Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

tijd stamboom.

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Re: tijd stamboom.

Ongelezen bericht door yamie »

Hilde schreef:Ed, dat is je eigen FB bericht. Kan ik prima rijmen met je schrijftaal hier. Volgens mij ben je er alleen maar op uit Vania zwart te maken. Bah bah!
nah, zward dan denk ik :mann:
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Ed, als ik t goed begrepen heb staat/stond t rood gedrukte op jouw Facebook & is t geen uitspraK vd fokker, maar van jou.

Verder heb ik t gevoel dat je hier bewust bent gekomen omdat Vania hier zit, als je nl echt je vraag open had willen laten had je t ras er niet bij vermeld, had je ook je antwoorden gekregen.
fay schreef:
vania schreef:ik heb het helemaal gehad met je Ed

nog even en ze kunnen de tsamboom in de reed duwen
17 uur geleden

misschien dat toch maar eens doen?? kan je fluiten achter je stamboom

ik snap trouwens niet waarom je aan mij uitleg vraagt (vooral op het DC forum) dat als je het allemaal al weet, want het staat allemaal op je FB pagina

ik heb trouwens het DNA niet overgelaten aan de pupkoper, dat is de controleur van sint hubertus hier komen afnemen, heb ik op het woord van de pupkoper geloofd, ja dat is waar, is dat strafbaar om van het goede van de mensen uit te gaan, nee hoor, het was absoluut fout van mij, maar om dat nu overal te gaan verkondigen terwijl ik dat al lang en breed weet en toegegeven heb, is genoeg hoor

leren lezen is echt wel moeilijk he, ik heb gezegd dat die eigenaars van Jelina niet veel waarde hechten aan het DNA en niet aan de stamboom, de stamboom is voor hen wel belangrijk, het DNA niet
dat de dossierbeheerdster er niet is, kan ik niets aan doen, dat is wat ze mij zeiden van sint hubertus uit, dat verzin ik niet, zou niet weten waarom ik dat zou verzinnen, degene die ik aan de telefoon had van de week, was gewoon een boertige boerin en de nummer van de dossierbeheerdster rechtstreeks kreeg ik voicemail

en ze is niet overgeschreven, het enige dat overgeschreven is, is de chipnummer en die is door de DA gezet (nog maar eens) en niet door de controleur, die chipnummer hebben jullie zelf overgezet of door de DA laten doen, dat hebben wij niet gedaan en ook sint hubertus niet

niet goed-geld terug garantie, telt wel degelijk, maar dan komen beide pups ook gewoon terug naar hier en dan kan je je geld terug krijgen als dat is het geen dat je wilt, maar dan houd het ook gewoon op

en waarom zou ik gepland hebben dat er geen 1 pup jeugdkampioen zou kunnen worden, moest ik dat gepland hebben, zou het dan niet beter voor mij uitkomen dat ik met Jänta wel gewoon had gaan showen en haar jeugdkampioen had laten worden???

hoord een fokker zo te praten ,

duw hem in je reed

netjes hoor

en dat je het helemaal gehad heb met mij

heb ik meer gehoord.

weet je wat eigelijk gek is
ik ben wel al die tijd hier netjes geweest tegen over jou.

zal dat ook blijven doen

en betreft over het forum DC hoord je hier niet te bespreken

niet voor mij , maar dit forum heb hier niets mee te maken

nogmaals

de vraag was van dit topic

is het normaal dat een stamboom zolang duurd na een jaar.

heb er antwoorden op gehad , en dat is voor mijn voldoende.

we wachten nog even af , hoe of wat.

allemaal bedankt voor de antwoorden

hier laat ik het bij

mvg
ed
fay
Actief
Mijn ras(sen): duitsedog
dogo-canario
maltezer
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door fay »

Hilde schreef:Ed, dat is je eigen FB bericht. Kan ik prima rijmen met je schrijftaal hier. Volgens mij ben je er alleen maar op uit Vania zwart te maken. Bah bah!

wat jij denk of te lezen moet je zelf weten
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler

Ongelezen bericht door vania »

fay schreef:

dit komt toch echt van jou FB pagina en heb ik niet geschreven, dat heb ik alleen maar gekopieerd
Ed Duitsedoggenforum NL nog even en ze kunnen de tsamboom in de reed duwen
Gisteren om 18:34.

