 geleden had je er makkelijk 4000 euro voor kunnen krijgen, nu zijn ze gratis weg gedaan omdat ze ze aan de straatstenen niet kwijt konden.
Hier ook een interessant stukje: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... ead#unread
Wij hebben 2 redelijk jonge merries op stal staan die 'afgedankt' zijn omdat men ze niet kon verkopen. Super papieren er bij, kunnen erg leuk lopen. Maar ze zijn geen cent waard. Een jaar of 7 geleden had je er makkelijk 4000 euro voor kunnen krijgen, nu zijn ze gratis weg gedaan omdat ze ze aan de straatstenen niet kwijt konden.
Hier ook een interessant stukje: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... ead#unread

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- Asterix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
Ik betaal in de winter voor mijn paard ca 375 euro, daar is 20 euro een schijntje bij. En ja, er zijn ook nog mensen die het zelfs erg leuk vinden om op hun dag het hele paard te verzorgen, incl. uitmesten.
- Asterix
- Zeer actief
stukje nog niet gelezen maar ik weet er alles van. Wat ligt zowat niet op zijn gat momenteel?moosje schreef:Paarden brengen bijna niks op op het moment. Alleen de paarden in de hoge prijsklasse. En de hele lage klasse, die gaan naar Italië op transport.
p.s. ik was jou helemaal vergeten mee te rekenen. Nee, jij en/of je zusje hebben mijn paard juist niet verpest.
De afstand met openbaar vervoer was te lang.
- Asterix
- Zeer actief
Tegen kostprijs een pup verkopen is mij onderhand wel duidelijk geworden. Dat werkt niet.renee-uk schreef:ik zal je geheugen even opfrissen, dit is je beginpost.Asterix schreef: Wat jij aanhaalt vind ik in een andere categorie vallen. Daarnaast, nogmaals, heb ik er geen enkele moeite mee als een fokker er wat van over houdt Waar dat op houdt of begint, is voor mij een gevoelskwestie.
Ik ken een fokker die er bijna een paleis aan over houdt. Dát gaat mij nu iets te ver. Die spekken we ook niet.
let vooral op het vetgemaakte deel:Asterix schreef:Ik kan het maar niet vatten: De ene pup (b.v. Mechelaar) kost tussen de 500 en 600?, en een pup die vaak bestaat uit grote nesten vanaf, met mazzel, tussen de 900 tot 1500. (DD)
Uiteraard zijn er ook rassen die minder kosten of zelfs boven de 2500.
Ja, de nodige testen heb ik met mijn reu gehad, meer dan de rasvereniging vereist, niet geschikt, jammer dan. HDC
Ik neem aan dat je 1x een werpkist koopt. Tuurlijk weet ik dat het grootbrengen van pups veel tijd in beslag neemt. Tja, het is je hobby toch?
Waarom niet tegen de kostprijs verkopen? Koper blij, uiteindelijk de verkoper ook. Kunnen de fokkers wellicht wel om de tafel gaan zitten om te praten hoe ze het ras kunnen verbeteren en elkaar weer vrolijk in de ogen kijken, na verloop van tijd?
Nu, met Maatje en Ella zouden wij geen stuiver meer uitgeven aan een rashond. Onze honden worden puur als huis-hond gehouden en zijn ons net zo lief.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
maar daar gaat het toch niet om, het gaat erom dat jij ook geld krijgt voor JOUW hobby, terwijl je op je achterste benen staat omdat hondenfokkers geld krijgen voor hun hobby.Asterix schreef:Ik betaal in de winter voor mijn paard ca 375 euro, daar is 20 euro een schijntje bij. En ja, er zijn ook nog mensen die het zelfs erg leuk vinden om op hun dag het hele paard te verzorgen, incl. uitmesten.
jij krijgt dat geld in termijnen en fokkers krijgen een bedrag ineens.
en dan kun je lang en breed draaien en allerlei andere dingen erbij halen maar dat blijft hetzelfde principe.
dezelfde dingen zijn niet opeens anders als iemand anders ze doet.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- renee-uk
- Zeer actief
nou hehe, dan zijn we het uiteindelijk toch over iets eensAsterix schreef:Tegen kostprijs een pup verkopen is mij onderhand wel duidelijk geworden. Dat werkt niet.renee-uk schreef:ik zal je geheugen even opfrissen, dit is je beginpost.Asterix schreef: Wat jij aanhaalt vind ik in een andere categorie vallen. Daarnaast, nogmaals, heb ik er geen enkele moeite mee als een fokker er wat van over houdt Waar dat op houdt of begint, is voor mij een gevoelskwestie.
Ik ken een fokker die er bijna een paleis aan over houdt. Dát gaat mij nu iets te ver. Die spekken we ook niet.
let vooral op het vetgemaakte deel:Asterix schreef:Ik kan het maar niet vatten: De ene pup (b.v. Mechelaar) kost tussen de 500 en 600?, en een pup die vaak bestaat uit grote nesten vanaf, met mazzel, tussen de 900 tot 1500. (DD)
Ja, de nodige testen heb ik met mijn reu gehad, meer dan de rasvereniging vereist, niet geschikt, jammer dan. HDC
Ik neem aan dat je 1x een werpkist koopt. Tuurlijk weet ik dat het grootbrengen van pups veel tijd in beslag neemt. Tja, het is je hobby toch?
Waarom niet tegen de kostprijs verkopen? Koper blij, uiteindelijk de verkoper ook. Kunnen de fokkers wellicht wel om de tafel gaan zitten om te praten hoe ze het ras kunnen verbeteren en elkaar weer vrolijk in de ogen kijken, na verloop van tijd?
Nu, met Maatje en Ella zouden wij geen stuiver meer uitgeven aan een rashond. Onze honden worden puur als huis-hond gehouden en zijn ons net zo lief.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Asterix
- Zeer actief
renee-uk schreef:nou hehe, dan zijn we het uiteindelijk toch over iets eensAsterix schreef:Tegen kostprijs een pup verkopen is mij onderhand wel duidelijk geworden. Dat werkt niet.renee-uk schreef:ik zal je geheugen even opfrissen, dit is je beginpost.Asterix schreef: Wat jij aanhaalt vind ik in een andere categorie vallen. Daarnaast, nogmaals, heb ik er geen enkele moeite mee als een fokker er wat van over houdt Waar dat op houdt of begint, is voor mij een gevoelskwestie.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
ze betalen toch gewoon voor hun eigen hobby? Ze willen paardrijdenrenee-uk schreef: het maakt toch niks uit hoeveel ze betalen?
ze betalen en wel voor jouw hobby.
waarom mag dat voor jouw hobby wel en bij de hondenfokkers die volgens jou ook een hobby uitoefenen niet?
zoals ik het zie is het enige verschil dat het bij jou een gespreide betaling is en bij een fokker een betaling ineens.
maar betaald wordt er voor beide hobby's!

