Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

DA Magnum (nier is aan het falen) update 04-10-2012

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Natasja 2005
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse en Hollandse Herdershonden.
Ik ben het vrouwtje van Djiny Duitse x Hollandse herder En Storm (Keeshondje)
Aantal honden: 2

Re: DA Magnum (nier is aan het falen) update 04-10-2012

Ongelezen bericht door Natasja 2005 »

Vervelend nieuws om te horen maak er vanaf nu het beste van en verwen hem maar. Heel veel sterkte de komende tijd.
Groetjes,

Sandra

Bayan 08-05-1996 _ 01-08-2014. Slaap zacht mijn kattekop

R.I.P. Snowey 22/10/2002 - 28/03/2011
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

he verdorie, je weet het wel maar je hoopt toch anders hè :(
dikke knuffel voor jullie!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Dat is dan toch weer een domper lijkt me, ook al is de achteruitgang niet heel hard gegaan. Geniet nog maar volop van je kerel, wie weet kan dat nog wel een flinke tijd.
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

Balen, maar niet te lang daarvoor is de tijd te kostbaar. Nu genieten en ergens in een klein hoekje wel degelijk weten...
Dus lekker doorgaan voor nu
Afbeelding
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Ik heb niet het hele topic gelezen en ik heb geen ervaring met honden met nierproblemen, alleen katten. Maar daarmee is het vaker zo dat ze nog heel lang meegaan als er nierproblemen zijn. Maar katten zijn anders dan honden natuurlijk. Ik ken ook een mens met maar één nier. Die is ie kwijtgeraakt toen ie 9 was en moet elk jaar op controle. Maar die is nu een jaar of 55 en leeft nog steeds en is gezond, en eet niet zoutloos. Nierproblematiek is wel heel erg per individu verschillend hoe dat verloopt, denk ik, of het nou een dier is of een mens.

Ik had nog een tip misschien, je hebt ook van die waterfonteintjes voor honden, net als je die hebt voor katten en dat stimuleert toch wel om meer te drinken. Ik weet niet hoe Magnum is met drinken?

En je blijft rauw voeren, toch? Of toch maar aan het nierdieet? Er is ook natvoer daarin he, niet alleen brokken. In webwinkels kun je veel meer soorten nierdieetvoer krijgen dan in de winkel en er komen ook nieuwe merken bij soms. Ik weet niet of je daar nog winst in kunt behalen? Misschien is rauw wel beter voor de nieren hoor, nierdieetvoer is altijd gekookt natuurlijk.

Verder, als Magnum nog zo 'goed' is, ook al is hij een hond die hard is voor zichzelf, misschien gaat het nog wel gewoon goed met hem en voelt hij zich nog goed. Dat is niet te zeggen, denk ik. Volgens mij veroorzaken nierproblemen vooral vermoeidheid dus hij zal wel meer gaan slapen, denk ik. Mijn oude kat die overleden is, had op het laatst ook slechte nieren en die deed bijna niks anders dan slapen. Maar dat is natuurlijk niks voor een hond. Alleen denk ik niet dat je bang hoeft te zijn dat hij pijn heeft.

Nou veel sterkte, ik snap dat je heel verdrietig bent. Gelukkig kun je heerlijk met hem knuffelen zo te lezen dus kun je je verdriet een beetje kwijt in zijn dikke kraag. Ook al is het vandaag niet zo'n leuke dierendag, jullie zijn nog lekker samen. Veel sterkte.
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Knuffel voor Magnum en jou!
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
magnum
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 x-mechelse herders

Ongelezen bericht door magnum »

Dank jullie wel allemaal voor de lieve woorden :knuffel:
En balen doe ik niet te lang hoor, huilen doe ik wel 's avonds even in bed, en voor de rest geniet ik van alle tijd die we nog samen gaan door brengen. En knuffelen met hem daar kan je niet omheen hij kruipt gewoon heerlijk in en op je.

Fizgig: even jou vragen beantwoorden.
Magnum ga ik geen nierdieet geven puur om het feit dat hij het al eens heeft gehad en het er niet goed op deed.
Dus ik blijf gewoon vers voeren, waar hij het juist super op doet.
En kwa water drinken dat doet hij gewoon genoeg, zelfs iets meer als dat hij normaal al deed.
Magnum is op het moment nog super vrolijk en de gekke zelf zoals hij altijd was enz.... maar toch begint hij langzaam aan dingetjes te vertonen die juist weer absoluut niet Magnum zijn bv. hij is super snel moe en hij is redelijk vaak misselijk na het eten (gelukkig maar voor uiterlijk een uurtje).

Ik heb met de DA goede gesprekken gehad over hoe ik alles graag zou willen, en de DA steunt me daar helemaal in.
Zo hebben we afgesproken dat we Magnum onder goed toezicht houden, hij gewoon vers blijft eten zoals hij al deed, ik niet wil gaan puzzelen met medicijnen voor de nier functie, en ik voor de echte symptomen beginnen Magnum zijn rust wil gunnen.

Het kan wezen dat Magnum nog heel lang mee gaat, en dat hoop ik echt.
Maar het kan ook wezen dat het ineens super snel gaat.
Dat is echt gewoon afwachten wat zijn lichaam gaat doen, enige wat ik kan doen is genieten en zien wat de toekomst ons brengt.
Afbeelding
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Gelijk heb je! Veel knuffelplezier toegewenst samen.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

moeilijk hoor als je tehoren krijgt dat het toch langzaamaan minder wordt met Magnum, verstandelijk weet je het ws ook wel maar als je het dan hoort is het toch even anders....
Gewoon lekker genieten je houdt hem prima in de gaten... en dan zie je wel waar het schip strandt...
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Toch weer iets achteruit dus :ugh: voor mij heb je groot gelijk met wat je besloten hebt. Ik hoop dat jullie nog lang van elkaar mogen genieten :ok:
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

balen dat hij wat achteruit is gegaan, gelukkig maar weinig....

t ventje moet gewoon minstens net zo goed oud worden zijn zijn vader....die hebben ze afgelopen dinsdag pas laten gaan.....
magnum
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 x-mechelse herders

Ongelezen bericht door magnum »

Gelukkig gaat de nier langzaam aan achteruit, en ik hoop dat het ook zo langzaam blijft gaan, dan kan hij nog wel even mee.
Maar toch blijft het een klap in je gezicht, als je weer de waardes achteruit ziet gaan, en de DA het met je bespreekt.

Hoop dat hij uiteindelijk toch nog de 10 jaar gaat halen, maar de tijd is de enige die het kan gaan uitwijzen.
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

magnum schreef:Gelukkig gaat de nier langzaam aan achteruit, en ik hoop dat het ook zo langzaam blijft gaan, dan kan hij nog wel even mee.
Maar toch blijft het een klap in je gezicht, als je weer de waardes achteruit ziet gaan, en de DA het met je bespreekt.
Dat kan ik me heel goed voorstellen, je houdt er ergens wel rekening mee in je achterhoofd natuurlijk, maar als je dan werkelijk van de dierenarts hoort dát het zo is en je de waardes samen bespreekt dan is dat wel even erg confronterend lijkt me. :J:
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

idd dubbel gevoel, ene kant blij dat het langzaam achteruit gaat, andere kant verdrietig dat het toch achteruit aan het gaan is.
Ik weet dat Magnum bij jou nog alle tijd krijgt om te genieten samen met jou. Zoals anderen zeggen probeer toch nog zoveel mogelijk van Magnum te genieten en zet dit in een hoekje in je achterhoofd. Sterkte.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”