Afbeelding

misschien je eigen raad eens opvolgen en het geen dat op het DC forum besproken is (dus inclusief dit hele topic) ook daar te laten en niet hier neer te gooien en ook niet op FB
edit: ik heb dit niet nodig om mijn gelijk te kunnen halen hoor, ik zeg alleen maar het geen sint hubertus heeft gezegd tegen mij en wat progenus heeft gezegd
ik wil helemaal geen gelijk hebben, het enige dat ik wil is dat jullie je er bij neer leggen dat het zo lang duurt, iets waar ik NU niets meer aan kan veranderen
Afbeelding
fay
Actief
dogo-canario
maltezer

vania schreef:
fay schreef:

dit komt toch echt van jou FB pagina en heb ik niet geschreven, dat heb ik alleen maar gekopieerd

Afbeelding

misschien je eigen raad eens opvolgen en het geen dat op het DC forum besproken is (dus inclusief dit hele topic) ook daar te laten en niet hier neer te gooien en ook niet op FB
edit: ik heb dit niet nodig om mijn gelijk te kunnen halen hoor, ik zeg alleen maar het geen sint hubertus heeft gezegd tegen mij en wat progenus heeft gezegd
ik wil helemaal geen gelijk hebben, het enige dat ik wil is dat jullie je er bij neer leggen dat het zo lang duurt, iets waar ik NU niets meer aan kan veranderen

zielige belg
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler

Ongelezen bericht door vania »

fay schreef:
vania schreef:
fay schreef:

Afbeelding

zielige belg
is het antwoord niet het geen je wilde horen? ben ik daarom een zielige belg?
voor de goede orde, ik woon dan wel in Belgie, maar een ECHTE belg ben ik niet hoor
Afbeelding
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

fay schreef:zielige belg

Nee daar schiet je iets mee op :piew:
Alleen al in dit topic heeft ze engelen geduld met je, wat wil je nou :19:
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Ik zou hier mooi mee ophouden Vania en er boven staan .
Wat een simpele ziel die Ed ,en klaarblijkelijk is er ook iets mis met zijn kortetermijngeheugen :roll:

Deze Ed kwamen nog zinniger dingen uit dan bij ts Ed. :engel:

grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

Jemig zeg, ongeacht wie er nou gelijk heeft en wie niet, dit is wel een ernstig zielige vertoning om je fokker zo openlijk te bejegenen. Doe dat via mail, of bel even ofzo, maar het is helemaal nergens voor nodig om dat op déze manier te willen uitvechten openbaar op een forum.
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Valt Ed daar even door de mand! :80:
Afbeelding
Gajes

Ongelezen bericht door Gajes »

jeetje wat wil je nou Ed ???
Bel dan zelf met Sint Hubertus dan hoor jezelf hoe en wat.
Nee we blijven maar trappen en zeiken en zeuren.

@Vania dat je nog zo veel geduld opbrengt om tekst en uitleg te geven zeg.
Het moet volgens mij behoorlijk pijn doen dat je pup bij zo iemand zit.
Heb zwaar respect voor jou.
Als het mijn pup was geweest had ik hem allang terug gehaald en het geld bij die Ed zijn keel afgedouwd,
fay
Actief
dogo-canario
maltezer

wat jullie zeggen , wat jullie denken

maak mij niet uit

lig er niet wakker van , althans niet meer

filmpje is leuk
kan ook wel een filmpje neer zetten , maar zal dan niet gewaardeerd worden

maar nu geef ik geen antwoorden eer op zinloze en ... vragen

het ga jullie goed
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ed, kun je ajb in normale zinnen typen?
ipv enter entr enter en weet ik het.
Zo is dit topic wel heel lastig om te lezen :)
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Dag!
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Ik kreeg de stamboom uit duitsland na de eerste verjaardag van mijn hond. Waar maak je je nou eigenlijk druk om? Regel het gewoon met de fokker zelf, zoals het hoort.
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Als ik nou op zoek zou zijn naar een DD wist ik waar hij niet vandaan zou komen.Vania,sterkte :ok:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart

Ongelezen bericht door Tamara. »

fay schreef:maar ook hier , laat ik het bij

ed
fay schreef:ach , heb hier nog niet eens zin in
fay schreef:hier laat ik het bij

mvg
ed
fay schreef:maar nu geef ik geen antwoorden eer op zinloze en ... vragen
Ok!
Xtine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Xtine »

Ed,
ik ben wel een Belg,
een "echte" Belg.