Net zomin ik een fokker betaal om een hond te fokken, ik betaal om zelf een hond te hebben.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
En waar wordt het op gebaseerd dat die fokker er bijna een paleis aan overhoudt ?Asterix schreef:Wat jij aanhaalt vind ik in een andere categorie vallen. Daarnaast, nogmaals, heb ik er geen enkele moeite mee als een fokker er wat van over houdt Waar dat op houdt of begint, is voor mij een gevoelskwestie.Xtine schreef:Mag een kunstschilder dan ook niet meer vragen dan de kostprijs van de verf en het doek.Asterix schreef:Ik weet dat sommige fokkers er flink aan overhouden. Wij spekken ze niet meer. Maar heet het dan nog wel een hobby?Muk schreef: Waarom niet?
Het lijkt wel alsof jij vindt dat fokkers niks mogen verdienen aan hun hobby. Als een fokker daadwerkelijk alle tijd doorberekent, dan is een pup onbetaalbaar. Dus in dat opzicht vallen de prijzen nog mee.
En wat mag een fotograaf dan vragen voor foto's indien die digitaal gemaakt zijn ?
En iemand die als hobby leuke hondenspeeltjes maakt, mag die dan ook enkel het materiaal aanrekenen.
Spek je dan ook hun hobby moest je iets kopen ?
Daat zal iemand zijn die waarschijnlijk ook veel honden heeft want anders kun je al niet veel nesten hebben en heb je dan wel eens naar de kosten gekeken die hij maandelijks heeft zonder dat hij pups heeft ?
Als mensen bij mij een nest pups kwamen kijken zag je ze ook altijd al rekenen, 8 pups x 800 euro= 6400 euro en dus bingo !
Om het enigzins duidelijk te maken liet ik dan weten wat er bij ons maandelijks alleen al aan hondenvoer door ging (want als we niet zouden fokken dan zouden er minder honden in huis zijn) en dat was zo'n 400 euro (soms meer) en ik gaf dan aan dat zij dat misschien spaarden per maand en ik het 'terug verdiende' na een nest pups maar dat daar dan nog wel het dekgeld , de entingen, stambomen en voeding van de pups af moest...........kortom de de eindbalans was dan iets minder gunstig dan de voorgerekende 6400 euro maar had ik in elk geval wel een pup uit door mijzelf uitgekozen lijnen !
Sandra

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Jongens, kappen met al die PB's hoor!Asterix schreef: Vraag via pb eens wat longfields of Cloris voor hun paarden hebben neergeteld. Een goed gekeurde PRE-hengst...hmm..denk dat je zomaar op de 15 á 20.000 euro uit komt.

