Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

pup met bloed en diaree, braken en niet eten.

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

diego15-7
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): golden retriever
Aantal honden: 1

Re: pup met bloed en diaree, braken en niet eten.

Ongelezen bericht door diego15-7 »

nou, dat infuus heeft wel gewerkt! :E: in nog geen 15 minuten tijd plastte diego: 6 keer op een nieuwe neergelegde krant( had het nog niet schoongemaakt of hij ging weer en 4 keer daartussendoor buiten.
pfff, je kunt me opvegen. en ik ben haast door de kranten heen want hij is grootgebruiker!

maar goed, puppy voelt zich goed dus dat is heel erg fijn

ik heb wel weer het tussenschot uit de bench gehaald en leg daar straks de krant neer want ik ga er vannacht toch echt geen 10 keer uit...wel 1 of misschien 2 keer
en hij zal het niet op kunnen houden. Of doe ik hier verkeerd aan? ik weet het af en toe niet zo goed.

ik heb fybromyalgie en ben snel moe. ik merk dat dit nu al weer heel veel energie vergt. dus ik heb mijn slaap hard nodig. Ik durf hem nog niet in ene kleine bench boven mee te nemen omdat hij zoveel moet plassen nu dat hij dan zeer ws zijn kleedje onderplast en ik alleen maar meer werk heb. dus lig ik straks weer op het luchtbed naar het geratel van de doldraaiende hamster te luisteren :slaap2: ik vraag me af oe dat in de dierenkliniek ging. daar slapen ze niet in de ruimte bij hem neem ik aan dus zou ik dit aan kunnen grijpen boven te gaan slapen of is het echt te snel voor zo'n jonge pup
Esther1963
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog en Stabyhoun
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Esther1963 »

Zet die hamster dan boven :LOL:
Esther en d'r beestenboel

Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

de incubatietijd van giardia is 5 - 16 dagen, dus als het dat is heeft ie dat inderdaad in het nest opgelopen en zou de fokker de DA kosten moeten betalen volgens mij.
giardia is trouwens vast te stellen door een ontlastingonderzoek, heeft de DA dat ook gedaan?
het is superbesmettelijk maar de meeste honden worden er niet ziek van!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

Esther1963 schreef:Nou misschien ben ik dan wel naïef, maar ik ken ook mensen die honden hebben en die niet eens weten wat een grote of een kleine cocktailprik is, laat staat dat ze weten wat parvo of bijv. weil is. Het zou dus echt kunnen dat Diego van een gelegenheidsnestje komt en dat die man voor "de lol" een nestje gedaan heeft met zijn teef. TS zegt zelf ook al dat hij oprecht klonk en dat hij ook contact heeft gehad met de andere eigenaren aangaande de pups, dus hij was wel bezorgd. Ik ga niet gelijk uit van het slechte in de mens, er bestaan ook nog mensen die niet van alles op de hoogte zijn.
Dat dus idd. Plus, de man kan wel "aansprakelijk" zijn, maar we weten hier allemaal wel hoe dat er in de praktijk aan toe gaat en dat je als pupkoper vaak aan het kortste eind trekt.
diego15-7 schreef:nou, dat infuus heeft wel gewerkt! :E: in nog geen 15 minuten tijd plastte diego: 6 keer op een nieuwe neergelegde krant( had het nog niet schoongemaakt of hij ging weer en 4 keer daartussendoor buiten.
pfff, je kunt me opvegen. en ik ben haast door de kranten heen want hij is grootgebruiker!

maar goed, puppy voelt zich goed dus dat is heel erg fijn

ik heb wel weer het tussenschot uit de bench gehaald en leg daar straks de krant neer want ik ga er vannacht toch echt geen 10 keer uit...wel 1 of misschien 2 keer
en hij zal het niet op kunnen houden. Of doe ik hier verkeerd aan? ik weet het af en toe niet zo goed.

ik heb fybromyalgie en ben snel moe. ik merk dat dit nu al weer heel veel energie vergt. dus ik heb mijn slaap hard nodig. Ik durf hem nog niet in ene kleine bench boven mee te nemen omdat hij zoveel moet plassen nu dat hij dan zeer ws zijn kleedje onderplast en ik alleen maar meer werk heb. dus lig ik straks weer op het luchtbed naar het geratel van de doldraaiende hamster te luisteren :slaap2: ik vraag me af oe dat in de dierenkliniek ging. daar slapen ze niet in de ruimte bij hem neem ik aan dus zou ik dit aan kunnen grijpen boven te gaan slapen of is het echt te snel voor zo'n jonge pup
:cheer: :cheer: wat fijn dat het al zo snel goed gaat zeg :ok:

Wel zou ik ondanks dat toch graag "zeker" willen weten wat de pup nu precies heeft gehad. Voor mezelf,maar ook om eventuele verwijten richting de fokker uit te sluiten.

succes met de pup joh, hopen dat het nu goed blijft gaan :ok:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
diego15-7
Vaste gebruiker

De 1e nacht thuis. De bench vind hij niet meer fijn. Die associeer hij ws met de kliniek. Hij heeft zich daar schor zitten Jammeren. Dus gisteravond moest ik hem er echt even tegenhouden gelijk uit te ontsnappen. Maar na 10 minuten was hij weer stil.
Ik liet hem voor het slapen gaan nog uit en ga nu langs een flat met bosjes. Daar komen geen andere honden, maar ws wel katten. Zo hoop ik dat hij minder snel iets oploopt.
Hij was rustig snachts, ben er toch weer naast gaan slapen, in de de naar pies ruikende woonkamer
Om half 5 begon hij te piepen en liet ik hem even in de tuin. Ik moet dan wel meelopen en daar plaste hij.
Weer de bench in, maar hij bleef onrustig en was duidelijk uitgeslapen. Helaas...
Om half 7 liet mijn dochter hem uit maar hij deed niets.
Lekker eten en weer even de bench in vanwege ontbijt en douchen etc.
Daarna heeft hij 2 keer dunne diarree in de tuin gehad en 2 keer geplast.
Die diaree zint me niet. Hij plast allen steeds op zijn kleedjes etc. De poef hen ik net buiten uitgewasen en had dus evn een vetbed voor hem neergelgd. Daar ging hij gelijk op plassen :vaag:
Maar, hij is actief, iets te :-) en zit graag in de tuin, op zoek naar takjes etc.
Dus het gaat op zich goed!
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Fijn dat hij weer wat vooruit gaat, met een pup heb ik eigenlijk helemaal geen kleedjes liggen..
Ik heb wel een afwasbaar ligkussen, bench gebruik ik zelf niet maar daar zou ik 1 kleedje s'nachts in leggen.
Als hij niet op de tocht ligt kan hij overal slapen.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Hoeft niet, maar wat zijn de kansen dat het niet zo is, met een ras pup voor dat geld, op die locatie en een 'fokker' die van niets weet :U:
diego15-7
Vaste gebruiker

De da is allen op de symptomen afgegaan en heeft geen parvo test gedaan. Dit omdat deze nogal duur is en ik het graag betaalbaar wilde houden. Dus wat het is weten we niet . Vandaag gaat het wel. Vanmorgen was hij actief maar nu een beetje down en moe.
Hij drinkt wel slecht, maar daarom doe ik ook stees water bij het blikvoer. Toch lijkt het me niet genoeg dus even aankijken maar weer...
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

diego15-7 schreef:De da is allen op de symptomen afgegaan en heeft geen parvo test gedaan. Dit omdat deze nogal duur is en ik het graag betaalbaar wilde houden. Dus wat het is weten we niet . Vandaag gaat het wel. Vanmorgen was hij actief maar nu een beetje down en moe.
Hij drinkt wel slecht, maar daarom doe ik ook stees water bij het blikvoer. Toch lijkt het me niet genoeg dus even aankijken maar weer...
Als je puppy straks toch parvo onder de leden bleek te hebben en helaas aan de gevolgen ervan is overleden, ben je uiteindelijk duurder uit geweest denk ik. Ik hoop dat het daar niet op uit zal draaien natuurlijk, maar de reactie van de fokker dat deze nog nooit van parvo gehoord heeft doet mij al behoorlijk achter mijn oren krabben eerlijk gezegd.

Is er ook niet op giardia getest?
Je wilt toch mag ik aannemen wel weten wat je nog zo jonge pup onder de leden heeft? Als het iets simpels was geweest lijkt het me dat hij zich inmiddels al een stuk beter gevoeld zou hebben. Wat je nu schrijft geeft mij niet direct de indruk van een gezonde jonge pup.
Slecht drinken is ook erg link voor een pup, op deze leeftijd kan hij nog heel gemakkelijk uitdrogen met alle nare gevolgen vandien.
dagmar88
Zeer actief

Als je echt op het geld had gelet, had je een golden pup van een goede fokker met stamboom gekocht.
Dan was je nu nog goedkoper uit.
Giardia en parvo test zal inclusief consult rond zo'n 250 euro zijn?

