Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Asielhonden uit het buitenland halen?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Asielhonden uit het buitenland halen?

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Kit schreef:Waar zijn de stichtingen in deze situaties??

Ik ben er niet tegen, ik ben wel tegen al die belabberde stichtingen die als paddestoelen uit de grond geschoten zijn, lukraak grote aantallen honden verschepen en de adoptanten het vervolgens lekker zelf uit laten zoeken, DAT moet aangepakt worden.

Want op deze manier worden de goede stichtingen, die wel degelijk het vuur uit de schoenen lopen voor hun honden in een fout hoekje gezet
Wat Kit zegt. Honden van een goeie stichting komen echt niet in een asiel terecht. Hetzelfde als met goeie fokkers; die zetten ook alles op alles om hun honden als nodig weer goed te herplaatsen en zorgen ervoor dat geen van hun pups ooit een asiel van binnen ziet.

Je hebt goeie en slechte stichtingen, en goeie en slechte fokkers.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Hanneke2
Zeer actief

nyckle schreef:Ik heb mijn bedenkingen. Ik ben gek met honden. Maar ik zou nooit een hond uit het buitenland gaan halen. Eigenlijk denk ik dat dit onze laatste honden zijn. Er zijn teveel honden en er zijn te weinig echte honden-mensen.
Vaak denken mensen dat ze dierenliefhebber zijn. Maar dan...
kosten, ergernissen, buren, probleemgedrag. Laat ik nog in het midden of het van de hond is of van de baas.

Een dier redden is vaak de motivatie om een hond uit het buitenland te halen. Dat terwijl de asiels hier vol zitten.

Ik vind het een beetje heel raar....
Hele ouwe discussie dit, maar wij hebben destijds echt goed gezocht in de asiels, en niks kunnen vinden, tot we Jack tegenkwamen die uit Spanje kwam. Niks 'redden', hij zat in een prima opvanggezin en hoefde niet gered. Maar het was wel precies de hond die bij ons paste.

Ik vind daar niks raars aan.
Hanneke2
Zeer actief

duitse herder schreef:
sirene schreef: Zoek je een makkelijk hondje uit het asiel maar vind je die niet, dan haal je er één uit het buitenland.
Dat hoor ik dus steeds hier op het forum, terwijl mijn ervaring dus precies andersom is. De buitenlandse honden hebben vaak angsten, zijn wel sociaal naar andere honden alleen naar mensen wantrouwend. Vaak verlatingsangst er ook nog bij. Logisch ook, wat verwachten mensen nou? Gezworven in een ander land, vervolgens in een asiel gestopt met heeeeeeel veel soortgenoten, reis naar Nederland, opvanggezin en dan gaan ze naar nieuwe baas. En daar moet hij gerust midden in drukke Amsterdam rondlopen aan een riempje. Zo raar vind ik het dus niet dat ze gedragsproblemen ontwikkelen
Oh kom op zeg. Bij een goeie stichting kan je stikmakkelijke sociale kerngezonde honden krijgen die binnen een mum van tijd overal aan gewend zijn. Ik heb zelf heel bewust gekozen voor hier en daar een probleempje, maar een paar jaar en een beetje trainen verder heb ik een stel honden dat nooit een GT van dichtbij heeft gezien en zo makkelijk is dat het bijna saai is.

Ik denk dat de gemiddelde broodfokpup die tegenvalt en in het asiel belandt meer gesdragsproblemen heeft dan de gemiddelde Spaanse zwerver.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nanna schreef:Glenn maar weer terug naar de Belgische berging dan....en Bakkie weer naar zijn Hongaarse schuur.... :blauwoog:
:U: Niet zo klagen hoor. Ik moet 2 honden in 5 stukjes delen :tongue:
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Hanneke2 schreef:
duitse herder schreef:
sirene schreef: Zoek je een makkelijk hondje uit het asiel maar vind je die niet, dan haal je er één uit het buitenland.
Dat hoor ik dus steeds hier op het forum, terwijl mijn ervaring dus precies andersom is. De buitenlandse honden hebben vaak angsten, zijn wel sociaal naar andere honden alleen naar mensen wantrouwend. Vaak verlatingsangst er ook nog bij. Logisch ook, wat verwachten mensen nou? Gezworven in een ander land, vervolgens in een asiel gestopt met heeeeeeel veel soortgenoten, reis naar Nederland, opvanggezin en dan gaan ze naar nieuwe baas. En daar moet hij gerust midden in drukke Amsterdam rondlopen aan een riempje. Zo raar vind ik het dus niet dat ze gedragsproblemen ontwikkelen
Oh kom op zeg. Bij een goeie stichting kan je stikmakkelijke sociale kerngezonde honden krijgen die binnen een mum van tijd overal aan gewend zijn. Ik heb zelf heel bewust gekozen voor hier en daar een probleempje, maar een paar jaar en een beetje trainen verder heb ik een stel honden dat nooit een GT van dichtbij heeft gezien en zo makkelijk is dat het bijna saai is.

