Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Voor iedereen die het zich afvraagt...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Wilm@

Re: Voor iedereen die het zich afvraagt...

Ongelezen bericht door Wilm@ »

LongFields schreef:
Wilm@ schreef:Barça is de afkorting van Barçalona. Zijn naam schreef ik eerst als Barca en men zei Barka, terwijl het Barsa moet zijn. Nu ik Barça gebruik gaat het goed.
Het is toch gewoon Barcelona, dus zonder komma onder de c en met een e in plaats van een a er na?

Tapas is trouwens een naam die, voor mij totaal onverwacht, af en toe nog verkeerd wordt uitgesproken. Je spreekt het uit als tappas, dus met 2x een "korte" a. Maar ik hoor nog wel eens Taapas, of zelfs Taapaas. :wink:
Sjefke en Nozem hebben weinig tot nooit voor spraakverwarring gezorgd.
Ja, Barcelona heb ik verkeerd geschreven. Als je op Google gaat kijken en de Spaanse vertaling zoekt dan lees je dit:

Official FC Barcelona Web Site - Barça | FCBarcelona.comOfficial FC Barcelona website. All news about the team, ticket sales, member
services, supporters club services and information about Barça and the Club

In Spanje wordt Barcelona vaak afgekort als Barça. Omdat heel veel mensen telkens Barka zeiden en ik steeds aangaf dat hij Barsa (afkorting van Barcelona) heet, attendeerde een trainer dat ik de spelling van zijn naam dan dien aan te passen. Een ç Alt135 ipv een s, aldus zijn mening. Barça is inderdaad een afkorting van Barcelona.

Hier wilde mijn mannelijke huisgenoten dat hij Ajax zou gaan heten, maar dat keurde ik niet goed. Mijn geopperde Feyenoord werd rücksichtslos van tafel geveegd. Vreemd? :19: Zoonlief kwam nog met Real en dan Madrid weglaten. Real? Je denkt toch niet dat ik een (Reaal) verzekeringsmaatschappij ga roepen hé!

Barça werd het en Barça blijft het. :I: :ok:
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Dee »

Figo heet ook Barca :mrgreen:
Dazwa84

Ongelezen bericht door Dazwa84 »

Belle wordt vaak op zijn Frans uitgesproken maar wij noemen haar op z'n Nederlands gewoon Bel-lé. Aan Hessel valt niet veel te verbasteren.
Hailfall
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Hailfall »

Maeve schreef: Kiwa :wink: Eigenlijk meer op z'n Engels: Kee-wa zeg maar.
:') Zo noemde ik mijn zusje (Kyra) altijd toen ze nog klein was ("je hoeft niet te huilen hoor Kiwa")

Vrij makkelijke namen hier al werdt er bij Kuda nog wel eens nagevraagd of waar het vandaan kwam.

Maar bij Loki denken ze in Duitsland vaak aan Loeki of Lucky xD
Char7
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Char7 »

dancingdaydream schreef:Yuna is gewoon Júú-na, maar word altijd Joena genoemd...
Chell is al helemaal een lastige naam, blijkbaar... het is Tsjèl, maar dat word Sjel, sjil, tsjil... en ook vaak tsjauw, als het italiaanse Ciao... Zo moeilijk is Chell niet toch?? gewoon een Cello, zonder de o :P
Ik zou toch zweren dat het Sjel was... van dat tankstation Shell weetje wel.. vind Tsjèl wel vergezocht, maar misschien ver-engels ik wel teveel namen hoor :80:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Char7 schreef:
dancingdaydream schreef:Yuna is gewoon Júú-na, maar word altijd Joena genoemd...
Chell is al helemaal een lastige naam, blijkbaar... het is Tsjèl, maar dat word Sjel, sjil, tsjil... en ook vaak tsjauw, als het italiaanse Ciao... Zo moeilijk is Chell niet toch?? gewoon een Cello, zonder de o :P
Ik zou toch zweren dat het Sjel was... van dat tankstation Shell weetje wel.. vind Tsjèl wel vergezocht, maar misschien ver-engels ik wel teveel namen hoor :80:
Spreek je Char dan ook uit als Sjar? :denken:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Wilm@ schreef:
LongFields schreef:
Wilm@ schreef:Barça is de afkorting van Barçalona. Zijn naam schreef ik eerst als Barca en men zei Barka, terwijl het Barsa moet zijn. Nu ik Barça gebruik gaat het goed.
Het is toch gewoon Barcelona, dus zonder komma onder de c en met een e in plaats van een a er na?

