Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

verboden op de bank

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

S@ndr@
Zeer actief

Re: verboden op de bank

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

tja, maar zo doen ze het al van kind af aan, dus het mot wel gewoon goed zijn :piew:
Nooit de gedachten hebben, dat ze het misschien al jaren niet helemaal ( om maar niet te zeggen, helemaal niet) goed doen :gvd:
stelletje mafkezen.
maar goed, mijn reacties zijn natuurlijk wel overdreven :roll: heb ik gelezen.( die opmerking neem ik mee hoor)
ga er verder, maar niet :neenee: eens op reageren - zucht
L@nghaar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door L@nghaar »

ranetje schreef:
Jaap* schreef: Als je je hond twee wekenlang verplicht op de bank laat liggen is je probleem ook verholpen trouwens. Dan hoeft hij daarna niet zo nodig meer waarschijnlijk.
Nou ..................... :denken:
Werkt dat altijd denk je?
Afbeelding

Ik weet het nog zo net niet :engel:
:LOL: het duurde even voordat het kwartje viel.
Afbeelding
Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
L@nghaar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar

Ongelezen bericht door L@nghaar »

ArCee schreef:Mijn broer gebruikte een lap aluminium folie, met 2 stroomdraadjes eraan, aan een zware batterij. Klein beetje vochtig maken met de plantenspuit, als ze dan op de bank stappen, zeer klein schokje, maar genoeg om de pleiterik te maken bij die 2 teckels van hem (kruisingen).

Zelfde deed het met de kat op het aanracht, werkte perfect, maar je moet het willen :W:
Tsja tis ook een manier maar gelukkig niet mijn manier.
Nilsson mag ook niet op de bank en gelukkig doet hij dat ook niet, ik zeg niet nooit want ik weet niet waar hij ligt als wij een tijd wegzijn maar mocht ik hem erop betrappen dan :mep:
nee hoor, als ik hem betrap haal ik hem er netjes af en denk inwendig: groot gelijk.
Afbeelding
Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
Echo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toy Poedel

Ongelezen bericht door Echo »

Dan vind ik de truuk met de deurmat met geluid nog wel wat passender.
Zo'n elektrische schok zal vast niet zo'n zeer doen maar met pijn dingen afleren gaat er bij mij gewoon niet zo goed in.
Groetjes van Eva en pootje van Jerry!
Afbeelding
ArCee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.

Ongelezen bericht door ArCee »

Yaika schreef:
Cleva schreef:
Yaika schreef:
ArCee schreef:Mijn broer gebruikte een lap aluminium folie, met 2 stroomdraadjes eraan, aan een zware batterij. Klein beetje vochtig maken met de plantenspuit, als ze dan op de bank stappen, zeer klein schokje, maar genoeg om de pleiterik te maken bij die 2 teckels van hem (kruisingen).

Zelfde deed het met de kat op het aanrecht, werkte perfect, maar je moet het willen :W:

Wat is jou broer een ziek persoon..

Houden jij en je broer eigenlijk wel van dieren? Dat vraag ik me wel eens af.

Nee, het zijn schijtluizen en door een hond af te knijpen krijgen ze het gevoel dat ze weerbaar zijn.
Op school gepest waarschijnlijk.

Een beetje hond gaat daarover in verzet maar dan kan Arcee het niet meer aan. Het moet meteen werken. Er moet sowieso een heleboel.

Ik vind die man belachelijk.
misschien word hij zelf ook aan de kachel vastgebonden als zijn vrouw de deur uit gaat.. En weet hij niet beter? :zweep:
Zo, zijn we er weer?
Altijd dezelfde met een grote smoel, terwijl je niks weet, en weer op je eigen conclusies afgaat, en je eigen idee bedenkt, alsof jullie in 1 of ander gesticht horen, want normale dingen komen er niet uit jullie.
Niks nodig om meteen van de toren te brullen, terwijl ik nog niets vanuit mijzelf gezegt heb. :80:
Zeker thuis niks te vertellen en het forum gebruiken om je frustraties te uiten? :kotz:
Stelletje asociale brulkikkers. Ga op de markt staan met je grote waffel, dan ken je nog wat verdienen met die smoel van je. :boos:

Okay, nu inhoudelijk dan:

IK vond dat hij veel te ver ging met dat idee en heb hem toen, al erg lang geleden voor idioot verklaard. :boos: Nog wel meer ook trouwens maar die woorden zijn niet voor herhaling vatbaar. In tegenstelling tot anderen heb ik nog iets van terug houdendheid.
Ik was zelfs zo pisnijdig om deze manier, dat ik hem dreigde zijn honden mee te nemen, of de dierenbescherming te bellen.
Gelukkig is het bij 1 of 2 x gebleven meen ik, voor zover ik weet.

Nu moet ik wel eerlijk bekennen, in zijn poging tot goed praten liet hij de schok voelen.
Nou, dat was eigenlijk niet eens een schok, meer een soort trillinkje of zo, weet niet goed hoe het te omschrijven. In ieder geval, echt minimaal, voor voor die dieren werkte het.
In ieder geval, vele malen minder als schrikdraad, of een Invicible Fence wat sommige gebruiken.

Dat maakt verder niet uit trouwens, want zoiets verzin je niet, en doen al helemaal niet, alleen omdat je zelf niet capabel genoeg bent om je honden te trainen.
Hij geeft dan in alles ook al erg snel op, met de 1e, en enige honden cursus is hij niet eens naar het examen geweest met zijn Bull Terrier indertijd.
"Hij doet het toch niet" was zijn reden. Ja, als je alleen maar een beetje gaat oefenen op die hondenschool, en er thuis geen ruk aan doet, dan word het inderdaad nooit wat sukkel :lekkerpuh:

Dus, voordat jullie nog een keer je scheur open trekken, zou je ook eens kunnen overwegen om eerst eens gewoon te vragen: ArCee/Rene, wat vond jij daar van en wat deed jij daaraan als ik vragen mag?
Dan krijg je een gewoon antwoord, ga je geen kutsfeer creeeren, en hoef je niet elke keer allemaal zaken uit andere topics over het hele forum heen te smeren.
Lijkt mij stukken gezelliger, maar dat is mijn idiote gedachte maar hoor. Zul je ook wel over vinden om te quoten en terug te bekvechten.
Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
Yaika
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador, ruwharige teckel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Yaika »

ArCee schreef: IK vond dat hij veel te ver ging met dat idee en heb hem toen, al erg lang geleden voor idioot verklaard. :boos:

Er is nergens, maar dan ook echt helemaal nergens terug te vinden in je post dat je het een belachelijk idee vond.

Want het werkte perfect *dikke knipoog*
"Als je op de witte lijn blijft rijden, rij je altijd goed"
ArCee
Zeer actief

Ik had zo'n overtrokken eractie ook niet verwacht, en ging dus niet verder als het idiote voorval melden, zonder te bedenken dat ik weer, gelukkig wel voorspelbaar bij dezelfde, in de verdeiging moest. Daarom heb ik het volledige verhaal er maar bijgezet dat ik dit ook abnormaal vind.
Ik moet er eerlijkheidshalve wel eerlijk bij zeggen, je merkte eigenlijk pas iets van stroom als je met je tong het folie voelde,(en dat had hij zelf ook op voorhand getest, vandaar dat hij MIJN reactie indertijd weer aanstellerig vond) mijn vingers merkte niets op.
Alleen om aan te geven hoe zwak het was, maar het ging mij om bedenken van zoiets alleen al :piew:
Of het nu zwak is, of dat je zowat je hond of kat aan het opbakken bent, het is gewoon bespottelijk om zoiets te bedenken, dat doe je gewoon niet :neenee:
Nero'tje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Nero'tje »

Mottenballen heb ik maar geprobeerd en dat werkt perfect! Dus mochten er andere mensen zijn met dit probleem mottenballen werken erg goed! Maar wel hartstikke bedankt voor de tips!
Groetjes Denise:D
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Geen idee hoe je het afleert, ja ik denk idd de bank barricaderen ofzo :oeps:

Ik wil het niet afleren, hoe meer er naast me liggen des te gezelliger ik het vind :cheer:
Ze weten allemaal drommels goed wanneer ze er vanaf moeten.