En er is er maar één die "zielig" is,
dat ben jij.

Bij mij kon je nog een extra jaartje op je stamboom wachten.
Handle every stressful situation like a dog.
If you can't eat it or play with it,
Just pee on it and walk away.
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

fay schreef:wat jullie zeggen , wat jullie denken

maak mij niet uit

lig er niet wakker van , althans niet meer

filmpje is leuk
kan ook wel een filmpje neer zetten , maar zal dan niet gewaardeerd worden

maar nu geef ik geen antwoorden eer op zinloze en ... vragen

het ga jullie goed
Doeiiii Ed Kroket!!
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Die zou bij mij heel lang op z'n stamboom kunnen wachten :F:
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Amy schreef:Ik snap niet waarom dit soort rellen op een openbaar forum gevoerd moeten worden.. Als ik een probleem heb met een fokker dan mail of bel ik die gewoon :ugh:
Dat begrijp ik ook nooit hoor :19:
Ik wordt altijd een beetje naar van dat schaamteloze publiekelijke gedoe en dat gooi- en smijtwerk met allerlei 'sociale'media pagina's waar dan weer vanalles te lezen is. Rot op en hou je ellende lekker bij jezelf en degene waar je een meningsverschil mee hebt. Aandachtsgeil gedoe :roll:

Als ik ooit zou gaan fokken, dan zou ik daar liever met geen mens over praten geloof ik. Jezus wat een ellende altijd.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

En trouwens. Nog even en iedereen heeft z'n eigen forum. Kun je lekker tegen jezelf lullen :mrgreen:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Cleva schreef:Hahaha!
Oh guttegut.

De stamboom hoort gewoon bij de hond en die heb je verkocht dus ik stel voor dat je die gewoon opstuurt in plaats van ergens te stoppen waar hij niet hoort en de functie van het rectum belemmert.
ehhmmmm dat prachtige citaat was van de koper, niet van de verkoper ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Ik snap dat je als pupkoper wel van anderen wilt horen hoe lang het kan duren eer de stambomen binnen kunnen zijn. En ja als ik een hond met stamboom aanschaf wil ik ook dat men daar zelf achteraan zit. Koop geen hond met stamboom onder het mom van oh, die zie ik ooit wel eens een keer verschijnen. Niemand hier denk ik. Als dit verteld zou worden over een "onbekende" fokker zouden de reacties toch ook iets minder "begripvol" zijn geweest waar het de fokker betreft en wat meer begrip voor TS.

Anyway, er is hier klaarblijkelijk wat fout gegaan en dat moet hersteld worden in belang van beide. Wat Vania naar mijn idee nagelaten heeft is het veel te lang (heeft er meerdere telefoontjes tegenaan gegooid) bij de andere pupeigenaren laten liggen. Heeft immers weken geduurd. Maar dat heeft zij al toegegeven dat ook te lang hebben laten "gaan". Daarbij zou ik het zelf denk ik toch wel netjes vinden dat je als pupkoper "persoonlijk" uitleg wordt gegeven ipv wat "algemene" reacties op een website of weet ik veel wat :19:

Bedoel, kan er wel gezegd worden ja maar he wacht eens even ik "werk" ook nog heb ook niet overal "tijd" voor. Ja prima, dat kan, maar iedereen die werkt heeft doorgaans ook luchpauze en als je weet dat ze maar een beperkte tijd "bereikbaar" zijn maak je daar gewoon tijd voor :ok: En dan lijkt mij het niet te veel gevraagd als je er daarna als fokker zijnde "zelf" even een telefoontje tegenaan gooit om te vertellen hoe en wat.

Want dat is denk ik wat hier het meeste "fout" gegaan is. De communicatie tussen de de fokker (vania) en de pupkopers.

Van de ts las ik dat hij geprobeerd heeft te bellen maar voicemail kreeg. Persoonlijk zou ik dan toch echt nog wel een paar keer gebeld hebben. Maar op een gegeven moment waarschijnlijk ook wel denken bekijk het maar. Moet toch neit te veel moeite zijn om dan "terug" te bellen.

