Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hou je hond bij..

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Asta

Re: hou je hond bij..

Ongelezen bericht door Asta »

ik kwam meer tot de conclusie dat kooi totaal geflipt is maar goed dat kan aan mij liggen
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Biet »

kooi schreef:
of je gaat op een incourant tijdstip, dat kan natuurlijk ook nog :idea:
Nou maar ik leer hier dat dat júist het tijdstip is waarop mensen met moeilijke honden die loslaten? :scratch:
Geen idee hoe dat in de rest van Nederland is, maar inderdaad, toen ik nog midden in de stad woonde, ging ik ook in de nacht nog met 'm lopen, om los met hem door de stad te kunnen lopen.
En liepen daar meer mensen met honden, die expres midden in de nacht met hun hond daar liepen.
Allenig, die wisten allemaal van elkaar dat ze daar met een reden op dat tijdsstip daar liepen.
Dus ook midden in de nacht bleef men opletten.
's Nachts heb ik nooit narigheid meegemaakt: blijkbaar zijn de mensen die de moeite nemen om op de incourante tijden te lopen, ook de mensen die hun verantwoordelijkheid nemen.
D'r is simpelweg nooit een vrijbrief om Fikkie maar z'n gang te laten gaan.
Wiel
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

renee-uk schreef:
kooi schreef:Ik zat op een bankje bij de plas. Zag haar aan komen lopen en stond meteen op en liep er vandaan.
hond kwam op ons af en ik riep of ze hem bij zich kon houden.
ben het park uitgelopen de weg overgestoken, twee grasvelden doorkruisd en al die tijd bleef ze met haar hond los achter ons aan komen.
hond deed nog een paar pogingen om op de mijnen af te stuiven en ik vroeg haar nogmaals haar honden bij zich te houden.
toen kwam de opmerking over het losloop gebied.
totaan mijn straat bleef ze achter ons aan lopen.
wat een rotmens, hoe durft ze :S:
Als iemand dat mij flikt zal ik dat zeer kinderachtig vinden :19:
Ik ga ook wel eens ergens weg omdat er bepaalde honden worden losgelaten terwijl ik er net lekker vrij en blij op een veld aan het dollen ben. Feit dat ik mijn honden bij me roep en wegloop moet volgens mij dan al een teken zijn. Zie ik de hond dan toch achter me (let altijd wel een beetje op wat de hond die losgelaten wordt gaat doen) op mijn honden af komen roep/vraag ik ook altijd even of ze de hond bij zich willen houden omdat de mijne niet zo vriendelijk kunnen reageren.
En als ik dan wegloop en mensen zijn dan zo kinderachtig om achter me aan te gaan lopen dan zal ik me rot ergeren en er nog wat van zeggen. Overigens zal ik eerder even van richting veranderen om ze te laten passeren, hoef ik niet zo achterom te kijken :mrgreen:
blondie
Zeer actief

Biet schreef:
kooi schreef:
of je gaat op een incourant tijdstip, dat kan natuurlijk ook nog :idea:
Nou maar ik leer hier dat dat júist het tijdstip is waarop mensen met moeilijke honden die loslaten? :scratch:
Geen idee hoe dat in de rest van Nederland is, maar inderdaad, toen ik nog midden in de stad woonde, ging ik ook in de nacht nog met 'm lopen, om los met hem door de stad te kunnen lopen.
En liepen daar meer mensen met honden, die expres midden in de nacht met hun hond daar liepen.
Allenig, die wisten allemaal van elkaar dat ze daar met een reden op dat tijdsstip daar liepen.
Dus ook midden in de nacht bleef men opletten.
's Nachts heb ik nooit narigheid meegemaakt: blijkbaar zijn de mensen die de moeite nemen om op de incourante tijden te lopen, ook de mensen die hun verantwoordelijkheid nemen.
D'r is simpelweg nooit een vrijbrief om Fikkie maar z'n gang te laten gaan.
Hier helaas een paar die dan denken dat ze inderdaad alleen op de wereld zijn en even vergeten dat dat niet altijd zo hoeft te zijn.
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