Zelfs de puppen staan al op hun achterpootjes tegen de bank omhoog van help me ik wil erop :I:
Nee die weten nog niet wanneer ze eraf moeten, dominante hondjes denk ik :hmmm:
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

ArCee schreef:
Suske schreef:
ArCee schreef:
Suske schreef:Ik vraag me dan toch af welke rangorde de hond aan het bewaken is als hij/zij alleen thuis zijnde heerlijk op zijn/haar rug op de bank ligt te slapen :wink:
De droom rangorde?? :mrgreen:
Maar zullen we de vragenstelster weer helpen om haar probleem op te lossen in plaats van er wederom een neven discussie te maken? :W:
Prima, maar jij haalde de dominantie-theorie aan en ik vroeg me aan de hand daarvan iets af :wink:
Ik sprak op persoonlijke titel, met de ervaring die ik heb, omdat wij altijd dominante(re) rassen gehad hebben.
Wij niet :cool2:
Afbeelding

Overigens. Als je écht niet wilt dat een hond op de bank komt stuur/duw je de hond er van quitte af aan gewoon af :ok: Wil je pertinent niet dat de hond op de bank komt als je wég bent? Tja, sluit em op, barricadeer je bank, maar jeetje zeg waarom "mag" dat dan écht niet?
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Echo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toy Poedel

Ongelezen bericht door Echo »

Cool behang Smoekie!! en sparen jullie telefoons?
Groetjes van Eva en pootje van Jerry!
Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Echo schreef:Cool behang Smoekie!! en sparen jullie telefoons?

Is tegenwoordig weer helemaal in weet je :LOL:
foto is van toen ik pakweg 11-12 jr was ja hahaha)

En ehm ja, ze wilden graag overal "bereikbaar" zijn :engel: we hadden ze (honden en foons) in alle soorten en maten :F:

Afbeelding

3x raden wie de "dominante" was van all :cool2:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
annemick
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer

Ongelezen bericht door annemick »

@ nero'tje Mottenballen heb ik maar geprobeerd en dat werkt perfect! Dus mochten er andere mensen zijn met dit probleem mottenballen werken erg goed! Maar wel hartstikke bedankt voor de tips!Mottenballen had ik nog niet eerder gehoord als oplossing maar als het werkt :ok:
Het barricaderen van de bank met stoelen werkt in ieder geval niet bij de buren als ze weg zijn, de hond kruipt er gewoon achterlangs op en ligt dan zo ongemakkelijk als maar kan op de rugleuning uit het raam te gluren :lol1:

Wilde eerst liever ook zelf niet de hond op de bank maar vond het toch wel gezellig en heb maar een deken over de bank gelegd, af en toe wassen en klaar, na 8 jaar de lichte bank verwisseld voor eentje met losse hoezen.
Dit was de vorige bank met nog steeds dezelfde hond die zelf niet zag dat ze op de bank lag :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier

Ongelezen bericht door nyckle »

hond is hier gewoon op de grond. Niks geen bank. Zo nu en dan mogen ze eens over mijn knieën hangen zo lang ik zin heb. Ook mogen ze even mijn oren wassen.( Brrrr maar het is zo honds)
Naar bed is naar hun eigen kleedje en daar is de kous mee af.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Zijn mottenballen niet hardstikke giftig?
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Jaap* schreef:Zijn mottenballen niet hardstikke giftig?
Nou, gezond is in ieder geval anders :?
http://nl.wikipedia.org/wiki/1,4-dichloorbenzeen
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
ArCee
Zeer actief

Vrouw en ik gister lekker eten bij de buren omdat we haar moeder geholpen hadden met huisje opknappen en verhuizen. Arme mensje woont helemaal in Lelystad, gaat niet goed (kanker) en buuf moet elke keer de dijk over naar Lelystad, dus nu een huisje/kamer in een verzorgingstehuis veel dichterbij wat veel meer rust geeft aan Yvonnen die zowat op haar laatste tenen loopt.