Ik denk dat de gemiddelde broodfokpup die tegenvalt en in het asiel belandt meer gesdragsproblemen heeft dan de gemiddelde Spaanse zwerver.

Mijn twee buitenlandse honden hebben ook totaal geen gedragsproblemen (gehad). Integendeel: binnen een week waren ze totaal aangepast. En dat voor een Poolse hond die uit de broodfok kwam en onuitsprekelijke mishandelingen had meegemaakt en voor een Roemeense straathond die vast ook geen al te leuk leven had gehad.
Gewoon twee hartstikke leuke, lieve en gezellige honden die geen verlatingsangst, agressie of andere problemen hadden.
Ik hoef trouwens niet perse een buitenlandse hond, maar wat ik veelal in de Nederlandse asiels zie zijn honden die ik in ieder geval niet hoef. Niet qua ras en niet qua problematiek.
Ik wil gewoon leuke sociale honden en of ze nou uit Lutjebroek of Verweggistan komen, kan mij echt niet schelen. Ik selecteer dieren (en mensen) niet op afkomst of paspoort.
Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

yukon schreef:Er zijn er een hoop die goed werk doen, maar helaas ook een flink aantal die dit niet zo grondig doen. En dus hup een hond plaatsen.
BIj ons in het asiel gaat een hond pas na drie keer wandelen en een intake mee, veel stichtingen halen de hond uit het buitenland waarnaar de nieuwe eigenaar het dier pas op het vliegveld voor het eerst ziet. Lijkt me niet echt een goede start.
Nou ik heb wel honden zo mee zien gaan hoor, bij een Nederlands asiel, ik had Napoleon ook niet gezien vooraf, ja op film en foto, en ik had ook de afspraak dat wanneer het niet zo kloppen wij als gastgezin zouden blijven fungeren, hem zouden opvoeden en op ons gemak een nieuw thuis te zoeken in samenwerking met de stichting, alleen tja hij was 10 minuten in huis en ondanks dat hij veel kleiner was als ik dacht had hij wel al iedereen om zijn keizerlijke voetjes gewonden.

Maar nog even op mijn eerste bericht teruggaand, er blijven veel honden die net in NL zijn ontsnappen. Dat heb ik hier in de discussie verder nog niet voorbij zien komen. Hoe denken jullie daarover?
stom van de nieuwe eigenaar maar, ik heb dat gehad met een nederlandse asielhond, die liet ik ook, ongelofelijk stom van mij, los veel te vroeg en weg was ze... weglopen en angstig zijn is niet voorbestemd voor buitenlandse honden;)
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Hanneke2 schreef:
duitse herder schreef:

Nou idd.. ik heb zelfs een hondje van 14 jaar nog uit Spanje gehaald..op het filmpje wat ik gezien had kon hij amper lopen en leek bang. Binnen 2 weken liep hij los mee op wandelingen en zag je niets meer van die slechte achterhand! Honden passen zich snel aan. En ja..kan zijn dat er een keer eentje is die het toch te druk vind in de stad..maar goed, dat kan met een asielhond net zo zijn. Mijn teckel is ook gevonden op straat in Belgie en daar weet ik ook verder niets van. Dus tja..dat is hetzelfde als mijn Jazz die in Curacao op de straat gevonden is.
Afbeelding
Gon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising boomer. mopshond

Ongelezen bericht door Gon »

lieke schreef:Ik wil gewoon leuke sociale honden en of ze nou uit Lutjebroek of Verweggistan komen, kan mij echt niet schelen. Ik selecteer dieren (en mensen) niet op afkomst of paspoort.
:E: :mrgreen:
Groetjes van Gon, Famke, en poezebeest Ayla, een kleine doerak...
Afbeelding
Yaslin
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Podenco
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yaslin »

Ik ben er absoluut niet op tegen om een hond uit het buitenland te halen.
Om de stelling dan om te draaien, een pup aanschaffen bij de fokker, of een hond uit het asiel/opvang etc een kans geven...