En als ik het me goed kan herinneren laat ze zelf haar hond op andere honden afstieren, want het blijft een hond he die kan weleens niet luisteren.
Je herinnert het je niet goed!

wel goed lezen hoor....
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

blondie schreef:
renee-uk schreef:
kooi schreef:Ik zat op een bankje bij de plas. Zag haar aan komen lopen en stond meteen op en liep er vandaan.
ben het park uitgelopen de weg overgestoken, twee grasvelden doorkruisd en al die tijd bleef ze met haar hond los achter ons aan komen.
hond deed nog een paar pogingen om op de mijnen af te stuiven en ik vroeg haar nogmaals haar honden bij zich te houden.
Ik ga ook wel eens ergens weg omdat er bepaalde honden worden losgelaten terwijl ik er net lekker vrij en blij op een veld aan het dollen ben. Feit dat ik mijn honden bij me roep en wegloop moet volgens mij dan al een teken zijn. Zie ik de hond dan toch achter me (let altijd wel een beetje op wat de hond die losgelaten wordt gaat doen) op mijn honden af komen roep/vraag ik ook altijd even of ze de hond bij zich willen houden omdat de mijne niet zo vriendelijk kunnen reageren.
En als ik dan wegloop en mensen zijn dan zo kinderachtig om achter me aan te gaan lopen dan zal ik me rot ergeren en er nog wat van zeggen. Overigens zal ik eerder even van richting veranderen om ze te laten passeren, hoef ik niet zo achterom te kijken :mrgreen:
wie weet moest ze wel die kant uit, dat kan natuurlijk ook nog he
en mooi dat ik ook niet ging omlopen als iemand zo raar tegen mij deed :roll:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Icecold81
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door Icecold81 »

Ja maar zou dan wel iets meer afstand er tussen houden, want had toch heel geen zin in dat getier :)
Dan blijf ik wel een kwartiertje wachten ofzo, als ik geen haast heb.
En Kooi geeft nu ook aan dat terwijl de mevrouw achter haar aanliep de honden ook steeds weer naar de hare toestormden (al lees ik nog steeds niet tot hoe dichtbij de honden kwamen, kwamen ze ook echt bij je hond aan en aan je hond of zo dicht in de buurt om hem/haar op te fokken?).
Dat zou ik dan ook wel vervelend vinden.
Afbeelding
Een hond heeft meer aan een boomstam dan aan een stamboom.
Icecold81
Zeer actief

dubbel :blont:
Laatst gewijzigd door Icecold81 op 12 okt 2012 08:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Icecold81
Zeer actief

dubbel :blont:
Laatst gewijzigd door Icecold81 op 12 okt 2012 08:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer

Ongelezen bericht door sTefaniA »

kooi schreef:
En als ik het me goed kan herinneren laat ze zelf haar hond op andere honden afstieren, want het blijft een hond he die kan weleens niet luisteren.

wel goed lezen hoor....
kooi schreef:Maar hij is ook maar een beest hè en geen robotje met afstandsbediening.
Hij is me dus weleens te snel af.

:19: Dat zei je toch in het andere topic over je hond bij je houden? Daar was de discussie trouwens dat jij het niet normaal vond dat een baas met aangelijnde onvriendelijke hond in een losloopgebied gaat lopen. Want daar lopen honden zoals de jouwe die op andere honden kunnen aflopen. En jij vond dat die honden en bazen dan maar ergens anders moeten gaan lopen.
Afbeelding
Icecold81
Zeer actief

3dubbel men computerproblems :blont:
Laatst gewijzigd door Icecold81 op 12 okt 2012 08:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
blondie
Zeer actief

renee-uk schreef:
blondie schreef:
renee-uk schreef:
wie weet moest ze wel die kant uit, dat kan natuurlijk ook nog he
en mooi dat ik ook niet ging omlopen als iemand zo raar tegen mij deed :roll:
Met mijn eigen van richting veranderen bedoel ik dat als ik merk dat ze min of meer bewust achter me gaan lopen of achter me lopen omdat ze die richting op moeten, en continue hoor "NEEE, hierrrrr" blijf horen, ik even een aantal passen opzij doe en even wacht om ze er langs te laten gaan.