Afijn, alle stoelen dusdanig op de bank en stoelen gedeponeerd dat Gila er dus echt niet op kon.

na anderhalf a 2 uur komen we thuis, WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAT?? :O:

Alles wat ooit papier was waren nu snippers.
Alles wat eetbaar was zoals 3 appels, zakje Fishermans friend was op (niet zo sterk spul dus voor Gila, schijnbaar), 2 pakjes Sultana, die hoog op de eettafel lagen waren op, 2 kussens van de bank uit elkaar gerukt etc. Een bende.
En mevrouw wist dat ze fout was, want ze sloop op haar buik haar bench in :boos:

Bench dicht geknalt, hele avond niet aangekeken. Bende opgeruimd en moeten dweilen. Heerlijk op je zaterdagavond :cry:
Beppie gaat dus voorlopig gewoon de bench in, al moeten we 8 uur weg. Bekijk het maar met die slopert. :evil:
Ze kan het dus overduidelijk niet aan om met die ruimte en vrijheid om te gaan. Nou, dan niet!!
Zelf vernaggelt, "dame". :evil:
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

ArCee schreef:En mevrouw wist dat ze fout was, want ze sloop op haar buik haar bench in :boos:

Bench dicht geknalt, hele avond niet aangekeken. Bende opgeruimd en moeten dweilen. Heerlijk op je zaterdagavond :cry:
Beppie gaat dus voorlopig gewoon de bench in, al moeten we 8 uur weg. Bekijk het maar met die slopert. :evil:
Ze kan het dus overduidelijk niet aan om met die ruimte en vrijheid om te gaan. Nou, dan niet!!
Zelf vernaggelt, "dame". :evil:

:ugh: :ugh:

Ga je nou toch in godsnaam eens verdiepen in honden man ,jij bent je hond aan het vernaggelen niet andersom :(:
ArCee
Zeer actief

Ga je nou toch in godsnaam eens verdiepen in honden man ,jij bent je hond aan het vernaggelen niet andersom

Om te beginnen:
Dat doe ik ongeveer 40 jaar, 40 jaar op dezelfde wijze, tot volle tevredenheid en er word niets aan veranderd omdat JULLIE nieuwe inzichten hebben, en omdat er een zogenaamde NIEUWE manier van opvoeden is. Jullie manier is niet mijn manier, niet met alles tenminste.
Er word hier helemaal niets vernaggelt. Duitse Herders, Teckeltje, kruising, Rottweilers, Grote Kruisingen, puppies en herplaatsters zijn hier allemaal op ONZE mnaier opgevoed, en allemaal waren het perfect luisterende honden die tot op hoge leeftijd bij ons zijn gebleven.

Vervolgens, zoals verwacht:
Ja praat het maar weer goed, ik wist al dit eraan kwam. Zielig hondje, tekort aandacht :blah: :blah: :blah: Dikke vinger voor je.
Ik prakkezeer er niet aan of over om zo met welke hond dan ook om te gaan. Zal wel ouderwets zijn, whatever, dan ben ik maar fokking ouderwets, en dat zal ik blijven ook. Die nieuwerwetse opvoed-onzin doe je maar lekker met je eigen hondje, en daar hoor je mij ook niet over wat IK daar van vind. Laat mij dan ook lekker mijn ding doen op mijn manier, is nog altijd zo geweest dat ik er gehoorzame honden mee had.
Betweterige gedoe komt me strot uit zo langzamerhand Afbeelding
Alleen maar die nieuwe manier van opvoeden willen doordrukken. Alleen dat is goed. Nou weet je wat, hoe harder jullie pushen, hoe meer commentaar jullie leveren, en hoe harder jullie mij afzeiken, hoe harder ik er tegenin ga en mijn hakken in het zand zet en lekker op MIJN manier doorga. Lekker dwars!!
Een hond die fout, of stout is word (zonder slaan) afgestraft om er van te leren, en leren doen ze ervan, geloof mij maar!! Nog nooit anders meegemaakt in de afgelopen +/- 40 jaar dat ik bewust honden opvoeding heb meegemaakt en heb gedaan.