Denk dat beide (en de andere pupkoper erbij) beter gewoon even terug naar "af" moeten gaan en ff met elkaar aan tafel moeten gaan zitten om e.e.a. persoonlijk uit te praten. Want zoals ik het hier lees hebben ze beide(dus zowel ts als vania) te weinig gedaan om echt "gewoon" persoonlijk contact met elkaar te hebben en wil je dat iets een beetje "normaal" loopt, lijkt dat me toch wel het minste :ok:

Moet toch niet zo zijn dat je op een gegeven moment zegt bekijk het met die kut stamboom of dat je als fokker zijnde zegt, verrot jij ff je krijgt helemaal niks. :piew:

Hophop. Men neme de telefoon in de hand. Men toetst het nummer in van degene die gebeld moet worden en voila. Houston we have contact :E: Jullie zijn beide "fout" geweest, dus moeten jullie het ook "beide" oplossen hoor :cool2:

Hier verder gal spuwen Ed heeft ook geen zin. Daarmee krijg jij je stamboom echt niet eerder en lijkt mij dat Vania toch echt wel in de toekomst op de hoogte wil worden gehouden hoe het met de pups gaat dus aangezien jullie beide allen maar te "winnen" hebben zou ik er voor nu gewoon ff zand overheen gooien en "opnieuw" beginnen :ok:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Binkie
Actief

Ongelezen bericht door Binkie »

Hier iemand die ook import uit Belgie heeft. Stamboom heft wel geteld 16 mnd geduurd ook ivm foute afname, DNA die waardeloos was en niet te gebruiken dus. Pup in kwestie was naar Frankrijk gegaan en ook de mensen in Frankrijk hadden alle tijd en zagen niet de dringende reden om het snel op te sturen. En idd men krijgt dan geen stambomen ook niet voor de overige honden. Jammer voor mij maar kon haar gewoon inschrijven op NHSB aangevraagd en dat mag tot 18 mnd in NL.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Cleva schreef:
renee-uk schreef:
Oh guttegut.

De stamboom hoort gewoon bij de hond en die heb je verkocht dus ik stel voor dat je die gewoon opstuurt in plaats van ergens te stoppen waar hij niet hoort en de functie van het rectum belemmert.

Ja. En?
nou, neem aan dat de fokker idd zodra de stambomen binnen zijn deze opstuurt/langsbrengt whatever,
verder is ook al door de fokker aangegeven dat als de hond ze niet zint (of de gang van zaken) ze de hond gewoon terug kunnen brengen en geld terug krijgen.

overigens alle reacties over dat er wrs anders gereageerd was, dat zal wrs wel, alhoewel ik (en denk ik meerdere) dan nog steeds geschreven hadden dat het idd in Belgie lang kan duren & dat je in NL gewoon kan showen omdat ze daar rekening mee houden,

alleen nu was de fokker ook nog aanwezig om haar kant van het verhaal toe te lichten....
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

smoekie schreef:hele lange quote
Ben het wel met Smoek eens. Er zijn van beide kanten foutjes gemaakt en daarop is onhandig gereageerd door beide partijen. Kan gebeuren, maar zoiets hier op dit forum uitvechten is niet zo handig.

En lopen schelden lost al helemaal niets op. Ik ben dan wel geen Belg, maar hiermee (zielige Belg) bereik je niks. Ik hoop dat de stambomen snel bij de fokker zijn en dan snel opgestuurd worden naar de pupkopers. Dan zijn jullie (Vania en Ed) tenminste van elkaar verlost.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Cleva schreef:
renee-uk schreef:
Oh guttegut.

Ja. En?
en is de verkoper niet degene die de stamboom ergens wil steken waar de zon niet schijnt.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Hophop. Men neme de telefoon in de hand. Men toetst het nummer in van degene die gebeld moet worden en voila. Houston we have contact Jullie zijn beide "fout" geweest, dus moeten jullie het ook "beide" oplossen hoor

Hier verder gal spuwen Ed heeft ook geen zin. Daarmee krijg jij je stamboom echt niet eerder en lijkt mij dat Vania toch echt wel in de toekomst op de hoogte wil worden gehouden hoe het met de pups gaat dus aangezien jullie beide allen maar te "winnen" hebben zou ik er voor nu gewoon ff zand overheen gooien en "opnieuw" beginnen
:E: :E:
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Cleva schreef:
renee-uk schreef: en is de verkoper niet degene die de stamboom ergens wil steken waar de zon niet schijnt.

Ik begrijp niet wat je bedoelt.
Ja, het is de verkoper.
de verkoper is niet degene die zei: steek die stamboom in je reet, dat was de koper..
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”