Ik ga bewust niet voor een pup bij de fokker, mede omdat het ras wat ik graag wil er niet bij zit, en ik honden uit het asiel ook
een kans wil geven. De hond die ik op het oog heb zit in een opvang gezin en komt uit Spanje.
Aangezien hij hier al wat ingeburgerd wordt in het opvang gezin, weet ik een beetje hoe de hond op dingen
reageert. ( mensen, honden, kinderen en andere dieren bijvoorbeeld) Dit ras (Podenco) zie je verder niet veel in Nederland als honden die hier gefokt worden. En waarom zou ik zo'n beestje geen kans geven?

Mogen we dan ook geen kinderen meer adopteren uit het buitenland, en moeten we dan alle buitenlanders die hier niet geboren zijn ook terug sturen naar hun eigen land..

Ik denk dat het een betere remedie is om castratie en sterelisatie goedkoper maken om ''overbevolking'' en OEPS nestjes te voorkomen
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Yaslin schreef:Ik ben er absoluut niet op tegen om een hond uit het buitenland te halen.
Om de stelling dan om te draaien, een pup aanschaffen bij de fokker, of een hond uit het asiel/opvang etc een kans geven...

Ik ga bewust niet voor een pup bij de fokker, mede omdat het ras wat ik graag wil er niet bij zit, en ik honden uit het asiel ook
een kans wil geven. De hond die ik op het oog heb zit in een opvang gezin en komt uit Spanje.
Aangezien hij hier al wat ingeburgerd wordt in het opvang gezin, weet ik een beetje hoe de hond op dingen
reageert. ( mensen, honden, kinderen en andere dieren bijvoorbeeld) Dit ras (Podenco) zie je verder niet veel in Nederland als honden die hier gefokt worden. En waarom zou ik zo'n beestje geen kans geven?

Mogen we dan ook geen kinderen meer adopteren uit het buitenland, en moeten we dan alle buitenlanders die hier niet geboren zijn ook terug sturen naar hun eigen land..

Ik denk dat het een betere remedie is om castratie en sterelisatie goedkoper maken om ''overbevolking'' en OEPS nestjes te voorkomen

Al die buitenlanders ook :oeps: :mann:
Yaslin
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Podenco
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yaslin »

Ja indd.. het zijn er wel veel geworden he!?
Mja net als met nare honden, heb je ook nare buitenlanders, die we best kunnen missen..
Maar dan spreek ik me eigen verhaal wel behoorlijk tegen ;)
Canidae
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix

Ongelezen bericht door Canidae »

Ze zijn ook zo herkenbaar. Gebeurt regelmatig, dat een voorbijganger vraagt aan me Mijnheer, is dat een hond uit Spanje ?
Afbeelding
JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door JYBD »

Toen onze bul vorig jaar overleed ben ik voorzichtig weer gaan zoeken op het net omdat we deze keer besloten hadden om, in tegenstelling tot alle honden daarvoor, nu niet voor een pup te gaan maar voor een "oudere" hond.
Er zijn er ,die me aanspraken in Nederlandse asiels en er waren er die me aanspraken in buitenlandse asiel (stichtingen) Dat de keus gevallen is op een hond uit een Nederlands asiel is gewoon toevallig, toen ik haar zag was de klik er. Dat had net zo goed met een "buitenlandse" hond kunnen zijn.

Het gaat mij dus om de klik en niet om de herkomst.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

Buitenlandse honden zijn echt leuk :I: Maar dat zijn Nederlandse honden ook, dus het maakt mij niet uit waar ze vandaan komen, als er maar een klik is :wink:

Tja, je hebt goede stichtingen en minder goede. Gewoon goed de websites lezen, kijken wat ze doen in het land van herkomst. Doen ze aan castratie- en sterilisatieprojecten, helpen ze de shelters ter plaatse, hoe is de nazorg etc etc. Bij onze stichting (Mirtos Animal Project) worden de honden geadopteerd, maar blijven tot hun dood eigendom van de stichting. Dieren mogen ook niet worden verkocht, weggegeven oid, maar als de adoptanten er niet meer voor kunnen zorgen, dan komen ze terug naar ons en gaan wij op zoek naar een tijdelijk opvanggezin en een nieuw baasje.

Maar ik zal de dag prijzen dat onze stichting opgeheven kan worden omdat we niet meer nodig zijn. Dat die %^&(% Grieken hun dieren netjes laten neutraliseren, goed voor ze gaan zorgen, niet meer ophangen, in de bergen dumpen, proberen te verzuipen of te vergifitgen.
That will be the day :cheer: :cheer:
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Canidae
Zeer actief

Ingrid48 schreef:........worden de honden geadopteerd, maar blijven tot hun dood eigendom van de stichting.
Blijf het een vreemde voorwaarde vinden....vraag me af of je dat juridisch hard kan maken.
Afbeelding
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

Canidae schreef:
Ingrid48 schreef:........worden de honden geadopteerd, maar blijven tot hun dood eigendom van de stichting.
Blijf het een vreemde voorwaarde vinden....vraag me af of je dat juridisch hard kan maken.

