Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mijn lieve Toetje update
Moderator: moderatorteam
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Re: Mijn once in a lifetime lieverd gaat de strijd verliezen
Ik zal zo goed als het kan proberen een update te geven. Ik zal vast veel dingen vergeten, maar misschien dat iemand die er meer verstand van heeft, dit kunnen verbeteren of aanvullen.
Vanmiddag zijn we terug naar de Vallei gegaan (da van vannacht) we hadden de uitslagen van de vorige echo, 27 sept, gemaakt bij mijn eigen da, ABC, en de bloeduitslagen van toen bij ons.
Daar kwam toen uit dat er een zeer licht ontstekingsbeeld was en iets verhoogde waarde van een van de leverwaarden. ABC legde dit uit, en ik dacht dat ook, dat de iets verhoogde leverwaarde kwam door de prednison en de onstekingscellen die licht verhoogd waren kwam door de artritis wat toen erg opspeelde.
Haar lever zag er toen goed uit, als ik het goed las was de buitenkant mooi recht en er stond geen bolling (dacht ik)
Bij de Vallei vanmiddag kreeg ik een andere da, die van de nacht had ook weer een spoed. Wel kwam de, zeer bekwame, assistente van de nacht kijken en ze zei ze is minder geel.
Ik vroeg de da wat zei zag als klinisch beeld aan Cujo, want zij zag haar voor het eerst. Ze zei ik zie een enorm zieke hond, maar ik had erger verwacht na wat ze had gehoord van de da van de nacht. Deze had namelijk gezegd dat ze vannacht dachten dat Cujo zo weg zou glippen, zo slecht ging het.
Ik had af en toe haar temperatuur opgemeten, daar hadden ze in de nacht om gevraagd, en deze schommelde behoorlijk. De laatste meting was vanmiddag 4 uur bij de da en toen was deze 39 2 uur daarvoor 39,4 en zes uur vanochtend 38,6.
Verder vertelde ze dat ze niet 100% wisten of het om een tumor ging, dit is alleen vast te stellen met een lange naald biopt, wat behoorlijk belastend kan zijn voor Cujo. In de toestand van vanmiddag zei ik meteen nee, want wat win ik daarmee?
Zij dacht eigenlijk meer naar een ontsteking gezien het snelle opkomen en toch een lichte, zeer lichte verbetering (koorts, geel zien)
Maar ze zei ook, het maakt niet uit wat het is, ontsteking, tumor of abces, een hond die geel is, beteken ten alle tijden de hoogste alarmbellen zeker met hoge koorts.
Omdat ze toch dacht dat ze iets verbeterd was, heeft ze haar een nieuwe injectie gegeven met AB en een spuit voor morgen meegegeven en voor vanavond een spuit metacam om de koorts nog meer proberen te remmen en ik moest een cerenia tablet geven.
Mocht ze morgen halen (ik let enorm op haar, dat ze geen pijn heeft of zich heel erg ongemakkelijk voelt, want dat wil ik absoluut niet voor haar) en morgen iets verbeterd zijn (ik heb er een hard hoofd in) dan moet ik ab spuiten en geen metacam. Ze wil namelijk weten of de koorts dan weer stijgt. Ik weet niet precies meer waarom dat was, maar ik dacht dat ze dan meer een bepaalde kant op kon denken.
Ze werd vandaag op de dag iets alerter, blafte zelfs toen de buurhonden tekeer gingen en houdt alles strak in de gaten in huis. Wat dus betekende dat ze ruim 20 uur niet geslapen had. Izzy en Amy zijn logeren bij mijn zusje en mijn moeder. Kenzo bewust thuis gehouden, daar hangt ze behoorlijk aan.
Wel werd er gezegd goed te kijken of ze alert bleef, zo niet meteen terug, want dat zou betekenen dat ze bloed van binnen en dan is het over....
Dit kon ook aan de urine gezien worden. Dus staan we buiten, ik laat haar plassen en denk het is erg licht, zegt Michael op een afstand, het lijkt een beetje koffiekleur. Ja en dan, zijn ogen zijn een stuk beter dan mijn ogen nu, ik heb vanaf gisterochtend niet meer geslapen, hij wel dus ik ga zo met haar naar buiten met een bakje en vang maar wat op (hoop ik) en kijk dan hoe het eruit ziet.
Het vreemde is ook dat ze enorm moe is dan echt een paar minuten in een hele diepe slaap valt en dan ineens verschrikt opkijkt en weer gaat liggen. Voor mij als mens lijkt het alsof ze niet aan haar slaap durft toe te geven. Maar goed, dat zijn menselijke gedachten en niet gedacht vanuit Cujo natuurlijk.
Eten wil ze niet, maar een paar stukken gekookte kip wel en frikadel was ook wel fijn vond ze.
Ik bekijk haar gewoon per uur, mocht ze slechter worden laat ik haar niet nog meer verslechteren, dit verdiend ze niet. Ik heb echt een lijn getrokken naar woensdag, nou ja dat zei de DA eigenlijk, en ik kan alleen maar hopen dat ze dat haalt zonder slechter te worden.
Woensdag zouden ze dan opnieuw kijken naar haar waardes in haar lever en naar het ontstekingsbeeld. En geheel afhankelijk van hoe Cujo dan is een echo. Maar als ze maar iets slechter wordt, doe ik dat niet.
Heel verhaal, zal de helft wel vergeten zijn, vraag dan maar, misschien dat het mij dan weer te binnen schiet
Vanmiddag zijn we terug naar de Vallei gegaan (da van vannacht) we hadden de uitslagen van de vorige echo, 27 sept, gemaakt bij mijn eigen da, ABC, en de bloeduitslagen van toen bij ons.