Nu is pup er en dan hoor je te doen wat het beste is voor je hondje; zorgen dat er een diagnose komt!
Nog even en je bent niet alleen je geld, maar ook je pupje kwijt.
Lillith
Zeer actief

diego15-7 schreef:De da is allen op de symptomen afgegaan en heeft geen parvo test gedaan. Dit omdat deze nogal duur is en ik het graag betaalbaar wilde houden. Dus wat het is weten we niet . Vandaag gaat het wel. Vanmorgen was hij actief maar nu een beetje down en moe.
Ik vind dat je zo maar een beetje aan het klungelen bent.... :(
renee-uk
Zeer actief

zou je hem niet iets anders geven dan blikvoer?
dat is in normale omstandigheden nou al niet direkt het beste van het beste en bij een pupje dat alle zeilen bij moet zetten helemaal niet.

ik weet het niet hoor, zou zelf toch wel heel graag willen weten wat mijn pup onder de leden had zodat dat gericht aangepakt kon worden.
En eerlijk gezegd vind ik het allemaal niet echt positief klinken :(
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Lillith
Zeer actief

renee-uk schreef:zou je hem niet iets anders geven dan blikvoer?
dat is in normale omstandigheden nou al niet direkt het beste van het beste en bij een pupje dat alle zeilen bij moet zetten helemaal niet.

ik weet het niet hoor, zou zelf toch wel heel graag willen weten wat mijn pup onder de leden had zodat dat gericht aangepakt kon worden.
't Zal toch niet...blikjes zullen toch wel van de DA komen :roll: :19:
renee-uk
Zeer actief

Lillith schreef:
renee-uk schreef:zou je hem niet iets anders geven dan blikvoer?

't Zal toch niet...blikjes zullen toch wel van de DA komen :roll: :19:
dat kan, maar ik had expres al even teruggelezen en daar stond dit:
diego15-7 schreef:verder belde de da dat Diego vanmiddag naar huis mag. Hij is levendig , koorts is weg, en hij eet prima. alleen nog diarree, maar dat duurt gewoon even. hij krijgt antibiotica, anti braak en anti diaree medicijnen mee. en moet en licht verteerbaar dieet. dus ik ga rijst met bouillon en kip maken. dat vind hij heerlijk. zijn er nog tips?
maar misschien heb ik het mis hoor, ik hoop het!
Afbeelding

Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

ik zou kvv gaan geven of een goede brok.
Probiotica om zijn weerstand te verhogen en toch ook een ontlasting onderzoek.
Parvo en Giardia zijn nl niet zomaar simpele dingen om te bestrijden(google deze ziektes eens)
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

:eek: Wat.. het is duur en dus doe je geen test?

Een hond hebben is nou eenmaal duur, dat moet je bedenken vóórdat je een hond neemt.

Ik zou als de donder een test regelen, giardia en parvo zijn namelijk twee ziektes die ten eerste heel moeilijk zijn te bestrijden, ten tweede besmettelijk zijn, en ik weet van giardia dat het ook nog eens met ups en downs kan komen waarbij de behandeling ook nog eens heel moeilijk kan zijn.

Bovendien hoe zorg je er dan voor dat het pupje beter wordt.. dat gaat niet vanzelf. En ik zou ook niet kiezen voor "vanalles en nog wat"in het pupje stoppen, in de hoop dat het beter gaat.

Wij, Kaiyou, had ook last van slechte ontlasting en er zat zelfs een keer bloed bij. We zijn toen ook naar de dierenarts gegaan en hebben ook een test laten doen. Het kost wat (70 euro), maar dan weet je wát hij heeft en kan je gericht behandelen, als dit nodig moet zijn.
Afbeelding
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Wat betreft de bench: jankt hij ook als je naast hem zit of ligt? Lotus heeft nooit echt gejankt in de bench maar vond het in het begin maar een eng ding en piepte wel. Met een tijdschrijftje of boekje ernaast gaan zitten tot ze sliep hielp hier heel erg goed (hand door de tralies). De eerste paar dagen heb ik vast naast de bench geslapen, zodat ze niet alleen was en ik haar meteen buiten kon zetten als ze wakker werd (niet wachten tot ze piepen, dan is het in het begin vaak al te laat). Na een kleine week ben ik op de bank gaan slapen en toen ze zelf de bench inliep na het laatste uitje na 1,5 week en de nacht doorsliep ben ik weer naar boven verhuisd. Had ze nog 3 weken langer nodig gehad had ik die tijd ook beneden geslapen. Ik heb dit zelf als heel prettig ervaren en hoewel mijn 'pup' (4 maanden :I: ) nog steeds uit zichzelf de bench weinig opzoekt overdag, vindt ze het geen enkel probleem als ze er in moet (voor de nacht, overdag is ze nu los als ik weg ben). Easy does it, zowel bij de bench als bij het zindelijk maken. Over een halfjaar lach je er om!