Tapas is trouwens een naam die, voor mij totaal onverwacht, af en toe nog verkeerd wordt uitgesproken. Je spreekt het uit als tappas, dus met 2x een "korte" a. Maar ik hoor nog wel eens Taapas, of zelfs Taapaas. :wink:
Sjefke en Nozem hebben weinig tot nooit voor spraakverwarring gezorgd.
Ja, Barcelona heb ik verkeerd geschreven. Als je op Google gaat kijken en de Spaanse vertaling zoekt dan lees je dit:

Official FC Barcelona Web Site - Barça | FCBarcelona.comOfficial FC Barcelona website. All news about the team, ticket sales, member
services, supporters club services and information about Barça and the Club

In Spanje wordt Barcelona vaak afgekort als Barça. Omdat heel veel mensen telkens Barka zeiden en ik steeds aangaf dat hij Barsa (afkorting van Barcelona) heet, attendeerde een trainer dat ik de spelling van zijn naam dan dien aan te passen. Een ç Alt135 ipv een s, aldus zijn mening. Barça is inderdaad een afkorting van Barcelona.

Hier wilde mijn mannelijke huisgenoten dat hij Ajax zou gaan heten, maar dat keurde ik niet goed. Mijn geopperde Feyenoord werd rücksichtslos van tafel geveegd. Vreemd? :19: Zoonlief kwam nog met Real en dan Madrid weglaten. Real? Je denkt toch niet dat ik een (Reaal) verzekeringsmaatschappij ga roepen hé!

Barça werd het en Barça blijft het. :I: :ok:
Bedankt voor je uitgebreide uitleg, maar die informatie is mij bekend hoor. :wink:
Ik reageerde alleen maar op het feit dat jij schreef Barcalona en dat is niet de juiste schrijfwijze van de plaatsnaam, ook niet in het spaans. Je schrijft het precies zo als wij in Nederland doen, Barcelona dus. :wink:
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

ranetje schreef:
Char7 schreef:
Spreek je Char dan ook uit als Sjar? :denken:
Of Kar :mrgreen:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Lynnepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel

Ongelezen bericht door Lynnepien »