Daar kwam toen uit dat er een zeer licht ontstekingsbeeld was en iets verhoogde waarde van een van de leverwaarden. ABC legde dit uit, en ik dacht dat ook, dat de iets verhoogde leverwaarde kwam door de prednison en de onstekingscellen die licht verhoogd waren kwam door de artritis wat toen erg opspeelde.
Haar lever zag er toen goed uit, als ik het goed las was de buitenkant mooi recht en er stond geen bolling (dacht ik)
Bij de Vallei vanmiddag kreeg ik een andere da, die van de nacht had ook weer een spoed. Wel kwam de, zeer bekwame, assistente van de nacht kijken en ze zei ze is minder geel.
Ik vroeg de da wat zei zag als klinisch beeld aan Cujo, want zij zag haar voor het eerst. Ze zei ik zie een enorm zieke hond, maar ik had erger verwacht na wat ze had gehoord van de da van de nacht. Deze had namelijk gezegd dat ze vannacht dachten dat Cujo zo weg zou glippen, zo slecht ging het.
Ik had af en toe haar temperatuur opgemeten, daar hadden ze in de nacht om gevraagd, en deze schommelde behoorlijk. De laatste meting was vanmiddag 4 uur bij de da en toen was deze 39 2 uur daarvoor 39,4 en zes uur vanochtend 38,6.
Verder vertelde ze dat ze niet 100% wisten of het om een tumor ging, dit is alleen vast te stellen met een lange naald biopt, wat behoorlijk belastend kan zijn voor Cujo. In de toestand van vanmiddag zei ik meteen nee, want wat win ik daarmee?
Zij dacht eigenlijk meer naar een ontsteking gezien het snelle opkomen en toch een lichte, zeer lichte verbetering (koorts, geel zien)
Maar ze zei ook, het maakt niet uit wat het is, ontsteking, tumor of abces, een hond die geel is, beteken ten alle tijden de hoogste alarmbellen zeker met hoge koorts.
Omdat ze toch dacht dat ze iets verbeterd was, heeft ze haar een nieuwe injectie gegeven met AB en een spuit voor morgen meegegeven en voor vanavond een spuit metacam om de koorts nog meer proberen te remmen en ik moest een cerenia tablet geven.
Mocht ze morgen halen (ik let enorm op haar, dat ze geen pijn heeft of zich heel erg ongemakkelijk voelt, want dat wil ik absoluut niet voor haar) en morgen iets verbeterd zijn (ik heb er een hard hoofd in) dan moet ik ab spuiten en geen metacam. Ze wil namelijk weten of de koorts dan weer stijgt. Ik weet niet precies meer waarom dat was, maar ik dacht dat ze dan meer een bepaalde kant op kon denken.
Ze werd vandaag op de dag iets alerter, blafte zelfs toen de buurhonden tekeer gingen en houdt alles strak in de gaten in huis. Wat dus betekende dat ze ruim 20 uur niet geslapen had. Izzy en Amy zijn logeren bij mijn zusje en mijn moeder. Kenzo bewust thuis gehouden, daar hangt ze behoorlijk aan.
Wel werd er gezegd goed te kijken of ze alert bleef, zo niet meteen terug, want dat zou betekenen dat ze bloed van binnen en dan is het over....
Dit kon ook aan de urine gezien worden. Dus staan we buiten, ik laat haar plassen en denk het is erg licht, zegt Michael op een afstand, het lijkt een beetje koffiekleur. Ja en dan, zijn ogen zijn een stuk beter dan mijn ogen nu, ik heb vanaf gisterochtend niet meer geslapen, hij wel dus ik ga zo met haar naar buiten met een bakje en vang maar wat op (hoop ik) en kijk dan hoe het eruit ziet.
Het vreemde is ook dat ze enorm moe is dan echt een paar minuten in een hele diepe slaap valt en dan ineens verschrikt opkijkt en weer gaat liggen. Voor mij als mens lijkt het alsof ze niet aan haar slaap durft toe te geven. Maar goed, dat zijn menselijke gedachten en niet gedacht vanuit Cujo natuurlijk.
Eten wil ze niet, maar een paar stukken gekookte kip wel en frikadel was ook wel fijn vond ze.
Ik bekijk haar gewoon per uur, mocht ze slechter worden laat ik haar niet nog meer verslechteren, dit verdiend ze niet. Ik heb echt een lijn getrokken naar woensdag, nou ja dat zei de DA eigenlijk, en ik kan alleen maar hopen dat ze dat haalt zonder slechter te worden.
Woensdag zouden ze dan opnieuw kijken naar haar waardes in haar lever en naar het ontstekingsbeeld. En geheel afhankelijk van hoe Cujo dan is een echo. Maar als ze maar iets slechter wordt, doe ik dat niet.
Heel verhaal, zal de helft wel vergeten zijn, vraag dan maar, misschien dat het mij dan weer te binnen schiet
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Als ze minder wordt omdat ze bloedt van binnen is dat toch weer iets anders dan wanneer ze slechte kleur urine zou hebben?
Beiden zijn een slecht teken zo veel begrijp ik er wel van.
Moeilijk voor jullie
Sterkte, ik hoop dat je wat kan slapen.
Beiden zijn een slecht teken zo veel begrijp ik er wel van.
Moeilijk voor jullie
Sterkte, ik hoop dat je wat kan slapen.
- Erwina
- Zeer actief
Wat moeilijk zeg Allison
Dat moe zijn en toch niet slapen vind ik wel heel zorgelijk, maar ik weet natuurlijk niet echt hoe ze er verder aan toe is. Heel veel sterkte 
Welkom Ollie!

