Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mensen ik heb echt hulp nodig van jullie
Moderator: moderatorteam
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Mensen ik heb echt hulp nodig van jullie
Is het niet mogelijk hem voorlopig in een soort van morfineroes te brengen. Even, tot het ergste voorbij is?
- Tank
- Zeer actief
Ik zou hem vetraquil geven
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
- Aantal honden: 2
He balen. Want als het genezen is, begint ie dan waarschijnlijk weer van voren af aan. In Utrecht hebben ze tegenwoordig ook een unit voor gedragsproblemen van huisdieren. Ik raad je aan om die te bellen. Ik denk namelijk dat dit meer een gedragsprobleem is dan een medisch probleem. Als je logisch denkt, het kàn nooit erg veel pijn meer doen en jeuken, lijkt mij ook niet. Ik vind ook de hele aanleiding vreemd, je zegt door vlooiendruppels, maar wie gaat dan zijn staart eraf bijten? Wat zegt je dierenarts daar over eigenlijk? Da's toch sowieso niet normaal. Het lijkt op OCD.
Misschien moet je het zoeken in een andere hoek, bijvoorbeeld ontspanningsmassage, misschien de tellington touch, zoiets. Want kalmerende middelen geven, blijf je niet doen natuurlijk, zijn hele leven. Of toch proberen hem moe te maken door wandelen (of misschien zwemmen), gevolgd door ontspanningsmassage? Heb je wel eens geprobeerd hem in bad te zetten (toen hij nog niet geopereerd was) met een beetje zout erin? Klinkt heel gemeen maar zout water kan goed ontsmettend werken. En het is lekker warm en ontspannend.
Maar zo'n tik kan heel erg hardnekkig zijn. Ik heb in de gehandicaptenzorg gewerkt en daar komt het best veel voor dat mensen zichzelf krabben tot bloedens toe en daar werken ze soms met zo'n smeerpak. Dat is een overall die je vast kunt maken met een riem, en daarbij dan nog wanten aan. Toch komt iemand er dan nog bij soms en moeten mensen behandeld worden voor die wonden, die steeds erger worden natuurlijk. Soms werken ze dan met medicatie verhogen, maar dat helpt vaak niet en dan krijgt iemand gedragstherapie. Het hangt van iemands beperking(en) af of dat helpt. Soms is het zo dat iemand op een plek geen gevoel meer heeft, zoals een kindje die ik op tv zag, die kon geen pijn voelen door een zeldzaam syndroom. Die krabte haar oogjes steeds open, tot ze blind was. Die deden ze ook een duikbrilletje op maar die trok ze eraf.
Maar ja, dat zijn mensen, geen idee of een hond zoiets ook kan ontwikkelen, maar het lijkt er wel veel op. Heeft hij een allergietest gehad ooit?
Misschien moet je het zoeken in een andere hoek, bijvoorbeeld ontspanningsmassage, misschien de tellington touch, zoiets. Want kalmerende middelen geven, blijf je niet doen natuurlijk, zijn hele leven. Of toch proberen hem moe te maken door wandelen (of misschien zwemmen), gevolgd door ontspanningsmassage? Heb je wel eens geprobeerd hem in bad te zetten (toen hij nog niet geopereerd was) met een beetje zout erin? Klinkt heel gemeen maar zout water kan goed ontsmettend werken. En het is lekker warm en ontspannend.
Maar zo'n tik kan heel erg hardnekkig zijn. Ik heb in de gehandicaptenzorg gewerkt en daar komt het best veel voor dat mensen zichzelf krabben tot bloedens toe en daar werken ze soms met zo'n smeerpak. Dat is een overall die je vast kunt maken met een riem, en daarbij dan nog wanten aan. Toch komt iemand er dan nog bij soms en moeten mensen behandeld worden voor die wonden, die steeds erger worden natuurlijk. Soms werken ze dan met medicatie verhogen, maar dat helpt vaak niet en dan krijgt iemand gedragstherapie. Het hangt van iemands beperking(en) af of dat helpt. Soms is het zo dat iemand op een plek geen gevoel meer heeft, zoals een kindje die ik op tv zag, die kon geen pijn voelen door een zeldzaam syndroom. Die krabte haar oogjes steeds open, tot ze blind was. Die deden ze ook een duikbrilletje op maar die trok ze eraf.
Maar ja, dat zijn mensen, geen idee of een hond zoiets ook kan ontwikkelen, maar het lijkt er wel veel op. Heeft hij een allergietest gehad ooit?
- Tank
- Zeer actief
Kalmerende middelen hoeven natuurlijk niet zijn hele leven. Misschien een week ofzo zodat de staart de kans krijgt om te helen.
- giepske
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bullterrier DEX
- Aantal honden: 1
- Roompie
- Zeer actief
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Contacteer:
Ik zou hem gewoon een poosje op de prednisolon gooien wat betreft de jeuk. Echt balen dit, op het laatst weet je niet meer wat je moet bedenken. Sterkte ermee.
Heb je de DA al eens gevraagd naar prednison?
Heb je de DA al eens gevraagd naar prednison?

Odin 2001-2013
Ivan 2001
- Roompie
- Zeer actief