Heb alleen van jou nog niets gehad Cleo? Jij laat het liever aan je eigen rijke verbeelding over hoeveel geld ik 7 jaar geleden aan mijn afgekeurde Oldenburgerruin heb uitgegeven....

De relevantie van jouw opmerking ontgaat me overigens weer eens.
Hou eens op zeg! Ga je nog verdedigen ook. Ik stel voor dat iedereen die vind dat het zo makkelijk verdiend is, zelf gewoon maar gaat fokken. Als het dan toch zo makkelijk is, ben je gek als je het gaat laten toch?empyree schreef:Als mensen bij mij een nest pups kwamen kijken zag je ze ook altijd al rekenen, 8 pups x 800 euro= 6400 euro en dus bingo !
Om het enigzins duidelijk te maken liet ik dan weten wat er bij ons maandelijks alleen al aan hondenvoer door ging
Inderdaad.Marion. schreef:Hou eens op zeg! Ga je nog verdedigen ook. Ik stel voor dat iedereen die vind dat het zo makkelijk verdiend is, zelf gewoon maar gaat fokken. Als het dan toch zo makkelijk is, ben je gek als je het gaat laten toch?empyree schreef:Als mensen bij mij een nest pups kwamen kijken zag je ze ook altijd al rekenen, 8 pups x 800 euro= 6400 euro en dus bingo !
Om het enigzins duidelijk te maken liet ik dan weten wat er bij ons maandelijks alleen al aan hondenvoer door ging
Je weet dat een goed gefokte hond veel geld kost (niet dat ik dat er altijd voor over heb, maar dat is een andere discussie) en als je dat niet wilt betalen dan is dat jouw probleem. Daar moet je de fokkers niet op afrekenen.
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
ik weet ook wel dat er geld in de paardensport omgaat, daarom snap ik al helemaal niet waarom een fokker een pup tegen kostprijs weg moet doen ( zonder uurloon te berekenen dus ) en waarom TS het dan wel normaal vind dat er behoorlijke bedragen voor een paard of veulen neergetelt worden.
Dat is toch ook hobby? dan moeten die toch ook tegen kostprijs weg?
en dan heb ik het niet over de recessie momenteel, dat de klad in de paardenmarkt zit.
Er wordt overigens door diverse mensen nog vrij makkelijk 4000 euro op tafel gelegd voor een tinker veulen in een apart kleurtje dus in sommige rassen valt die recessie dan ook wel mee.
Dat is toch ook hobby? dan moeten die toch ook tegen kostprijs weg?
en dan heb ik het niet over de recessie momenteel, dat de klad in de paardenmarkt zit.
Er wordt overigens door diverse mensen nog vrij makkelijk 4000 euro op tafel gelegd voor een tinker veulen in een apart kleurtje dus in sommige rassen valt die recessie dan ook wel mee.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
dat valt tegen hoorMarjoleine schreef:Ja, nou en? Honden worden herplaatst omdat je die niet kan slachten hoor, zo simpel is het.Asterix schreef:Die duivenmelkers ken ik welMarjoleine schreef:Asterix moet zich een verdiepen in de duivensport. Kun je lachen. Over verdienen aan je hobby gesprokenKeur het ook niet goed.
edit: diegene die ik goed ken is reuze goed voor zijn duiven maar na 1 of paar slechte vluchten is het 'krak'nekkie
Waar het mij om gaat is het geld dat er in omgaat.
Hondenfokkers verdienen geen zak. Niet vergeleken bij die duivenmelkers.