Het staat in het contract en hiervoor moet getekend worden. Maar daarnaast wordt in overleg altijd gekeken naar oplossingen :wink:
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
lieke
Zeer actief
Contacteer:

Ingrid48 schreef:
Canidae schreef:

Het staat in het contract en hiervoor moet getekend worden. Maar daarnaast wordt in overleg altijd gekeken naar oplossingen :wink:

Die contracten zijn echt niet rechtsgeldig, hoor. Als jij een hond in huis neemt en het onderhoud en alle rekeningen betaalt dan heeft een stichting geen poot om op te staan bij de rechter. :wink:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

lijkt mij inderdaad ook niet. die bemoeierigheid zou voor mij een reden zijn ervanaf te zien. als ze graag eigenaar willen blijven moeten ze ook maar voer komen brengen en DA-kosten betalen
Afbeelding
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

Ik denk dat dat meer is ingesteld als soort van vangnet, bij de goede stichtingen dan, om te voorkomen dat zo'n hondje maar aan jan en alleman verhandelt wordt. Maar dat het hondje dan als er herplaatst moet worden, weer terugkomt bij de stichting om zo weer een plekkie te vinden
lieke
Zeer actief
Contacteer:

Kit schreef:Ik denk dat dat meer is ingesteld als soort van vangnet, bij de goede stichtingen dan, om te voorkomen dat zo'n hondje maar aan jan en alleman verhandelt wordt. Maar dat het hondje dan als er herplaatst moet worden, weer terugkomt bij de stichting om zo weer een plekkie te vinden

Dat is een hele andere insteek. Dan moet zo'n stichting iets dergelijks in het contract opnemen. Zo van 'wanneer de hond herplaatst moet worden, dan neemt de stichting graag de hond weer terug.' Zal voor heel veel mensen ook een extra reden zijn om juist van deze stichting een hond te nemen.
Maar bij contracten waarin staat 'dat de hond te allen tijde eigendom blijft van de stichting' haak ik af. Dan mogen ze, zoals Mascha al zegt, ook lekker alle kosten dragen als het dier toch niet van mij is.
Afbeelding
Canidae
Zeer actief

Nanna schreef:
lieke schreef: Maar bij contracten waarin staat 'dat de hond te allen tijde eigendom blijft van de stichting' haak ik af.
Mens, dat neem je toch gewoon voor kennisgeving aan ;-) Je knikt eens heftig, neemt het hondje mee en klaar.
Juist ja.
Afbeelding
Roos Jeffie&Waldo
Actief
Mijn ras(sen): Jack Russel mix & Pincher mix
Beide adoptie honden uit La linea Spanje

Ongelezen bericht door Roos Jeffie&Waldo »

Ben super blij met mijn 2 Spaanse jongens! :I: :I: :I:

Uiterst veel zorg en nazorg van het asiel.(samen katten getest,samen in een kennel gezeten 2 weken, en wist precies wat ik in huis haalde.)
Natuurlijk ge-ent en gechipt ontvlooid en ontwormd en kreeg nog een tandsteen behandeling in a'dam noord erbij!Voor mijn oudere jongens.
Ze doen echt alles om de dieren op een goede plek te krijgen en in een goede gezondheid!
Zelfs mijn dierenarts, die ook niet wild is van 'ál die' buitenlandse adoptiehonden zei:deze zijn wel heel leuk en complimenten aan het asiel waar ze vandaan komen!

Amsterdam mag blij zijn dat er weer 2 lieve sociale beschaafde hondjes bij zijn gekomen :engel:
Ik heb overigens ook lang naar Nederlandse asielhonden gezocht...
Dit waren toevallig die van mij! :lekkerpuh:

Het gaat er uiteindelijk om dat zoveel mogelijk diertjes een goede liefdevolle plek krijgen! :wink:

AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Kit
Erelid

Heb even het contract van Fal erbij gepakt, ik ga niet alle regels overtypen, maar dit sprong er voor mij toch wel uit

*Indien de adoptant door persoonlijke omstandigheden niet(langer) mogelijk is om goed voor de hond te zorgen, zal de adoptant in overleg treden met GINN, deze zal zich inspannen om voor de hond een goed alternatief adoptieadres te vinden

Goed geregeld toch?
safari

Ongelezen bericht door safari »