Kan ik daarna weer lekker mijn honden los laten :8):

Overigens 1x wel blijven staan omdat overduidelijk iemand aan het provoceren was. Heb me omgedraaid en toen wel duidelijk even gevraagd wat men nu wilde bereiken met dat uitlok gedrag. Eigenlijk was ik minder netjes en is het me een paar keer gebeurd. Eerst genegeerd, maar toen mijn emmertje wat vol werd eens heel duidelijk geweest en sindsdien is het klaar.
Beetje "wat je niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet", maar dan anders.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

O, kooi heeft gewoon een stalker :LOL:

Dat moet je eigenlijk zien als een compliment :pffff:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
renee-uk
Zeer actief

kooi schreef:
De meeste wandelgebieden daar moeten honden aangelijnd.
Behalve in één, en daar laat ik ze los en wil ontspannen kunnen wandelen.

Geven en nemen zegt iemand al en ik let echt wel op, kijk wel uit dat ik opzettelijk riskeer dat mijn honden iets wordt aangedaan!

De ene hond is ook de andere niet.
Kan mijn Kooi er wat aan doen dat ik hem niet altijd onder appel heb?
We trainen genoeg daar niet van.
Maar als hij eenmaal in de sprint schiet, krijg ik hem zo een twee drie niet terug.
Het lijkt wel alsof er hier mensen zijn die vinden dat wij het dan maar verdienen dat hij gegrepen wordt?

De berner komt nooit in de problemen omdat het haar aard is andere honden afstandelijk te benaderen.

Ik vind het dan irritant dat mensen met kleine hondjes die amechtig optillen en eigenlijk van mij verlangen dat ik haar maar ff aanlijn.
Terwijl zij niet eens aanstalten maakt om erheen te gaan.

En zo heeft iedereen wat en vindt iedereen wat.
zo grappig dit :mrgreen:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

renee-uk schreef:
kooi schreef:

Geven en nemen zegt iemand al en ik let echt wel op, kijk wel uit dat ik opzettelijk riskeer dat mijn honden iets wordt aangedaan!

Maar als hij eenmaal in de sprint schiet, krijg ik hem zo een twee drie niet terug.
Het lijkt wel alsof er hier mensen zijn die vinden dat wij het dan maar verdienen dat hij gegrepen wordt?

De berner komt nooit in de problemen omdat het haar aard is andere honden afstandelijk te benaderen.

Ik vind het dan irritant dat mensen met kleine hondjes die amechtig optillen en eigenlijk van mij verlangen dat ik haar maar ff aanlijn.

Het lijkt wel eenrichtingsverkeer :roll:
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

:mrgreen:
kooi
Zeer actief

sTefaniA schreef:
kooi schreef:

wel goed lezen hoor....
kooi schreef:Maar hij is ook maar een beest hè en geen robotje met afstandsbediening.
Hij is me dus weleens te snel af.

:19: Dat zei je toch in het andere topic over je hond bij je houden? Daar was de discussie trouwens dat jij het niet normaal vond dat een baas met aangelijnde onvriendelijke hond in een losloopgebied gaat lopen. Want daar lopen honden zoals de jouwe die op andere honden kunnen aflopen. En jij vond dat die honden en bazen dan maar ergens anders moeten gaan lopen.
klopt helemaal, mooi gekwoot, want je ziet hier meteen dat jouw bewering: LAAT haar honden op andere afstieren
WANT het blijft maar een hond...dus niet klopt.
En het klopt dat ik honden die in staat zijn andere honden ERNSTIG TE VERWONDEN niet in een losloopgebied vind thuis horen.
ook niet aan de lijn.
Zie je dat je je het verkeert herinnert?
kooi
Zeer actief

Tis maar net wat je vet wil drukken hè?