No way dat iedereen me maar wat anders probeert aan te lullen omdat ideeen of de kijk op opvoeden verandert is. Alles verandert, maar dat houd niet in dat je maar met alles moet meegaan. Als het niet voegt, of niet bij je past, dan gewoon lekker niet.
Word er een beetje moe van!!
Stop er maar mee, ik trap er toch niet hoe, hoe hard en erg jullie mij ook door de stront trekken, en welke benamingen ik ook krijg toebedeeld.
Dat is alleen maar een teken van zwakte van jullie kant omdat je het met argumenten niet kunt winnen, dus dan gaan we schelden en tieren.
Be My Guest!!
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Hier mogen de honden op de bank ,sterker nog ik vind het heerlijk als ze tegen me aan liggen.
Zeker als het weer kouder wordt dan duik ik nog even op de bank met een bakkie thee met bij voorkeur een hond lekker tegen me aan.
Rio is er ook dol op dus die schuift wel aan.
Als Jan nachtdienst heeft dan slaapt hij ook altijd lekker bij me op bed, als Jan thuis is dan komt hij in de ochtend altijd even aanschuiven om daarna mee te gaan naar de bank binnen voor de volgende aanschuifsessie.
Als ik wil liggen op de bank dan pak ik een kussne en in de winter meestal zo'n huisdeken en dat is voor de honden het sein om de bank te verlaten,ook de dominantere rassen :mrgreen: doen dat zonder problemen.

Hier dus echte bankhangers :D
Alleen
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Soms zelfs dringen geblazen

Afbeelding

Of samen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door tineke op 07 nov 2011 08:22, 2 keer totaal gewijzigd.
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

ArCee schreef:Ga je nou toch in godsnaam eens verdiepen in honden man ,jij bent je hond aan het vernaggelen niet andersom

Om te beginnen:
Dat doe ik ongeveer 40 jaar, 40 jaar op dezelfde wijze, tot volle tevredenheid en er word niets aan veranderd omdat JULLIE nieuwe inzichten hebben, en omdat er een zogenaamde NIEUWE manier van opvoeden is. Jullie manier is niet mijn manier, niet met alles tenminste.
Er word hier helemaal niets vernaggelt. Duitse Herders, Teckeltje, kruising, Rottweilers, Grote Kruisingen, puppies en herplaatsters zijn hier allemaal op ONZE mnaier opgevoed, en allemaal waren het perfect luisterende honden die tot op hoge leeftijd bij ons zijn gebleven.

Vervolgens, zoals verwacht:
Ja praat het maar weer goed, ik wist al dit eraan kwam. Zielig hondje, tekort aandacht :blah: :blah: :blah: Dikke vinger voor je.
Ik prakkezeer er niet aan of over om zo met welke hond dan ook om te gaan. Zal wel ouderwets zijn, whatever, dan ben ik maar fokking ouderwets, en dat zal ik blijven ook. Die nieuwerwetse opvoed-onzin doe je maar lekker met je eigen hondje, en daar hoor je mij ook niet over wat IK daar van vind. Laat mij dan ook lekker mijn ding doen op mijn manier, is nog altijd zo geweest dat ik er gehoorzame honden mee had.
Betweterige gedoe komt me strot uit zo langzamerhand Afbeelding
Alleen maar die nieuwe manier van opvoeden willen doordrukken. Alleen dat is goed. Nou weet je wat, hoe harder jullie pushen, hoe meer commentaar jullie leveren, en hoe harder jullie mij afzeiken, hoe harder ik er tegenin ga en mijn hakken in het zand zet en lekker op MIJN manier doorga. Lekker dwars!!
Een hond die fout, of stout is word (zonder slaan) afgestraft om er van te leren, en leren doen ze ervan, geloof mij maar!! Nog nooit anders meegemaakt in de afgelopen +/- 40 jaar dat ik bewust honden opvoeding heb meegemaakt en heb gedaan.

