Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

1001 manieren en inzichten over opvoeden volgens het forum.

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Aantal honden: 1

Re: Hoe krijg ik haar stil??

Ongelezen bericht door luna2906 »

ArCee schreef:Niet te geloven zeg dit forum. Gister stel ik een gewone vraag, en binnen 24 uur lees ik alleen maar verwijten, eigen, onzinnige conclusies, aanvallen en wat al niet meer.
Wat mankeert en bezield jullie in hemelsnaam? :80:

Niet 1 die ook maar een poging doet om gewoon een tip of idee te geven hoe ik van haar gepiep kan afkomen.
Volgens mij heb je wel degelijks tips of ideeën gekregen. Er is ook gevraagd hoe vaak ze in de mand moet en waarom? Er wordt gevraagd hoe strikt je erin bent en of ze daar altijd moet liggen of dat ze ook bij jullie mag liggen. Als ze veel in de mand moet, zou dat de reden kunnen zijn van haar gepiep. Misschien wil ze gewoon graag bij jullie liggen. Misschien voelt de mand meer als een 'straf'plek dan als de veilige plek waar hij ongetwijfeld voor bedoeld is. Ik denk dat mensen hier niet twijfelen aan je liefde voor de hond (ik in elk geval niet), maar wel of je dit probleem op de juiste manier aanpakt.

Ik hoop in elk geval dat je een goede oplossing vindt :ok:
Laatst gewijzigd door luna2906 op 26 okt 2011 10:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

ArCee schreef: Sayonara allemaal, in jullie beperkte belevingswereld en denkvermogen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Wat dacht je van je eigen beperkingen:
dan is dat nog altijd ONZE keuze, over ONZE hond, en niemand, maar dan ook werkelijk niemand zal mij kunnen aanzetten om het anders te doen.
Verder ga ik me niet mengen in deze discussie denk ik, het heeft toch geen nut. Als jij bovenstaande roept na een vraag op een openbaar forum, vraag ik me af waarom je die vraag stelt blijkbaar ben je niet van plan iets met tips te doen :19:
Afbeelding
yuki
Zeer actief

Ongelezen bericht door yuki »

Oei, ik schrik van deze reactie meer dan van je eerdere bericht. :-? Volgens mij had ik nog vrij genuanceerd gereageerd? Ik reageerde op jouw eerste bericht en pas na mijn reactie las ik de andere berichten.......... :oohja:
In je eerste bericht las ik niets van aangelijnd in de mand liggen e.d. Dat kwam later in berichten van anderen (uit ander topic?) Maar ieder moet doen wat hem/haar goeddunkt ,mijn manier zou het niet zijn bij een onzekere hond. Het is simpelweg niet de manier waarop ik met mijn hond(en) zou willen leven. Waarbij niet direct in twijfel wordt getrokken of honden het al dan niet goed hebben bij jou(jullie). Dat ze ouder worden dan de meesten van hun formaat is dan weer minder relevant denk ik. Veel geluk en wijsheid toegewenst met Gila.
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Budkes schreef:
Lillith schreef:.
Ben nu blij met de nieuwe inzichten die je krijgt.....dat "ïk ben de baas" dwingende gedoe is echt UIT. :wink: :ok:
Nou hier niet hoor, ze krijgen ladingen vrijheid, Perry ligt met zijn kleine kadavertje in bed, maar als puntje bij paaltje komt is het gewoon " ik ben de baas" , al dan niet gedwongen, en als dat niet meer in de mode is, jammer dan, mijn honden varen er wel bij.
:LOL: ik heb geen dwingend gedoe nodig...misschien een ander ras nemen :D
Laatst gewijzigd door Lillith op 26 okt 2011 10:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Paddle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Paddle »

Dit reactie heeft nog best lang geduurd al bij al.
Mij was zijn rare/ouderwetse gedachten al meerdere keren opgevallen, alleen was het nog niet tot de grote confrontatie uitgelopen zoals nu.

Zelfs als hij spreekt over zijn overleden honden kun je al zien hoe belangrijk hij (extreme) gehoorzaamheid vind. Het was te bedenken dat dat met een onzekere herder/rottweilerkruising uit het buitenland niet goed ging gaan.
Afbeelding
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Lillith, een hond is anders als een roedel, daarbij hoop ik dat jij ook uiteindelijk de baas over je hond bent, en niet andersom :D
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Je bent wél om verduidelijking gevraagd en je hebt ook tips gekregen. Dat je daar niet op in wil gaan is aan jouw.