Verder zou ik iig een ontlastingonderzoek laten doen als de DA denkt aan giardia. Mijn pupje had als ieniemini-golden ook problemen met de ontlasting (geen diarree maar bleef dun) en heb haar daar ook op laten testen. is echt niet heel erg duur, dichterbij de 50 dan bij de 100 euro iig. Voor dat geld heb je geen nieuwe pup.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
diego15-7
Vaste gebruiker

Dieo is suffig vanavond. Heeft goed gegeten en ontlasting was al iets beter, maar hij is ontzettend moe. Ook een beetje misselijk ondanks de anti misselijkheids medicatie. Ik laat hem maar slapen Hij heeft de rust nodig maar ik maak me wel wat zorgen. Als hij morgen nog zo moe is bel ik de da weer.
diego15-7
Vaste gebruiker

Lillith schreef:
Ik doe mijn best hoor. Ben toch al 2 keer naar de da geweest en vraag de da die een paar huizen verder woont ook af en toe wat. Het blikvoer is speciaal dieetvoer dat ik van de da kreeg.
Bah wat een oordeel zeg alsof ik niet goedvoor mijn pup zorg!
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

diego15-7 schreef:De 1e nacht thuis. De bench vind hij niet meer fijn. Die associeer hij ws met de kliniek. Hij heeft zich daar schor zitten Jammeren. Dus gisteravond moest ik hem er echt even tegenhouden gelijk uit te ontsnappen. Maar na 10 minuten was hij weer stil.
Ik liet hem voor het slapen gaan nog uit en ga nu langs een flat met bosjes. Daar komen geen andere honden, maar ws wel katten. Zo hoop ik dat hij minder snel iets oploopt.
Hij was rustig snachts, ben er toch weer naast gaan slapen, in de de naar pies ruikende woonkamer
Om half 5 begon hij te piepen en liet ik hem even in de tuin. Ik moet dan wel meelopen en daar plaste hij.
Weer de bench in, maar hij bleef onrustig en was duidelijk uitgeslapen. Helaas...
Om half 7 liet mijn dochter hem uit maar hij deed niets.
Lekker eten en weer even de bench in vanwege ontbijt en douchen etc.
Daarna heeft hij 2 keer dunne diarree in de tuin gehad en 2 keer geplast.
Die diaree zint me niet. Hij plast allen steeds op zijn kleedjes etc. De poef hen ik net buiten uitgewasen en had dus evn een vetbed voor hem neergelgd. Daar ging hij gelijk op plassen :vaag:
Maar, hij is actief, iets te :-) en zit graag in de tuin, op zoek naar takjes etc.
Dus het gaat op zich goed!
Ik krijg toch de indruk dat je het een beetje onderschat, maar misschien ben ik wel een overbezorgde hondenbaas...

Ik zou er zeker naast blijven slapen tot hij helemaal 100% in orde is, en voorlopig alleen maar in de tuin uitlaten. Geen 'gewoon' blikvoer geven, ik zou (wellicht in overleg met de DA), misschien iets van lam of kip kvv en daar misschien zelfs nog even wat kokend water overheen. En als hij niet voldoende drinkt, voor mijn part met een spuitje in de bek bijgeven, en als hij diarree blijft houden, weer terug naar die DA.

Diarree bij een heel jonge pup is echt altijd linke soep, zelfs als het geen parvo is.

En als je bij je besluit blijft om niet te testen zou ik voor alle zekerheid uitgaan van parvo. Zo uit mijn hoofd betekent dat volgens mij heel flink boenen in je huis, en een bepaalde tijd (drie maanden of zo, weet iemand dat?) geen andere pups in je huis laten.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Hanneke2
Zeer actief

diego15-7 schreef:
Lillith schreef:
Ik doe mijn best hoor. Ben toch al 2 keer naar de da geweest en vraag de da die een paar huizen verder woont ook af en toe wat. Het blikvoer is speciaal dieetvoer dat ik van de da kreeg.
Ik had dit nog niet gelezen toen ik mijn vorige bericht typte. Goed dat je speciaal voer hebt van de DA.
diego15-7
Vaste gebruiker