No way dat iedereen me maar wat anders probeert aan te lullen omdat ideeen of de kijk op opvoeden verandert is. Alles verandert, maar dat houd niet in dat je maar met alles moet meegaan. Als het niet voegt, of niet bij je past, dan gewoon lekker niet.
Word er een beetje moe van!!
Stop er maar mee, ik trap er toch niet hoe, hoe hard en erg jullie mij ook door de stront trekken, en welke benamingen ik ook krijg toebedeeld.
Dat is alleen maar een teken van zwakte van jullie kant omdat je het met argumenten niet kunt winnen, dus dan gaan we schelden en tieren.
Be My Guest!!
Afbeelding
:jank: :jank: :jank:
ArCee
Zeer actief

Ik heb ooit bij oude vrienden gezien met een Boxer, die mocht ook op de bank. Geen probleem, wil je dat, dan doe je het toch? Wie ben ik om daar een oordeel over te hebben?

Maarrrrrrrrr.....als ze terug kwamen van het uitlaten, en Bennie sprong met zijn baggerpoten op de bank, dan kreeg hij op zijn fikker. ja echt, een schop, klap voor z'n harses etc en moest, beter gezegt, werd schreeuwend zijn mand in gebrult.
Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op he :boos:
Ik weet wel dat je honden kunt aanleren om, bijvoorbeeld op de bank te mogen, maar alleen als je er een bepaalde deken op legt en anders niet, maar toch.
Dit vond ik dan dus in principe half opvoeden, of verkeerd opvoeden, en de hond straffen voor de fout die zij hadden gemaakt.
Daar kan ik dus slecht tegen!! :evil:
Doe het goed, of doe het niet.
Dat is een reden waarom wij gewoon gezegt hebben, hier niet op de bank. Punt. nu niet, nooit niet.
Dan is er geen onduidelijkheid ook over, wat dan weer niet inhoud dat ze het nooit zullen proberen (achter je rug om desnoods) :lekkerpuh:
ArCee
Zeer actief

TAMARA, zakdoekje?? :80:

Geen paniek hoor, vanmorgen was alles vergeten en vergeven, van beide kanten en is alles weer koek en ei duseeeeeh?
Straffen is een momentopname.
Een hond doorstraffen is zinloos omdat ze na een bepaalde tijd niet eens meer weten waarom het eigenlijk nog gaat, daarom moet je ze ook snappen op het moment dat ze bezig zijn. Dat gebeurde dus gisteravond.
Dus, meteen de bench in, na een half uur eruit gehaald om laatste rondje te geven. Daarna er weer in, en toen was het bedtijd voor ons, waarbij de bench altijd dicht is, je kunt lezen waarom, dus!!
Zolang ze het niet aankan, jammer dan!! :roll:
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

ArCee schreef:TAMARA, zakdoekje?? :80:

Geen paniek hoor, vanmorgen was alles vergeten en vergeven, van beide kanten en is alles weer koek en ei duseeeeeh?
Straffen is een momentopname.
Zo, zo, was het vanmorgen al vergeven en vergeten? Dat is snel :kotz: En daarna zeggen dat straffen een moment opname is, dat strookt niet met deze tekst
ArCee schreef: Bench dicht geknalt, hele avond niet aangekeken.
en dat het vanmorgen vergeten en vergeven was.

ArCee schreef: Zolang ze het niet aankan, jammer dan!! :roll:
Zie het toch eens onder ogen dat jíj het niet aankan. Je bent gewoon een kneus wat e.e.a. tekort komt wat je moet botvieren op je hond om je blijkbaar nog enigszins man te voelen.
Leuk he, als je hond met de staart tussen de benen wegkruipt voor je :ok:
Ik heb werkelijk waar diep- en diep medelijden met Gila. Jammer dat ze nog zo jong is en daardoor nog heel lang van dit oh zo fijne leven mag genieten :roll:
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Als je al 40 jaar met honden om gaat zou je ook moeten weten dat de hond niet wéét dat ze iets fout heeft gedaan. Ze ziet alleen maar de boze kop van haar baas en daar kruipt ze voor. Knap hoor dat je dat voor elkaar hebt gekregen.