Wel jammer.
Lillith
Zeer actief

Zo dat is vloeken na de kerk... :LOL:
Volgens mij heb ik alleen de vraag herhaald waar jij geen antwoordt op gaf, het vast lijnen op een plek.
Dat piepen is volgens mij alleen maar aandacht vragen...dus negeren werkte hier voor Ollie ook.
Voor de rest ik heb ook veel oudere herplaatsers gehad....
Het duurt allemaal wat langer, geduld en veel lol hebben samen met je hond en op een dag weet je niet beter :E:
Lillith
Zeer actief

fes/lou schreef:Lillith, een hond is anders als een roedel, daarbij hoop ik dat jij ook uiteindelijk de baas over je hond bent, en niet andersom :D
Ik zou niet weten waarom ik niet de baas ben over mijn honden, ze luisteren perfekt :roll: :ok:
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik kan me wel voorstellen dat de reacties je nogal hard op je dak komen. Ik heb het idee dat je het allemaal heel goed probeert te doen. Maar als je dan een probleem post, weet je ook dat je kritiek gaat krijgen op je eigen aanpak. Die aanpak werkt namelijk niet, anders had je het probleem niet :wink: Daarnaast kan ik me van andere posts van je herinneren dat je zelf ook niet de lulligste bent als het gaat om taalgebruik naar anderen.

Structuur bieden is natuurlijk heel belangrijk. Ik ben daar bijzonder slecht in om eerlijk te zijn. Maar jij slaat wel door naar de andere kant in je 'ik bepaal'. Ik mis de lol van het hebben van een hond in je berichten. De lol van het samen dingen doen, een band opbouwen. De dingen die jij wilt komen daar volgens mij uit voort. Als de hond zich eenmaal vertrouwt voelt, zal ze ook veel geneigder zijn om rustig te gaan liggen slapen. En dan kun je ook een commando verbinden op het in de mand blijven. Kwestie van volgorde dus.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Waarom storen jullie je trouwens zo aan het vastbinden als hij weg gaat? De hond heeft dan toch net zoveel ruimte als in een bench? Of zie ik iets over het hoofd? Ik zou het eng vinden, die van mij zouden in de knoop komen met die riem. Maar ja, mijn honden hoeven nooit ergens te blijven liggen. Dat is dan wel weer het andere uiterste.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Omdat de hond zich kan ophangen, is niet veilig.
Dat is met een bench geen probleem...
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Zoek stok! schreef:Waarom storen jullie je trouwens zo aan het vastbinden als hij weg gaat? De hond heeft dan toch net zoveel ruimte als in een bench? Of zie ik iets over het hoofd? Ik zou het eng vinden, die van mij zouden in de knoop komen met die riem.
Dat vetgedrukte dus zowiezo! Met de poten in de riem verstrikt raken is zo gebeurd hoor, als een hond vast ligt, en dat kan al flinke problemen veroorzaken (wonden, verrekking, spierscheuring bijv). In het ergste geval manoevreert de hond zich in een positie waarbij de halsband dusdanig strak komt te zitten dat de hond geen adem meer kan krijgen. Als je dan niet thuis bent, kan dat zomaar fataal aflopen en dat zou niet de eerste keer zijn dat een hond zo gruwelijk aan zijn einde komt.
yuki
Zeer actief

Ongelezen bericht door yuki »

Zoek stok! schreef:Waarom storen jullie je trouwens zo aan het vastbinden als hij weg gaat? De hond heeft dan toch net zoveel ruimte als in een bench? Of zie ik iets over het hoofd? Ik zou het eng vinden, die van mij zouden in de knoop komen met die riem. Maar ja, mijn honden hoeven nooit ergens te blijven liggen. Dat is dan wel weer het andere uiterste.
Ik vind het beide niks, zowel vastbinden als opsluiten. Nooit nodig gehad gelukkig.
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
Zoek stok!
Zeer actief

Ah het gevaar dus inderdaad. Daar kon ik me al wel wat bij voorstellen. Zeker in combi met een halsband ook nog.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Gon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising boomer. mopshond

Ongelezen bericht door Gon »