En dan is het opeens niet meer wat het lijkt toch?
Geen eenrichtingsverkeer dus.
als je lukraak zinnen uit iemands eerdere berichten gaat kwoten en je beperkt je dan alleen tot diegene die in je straatje passen dan lijkt het misschien eenrichtingsverkeer..
kooi
Zeer actief

renee-uk schreef:
kooi schreef:

Ik vind het ook zó grappig want hieruit is duidelijk af te leiden dat ik wel degelijk nuanceer en vooral: mijn best doe om mijn honden NIET andere honden te laten lastig vallen.
Wel even een tikkie anders dan honderden meters achter iemand aan je hond los te laten en op diens honden te laten afstuiven terwijl de eigenaar duidelijk aangeeft dit niet te willen.
Sassy
moderator
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Sassy »

Voor mij is dat heel simpel, mijn honden gaan niet ongevraagd buurten bij vreemde honden, aangelijnd of niet, en als ik vind dat er iets aankomt waarvan ik niet wil dat het komt buurten en baas heeft zijn hond niet opgevoed dan regel ik dat wel voor mijn hondje :mrgreen:
Is het een baas met hond(en) die ik ken en ik weet dat diegene dat ook ok vind mogen ze zeker samen spelen, maar ik vind een losloopgebied ook geen vrijbrief dat alles maar mag.

En inderdaad, hier nog een gelukkig mens wat dankzij enige hectaren eigen grond niet afhankelijk is van die vaak zo overbevolkte losloopplekken :E:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ow, nou de mijne heel soms wel hoor, want ja het is echt wel een hond, en heel soms( t is me al 2 keer gebeurt) schiet hij onder appel vandaan, en tja omdat het dus een lompe klapkaak-achtige hond is zou hij dus eigenlijk een nek schot verdienen, want die kunnen niet vriendelijk komen buurten heb ik vernomen.
( t arme beest heeft nog nooit ruzie gehad, met een andere hond, maar goed)
de keizer moet heel soms wel even zijn onderdanen checken he
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Ongelezen bericht door Nerazi »

Ach, dit is gewoon een eindeloze discussie. Een beetje leven en laten leven zou ik zeggen.
Jacq
Zeer actief
Mijn ras(sen): vubara
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jacq »

en daarom loop ik dus niet in losloopgebieden.
zodat jouw grote hond niet op mijn kleintjes af kan komen.
nee, geef mij maar de overkant van het losloopbos. heerlijk, geen mensen en honden! :-)
Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders

Ongelezen bericht door Selene »

kooi schreef:Overigens ging er net een loslopende staff bijna op de loop voor mijn aangelijnde kooi.
was een reu en de kooi is dat ook.
word ik nerveus van.
Baas was een hele grote kale meneer, die een eindje verderop boksbewegingen ging oefenen.
Schiep veel vertrouwen! ( sic).
Naar het zich liet aanzien had het staffje helemaal geen kwaad in de zin gelukkig.
:denken:
Was dit een andere hond met kale eigenaar?
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
renee-uk
Zeer actief

kooi schreef:

Tis maar net wat je vet wil drukken hè?

En dan is het opeens niet meer wat het lijkt toch?
Geen eenrichtingsverkeer dus.
als je lukraak zinnen uit iemands eerdere berichten gaat kwoten en je beperkt je dan alleen tot diegene die in je straatje passen dan lijkt het misschien eenrichtingsverkeer..
ik heb niks lukraak zinnen gequote, dat doe jij nu
en ik moet er nog steeds hard om lachen :LOL:
Afbeelding

Loek
Zeer actief

Ongelezen bericht door Loek »

kooi schreef:Ik dacht eigenlijk dat ik hier had geleerd dat een verantwoordelijke eigenaar van een klapkaak zich bewust is van het risico dat deze op een goede dag andere honden zal gaan grijpen en ze daarom aangelijnd moeten houden? :scratch:

en dat een bepaald type mens een tokkie is en dat de combi tokkie/ klapkaak een gevaarlijke combi was?

en dat het terecht is om je hond aan te lijnen wanneer een ander dat ook deed en zeker wanneer die daar om verzocht, ook als dit in losloopgebied is?
dat die ander zijn hond, ongeacht het ras, onder appèl moest hebben?