Ik heb gevraagd wat het nou was en de sa zei dat het ws chiardia was. Een test maakte niet uit zei ze want de behandeling was hetzelfde. Maar ik ga morgen de da weer belen want het zint me niet. Vanmiddag was hij nog actief en nu zo,n moe puppy. Misschien gewoon normaal moe of wat extra moe omdat hij wel onrustig is en geen rust neemt te slapen. En ja, aks het echt zin heeft een test te dien dan die ik het heus wel.
Ze hadden hem niet gedaan en toen ik vroeg waarom niet was bovenstaand het antwoord met daarbij dat het ook erg duur was.
( en omdat Ze weten dat ik niet verzekerd was denk ik , maar weet ik dus niet zeker, dat ze het misch daarom ook niet gedaan hebben, maar dat ga ik morgen navragen.
Het was dus niet MIJN besluit niet te testen , maar die van de da.
dagmar88
Zeer actief

diego15-7 schreef:Ik heb gevraagd wat het nou was en de sa zei dat het ws chiardia was. Een test maakte niet uit zei ze want de behandeling was hetzelfde. Maar ik ga morgen de da weer belen want het zint me niet. Vanmiddag was hij nog actief en nu zo,n moe puppy. Misschien gewoon normaal moe of wat extra moe omdat hij wel onrustig is en geen rust neemt te slapen. En ja, aks het echt zin heeft een test te dien dan die ik het heus wel.
Ze hadden hem niet gedaan en toen ik vroeg waarom niet was bovenstaand het antwoord met daarbij dat het ook erg duur was.
( en omdat Ze weten dat ik niet verzekerd was denk ik , maar weet ik dus niet zeker, dat ze het misch daarom ook niet gedaan hebben, maar dat ga ik morgen navragen.
Het was dus niet MIJN besluit niet te testen , maar die van de da.
Dan echt zélf even doorvragen bij dit soort dingen, het is serieus genoeg.
Behandeling hoort niet af te hangen van wel of geen verzekering, maar van wat het verstandigst is in dit geval.
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Ik vind het echt heel vreemd dat de da niet wilde testen, je pupje is nog maar heel jong. Zou toch echt aandringen op een ontlastingonderzoek als ik jou was :wink: Je schrijft dat je hondje suf is. Is het moe of suf? Kun je zijn gedrag beschrijven?
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
renee-uk
Zeer actief

heb je medicijnen meegekregen voor je pupje?

oh en ik ben blij dat ik het fout had met dat blikvoer hoor :ok:
Afbeelding

Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

renee-uk schreef:heb je medicijnen meegekregen voor je pupje?

zo ja, wat voor medicijnen?
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Hij krijgt antibiotica, toch?

(Ik begrijp overigens dat die antibiotica bij maag-/darmvirussen eigenlijk alleen gegeven wordt om te voorkomen dat er een bacteriële infectie bovenop komt, de antibiotica doet niks tegen het virus zelf.)

Hoe dan ook, ik duim dat hij er gewoon bovenop komt!
Lillith
Zeer actief

diego15-7 schreef:
Lillith schreef:
Mijn antwoordt was nog redelijk :wink: , nu zeg je dat de DA aan het klungelen is...

Al die tips die jij vraagt, kan je ook vinden als je je inleest in wat een pup is, ook een zieke pup.
Een hondje kost geld zeker als hij ziek is en verzekerd zijn heeft daar nu niets mee te maken.
Heb je hem getemperatuurd dan kan je zien of hij koorts heeft ipv moe te zijn enz..

Bij een zieke pup kan je het niet aankijken, je moet weten wat hij heeft en daarnaar handelen.
Dan kan je je hondje weer beter maken en daar gaat het om toch? :roos: :ok:
renee-uk
Zeer actief

we klinken misschien wel een beetje hard, maar dat komt omdat we ons bezorgd maken om je pup :?

ik heb nog eens zitten zoeken en die suffigheid komt bij Parvo voor maar bij Giardia kon ik daar niks over vinden.
Weet ook nog dat mijn honden, die ook Giardia gehad hebben, er niet erg ziek van waren, maar dat waren wel volwassen honden natuurlijk.
bah ik vind het allemaal akelig klinken :(
Afbeelding

renee-uk
Zeer actief

Hanneke2 schreef:

Hij krijgt antibiotica, toch?

(Ik begrijp overigens dat die antibiotica bij maag-/darmvirussen eigenlijk alleen gegeven wordt om te voorkomen dat er een bacteriële infectie bovenop komt, de antibiotica doet niks tegen het virus zelf.)

Hoe dan ook, ik duim dat hij er gewoon bovenop komt!
dat is bij Parvo, maar giardia wordt vaak bestreden met metronidazol
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Medisch”