ArCee schreef: Sayonara allemaal, in jullie beperkte belevingswereld en denkvermogen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
:denken:
Groetjes van Gon, Famke, en poezebeest Ayla, een kleine doerak...
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Het gevaar idd. Ik denk dat een hond in een bench nog net een tikje meer bewegingsruimte heeft dan in een mand aan een lijn. Al is dat ook weer afhankelijk van de maat van de bench en de hond. Nouja iig, ik ben blij dat de mijnen lekker los beneden lopen. Mogen ze zelf weten waar ze liggen ;)
Gon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising boomer. mopshond

Ongelezen bericht door Gon »

yuki schreef:Ik vind het beide niks, zowel vastbinden als opsluiten.
Ik heb Famke ook niet in een bench, omdat het niet nodig is, maar mijn vorige hond, had een ruime bench, gewoon omdat hij de boel zou slopen.......Dat was een fijne plek voor hem, waar hij uit zichzelf wel in lag te slapen....
Groetjes van Gon, Famke, en poezebeest Ayla, een kleine doerak...
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

ArCee schreef:Niet te geloven zeg dit forum. Gister stel ik een gewone vraag, en binnen 24 uur lees ik alleen maar verwijten, eigen, onzinnige conclusies, aanvallen en wat al niet meer.
Wat mankeert en bezield jullie in hemelsnaam? :80:

Niet 1 die ook maar een poging doet om gewoon een tip of idee te geven hoe ik van haar gepiep kan afkomen. En allemaal staan we met het vingertje omhoog. Allemaal weten we het zo goed, en sommige zouden het liefst Gila weg willen halen hier omdat we zo "fout" bezig zijn?
Hou toch op zeg met dat betweterige slappe gelul op niets af. :boos:

Ja ja, daarom worden onze honden gemeiddeld ouder als de meeste grote honden zeker? Daarom krijgen we altijd van iedereen complimeneten over onze honden?
Allemaal omdat we zo fout met onze dieren omgaan? Vlieg op!!

Als, en daarbij druk ik het dik ter verduidelijking, ALS wij al hadden besloten dat Gila 24/7 in haar mand zou moeten leggen, wat helemaal niet zo is, dat is alleen in het brein van wat verknipte figuren hier op dit forum, die de moeite niet nemen om eventueel uitleg te vragen, dan is dat nog altijd ONZE keuze, over ONZE hond, en niemand, maar dan ook werkelijk niemand zal mij kunnen aanzetten om het anders te doen.

Even ter verduidelijking, Gila loopt meer dan genoeg momenten, en tijden, los in de kamer en tuin, zowel alleen als met ons samen. Duidelijk veel meer als dat ze in haar mand ligt.
Tenminste, alleen in de tuin, in de kamer lukt (nog) niet.
Er zijn echter momenten dat zij in de mand MOET! Ze moet er dan van ons, ook een bepaalde tijd in blijven, en dat is het moment dat het piepen of protesteren begint.
Ten eerste omdat zij niet, zonder ondeugend te zijn alleen in de kamer kan. Ze gaat op stoelen en de bank liggen wat we niet willen. Ze is nog te enhousiast naar de katten toe die in paniek raken. Ze heeft de neiging om in teveel zaken haar tanden te zetten. Zelfs de planten worden aangevreten. Ze kan dus duidelijk nog niet alleen door de kamer, zonder dat ze ondeugend is, maar zoalng we erbij zitten gaat het goed, dus die momenten krijgt zij meer als genoeg vrijheid.

Maar, soms krijgen we ook bezoek die niet op honden gesteld zijn, of ronduit bang zijn zoals van de week onze verzekeringsagent in zijn 3delige zwarte pak. Dan kan ze er niet bij, hij wil dat niet, dus gaat ze even in de mand. En de piep gaat aan!
En ja, in die gevallen ook even vast aan de lijn, omdat ze toch blijft proberen eruit te komen, wat dat aangaat is nog duidelijk in training.

Ja, s'nachts ligt ze ook aan de lijn in de mand, omdat ze gaat lopen dolen, en dus wederom stoute dingen doen. Maar dan horen we dus werekelijk geen kik, en ligt ze heerlijk te slapen?
Als wij gewoon lekker in de woonkamer zitten, ook met bezoek waarbij ze wel kan, dan ligt ze gewoon altijd los, en mag ze ook gewoon lekker loslopen. Vaak ligt ze dan aan mijn voeten, en altijd een vorm van contact met mij zoekend, zoals een poot op mijn voet leggen. Best lief.