En wat een loser wie zijn hond niet bij zich hield in ontmoetingen met klapkaaks?
die heeft alle gevolgen aan zichzelf te danken?

mijn overbuurman met twee klapkaken is groot, zwart, draagt joggingpakken en omgekeerde petjes, maar is in mijn optiek een fatsoenlijke, vriendelijke man, gewoon omdat hij aanspreekbaar is op de aard en het gedrag van zijn honden.
en nog wat meer dingen..gewoon een fatsoenlijke vent.
Verre van een tokkie.

enfin, ik begrijp nu pas dat ik al die sensatieverhalen hier maar met een korreltje zout moet nemen, en in een losloopgebied
loslopende klapkaken gewoon net zo op face value moet nemen als iedere andere hond.
komt goed... :D
Ach lieverdje toch, weet je nou nog niet dat je die klapkaakobsessie van Nanna niet met een korrel maar met een grote zak zout moet nemen :E:
Ik zal het je even uitleggen hoe het hier werkt, gewoon in de gaten houden hoe de forumwinden waaien en dat is zeer variabel, vandaag zijn we tegen klapkaken en morgen mogen ze gewoon op ons af komen stormen, als je dat nou goed in de gaten houd is er verder niks aan de hand :ok:
Loek
Zeer actief

Asta schreef:ik kwam meer tot de conclusie dat kooi totaal geflipt is maar goed dat kan aan mij liggen
Ja dat ligt aan jou, je begint een beetje een obsessief popcornvretertje te worden, altijd met de meute meepikken. We zullen hier wel nooit de dag gaan beleven dat jij eens met een genuanceerde mening komt , helemaal door jezelf bedacht :LOL:
Loek
Zeer actief

Marjoleine schreef:O, kooi heeft gewoon een stalker :LOL:

Dat moet je eigenlijk zien als een compliment :pffff:
Ook al last van een popcornvergiftiging mop :denken:
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Nanna schreef:
twinkeltje schreef:Ik mod ook geen honden die komen aan stormen ook al is het een losloop gebied.
Als ze normaal begroeten prima maar stormen nee
Ach, met zo'n jolige stormfrontlab zit ik niet hoor, al zal ik hem afblokken voordat ie bij Simone is ;-)
Ik zie dat liever dan zo'n langzaam bewegende met opgeprikte staart en stijve beentjes.
Ja vooral leuk als je een hondje hebt die niet zo goed meer in de pootjes is en over de kop vliegt door zo leuke vriendelijke stormende lab,ik vind het er koddig uitzien dat stormen maar niet als mijn hond daar de dupe van is en dan mag je zeker niet meer naar een losloopplek omdat iemand anders zijn hond niet aan kan
Afbeelding
Loek
Zeer actief

twinkeltje schreef:
Nanna schreef:
twinkeltje schreef:Ik mod ook geen honden die komen aan stormen ook al is het een losloop gebied.
Als ze normaal begroeten prima maar stormen nee
Ach, met zo'n jolige stormfrontlab zit ik niet hoor, al zal ik hem afblokken voordat ie bij Simone is ;-)
Ik zie dat liever dan zo'n langzaam bewegende met opgeprikte staart en stijve beentjes.
Ja vooral leuk als je een hondje hebt die niet zo goed meer in de pootjes is en over de kop vliegt door zo leuke vriendelijke stormende lab,ik vind het er koddig uitzien dat stormen maar niet als mijn hond daar de dupe van is en dan mag je zeker niet meer naar een losloopplek omdat iemand anders zijn hond niet aan kan
Helemaal met je eens maar was het iemand anders geweest dan Kooi had de forummeute ook heel anders gereageerd :piew: Stelletje popcorneters zijn het :mann:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”