Ik krijg zo'n het gras is altijd groener bij de buren gevoel van dit topic 

Wat maakt het verdorie uit wie hoeveel voor een pup vraagt. Als je dat niet wilt betalen, dan ga je naar een andere fokker toe, heel eenvoudig. Waar maak je je ins hemelsnaam druk over? Ik begrijp dat hele gedoe niet iedere keer over de pup prijzen. Dit heet vraag en aanbod. Als ik iets wil verkopen en denk er €1000 voor te kunnen krijgen en de mensen willen het betalen, ga ik toch geen € 500 vragen? Maar als ik het aan de straatstenen niet kwijt kom, ja, dan zal ik mijn prijs moeten verlagen. Zo werkt het. Heel eenvoudig.Asterix schreef:Tegen kostprijs een pup verkopen is mij onderhand wel duidelijk geworden. Dat werkt niet.renee-uk schreef:ik zal je geheugen even opfrissen, dit is je beginpost.Asterix schreef: Wat jij aanhaalt vind ik in een andere categorie vallen. Daarnaast, nogmaals, heb ik er geen enkele moeite mee als een fokker er wat van over houdt Waar dat op houdt of begint, is voor mij een gevoelskwestie.
Laatst gewijzigd door Neeltje op 14 nov 2012 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Ik vraag me trouwens af waarom je zo zeurt over fokkers die hun pups volgens jou veel te duur verkopen, maar de dekgelden die reu-eigenaren voor 2x springen en een paar kopjes koffie krijgen per dekking helemaal buiten beschouwing laat. Misschien een ideetje voor je volgende kruistocht?
- renee-uk
- Zeer actief
je had gewoon paarden moeten gaan houdenTara schreef:LongFields schreef:Ik vraag me trouwens af waarom je zo zeurt over fokkers die hun pups volgens jou veel te duur verkopen, maar de dekgelden die reu-eigenaren voor 2x springen en een paar kopjes koffie krijgen per dekking helemaal buiten beschouwing laat. Misschien een ideetje voor je volgende kruistocht?![]()
Ja, want dat is óók gewoon liefhebberij hoorrrrrr!![]()
En liefhebberij mag bij Gods gratie quitte spelen, maar diezelfde God verhoede dat je er ook maar een cent aan overhoudt.
Het idee!

- Xtine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
Wat dacht je van vissen ?Tara schreef:En daar kom je nu mee!!!renee-uk schreef:je had gewoon paarden moeten gaan houdenTara schreef:LongFields schreef:Ik vraag me trouwens af waarom je zo zeurt over fokkers die hun pups volgens jou veel te duur verkopen, maar de dekgelden die reu-eigenaren voor 2x springen en een paar kopjes koffie krijgen per dekking helemaal buiten beschouwing laat. Misschien een ideetje voor je volgende kruistocht?![]()
Ja, want dat is óók gewoon liefhebberij hoorrrrrr!![]()
En liefhebberij mag bij Gods gratie quitte spelen, maar diezelfde God verhoede dat je er ook maar een cent aan overhoudt.
Het idee!
Moet je niet voor thuis blijven en/of nachten wakker blijven.
Handle every stressful situation like a dog.
If you can't eat it or play with it,
Just pee on it and walk away.
If you can't eat it or play with it,
Just pee on it and walk away.
- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
Ik ga geen duizenden euro's voor een pup betalen.
De 800 euro voor Cash vond ik al heel erg veel, zoveel hadden wij nog nooit betaald voor een hond. Altijd herplaatsers of pups die niet verkocht werden en dus voor een 'koopje' weg mochten.
Maar de fokker van Cash hadden we zorgvuldig uitgezocht. Zo'n beetje iedere dag een foto en film update van de pups, de enorme aandacht die ze de pups gaven, we konden altijd langskomen om te kijken, ouderdieren overal op getest,jaarlijks organiseren ze nest reunies etc etc.
En nu hebben we een heerlijke hond aan Cash. Dus dat geld is 't mij dubbel en dwars waard geweest.
De 800 euro voor Cash vond ik al heel erg veel, zoveel hadden wij nog nooit betaald voor een hond. Altijd herplaatsers of pups die niet verkocht werden en dus voor een 'koopje' weg mochten.
Maar de fokker van Cash hadden we zorgvuldig uitgezocht. Zo'n beetje iedere dag een foto en film update van de pups, de enorme aandacht die ze de pups gaven, we konden altijd langskomen om te kijken, ouderdieren overal op getest,jaarlijks organiseren ze nest reunies etc etc.
En nu hebben we een heerlijke hond aan Cash. Dus dat geld is 't mij dubbel en dwars waard geweest.

Cash v Heiligental en Flow.
-
- Zeer actief
Tja mensen willen ook overal een slaatje uitslaanrenee-uk schreef:zo vind ik het zo vreemd dat bijrijders moeten betalen voor het genot stallen te mogen uitmesten.
het is toch wat met al die hobby's

Van mij mag een fokker vragen wat hij wil, aan mij of ik daar wel of niet mee accoord ga.
-
- Zeer actief
Dus een ander mag jouw paardestront opruimen omdat jij daar geen trek in hebt en nog geld toegevenAsterix schreef:Ik betaal in de winter voor mijn paard ca 375 euro, daar is 20 euro een schijntje bij. En ja, er zijn ook nog mensen die het zelfs erg leuk vinden om op hun dag het hele paard te verzorgen, incl. uitmesten.