Dus, die mand is echt geen gevangenis hoor, zoals vele van jullie zowat zien!!
Daarbij, ik trots dat ze nu in de mand is, en niet meer in de bench?
Fok off, Gila heeft die mand BOVEN haar bench verkozen.
We hadden beide naast elkaar staan, en elke keer ging ze prinsheerlijk in de mand leggen, dus we hebben die bench op een gegeven moment weg gehaald. Haar na enige tijd zelfs de grootste mand van Hayleigh gegeven, terwijl we met de iets kleinere van King begonnen zijn.
Mevrouw heeft zelf gekozen, niet ik of een ander!!

Maar goed, het is mij duidelijk dat er hier heel erg veel mensen op het forum zitten om hun gal en frustraties te spuien, lekker in de anonimieteit van het internet, verborgen achter een nick name. Wat zijn we stoer zeg want we durven alles te zeggen!! Nou, poe poe, mans hoor...NOT!!
Vergelijkbaar met die mensen in de reclame over kinderen hun spel terug geven, lekker je gal spuwen aan de zijlijn, zonder ook maar 1 seconde hun best doen om om uitleg te vragen of een poging doen om een gewoon antwoord te geven op mijn vraag. Afbeelding

Ik laat dit forum maar eens even een mooi tijdje links liggen, en ga lekker door met trainen met Gila, op elke foute manier (in jullie ogen) die er denkbaar is. Daar heb ik dus verder niemand van dit forum meer voor nodig.
Er is tenslotte geen mens slim genoeg om een gewoon antwoord te kunnen geven, dus ik heb feitelijk helemaal niets aan jullie, en praten over honden kan ik met hele volksstammen, dus kraak elkaar lekker verder (onderling) af. Veel plezier ermee, maar ik doe er verder even niet meer aan mee.Afbeelding
Dit is namelijk al lang het stadium "discussie" voorbij, waar het bijna op elk honden of rasforum op uit draaid.

Sayonara allemaal, in jullie beperkte belevingswereld en denkvermogen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Afbeelding
Waarom verrast deze reaktie mij nu niet.??
:ok: :LOL: :LOL:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Jammer dat je zo selectief leest Arcee.

Ik heb genoeg tips voorbij zien komen waar je wat mee zou kunnen.
Maar wellicht zijn mijn belevingswereld en denkvermogen te beperkt om dat goed in te kunnen schatten.
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Lillith schreef:
fes/lou schreef:Lillith, een hond is anders als een roedel, daarbij hoop ik dat jij ook uiteindelijk de baas over je hond bent, en niet andersom :D
Ik zou niet weten waarom ik niet de baas ben over mijn honden, ze luisteren perfekt :roll: :ok:
Gelukkig maar, zo komt het via je berichtjes nooit over :wink:
Lillith
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Lillith schreef:
Uwes wordt bedankt :goeie:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Lillith schreef:
dagmar88 schreef:
Uwes wordt bedankt :goeie:
:engel: Was gewoon blij verrast :tongue:
Esther12
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo

Ongelezen bericht door Esther12 »

Jammer dat je iedereen over één kam scheert, Arcee. Er waren inmiddels ook genoeg mensen die voor je opkwamen en er zaten goede tips bij.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Nou Arcee, jammer dat je zo selectief leest, ik heb meerdere keren een normale vraag gesteld, maar ik begrijp dat ik een beperkte denkvermogen heb en in een beperkte belevingswereld leef. Hmm dat kan, gelukkig merk ik er zelf weinig van.
Laatst gewijzigd door Budkes op 26 okt 2011 11:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr. Aniek

Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Lillith schreef:
Budkes schreef:
Lillith schreef:.
Ben nu blij met de nieuwe inzichten die je krijgt.....dat "ïk ben de baas" dwingende gedoe is echt UIT. :wink: :ok:
Nou hier niet hoor, ze krijgen ladingen vrijheid, Perry ligt met zijn kleine kadavertje in bed, maar als puntje bij paaltje komt is het gewoon " ik ben de baas" , al dan niet gedwongen, en als dat niet meer in de mode is, jammer dan, mijn honden varen er wel bij.
:LOL: ik heb geen dwingend gedoe nodig...misschien een ander ras nemen :D
Ik zou niet weten waarom ik een ander ras zou moeten nemen, ik heb al genoeg diversiteit in rassen, die allemaal volmaakt gelukkig zijn in het besef dat er iemand is die de leiding neemt, zodat er rust heerst, waardoor zij hun eigen ding kunnen doen binnen de duidelijk door mij aangegeven grenzen, dat zijn er niet veel, maar duidelijk zijn ze wel. Ik zie al genoeg honden stokongelukkig ontsporen door enkel nieuwe inzichten. Zoals Renee ook al aangaf, de gulden middenweg heet niet voor niets gulden.
En die gulden middenweg wordt vanzelf wat dwingender als je roedeltje bestaat uit 2 werkende herders en een werkende terrier.
Wordt ook zo vervelend voor de verdachten als je eerst volgens nieuw inzicht gaat lopen negeren ipv ouderwets gedwongen los commanderen. :ugh:

Daarnaast ben ik natuurlijk ook gewoon een kenau die vind dat de honden en kinderen hier in huis heel veel vrijheden en lusten hebben, maar als puntje bij paaltje komt is er maar 1 de baas en dat ben ik, hele dikke punt.
Gr. Aniek

Afbeelding
Echo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toy Poedel

Ongelezen bericht door Echo »

Ik moet zeggen dat ik mij ook wel een beetje aangesproken voel door je bericht Arcee, en volgens mij heb ik dat niet verdiend. Dat je boos bent op sommige lui hier die wel wat ver doorgaan in hun voorstelling van hoe zij denken dat de situatie bij jou is, kan ik begrijpen.
Maar ik vind je bericht ronduit naar en van onvolwassenheid getuigen. Als je echt deze vraag stelde voor advies, doe er dan wat mee. Want er staan wel degelijk tips in dit topic.
Groetjes van Eva en pootje van Jerry!
Afbeelding
*Esther
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Esther »

Natuurlijk is het niet leuk als je na je werk weer even tijd hebt om naar je topic op het HF te kijken. Dan zie je dat er wel 4 pagina's vol zijn geschreven. Ook met minder leuke dingen maar als je dan wat bedaard zie je dat er ook wel reacties tussen staan waar je vast wat aan kunt hebben. En dat is t nadeel van zo'n groot forum, iedereen wil even wat zeggen :wink:
Relax een beetje, en dat is ook zo'n beetje de tip om zo om te gaan met Gila :wink:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Nounou, Arcee, er zijn wel degelijk tips gegeven maar ook vragen gesteld. Domweg omdat je een probleem lastig kunt inschatten als je niet alle ins en outs kent.
En ik snap best dat je hond af en toe ergens moet blijven liggen.
Het lijkt me wel dat je erg veel vraagt, ze is er nog maar kort. Die dingen kosten tijd. Al snap ik het probleem et de katten en verzekeringsagent ook, hoor ;)

Ik vind vastbinden eng vanwege het gevaar, ik wil niks om die nekken hebben. Als je erbij bent okee, maar niet als ze alleen is.
Maar ik vind bench/ren ook eng omdat die bekkies tussen de spijlen vast kunnen raken.
Gebeurt ook, namelijk. Zo is het altijd wat ;)
Toch heb ik CC 's nachts in de ren, en als er niks gebeurt slaapt ze gewoon, gelukkig.

Als ik ze weg moet sluiten ergens voor (kan altijd natuurlijk) doe ik ze in de bijkeuken of buiten, binnen vastleggen zou geheid gedoe geven qua geluid. Dat zou voor mij dus een betere optie zijn.

Wat de katten betreft, probeer eens een specifieke actie aan de katten te koppelen?
Ik had er hier ook een die het dikke pret vond, die heb ik geleed te gaan zitten zodra er een kat langs kwam. Dus kat = zit = koekje.
Je bent effe bezig (maand of drie in totaal, en ik heb jachthonden) maar dan heb je ook wat.
Ze kunnen er tegenwoordig strak langs wandelen zonder dat ze reageert. Misschien een idee?
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Nou, wat een heftige reactie. Verbaast mij toch wel, heb denk ik veel van zijn posts gemist.
Vooral het aanlijnen vind ik doodeng.... We hebben op dit forum immers al ervaring met een hond die zich zo heeft opgehangen, is het niet?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”