Goodbye my friend... Rex, *01-05-2001 / † 23-08-2012

Goodbye my friend... Rex, *01-05-2001 / † 23-08-2012
-
Safari
Als een lever niet goed werkt kan de urine erg donker zijn dit hoeft niet meteen te betekenen dat er bloed in/bij zit. Wel goed in de gaten houden.
Sterkte en ik duim voor Cujo.
Sterkte en ik duim voor Cujo.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Pfff wat een zorgen.. Heel veel sterkte de komende tijd!
-
wanneske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse bulldog, chinese naakthond en shih- tzu
- Aantal honden: 5
heel veel sterkte
een vraagje bestaat geelzucht bij honden want als ik de symptomen zo lees denk ik aan geelzucht zoals bij mensen. gele ogen koffiekleur urine, moe
een vraagje bestaat geelzucht bij honden want als ik de symptomen zo lees denk ik aan geelzucht zoals bij mensen. gele ogen koffiekleur urine, moe
- Biet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder
Wat 'n rotsituatie.
Sterkte vooral!
Sterkte vooral!
Wiel
- Skittles
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Monstertjes.
- Aantal honden: 2
duimen draaien hier voor cujo.
- nusca
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een mechelaar.
Duimen draaien hier volop. Sterkte, hopen dat het goed gaat.
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
ik ga heel hard duimen voor jullie.....
- flatcoat
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Ik kan alleen maar voor Cujo duimen ...... het medische verhaal zegt mij niets maar het klinkt wel ernstig en ook als een erg zieke hond.
Heel veel sterkte!!!
Heel veel sterkte!!!
- Ri@nne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.
Dat diepe slapen en opeens wakker schrikken herken ik van Bonnie toen die hoge koorts had..
heel akelig om te zien.
Hier draaien de duimen voor Cujo.
Heel veel sterkte!
heel akelig om te zien.
Hier draaien de duimen voor Cujo.
Heel veel sterkte!
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
Ik hoop dat jullie een rustige nacht krijgen Allison. Dikke knuffel voor Cujo en ik duim voor jou en haar hoor 
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
ik weet niet zo goed hoe te reageren, ik kan alleen maar met je mee hopen dat het allemaal niet slechter wordt de komende dagen.
sterkte!
sterkte!