En jij zeurt over fokkers die geld overhouden aan hun nest

-
- Zeer actief
En een de druiven zijn oh zo zuur gevoelAsta schreef:Ik krijg zo'n het gras is altijd groener bij de buren gevoel van dit topic

-
- Zeer actief
Komisch is het welTara schreef:Dat is wel zo'n beetje de samenvatting ja.Loek schreef: Dus een ander mag jouw paardestront opruimen omdat jij daar geen trek in hebt en nog geld toegeven![]()
En jij zeurt over fokkers die geld overhouden aan hun nest

-
- Zeer actief
Het komt er wel op neerNanna schreef:Ik zie het al dat hier zo'n meidje aan de deur komt omdat ze weet dat ik het effe moeilijk heb met honden uitlaten.
"Mevrouw, mag ik met uw honden lopen, want ik vind dat wel leuk"
"Ja meisje, maar dat kost je dan wel 5 euro per rondje"
![]()
![]()

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Zo, duidelijke taal!Nanna schreef:Het is toch zo. Ik zou, als dat mijn hobby was, best iemand tijdelijk willen helpen met het broodnodige dagelijks berijden van het paard en dan mest ik die stal nog uit ook. Maar als ik daar, Godbetere, voor zou moeten betálen dan stik je maar in je hele schijtpaard.Loek schreef:Het komt er wel op neerNanna schreef:Ik zie het al dat hier zo'n meidje aan de deur komt omdat ze weet dat ik het effe moeilijk heb met honden uitlaten.
![]()
![]()
Klim er lekker zelf maar op

En ik ben het voor de verandering eens helemaal met je eens.

-
- Zeer actief
Nanna schreef:Het is toch zo. Ik zou, als dat mijn hobby was, best iemand tijdelijk willen helpen met het broodnodige dagelijks berijden van het paard en dan mest ik die stal nog uit ook. Maar als ik daar, Godbetere, voor zou moeten betálen dan stik je maar in je hele schijtpaard.Loek schreef:Het komt er wel op neerNanna schreef:Ik zie het al dat hier zo'n meidje aan de deur komt omdat ze weet dat ik het effe moeilijk heb met honden uitlaten.
![]()
![]()
Klim er lekker zelf maar op

- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Ik heb ook een pony en een bijrijdster, en hoewel ik er geen bijdrage voor vraag zie ik het probleem niet om 20 euro per maand te laten betalen.
Ik snap het commentaar niet zo, 20 euro..dat is een bedrag van niks, hier betaal je voor een uurtje paardrijden op de manege al 15 euro.
En bijrijden doe je als je paarden en hun verzorging leuk vind, niet alleen het rijden maar ook het tutten, wandelen, borstelen en ja, die stal mesten hoort daar nou eenmaal ook bij.
Mijn bijrijdster doet dat allemaal met heel veel plezier.
Ik snap het commentaar niet zo, 20 euro..dat is een bedrag van niks, hier betaal je voor een uurtje paardrijden op de manege al 15 euro.
En bijrijden doe je als je paarden en hun verzorging leuk vind, niet alleen het rijden maar ook het tutten, wandelen, borstelen en ja, die stal mesten hoort daar nou eenmaal ook bij.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
In een ander topic van Asterix waarin ze een bijrijdster vroeg is dit al heel uitgebreid aan de orde geweest, misschien daar even lezen wat de verschillende standpunten van de mensen waren?Anja schreef:Ik heb ook een pony en een bijrijdster, en hoewel ik er geen bijdrage voor vraag zie ik het probleem niet om 20 euro per maand te laten betalen.

Het is er hier bijgehaald omdat het topic door Asterix geopend is met de kritiek richting fokkers dat ze hun pups boven de kostprijs verkopen. Dat is natuurlijk een beetje de pot verwijt de ketel in het licht bezien dat Asterix zelf ook iets boven de kostprijs "verkoopt", namelijk het gebruik van haar paard, waarbij degene die de dienst afneemt ook al een dienst levert, namelijk het berijden en verzorgen van het paard op de dagen dat de eigenaar zelf niet kan en daarnaast ook het uitmesten van de stal wat de eigenaar op die dagen zelf dus niet hoeft te doen.
-
- Zeer actief
Van mij mag je vragen wat je wilt maar dan niet lopen zeuren dat een ander aan een andere hobby wat centjes verdiendAnja schreef:Ik heb ook een pony en een bijrijdster, en hoewel ik er geen bijdrage voor vraag zie ik het probleem niet om 20 euro per maand te laten betalen.