Ook ik heb mijn tweede hondje uit de opvang in het buitenland gehaald. Oke Belgie is nou niet zo heel ver maar toch. Hier hebben wij ook heel wat asiels afgestruind op zoek nr 2 en hoewel ik zeker niet op zoek was naar een probleemloze hond weet ik heel goed dat ik niet de kennis of kracht bezit om een mechelaar of een bull in bedwang te houden ( hoe leuk ik ze ook vind). Jack russels zijn erg leuk maar Voor mij over het algemeen veel te druk. In Belgie had ik veel meer keus en heb nu een ras wat qua temperament veel beter bij mij past. Ze blijkt ook nog eens redelijk probleemloos maar dat beschouw ik als een bonus.
Of ik van dezelfde organisatie ooit nog een keer een hond zou nemen??? Ik denk het niet. Nu ik me er nog meer in verdiept heb (ik volg de organisatie nu dagelijks) kom ik erachter dat ze in 10 dagen tijd 24 honden hebben herplaatst. a 250 euro ps :scratch: . Op de 1 of andere manier doet dit mij toch steeds meer aan handel denken. Ik denk dat ik de volgende keer ga kiezen voor een herplaatser via de rasvereniging want ik ben er wel achter dat het hondje dat ik nu heb helemaal bij mij past.
Canidae
Zeer actief

Roos Jeffie&Waldo schreef:Zelfs mijn dierenarts, die ook niet wild is van 'ál die' buitenlandse adoptiehonden......
:roll:
Afbeelding
Kit
Erelid

safari schreef:Ook ik heb mijn tweede hondje uit de opvang in het buitenland gehaald. Oke Belgie is nou niet zo heel ver maar toch. Hier hebben wij ook heel wat asiels afgestruind op zoek nr 2 en hoewel ik zeker niet op zoek was naar een probleemloze hond weet ik heel goed dat ik niet de kennis of kracht bezit om een mechelaar of een bull in bedwang te houden ( hoe leuk ik ze ook vind). Jack russels zijn erg leuk maar Voor mij over het algemeen veel te druk. In Belgie had ik veel meer keus en heb nu een ras wat qua temperament veel beter bij mij past. Ze blijkt ook nog eens redelijk probleemloos maar dat beschouw ik als een bonus.
Of ik van dezelfde organisatie ooit nog een keer een hond zou nemen??? Ik denk het niet. Nu ik me er nog meer in verdiept heb (ik volg de organisatie nu dagelijks) kom ik erachter dat ze in 10 dagen tijd 24 honden hebben herplaatst. a 250 euro ps :scratch: . Op de 1 of andere manier doet dit mij toch steeds meer aan handel denken. Ik denk dat ik de volgende keer ga kiezen voor een herplaatser via de rasvereniging want ik ben er wel achter dat het hondje dat ik nu heb helemaal bij mij past.

Ga je dan ook eens verdiepen in waar dat geld naartoe gaat, het bedrag dat jij stelt is een heel normaal bedrag hoor, of denk je dat het vervoer, medische onderzoeken, vaccinaties en de castratie/sterillisatie projecten daar kosteloos zijn, of dat in het land van herkomst het asiel goud geld heeft en zijn honden voor niks weggeeft...
Laatst gewijzigd door Kit op 30 mar 2012 13:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Canidae
Zeer actief

safari schreef:...........Op de 1 of andere manier doet dit mij toch steeds meer aan handel denken.
Nee zeg, ze moeten gratis weg..... :oohja:
Afbeelding
Kit
Erelid

Canidae schreef:
safari schreef:...........Op de 1 of andere manier doet dit mij toch steeds meer aan handel denken.
Nee zeg, ze moeten gratis weg..... :oohja:

Liefst wel natuurlijk :lol1:
Canidae
Zeer actief

Kit schreef:
Canidae schreef: Nee zeg, ze moeten gratis weg..... :oohja:
Liefst wel natuurlijk :lol1:
Geen spijt van mijn uitgave....
Afbeelding
Roos Jeffie&Waldo
Actief
Mijn ras(sen): Jack Russel mix & Pincher mix
Beide adoptie honden uit La linea Spanje

Ongelezen bericht door Roos Jeffie&Waldo »

Canidae schreef:
Roos Jeffie&Waldo schreef:Zelfs mijn dierenarts, die ook niet wild is van 'ál die' buitenlandse adoptiehonden......
:roll:
:oohja: :mrgreen:
Klinkt erger dan het is...hij heeft regelmatig slechte ervaringen met honden van twijfelachtige stichtingen gehad met nare gevolgen.
Hij was dus ietwat op zijn hoede...heeft niks tegen adoptiehonden van buitenlandse herkomst in het algemeen
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”