Bah, hoe meer ik van jou lees hoe meer je mij tegenvalt als mens en honden eigenaar.
dicyvo

Ongelezen bericht door dicyvo »

In het begin mocht B niet op de bank maar ik vind het zelf zo gezellig samen op de bank :love:
Kleden op de bank en kom maar op.
Gidteravond zelfs samen chips eten op de bank. Zo fout :neenee: voor ons allebei :oeps: maar was toch genieten :mann:
Hij stapt netjes van de bank af als ik dat nodig vindt.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Arcee, wat verwacht je nu eigenlijk?
Ik zie er hier maar één die constant anderen aan het overtuigen is van zijn gelijk :U:
Op een enorm nare en vreemde manier ook nog...

Beetje aparte redenatie om je hond niet op de bank te laten omdat een bekende z'n hond de harses in trapt?
Of was je in de veronderstelling dat alle mensen hier dat ook regelmatig deden?

Mijn hond heeft geleerd om op de derde traptrede te wachten, zodat ik riem/tuig/halti/jasje uit kan trekken en haar pootjes schoonmaken zonder te hoeven bukken :U:
En als ze heel smerig is, is 'mand' ook niet altijd een optie :wink:

@ Tineke, wat een ontzettend lieve foto met je kleindochter(?)

Ik kon er ook altijd zo van genieten als Pluisje op de bank gekropen kwam.
Hij deed het maar zelden, en dan echt om even in me te kruipen :I:

Afbeelding
Afbeelding

en één van de laatste foto's samen.

Afbeelding
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Zo heb ik eens een opvanger teruggekregen waarbij zijn baasjes ook helemaal over de zeik gingen als ze thuis kwamen en er was gesloopt.
Die waren er ook van overtuigd dat "die hond heus wel wist dat hij stout was want zodra ze binnen kwamen kroop hij over de grond". Hij haalde het ook nog in zijn hoofd om erbij te plassen. :boos:
Die mocht vervolgens uren op het balkon zitten in de vrieskou (fijn voor een xgalgo) want dat zou hem wel leren.

Ik heb hem teruggehaald.
Hij ging bij ons weg als een vrolijke onbezorgde hond die een en al vrolijkheid uitstraalde en lol hadin het leven.
Ik kreeg hem terug als een zielig hoopje ellende die constant op zijn 'tenen' liep en niet meer bij mij durfde te komen als ik hem riep.
Hij kreeg namelijk ook zout in zijn bek gestrooid als hij niet vlug genoeg kwam. :(:
Die hond hebben ze in een paar maanden tijd helemaal kapot gemaakt.

Ik snap werkelijk niet hoe je zo met een hond om kunt gaan.
Net zoals ik dus niet begrijp hoe TS met de hond omgaat.
Er spreekt ook zoveel agressie uit naar de hond toe "Bench dicht geknalt, hele avond niet aangekeken."
Doe die hond een lol en herplaats 'm lekker bij iemand die hem wel begrijpt.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

ArCee schreef:En mevrouw wist dat ze fout was, want ze sloop op haar buik haar bench in :boos:
Wanneer ga je begrijpen dat dat kruipen was vanwege jouw ongetwijfeld behoorlijk woedende uitstraling in plaats van "weten dat ze fout was"?

Straffen is inderdaad een momentopname op het moment dat een fout wordt begaan.
En ook al helemaal niet een hele avond dus.
Achteraf straffen is niet functioneel.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
ArCee
Zeer actief

Doe die hond een lol en herplaats 'm lekker bij iemand die hem wel begrijpt.

Nee, en als het wel zo zou zijn, dan als allerlaatste bij figuren zoals jij!! :piew:
Dat beloof ik je!! :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”