Frenk schreef:
Lynnepien schreef:
ZaZa schreef:
Lynnepien schreef:Je zou denken dat de naam Pippa ook niet snel verkeerd uit te spreken valt, maar toch lukt het sommige mensen. We zeggen heel vaak Pippaatje, en dus maakte iemand van de puppycursus er Pipetje van :denken: Dat vond ze trouwens heel goed gevonden, want een teckel lijkt wel een beetje op een pipet :LOL: Voorbijgangers die haar naam vragen maken er vaak Pipo van :mrgreen:
Maar is het dan Pippa of piepa, want er staat Pippa, maar het is toch piepetje en piepo?
Piepa, zoals in Pippa Middleton. Niet met het Engelse accent natuurlijk, dus we zeggen gewoon Piepa eigenlijk :)
Wat hij zegt is Pippa niet Piepa ;)
Oh. Misschien hoor ik gewoon wat ik wil horen :mrgreen: Pippa als Pippa (en dus niet Piepa) uitspreken zou ik wel raar vinden, pih-pa. Klinkt niet :tongue:
HaddockandFriends schreef:De naam van mijn kat hebben sommige wel moeite mee. Argaï. Je zegt gewoon argaij.
Snap het nog niet... Arga-ij of Argaj?
Char7 schreef:Ik zou toch zweren dat het Sjel was... van dat tankstation Shell weetje wel.. vind Tsjèl wel vergezocht, maar misschien ver-engels ik wel teveel namen hoor :80:
Maar Chell op z'n Engels is toch juist Tsjèl? ;) Chill spreek je ook uit als Tsjill. Anders zou het inderdaad als Shell geschreven worden.
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Inge O schreef:
Jaap* schreef:Ik heb een hekel aan namen met een gebruiksaanwijzing.
Dat is net zoiets als, in plaats van 112, het alarmnummer 06483-467598 te moeten bellen, en dan een keuzemenu krijgen.
ik ook, vandaar dat mijn hondennamen nogal 'what you see is what you get' zijn - ik snap nooit zo goed dat een naam die in het irwanitjees 'bloembol met hemelse kleuren' zou betekenen interessant zou moeten zijn.
:goeie:
Ik doe ook maar gewoon. En stoor me er verder ook niet aan dat Tomas vaak met een H geschreven wordt zelfs al doe ik het eerst nog voor :lees: :mrgreen: De ^heb ik daarom al weggelaten.
Het lijkt me zo lastig om bv bij de dierenarts steeds uit te moeten leggen hoe je de roepnaam schrijft. Dat vind ik bij kinderen op de basisschool altijd al zo'n sneu gedoe.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Waarschijnlijk is het zo "waarmee je omgaat wordt je besmet". Ik ga gelukkig niet met simpele mensen om dus ik hoef ook geen simpele namen te verzinnen.
Zo moeilijk is het niet om een naam goed uit te spreken als iemand je het 1x voordoet. Babi pangang kunnen mensen ook bestellen, dan moet "Valerie" uitspreken ook geen probleem zijn. Om maar een voorbeeld te noemen.
Alles maar Joop, Kees en Trien noemen omdat mensen het anders niet goed uit willen spreken vind ik onnodig.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ik vind Babi Pangang dan ook een prima hondennaam.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Wat ik ook zo tenenkrommend vind zijn van die interessante Engelse stamboomnamen met een gigantische spelfout erin. Zo jammer!
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Inge O schreef:
Jaap* schreef:Ik heb een hekel aan namen met een gebruiksaanwijzing.
Dat is net zoiets als, in plaats van 112, het alarmnummer 06483-467598 te moeten bellen, en dan een keuzemenu krijgen.
ik ook, vandaar dat mijn hondennamen nogal 'what you see is what you get' zijn - ik snap nooit zo goed dat een naam die in het irwanitjees 'bloembol met hemelse kleuren' zou betekenen interessant zou moeten zijn.
:LOL: :ok:

overigens is Kita Japans voor noord en Pol is Schots en betekent klein, bescheiden. Niet dat ik dit al wist, daar kom ik nu pas achter, hmm voor Pol misschien niet de beste naam, vooral dat 'bescheiden' niet.
Tallie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tallie »

Tallie spreek je uit als Tellie, wordt vaak ook Tahlie. Als iemand vraagt hoe ze heet is het antwoord steevast "Tallie, met een Tùh", anders noemen ze haar Kelly :F:
Afbeelding
Australiankelpieforum.com
Groetjes! Marieke & Tallie.
Lynnepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel

Ongelezen bericht door Lynnepien »

kipo schreef:overigens is Kita Japans voor noord en Pol is Schots en betekent klein, bescheiden. Niet dat ik dit al wist, daar kom ik nu pas achter, hmm voor Pol misschien niet de beste naam, vooral dat 'bescheiden' niet.
Hah, ik dacht het ook even op te zoeken voor Pippa. Komt natuurlijk van Philipa, wat dan weer van Philip komt. En dat betekent "friend of horses."

Nou ja. Ze kijkt wel graag naar paardjes op televisie?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”