Marjoleine schreef:Maar waarom maken ze dan zulke uitzonderingen als dat niet met persoonlijke voorkeur en dus genegenheid te maken heeft?
RR is niet mijn hond.
Ik voer, wandel, train eens wat, trek vrijwel altijd met ze op. Maar RR is van Mir.
Als die er is checkt RR elk commando dat ik haar geef door een blik op Mir.
Als die geen toestemming geeft verroert ze geen vin.
En als we samen lopen en we splitsen op, is Fien geheel in de war. Die blijft dan zitten waar ze zit, blijkbaar kan ze niet kiezen. Daar helpt geen koekje tegen.
En toch ben ik degene die met haar traint, die haar voert, kamt en noem maar op
Leg jij het me maar uit.

hier is dat ook zo ongeveer
als Jan thuis is, ben ik lucht voor Zena, terwijl ik toch alles met en voor haar doe en Jan haar soms eens wat aandacht geeft, meer niet en toch kiest ze voor hem
Shadow* was net zo, ik deed er alles mee, maar als ik hem een commando gaf als Jan thuis was, kon ik de hoogste boom in, zonder toestemming van Jan deed hij niets, hij trok ook veel meer naar Jan als naar mij
Guapa is 100% mijn hond en dat zie je ook in alles wat ze doet en niet doet, zij is dan weer zo richting mij, als Jan haar een commando geeft, kijkt ze eerst naar mij en als ik niets zeg, doet ze het dus niet (tot grote ergenis van Jan

)
Jänta vind Jan net iets leuker omdat hij zo eens per week heel ruw met haar speelt, iets dat ik niet kan, ondanks dat ik er alle dagen sta met eten, speeltjes, activiteiten en zo
Darko heeft totaal geen voorkeur, zolang hij zo nu en dan eens een aai krijgt en zijn eten is hij content, dat wandelen of een andere activiteit hoeft zo niet voor hem (liever lui als moe

)