-
tineke
heel veel sterkte Alison ,wat moet dit moeilijk voor je zijn 
- Flevo Bordertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
- Aantal honden: 3
Wat een zorgen
heel veel sterkte en hier wordt hard geduimd voor Cujo 
- Sekreetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): geen
We duimen nog even hard door.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Hoe is het vannacht gegaan en hoe is het nu?
- Ri@nne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.
ik steek een kaarsje aan.
-
Mojuan
- Zeer actief
Wat een verdrietig bericht....
Ik hoop dat Cujo opknapt!
Sterkte met alles.
Ik hoop dat Cujo opknapt!
Sterkte met alles.

- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 3
Er blijft jullie ook niks bespaard he 
Hoop dat ze de nacht n beetje goed is doorgekomen.
Hoop dat ze de nacht n beetje goed is doorgekomen.
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Sterkte 
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Jeetje allison, ik lees het nu pas.
Wat vreselijk; hoe is het vannacht gegaan?
Heel veel sterkte en een
voor cujo
Wat vreselijk; hoe is het vannacht gegaan?
Heel veel sterkte en een
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
andor 12-04-2001/10-09-2009
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Ach Allison, wat erg... je lieve Cujo
Ik ga heel hard duimen dat het een ontsteking is en dat de medicatie aanslaat!!
Geef je een voorzichtige knuffel aan je meisje van mij?
Ze mag nog niet gaan hoor, het is nog te vroeg 
Ik ga heel hard duimen dat het een ontsteking is en dat de medicatie aanslaat!!
Geef je een voorzichtige knuffel aan je meisje van mij?
-
mariabel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin
Oh wat een zorgen... nogmaals heel veel sterkte.
- Rossi
- Zeer actief
Sterkte Allison..
Groeten van Angel en Rossi.

- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 0
Ik duim dat er vandaag een, al is het maar kleine, verbetering in zit!!

Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Ik heb geen kaarsjes maar heb wel een stokje wierrook gebrand voor Cujo. En toen ik die aanstak, spoot er een steekvlammetje uit. Dat gebeurt soms als er wat teveel olie in de tip zit. Past wel bij Cujo, volgens mij, een pittige tante. Dus ik hoop dat er nog wat vuur in haar zit!
- sonj@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising
Nog geen nieuws....is dat goed.......of niet?
In ieder geval, sterkte met je oude dame.
In ieder geval, sterkte met je oude dame.
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Even een update:
Tja ik weet het niet. Vannacht redelijk doorgeslapen ze gaf eindelijk toe aan haar slaap. Maar nu schiet ze van een enorme koorts toch wel door naar een behoorlijke ondertemperatuur. En dan moet je net mij hebben natuurlijk want dan denk ik; lever werkt niet (goed) ammoniak ze is zichzelf aan het vergiftigen. Ze doet bv ook heel weinig plassen echt wat druppeltjes.
En aan de andere kant denk ik dan, ze drinkt heel weinig, moet haar echt overhalen voor een paar slokken en ze heeft gisteren een injectie gekregen van mij (moest vd dierenarts) met een flinke koortstemmer maar ze had eigenlijk geen koorts dus misschien daarom nu ondertemperatuur. Ppff neem de volgende keer wel cavia's ofzo dit kost mij echt een paar jaar van mijn leven al die stress elke keer
Ze is wel alert blafte eerst Michael weg daarna kwam mijn moeder via de poort binnen en Cujo sloeg meteen aan terwijl van Stoffelen echt heel droog keek van wat nou weer. Verder urine naar ABC gebracht zagen wat bloed blubirine (ofzo) eiwitten, nieren en suiker ok
Tja ik weet het niet. Vannacht redelijk doorgeslapen ze gaf eindelijk toe aan haar slaap. Maar nu schiet ze van een enorme koorts toch wel door naar een behoorlijke ondertemperatuur. En dan moet je net mij hebben natuurlijk want dan denk ik; lever werkt niet (goed) ammoniak ze is zichzelf aan het vergiftigen. Ze doet bv ook heel weinig plassen echt wat druppeltjes.
En aan de andere kant denk ik dan, ze drinkt heel weinig, moet haar echt overhalen voor een paar slokken en ze heeft gisteren een injectie gekregen van mij (moest vd dierenarts) met een flinke koortstemmer maar ze had eigenlijk geen koorts dus misschien daarom nu ondertemperatuur. Ppff neem de volgende keer wel cavia's ofzo dit kost mij echt een paar jaar van mijn leven al die stress elke keer
Ze is wel alert blafte eerst Michael weg daarna kwam mijn moeder via de poort binnen en Cujo sloeg meteen aan terwijl van Stoffelen echt heel droog keek van wat nou weer. Verder urine naar ABC gebracht zagen wat bloed blubirine (ofzo) eiwitten, nieren en suiker ok

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort

Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15